XXL Nutrition

Vortexx's Log - (The Construction Of A Hybride)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Good luck alvast gozer!

Ben benieuwd hoe het zondag gaat!

Thanks, ging lekker vanochtend.
Was goed weer dus met korte mouwen kunnen rennen met af en toe zon.
Tijd weet ik niet precies, want ik moest de laatste paar meter nog ff een competitief sprintje trekken en was vergeten m'n stopwatch in te drukken maar het was i.i.g. onder de twee uur zoals ik gepland had.

Tijd net online bekeken en netto eindtijd was 1:56:08

Laatst bewerkt:
Thanks, ging lekker vanochtend.
Was goed weer dus met korte mouwen kunnen rennen met af en toe zon.
Tijd weet ik niet precies, want ik moest de laatste paar meter nog ff een competitief sprintje trekken en was vergeten m'n stopwatch in te drukken maar het was i.i.g. onder de twee uur zoals ik gepland had.

Tijd net online bekeken en netto eindtijd was 1:56:08

Nette tijd man, dat doen er niet veel je na :thumb:

Nette tijd man, dat doen er niet veel je na :thumb:

En ook nog in 49min, 5k in 25k is snel en deze beunhaas doet ff het dubbele op dat tempo :thumbs:

Thanx guys :)

Update

Ben sinds afgelopen vrijdag begonnen met nieuw schema, waarbij ik niet meteen voluit ben gegaan om overbelasting van blessure gevoelige spieren te voorkomen.

Cycle I (Strength Phase)

Legs / Posterior Chain

DL

2x8x130
2x6x130
2x4x130
2x3x130

Kneeling Hamstring Curl

3x10x25
2x08x25

Barbell Lunges

4x8x50 (per been)

Seated Leg Curl

5x10x45

SLDL

4x10x80

Hyperextensions

3x10xBW

Hanging Leg Raises ss X-Crunches

3x10 ss 3x16

Note:

Het was weer wennen om LB wat steviger aan te pakken met dit volume.
Heb vandaag (1 april) nog spierpijn in de hamstrings van deze training dus dat zegt wel genoeg.

Cycle I (Strength Phase)

Chest

BP

8x75
7x75
6x75

ICDP

3x8x28
1x7x28

Incline db Fly's

5x10x16

Wide Chest Hammer Press

4x12x35

Chest Dips

3x8xBW

Note:

De ochtend na m'n vorige training, wat redelijk te merken was aan m'n BP
Dips moesten eigenlijk met extra gewicht, maar dat ging aan het eind waarschijnlijk ten koste van techniek dus deze keer alleen BW.

Cycle I (Strength Phase)

Back

Chin-ups

4x8xBW
4x6xBW

High Row Hammer Strength

4x10x40

BOR

3x8x70
1x6x70

T-Bar Row

3x8x45

Db Row

3x10x24

Planks

5x60 sec.

Cable Crunches

20x20
20x25
20x30

Note:

Record aan reps op de chin-ups en onderarmen als popeye, 's avonds nog kramp in m'n linker bicep.
De BOR niet te zwaar gepakt, omdat ik belt niet mee had en m'n rug al redelijk verrot was van de oefeningen er voor.
T-Bar Row geimproviseerd met olympic bar en een V-handle, maar nadeel is dat je niet kan cheaten/momentum kan maken zonder dat de stang uit de hoek komt.

Nieuw schema ziet er goed uit!:thumbs:

Mooie trainingen ook gozer! Wel ziek dat je zoveel dagen spierpijn hebt in je hams:eek!:

Wat betreft de t-bars doe ik ze ook zo..gewoon een dumbell van 30+ kg op het eind in de hoek leggen waardoor je hier en daar wel een repje meer kan pakken met wat momentum/cheat zonder barbel sack-tap ;)

Nieuw schema ziet er goed uit!:thumbs:

Mooie trainingen ook gozer! Wel ziek dat je zoveel dagen spierpijn hebt in je hams:eek!:

Wat betreft de t-bars doe ik ze ook zo..gewoon een dumbell van 30+ kg op het eind in de hoek leggen waardoor je hier en daar wel een repje meer kan pakken met wat momentum/cheat zonder barbel sack-tap ;)

Tja toch weer net iets anders en met volumes die ik voorheen nog niet heb gedraaid dus benieuwd wat het doet voor m'n lichaam.
Zeker ziek, maar niet onverwacht omdat ik vanaf januari LB niet meer voluit getraind had dus vandaar de heftige reactie.
Goede tip wat betreft de T-bar row met db, ga ik zeker toepassen volgende keer.

Update

I.v.m. omstandigheden is het loggen wat minder constant en lukt het me ff niet om alle logjes bij te lezen, maar hoop aankomende week daar weer wat meer tijd voor te maken.
Vanaf 12:05 geprobeerd om me aan te melden voor de dam tot damloop, maar toen ik in de wachtrij terecht kwam waren er ruim 12.000 mensen voor mij met een geschatte wachttijd van ruim 2 uur dus dan maar proberen om via relaties met de businessloop mee te kunnen lopen.

Cycle I (Strength Phase)

Shoulders

Seated Behind The Neck Press (Lat Pull down)

6x8x45

MP

4x8x50

Dumbbell Lateral Raises

4x10x12

Upright Barbell Row

4x10x20

Bent Over Dumbbell Row

4x10x8

Dumbbell Shrugs

4x8x34

Note:

Had de neck press geprobeerd in de smith, maar voelde niet lekker aan en omdat ik deze wel al eens als latt pulldown versie had gedaan heb ik daar voor gekozen.

Cycle I (Strength Phase)

Quads

FSQ

6x8x60

SQ

4x8x90 (belt)

Hack SQ (Smith)

3x10x40

Barbell Lunges

4x8x40 (per been)

Leg Extensions

4x12x50

Note:

Tijd geleden dat ik FSQ gedaan had, dus niet te zwaar begonnen en last van polsen maar dat is redelijk normaal in het begin.
Na FSQ waren m'n quads al zo verzuurd dat ik wat lager ben gegaan in gewicht op de SQ en moest ik de laatste reps er uit persen.
Voor de lunges moest ik de stang cleanen omdat squatrek bezet was, maar was op het einde blij dat ik er niet meer aan had gehangen.
'S nachts dikke krampen in de quads, maar dat was te verwachten en nu lekker dikke spierpijn.

Cycle I (Strength Phase)

Arms

CGBP (Smith)

6x8x40

Barbell Skull Crusher

4x8x15

Dips

4x8xBW

Cable Pushdown

4x12x25

Barbell Curl

6x8x30

Hammer Curl

3x8x15

Seated Dumbbell Curl

3x8x13

Seated Concentration Curl

3x10x11

Hanging Leg Raises ss X-Crunches

3x10 ss 3x16

Note:

Ondanks dat dit voor de armen al veel volume is voor mij persoonlijk, was het toch goed te doen.
Op het einde wel wat steekjes in de bicep waarvoor ik vorig jaar bij de fysio ben geweest, maar heb tussendoor de biceps telkens wat gestretched om dit tegen te gaan.

Laatst bewerkt:
Flinke trainingen man! Heftig om de gewone squat nog even te doen na die FSQ's!

Je bent wel lekker aan t knallen zeg!

Flinke trainingen man! Heftig om de gewone squat nog even te doen na die FSQ's!

Idd was ff aftasten hoe ver ik kon gaan met de back SQ terwijl m'n benen al redelijk verzuurd waren.
Gisteren nog spierpijn in de quads, maar geen krampen meer 's nachts.

Je bent wel lekker aan t knallen zeg!

Yes bro, daar leent zich dit schema prima voor dus ik kijk wel of ik het kan volhouden.

Cycle I (Volume Phase)

Quads, Hams, Posterior Chain

Seated Hamstring Curl

25x30
20x30
15x30
12x30

6x10x30

DL

3x12x110

Barbell Lunges (wide stance)

3x12x40 (per been)

SLDL

3x15x60

Hyper Extensions

3x15xBW

Kneeling Hamstring Curls

3x12x20

Leg Extensions

20x40
15x40
2x12x40

Leg Press

25x95
20x95
15x95
12x95

Pendulum Dumbbell SQ

3x12x14

Note:

Ouderwets dood gaan op de vloer, zweten als een otter en trillen als een gek.
Dus lekker bezig geweest, maar wel ff wennen aan het volume en een nieuwe oefening.
De gewichten op de leg press lijken niet veel (is ook zo) maar is bij ons al 50% van de totale stack.

Cycle I (Volume Phase)

Chest & Triceps

ICDP

15x24
13x24
11x24
10x24

Machine Fly's

3x15x87,5

BP

3x12x50 :o

Cable Fly's

3x15x25

Hammer Strength Press

2x12x30

Bench Dips

3x15xBW

Cable Pushdown

3x12x20

Decline Push-ups

20x
2x15x

Barbell Tricep Extension

3x12x10

Cable Crunch

3x20x30

Note:

Voelde lang niet zo hardcore als gisteren, had een PWO + IWO aangeschaft maar deze deden niks.
Dus opmaken en tussendoor gewoon verder met de vertrouwde formule.
Gisteren ingeschreven voor 10 EM die ik a.s. zondag ga lopen (hopend op droog weer)
Mag niet klagen over BW, die gaat gestaag richting de 90 KG in de ochtend :)

nog steeds lekker bezig, goed volume ook

Nog steeds lekker bezig ouwe !

nog steeds lekker bezig, goed volume ook

Misschien is dat wel het geheim, gewoon lekker bezig blijven :D
Volgende week nog meer volume draaien :eek:

Nog steeds lekker bezig ouwe !

Thanx man :)

5930d53077224509180a57bc6b13c87c69c91fb431f8edd81f45dd938a3352c0.jpg

Cycle I (Volume Phase)

Back & Triceps

Chin-up (neutral grip)

12xBW
10xBW
10xBW
08xBW

Wide Grip Pulldown

3x12x55

Cable Row

3x15x45

1-H Reverse Cable Pulldown

2x20x12

High Row Hammer Strength

2x15x60

Barbell Curl (close/wide grip)

4x12x15

Preacher Curl Machine

3x15x15

Concentration Hammer Curl

2x12x11

Incline Dumbbell Curl

2x10x12

Note:

Volume voor de rug was goed te doen en biceps goed vol ondanks de relatieve lage gewichten.
Voordeel van dit schema is trouwens ook dat ik "nieuwe" machine's ontdek die ik anders nooit gebruikte.

Jammer genoeg last van straling vanuit de spinae erector links onderin, waarschijnlijk ben ik met de hyperextension te ver gegaan
en is een zenuw lichtelijk bekneld geraakt door de druk die ik gezet heb.
Het doet geen pijn, maar voelt vervelend aan tijdens het lopen dus ik wacht het een weekje af en anders ff langs een masseur.

Masseur lijkt me sowieso chill, radioactieve erectoren of niet :) Welke PWO heb je en wat is een IWO?

Masseur lijkt me sowieso chill, radioactieve erectoren of niet :) Welke PWO heb je en wat is een IWO?

Hele tijd geen PWO meer gebruikt, maar sinds van de week "Insane" van B&F geprobeerd.
Het ziet er hetzelfde uit en smaakt zelfs hetzelfde als hun vorige PWO "Strong" maar daar merkte ik meer bij dan deze nieuwe PWO.

IWO = intra workout en daar heb ik Muscle Protect van B&F voor gekocht, maar ook dit product smaakt hetzelfde als Nr. 1.
en dat was qua smaak niet echt lekker om te drinken tijdens je training.
Dus deze laat ik ff liggen op de plank tot m'n andere IWO combo op is.

Op het moment zweer ik bij citruline malaat + Purple Wraath (CL) als IWO vanwege de werking tegen verzuring/dip tijdens de trainingen.
Purple Wraath is wel duurder dan de gemiddelde IWO supp. maar je doet er dan ook ongeveer 3 maanden mee (1 scoop per bidon)

Cycle I (Volume Phase)

Shoulders

Face Pulls

3x15x30

Standing Dumbbell Lateral Raises

3x15x10

Dumbbell Press

15x15
12x15
11x15
10x15

Dumbbell Front Raises

3x12x10

Standing Lateral Machine (cable)

2x20x4

Dragon Fly's

3x12x

Note:

Schouders waren nog redelijk verrot van..... vorige trainingen ???

Update

Vandaag de 10 engelse mijlen (16.1K) met volgens verwachting veel last van schouders
door de training van vrijdag.
Een redelijk tijd neergezet ondanks dat ik nu vol KT doe (1:24:??) alleen morgen wel benendag :o

Lekker hoor, die 16 kilometers doe ik je niet na met 5 KM heb ik al de grootste moeite haha.

Keep it up ! :thumb:

Hmm..die leg day kan nog weleens zwaar worden:eek:

Maar aan de andere kant ben je dergelijke loop wedstrijden wel gewend, dus moet het goed komen!:thumbs:

Lekker hoor, die 16 kilometers doe ik je niet na met 5 KM heb ik al de grootste moeite haha.

Keep it up ! :thumb:

Thanx :)

KT blijft op het moment m'n prioriteit en doe dit er voor de fun bij, denk dat m'n volgende lopen niet langer gaan zijn dan 10K

Hmm..die leg day kan nog weleens zwaar worden:eek:

Maar aan de andere kant ben je dergelijke loop wedstrijden wel gewend, dus moet het goed komen!:thumbs:

Alles kan wennen, maar na drie weken geen km te hebben gelopen viel dit idd nog allerzins mee.
Heb alleen nu wel spierpijn in glutus medius/bovenkant glutus maximus wat vrij apart is voor mij ???
Vanavond ff wat extra caffeine innemen en gaan als een boss

http://www.youtube.com/watch?v=HMUDVMiITOU

Cycle I (Volume Phase)

Quads & Hams

Leg Extensions

25x50
20x50
15x50
12x50
12x50

Pendulum SQ

4x15x12 (per arm)

Barbell Lunges (smith)

4x15x30 (per been)

FSQ

3x20x40

SLDL

3x15x60

Seated Hamstring Curl

3x15x40

Kneeling Hamstring Curl

3x12x17,5

Note:

Dead and gone, totale verzuring van de quads.
Gewicht op de FSQ is zielig, maar moest echt diep gaan om die drie sets te doen.
Laatste drie oefeningen moesten eigenlijk in circuit vorm, maar het was druk en we hebben geen stangen boven
en geen hamstring machines beneden dus vandaar elke oefening apart.

Vannacht weer dikke krampen in de teardrops en nu al dikke spierpijn in gehele LB

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven