Fitness Seller

Vortexx's Log - (The Construction Of A Hybride)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
BACK + SHOULDERS + HAMSTRINGS + CALVES HYPERTROPHY

BOR

1x10x50
2x10x60
1x10x50

Seated Db Press

1x12x18
2x10x18

SLDL

4x12x70

Close Grip Pulldown

1x15x50
2x12x50

Lateral Db Raises

3x12x12
1x10x12

Seated Leg Curl

3x12x50

Seated Cable Row

3x15x45

Seated Calf Raises

4x15x42,5

Note:

Train was good, trainde voor de afwisseling weer eens in een tanktop en had meteen complimenten te pakken in de kleedkamer (incl. vragen over voeding/training)
Nog twee weken en dan ga ik voor een deload weekje, niet omdat het heel nodig is maar meer vanwege de verdeling tot december (7 weken - deload - 7 weken - deload)

Dan na de kerst wendler SVR waardoor ik ook weer wat meer tijd over heb voor cardio/hardlopen.
Gewicht gaat momenteel langzaam omhoog (vanochtend 90,4 KG) ondanks dat ik nog redelijk veel improviseer met voeding.
Blessures gaan goed, geen last meer van de bicep alleen m'n onderarm zeurt nog wel na de power-dag UB

CHEST + ARMS + QUADS HYPERTROPHY 11-10-13

BP

1x12x65
1x10x65
1x09x65

Box Squats / Paused Squats

2x12x75
2x12x55

Barbell Tricep Extension (excl. gewicht stang)

3x10x15

Alternate Db Curl

3x8x17

Bulgarian Split Squats

3x10xBW +17KG per been

Incline Db Press

1x10x24
1x09x24
1x08x24

Butterfly Machine

3x15x65

Cable Kickback

3x15x10

Seated Incline Db Curl

2x12x12
1x10x12

Note:

Stom bezig geweest door m'n LB niet goed op te warmen en tijdens de 1e set van de box squats kennelijk niet goed genoeg spanning gehouden,
waardoor ik m'n onderrug flink geblesseerd heb.
Ego was wat sterker als m'n verstand, dus alle sets afgemaakt en lopen kloten bij de split squats om aan m'n reps te komen.

Nu al twee nachten slecht geslapen omdat ik me niet vrij kan bewegen zonder dat in m'n onderrug schiet.
'S ochtends moet ik eerst los komen, want ik ben dan zo stijf als een plank en ik wissel veel af met zitten en lopen i.v.m. pijn.
Ik kijk het nog twee dagen aan en anders ga ik toch nog ff de fysio bellen om m'n wervels na te kijken.

klinkt niet best die blessure van je kerel

klinkt niet best die blessure van je kerel

Heb dit twee jaar geleden ook al eens gehad met een verkeerde beweging tijdens de DL
Denk dat het weer een zelfde wervel is die verschoven is, omdat ik ongeveer dezelfde klachten heb.
Toen kon ik duidelijk het verschuiven van de wervel voelen en nu niet maar het voelt hetzelfde.

De fysio ff gebeld en die had morgen nog plek, dus hopelijk ben ik er dan aan het eind van de week weer van af.

Net terug van fysio, m'n bekken stond overduidelijk scheef waardoor zoals gedacht een lendewervel werd geblokeerd en m'n quadratus lumborum (kopie/paste) :D was behoorlijk verkrampt en had twee triggerpoints die dwars over m'n ruggengraat doorstraalde naar de linkerkant.

Kreeg nog complimenten over de groei die ik had gemaakt in de afgelopen twee jaar en over m'n basiskennis spieren.
Hij heeft ook meteen gekeken naar m'n linker trapezius en die had ook een triggerpoint die naar boven liep richting m'n hals.

Had al een tijdje m'n zinnen gezet op een foamroller en die is vandaag ook binnen gekomen, dus vanavond maar eens uitproberen op de benen :o

Morgen wil ik toch ff naar de sportschool (stil zitten kan ik niet) en dan wat isolatie oefeningen doen en gebruik maken van t.u.t. (time under tension) om niet te zwaar te tillen.

Net terug van fysio, m'n bekken stond overduidelijk scheef waardoor zoals gedacht een lendewervel werd geblokeerd en m'n quadratus lumborum (kopie/paste) :D was behoorlijk verkrampt en had twee triggerpoints die dwars over m'n ruggengraat doorstraalde naar de linkerkant.

Kreeg nog complimenten over de groei die ik had gemaakt in de afgelopen twee jaar en over m'n basiskennis spieren.
Hij heeft ook meteen gekeken naar m'n linker trapezius en die had ook een triggerpoint die naar boven liep richting m'n hals.

Had al een tijdje m'n zinnen gezet op een foamroller en die is vandaag ook binnen gekomen, dus vanavond maar eens uitproberen op de benen :o

Morgen wil ik toch ff naar de sportschool (stil zitten kan ik niet) en dan wat isolatie oefeningen doen en gebruik maken van t.u.t. (time under tension) om niet te zwaar te tillen.

En hoe gaat ie zulke problemen oplossen? Ikzelf ben nog nooit naar een fysio gegaan dus vraag me het eigenlijk wel af

Good luck morgen bro!

En hoe gaat ie zulke problemen oplossen? Ikzelf ben nog nooit naar een fysio gegaan dus vraag me het eigenlijk wel af

Good luck morgen bro!

Door veel duw/trekwerk in verschillende houdingen liggen/zitten probeert hij het bekken te corigeren en triggerpoints is een zaak van indrukken en vasthouden tot de straling stopt.
Met de foamroller zou ik deze ook nog kunnen masseren, omdat het lokaliseren van triggerpoints voor een leek nogal tricky is ;)

Thanx brah :)

Wel echt nice dat je fysio je zo heeft kunnen helpen! Succes ermee bro! ;)

Wel echt nice dat je fysio je zo heeft kunnen helpen! Succes ermee bro! ;)

Zeker, het voordeel van deze praktijk is dat er meerdere fysio's onder één dak zitten en je dus snel geholpen kan worden.
Ik heb er onderhand al drie versleten, weet alleen niet of dat positief te noemen is :o

Gisteren rustig aan wezen trainen, tijdens de training goed geluisterd naar m'n lichaam.
Desondanks op de terugweg in de auto toch nog lichte irritatie in de onderrug en vanochtend wat stijver uit bed als de dag er voor.

Vanavond rustig wat baantjes trekken in het zwembad om in de beweging te blijven.

Goed man, zwemmen is een prima cardio waarbij je niet teveel belast :)

Goed man, zwemmen is een prima cardio waarbij je niet teveel belast :)

Zwemmen ging idd lekker (epic chest pump) daarna nog twee pita broodjes met 30+ smeerkaas omdat je altijd honger krijgt van zwemmen :p
Vanochtend ook geen last gehad van stijfheid, dus het gaat de goede kant op.
Toch maar een rustdag vandaag ondanks dat ik wel zin heb om te trainen, maar dat moet ff wachten tot morgenochtend.
Volgende week de vervroegde deload omdat ik het niet aan durf om meteen weer volle bak te draaien, vooral met de SQ/DL/YR

Zwemmen ging idd lekker (epic chest pump) daarna nog twee pita broodjes met 30+ smeerkaas omdat je altijd honger krijgt van zwemmen :p
Vanochtend ook geen last gehad van stijfheid, dus het gaat de goede kant op.
Toch maar een rustdag vandaag ondanks dat ik wel zin heb om te trainen, maar dat moet ff wachten tot morgenochtend.
Volgende week de vervroegde deload omdat ik het niet aan durf om meteen weer volle bak te draaien, vooral met de SQ/DL/YR

Goed man, don't let the ego talk. Verstandig aanpakken!
Seg ouwe, bij een volgende grote DBB meet mogen we je toch ook verwachten hé? :D

Goed man, don't let the ego talk. Verstandig aanpakken!
Seg ouwe, bij een volgende grote DBB meet mogen we je toch ook verwachten hé? :D

Grappig dat situaties als deze je er weer aan herinneren dat je ook een dagje ouder wordt en dat dingen als opwarmen,stretchen & vorm steeds
belangrijker worden naarmate je intensiteit in trainingen toe neemt.

Ik ben afgelopen zomer nog naar Hilversum geweest en toen was jij er volgens mij niet ;)
Maar als er nog een meet komt in het voorjaar april/mei of juni/juli dan wil ik wel op komen dagen.

Zwemmen is idd echt fijn voor je lichaam. Goed dat je dan toch lekker in beweging blijft. En achja iedereen wordt ouder he, maar zolang jij je fit en goed voelt is leeftijd maar een cijfer ;)

Zwemmen is idd echt fijn voor je lichaam. Goed dat je dan toch lekker in beweging blijft. En achja iedereen wordt ouder he, maar zolang jij je fit en goed voelt is leeftijd maar een cijfer ;)

Duidelijke zaak, deze oude man is weer op de weg terug ;)

UB POWER (deload)

Yates Row

3x8x70

Chin-ups

3x8xBW

MP

8x40
8x45
5x50

Incline Db Press

1x10x24
1x08x26
1x08x28

Barbell Curls (excl. gewicht stang)

1x10x25
1x08x25
1x10x25

Skullcrusher (excl. gewicht stang)

3x10x15

Chest Dips

1x10xBW
1x08xBW
1x07xBW

Leg Raises (roman chair)

20xBW
3x15xBW

Note:

Training ging lekker, was vooral "bang" dat de rows een probleem zouden geven op de spinea erector maar dat viel 100% mee.
Werd wat te enthousiast tijdens de MP vanwege een lekkere pump in de UB, maar zag iemand achter mij met aardig wat gewicht op de stang
tijdens box squats de mist in gaan waardoor ik weer wat "afkoelde" en de laatste set ver van fail heb gehouden.

LB POWER

Squat

8x60
8x70
8x80

SLDL

3x8x80

Dumbbell Lunges

3x20 stappen +15KG per hand

Seated Leg Curls

3x10x40

Leg Extensions

3x10x65

Note:

Redelijk korte training, maar wel veel t.u.t. toegepast op zowel con/excentrische beweging.

T.U.T is inderdaad wel lekker brandend, mooie training weer!
Hoe is het met je bekken & rug?

T.U.T is inderdaad wel lekker brandend, mooie training weer!
Hoe is het met je bekken & rug?

Thanx man, rug voelt goed aan en vandaag nog een tweede keer ter controle naar de fysio.
Hij zou op verzoek van mij nog kijken naar eventueel verschil in been lengte, waar volgens mij gevoelsmatig de scheefstand van m'n bekken hoofdzakelijk vandaan komt.

Ennne..... don't be... ik ken je al langer als vandaag ;)

Weer 2 mooie trainingen bro! Krijg je bij MP meestal meer gewicht weggedrukt? Vind her zelf echt een shit zware oefening. Maaaaar is wel lekker natuurlijk!

Weer 2 mooie trainingen bro! Krijg je bij MP meestal meer gewicht weggedrukt? Vind her zelf echt een shit zware oefening. Maaaaar is wel lekker natuurlijk!

Thanx bro, van de week semi-deload en volgende week weer vol aan de slag.
Schouders zijn bij mij een zwak punt, omdat ze redelijk snel verzuren tijdens een oefening.
Ik hoop eigenlijk tegen het eind van dit jaar 5x60 te kunnen doen (strict) waarschijnlijk wel met belt vanwege mijn rug.

BACK + SHOULDERS + HAMSTRINGS + CALVES HYPERTROPHY

BOR

3x10x60

Seated Db Press

3x12x17

SLDL

3x12x60

Close Grip Pulldown

3x15x45

Lateral Db Raises

4x12x10

Standing Leg Curl

3x15x15

Seated Cable Row

3x12x40

Seated Calf Raises

4x15x35

Note:

Training ging goed, BOR zelfs beter gedaan als vorige week.
De rest wat lager gepakt, om het deload gevoel er toch in te houden :D
Vanochtend wat stijf in de onderrug, maar denk dat dit meer spierpijn is van de BOR

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven