XXL Nutrition

Vortexx's Log - (The Construction Of A Hybride)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Nette trainingen weer hoor.
Wat zijn je huidige doelen?

Welkom op het forum.

Groentjes, Ree

Hoi Ree :wave2:

Mijn doel is om een vatzige powerlifter te worden.

Bye Ree

Update:

Vrijdag & zaterdag nog getraind, maar wel aangepast vanwege m'n onderrug.
Waarschijnlijk weer hetzelfde verhaal als vorige keer, waardoor mijn core stabiliteit niet optimaal is.
Telkens als ik mijn rug hol/bol trek met minimaal gewicht, vergroot de druk op m'n wervelkolom tot dat de bekende wervel er weer tussenuit komt
en ik weer een paar dagen onnodig pijn moet lijden.
Dus om dit te voorkomen zal ik van de week toch maar weer een afspraak maken bij de fysio.

Daarna ga ik deze keer wel langs een podoloog om te kijken wat precies het probleem is.
Want dit probleem begint onderhand een vast verhaal te worden 1x per jaar.
Waarschijnlijk ligt het aan een verschil in been lengte waardoor ik aan een zooltje kom om dit op te lossen.

Van de week nog wel zwemmen en kijken of het hardlopen morgen nog door kan gaan, omdat ik al ingeschreven sta
en ik belooft had samen met een goede vriend van me te rennen.

Lol :roflol:

Wel balen van je update eigenlijk man. Beter die shit ff goed aanpakken, misschien kan de fysio je idd helpen of doorverwijzen.

Lol :roflol:

Wel balen van je update eigenlijk man. Beter die shit ff goed aanpakken, misschien kan de fysio je idd helpen of doorverwijzen.

Idd baal er zelf ook wel behoorlijk van, maar het is niet anders.
Heb gisteren al een afspraak gemaakt voor volgende week, dus fysio is geregeld.

Gisteren toch nog wedstrijdje gelopen (10K) maar had behoorlijk last van adductoren omdat ik zonder opwarmen maandag het koude water ben ingedoken
en als een gek 10 baantjes (500 meter) heb gezwommen (zwem-vierdaagse)
Benen zelf voelden ook nog brak aan, maar toch nog redelijk de wedstrijd uit kunnen lopen (48:39)
Wel weer extra last van m'n onderrug, maar dat was te verwachten dus vannacht niet veel slaap gehad :o

Yo T. Als jij gaat hardlopen, heb je dan ook dat je inner tighs open schuren? Vanmorgen flink end gerend en is echt niet te harden tussen mn benen (huhu phrasing).

That's what she said!

Yo T. Als jij gaat hardlopen, heb je dan ook dat je inner tighs open schuren? Vanmorgen flink end gerend en is echt niet te harden tussen mn benen (huhu phrasing).

Komt omdat je van de massive benen hebt bro :cool:
Het ligt waarschijnlijk aan het ondergoed of korte broek die je gedragen hebt, als die te strak zitten en/of een gestikte naad hebben kan deze gaan "schuren" tijdens het rennen.

Ik loop altijd in shorts gemaakt voor het hardlopen of lange thights en heb daar nog nooit problemen mee gehad tijdens of na het hardlopen.
Een wielrenner broekje kan natuurlijk ook (korte versie van de lange thights)

Update:

Woensdag geprobeerd om een light UB training te doen, maar was niet bepaald een succes.
Daarna wezen zwemmen en dat leek wat verlichting te geven aan m'n spinae erector, hoe tegenstrijdig dat ook mag klinken.
Gisteren alleen wat gezwommen en wat gewerkt in de tuin om toch in de beweging te blijven.
Vandaag de laatste dag zwemmen voor de 2e medaille van deze week.... hue hue hue.......
Ben wat afwezig in de andere logjes, maar dat zal ik van het weekend goedmaken (1 luv)

Update:

Afgelopen dinsdag naar de fysio geweest, die inderdaad constateerde dat m'n bekken weer scheef stond.
Dit heeft hij nu behandeld, waardoor de bekende wervel ook weer ontlast is en ik geen nare druk meer voel op die plaats.

Woensdaggavond een klein rondje gerend (5K) om te kijken of het goed aanvoelde en ik merkte idd dat mijn schoeisel zich totaal had aangepast
aan de stand van m'n bekken dus tijd om weer nieuwe patta's te kopen.
Ook maar weer een keer de foamroller erbij gepakt om hier routine van te maken.
Bij de quadriceps werd ik al behoorlijk misselijk en toen ik klaar was, wist ik weer waarom ik het de vorige keer na één keer gezien hield. :o

Donderdag UB getraind met als main 6x4x77,5 spoto press en dat ging nice.
Ook nog een dumbbell row gedaan en skull crushers, waarbij ik merkte dat telkens als ik m'n onderrug (spinae erector) deed aanspannen (lichte arch)
ik toch nog iets last had van straling/prikkels ernaast en naar beneden richting bovenkant glutus maximus.
Maar vlak na de training was dit ook weer snel verdwenen, dus niet echt hinderlijk.

Vrijdag LB getraind met als main 3x5x90 squat (vorige keer 10x100) dus express al lager aangehouden om niet te veel te belasten.
Had na de eerste set eigenlijk al moeten toegeven, maar ik blijk nogal koppig als het gaat om m'n ego dus ondanks dat het overduidelijk
niet goed aanvoelde toch de andere twee sets ook gedaan.
Daarna nog paused squats gedaan die minder belastend waren en wide stance lunges (glutus medius) en een light SLDL op t.u.t. en nazi strict.

Had thuis al meteen spijt van m'n training, want ik kon amper m'n bank uitkomen.
Heb nu al twee dagen gruwelijke dom's en bij het voorover buigen heb ik last aan het eind van m'n ruggegraat
richting staartbeen + straling bovenkant glutus maximus.
Het is vandaag al wat minder aan het worden, maar fijn is anders. :(

Krijg je dan ook een speciale schoen met een hogere hak om het te compenseren of is dat de laatst mogelijke oplossing?
Beterschap bro !

Krijg je dan ook een speciale schoen met een hogere hak om het te compenseren of is dat de laatst mogelijke oplossing?
Beterschap bro !

Ben vorige week ff langs een voormalig podoloog geweest en hij gaf aan dat er niks mis is met m'n voeten, dus dat is nu uitgesloten.
M'n fysio denkt niet dat het te maken heeft met eventueel lengte verschil in benen, maar dat het kan zijn dat door m'n operaties
in het verleden (nieren) inwendig litteken weefsel kan zorgen voor een "trekkende" werking op het geheel.
Vond het een redelijk vaag verhaal, maar mocht het hierna nou nog frequenter mis gaan, wou hij proberen om dit los te masseren.
Heb nu wel besloten om het gewoon rustig aan te doen en na de vakantie weer volledig terug te komen op niveau en nog meer
aan preventie te werken (foamrollen/verschillende vormen van stretchen/core stabilty)

Ben vorige week ff langs een voormalig podoloog geweest en hij gaf aan dat er niks mis is met m'n voeten, dus dat is nu uitgesloten.
M'n fysio denkt niet dat het te maken heeft met eventueel lengte verschil in benen, maar dat het kan zijn dat door m'n operaties
in het verleden (nieren) inwendig litteken weefsel kan zorgen voor een "trekkende" werking op het geheel.
Vond het een redelijk vaag verhaal, maar mocht het hierna nou nog frequenter mis gaan, wou hij proberen om dit los te masseren.
Heb nu wel besloten om het gewoon rustig aan te doen en na de vakantie weer volledig terug te komen op niveau en nog meer
aan preventie te werken (foamrollen/verschillende vormen van stretchen/core stabilty)

Damn man, klinkt rot.
Ook omdat je niet zeker weet wat de oorzaak nu net was. Heb je veel nut bij foamrollen dan?

Damn man, klinkt rot.
Ook omdat je niet zeker weet wat de oorzaak nu net was. Heb je veel nut bij foamrollen dan?

Don't feel bad, ik kan gewoon functioneren en nog redelijk trainen dus ik kan er op het moment niet heel naar van worden.
Foamrollen heeft me tot nu toe alleen maar beurze plekken opgebracht :o, maar hoop in de toekomst meer profijt te hebben als het een vaste routine gaat worden.
Vandaag ga ik ook gewoon weer naar de sportschool om UB te trainen en dan kijk ik wel wat mogelijk is.

Update:

Aangepaste UB training ging goed, geen last gehad rond de spinae erector/bovenzijde glutus.
Het gaat weer wat vooruit met de bewegelijkheid onder belasting van de onderrug, dus denk dat het squatten gewoon nog te vroeg kwam na m'n bezoek aan de fysio.
Zal wel vragen of de fysio kan voelen of er nog triggerpoints rond de quadratus lumborum zijn die hij kan aanpakken, want dat gaf vorige keer ook goede resultaten.
Vanavond een aangepaste LB en daarna nog proberen om te foamrollen voordat de wedstrijd begint.

Update:

Woensdag LB light gedaan met squats (3x10x60) & db wide stance lunges (3x24x16)
Daarna nog 3 setjes abduction gedaan en nog twee ab oefeningen.
Gisteren bij de fysio geweest en kon idd nog een flinke triggerpoint vinden en deze behandeld.
Daarna was ik ook meteen af van de zeurende pijn, dus in het vervolg als ik weer last krijg zal ik proberen deze zelf te vinden.
Ook nog een 4,5K gerend op souplesse en dat voelde ondanks het warme weer goed aan.
Nu wel redelijke spierpijn in de glutus medius, maar dat is gezien de oefeningen logisch.

Update:

Zaterdagochtend op lege maag een UB training gedaan.
Helaas was het van zeer tijdelijke aard dat de zeurende pijn wegbleef rond de glutus medius, dus maar eens kijken om vanavond na het trainen nog wat te foamrollen.
WK is "gelukkig" afgelopen zodat ik weer wat meer slaap kan pakken, want dat begint onderhand behoorlijk vermoeidend te worden.
Vanavond LB weer light pakken om niet teveel risico te nemen voor de vakantie.

Update

Zaterdag na een lange rit teruggekomen van vakantie, dus helemaal brak.
Gisteren toch maar weer begonnen met rennen (ongeveer 7K) en deze week weer beginnen met trainen.
Door m'n blessure net voor de vakantie en twee weken niks doen + IIFYM, ben ik behoorlijk gestegen in VP
Ga nu dus weer proberen zo snel mogelijk terug te komen op nivo en kracht plateau's te doorbreken om wat serieuze stats te bemachtigen.

De planning is om vandaag te beginnen met een FB (high rep 50% 1RM)
Woensdag UB en donderdag LB, allebei op ongeveer 70% van 1RM (reprange 8-12)
Vrijdag houd ik rust en zaterdag weer een fullbody rond 85% van 1RM (reprange 3-5)

Dan hoop ik maandag met m'n nieuwe schema (Candito Linear Program) te beginnen met kleine aanpassingen i.v.m. het hardlopen.

Heb m'n eerste hardloop wedstrijden al weer gepland voor 28 aug. (10K) en 7 sept. (8EM)
Hopen dat ik het seizoen kan afsluiten met een dikke PR op de 10K (onder de 48 min.) :D

Update

Zaterdag na een lange rit teruggekomen van vakantie, dus helemaal brak.
Gisteren toch maar weer begonnen met rennen (ongeveer 7K) en deze week weer beginnen met trainen.
Door m'n blessure net voor de vakantie en twee weken niks doen + IIFYM, ben ik behoorlijk gestegen in VP
Ga nu dus weer proberen zo snel mogelijk terug te komen op nivo en kracht plateau's te doorbreken om wat serieuze stats te bemachtigen.

De planning is om vandaag te beginnen met een FB (high rep 50% 1RM)
Woensdag UB en donderdag LB, allebei op ongeveer 70% van 1RM (reprange 8-12)
Vrijdag houd ik rust en zaterdag weer een fullbody rond 85% van 1RM (reprange 3-5)

Dan hoop ik maandag met m'n nieuwe schema (Candito Linear Program) te beginnen met kleine aanpassingen i.v.m. het hardlopen.

Heb m'n eerste hardloop wedstrijden al weer gepland voor 28 aug. (10K) en 7 sept. (8EM)
Hopen dat ik het seizoen kan afsluiten met een dikke PR op de 10K (onder de 48 min.) :D
Succes alvast!

Wel goede vakantie gehad lijkt me!:D

Succes alvast!

Wel goede vakantie gehad lijkt me!:D

Thanx man, was zeker een top vakantie :cool:

Update:

Gisteren aan een beachvolleybal toernooi mee gedaan, laten we zeggen dat het gezellig was en het weer ook goed te doen was :D
Nog een geschaafde knie aan over gehouden, nothing much maar het is net zo'n k*tplek waardoor het steeds schrijnt als het weer open gaat.
No serious DOMS van de FB van maandag dus dat was weer een meevaller.

Update:

Woensdag UB gedaan zoals de planning was, maar donderdag wezen hardlopen (10K) op m'n nieuwe patta's (Nimbus 16)
Nog wel andere merken geprobeerd, maar deze schoen had de beste pasvorm (smalle leest)
Kreeg nog een compliment van de verkoper dat ik heel neutraal liep en dat dit best weinig voorkomt.
Vrijdag een korte LB training (SQ/DL) vanwege voldoende herstel voor aankomende week.

Ben weer eens impulsief geweest en mezelf opgegeven voor de halve marathon van Amsterdam.
Een maatje van me doet ook mee via Champion, dus we rennen niet "samen" maar dat mag de pret niet drukken.
Ga weer het zelfde schema volgens als de halve marahon die ik in Maart heb gerend, dus dat moet helemaal goed komen :D

Update:

Zondag ff alvast 8EM (12.8K) gerend om weer wat te wennen aan langere afstanden en om te
kijken of ik het qua belasting op LB ook redelijk kon doorstaan.
Had onderweg eigenlijk meer last van UB (biceps/schouders) dan van LB, dus dat was een meevaller.
Gisteren ook geen spierpijn of andere pijntjes ervaren, dus allemaal positief.

Zoals eerder vermeld ben ik gisteren begonnen met m'n nieuwe schema.
En hiermee kan ik kiezen uit vier verschillende variaties als het gaat om de aanvullende oefeningen.
De eerste paar weken probeer ik de hypertrophy versie te volgen om weer wat extra massa op te bouwen die ik de laatste periode verloren ben (86.1 KG) :(

"Heavy Lower Day" :o

SQ

5x40
5x60
3x70
3x80
3x6x90

DL

5x60
5x90
3x110
2x6x130

FSQ (optional exercise)

12x50
12x50
12x50

RDL (optional exercise)

12x70
12x70
12x70

Intervallen

4x800 (13.0 km/u)
4x200 (6.0 km/u)

Note:

De main lifts vielen conditioneel goed te doen, maar ik moet wel weer wennen aan de combi.
Geen magnesium of belt gebruikt tijdens werksetjes van de DL, waar ik echt blij mee was vanwege het feit dat m'n onderrug nog niet 100% is (veel last van glutus medius)
Had nog een hip mobility circuit willen doen, maar was helemaal kapot na intervallen.

"Heavy Upper Day":o

BP

5x40
5x55
5x65
3x6x75

Chin-ups

1x6xBW +10KG
2x6xBW

OHP

5x30
5x37,5
3x45
1x6x50

Pendlay Row

3x6x60

Db Lateral Raises (optional exercise)

3x10x12

Skull Crushers (optional exercise)

3x8x20

Db Incline Fly's (optional exercise)

3x12x15

Note:

Gisteren kon ik merken dat ik weer moet wennen aan de DL, omdat m'n UB al behoorlijk brak was.
Daardoor voelde veel oefeningen zwaar aan, maar heb alleen de Pendlay Row er op aangepast om m'n onderkant rug wat te ontzien.
Vandaag lekker rust, maar thuis nog wel aan de gang (foamrollen/hip mobility drills)
By the way........
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven