Fitness Seller

Vortexx's Log - (The Construction Of A Hybride)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
CNS? What type of muscle is that?

Central nervous system bro, zeg maar de aansturing van de hersenen naar de spieren/gewrichten
Het is nog niet zo dat deze overbelast is, want dan zou dat terug te zien zijn in mijn trainingen en dat valt nu wel mee.
Maar ik merk de laatste tijd weer dat ik vermoeider ben en eigenlijk bij sommige trainingen al moe ben als ik nog moet beginnen en krijg ook minder rust tijdens mijn slaap.
Heb de laatste weken ook al vaak het commentaar in de gym gekregen dat ik er wel erg veel zin in heb (not) om te trainen.

Dus ik doe tot oud & nieuw weer wat rustiger aan en ga meer op hypertrophy trainen (massa) dus lagere intensiteit en wat meer volume.
Alleen op de grote lifts zal ik een rep-out doen rond de 5 herhalingen, om kracht niet te veel te laten verslappen.
Zeg maar een bridge naar wendler 5/3/1 wat ik in januari wil gaan starten.

Central nervous system bro, zeg maar de aansturing van de hersenen naar de spieren/gewrichten
Het is nog niet zo dat deze overbelast is, want dan zou dat terug te zien zijn in mijn trainingen en dat valt nu wel mee.
Maar ik merk de laatste tijd weer dat ik vermoeider ben en eigenlijk bij sommige trainingen al moe ben als ik nog moet beginnen en krijg ook minder rust tijdens mijn slaap.
Heb de laatste weken ook al vaak het commentaar in de gym gekregen dat ik er wel erg veel zin in heb (not) om te trainen.

Dus ik doe tot oud & nieuw weer wat rustiger aan en ga meer op hypertrophy trainen (massa) dus lagere intensiteit en wat meer volume.
Alleen op de grote lifts zal ik een rep-out doen rond de 5 herhalingen, om kracht niet te veel te laten verslappen.
Zeg maar een bridge naar wendler 5/3/1 wat ik in januari wil gaan starten.

Looks solid. Begrijp wel dat het belastend is. Maar waarom zou 'high volume' minder belastend zijn voor je CNS?
Als je de pdf van Wendler wilt, just pm me ;)

Looks solid. Begrijp wel dat het belastend is. Maar waarom zou 'high volume' minder belastend zijn voor je CNS?
Als je de pdf van Wendler wilt, just pm me ;)

Ik heb sinds september m'n spiergroepen 2x per week gepakt op kracht & volume
Nu pak ik de spiergroepen maar 1x per week met ongeveer de zelfde repranges wat ik op mijn hypertrophy-dagen pakte, dus eigenlijk bijna de helft aan training die ik eerst deed.
Dus repranges tussen de 8-12/15 met uitzondering dan van de laatste set op de grote lifts en ik hoef niet meer te rampen met sets vanwege de lagere gewichten.
Misschien dat ik nog wel wat extra's toevoeg aan dropsets of myosets etc.. maar afhankelijk aan hoe ik me voel.

Had al aardig wat info en sheets van wendler, maar toch bedankt :D
Misschien pm ik je nog wel voor andere info ;)

pics of gf :eyebrow:

Borst/Triceps

BP

15x40 (wu)
12x50
12x65
09x72,5
06x80

Incline Db Press

11x22
10x24
08x26
06x28

Dips

10xBW
08xBW
08xBW

Butterfly Machine

15x65
12x80
12x95
10x110

Lying Triceps Extension

12x15
12x15
12x15

Db Pullover

12x19
12x19
12x19

Cable Pushdown (normal/reversed grip)

12x25
12x17,5
12x25
12x17,5

Cable Kickback

12x5
12x5
12x5

Note:

Misschien niet de slimste keuze om na vrijdag op maandag weer te beginnen met borst/triceps.
Ik zit te twijfelen of ik de main lifts (BP/DL/SQ/MP) toch niet RPT moet gaan doen door eventueel krachtverlies i.v.m. de verzuring gaande weg in de sets.

Tijdje terug vroegen ze aan de balie wat ik nog miste en heb toen aangegeven dat een squatcage/rek met safety pins/bars heel welkom was en een smith machine.
De eerste zal er wel niet komen, maar gisteravond stond de smith er al wel :D

Mooie training bro! Haha nice, een smith machine is toch al weer een vooruitgang. Jammer dat er nog geen squat rek is...

Mooie training bro! Haha nice, een smith machine is toch al weer een vooruitgang. Jammer dat er nog geen squat rek is...

Thanx J. idd vanavond meteen gebruik van maken (hack squat ss reversed lunges)
We hebben wel een squatrek maar die bestaat uit één stuk, maar zelfs als ik ATG ga raak ik het rek niet waardoor ik dus ****ed ben als ik ooit eens fail.

Benen

SQ

15x60
12x70
10x80
08x90

Hack SQ ss Reversed Lunges (smith, excl. gewicht stang)

12x20 ss 20 stappen x 20
12x20 ss 20 stappen x 20
12x20 ss 20 stappen x 20

RDL

4x12x75

Standing Calf Raises (smith, excl. gewicht stang)

4x20x40

Standing Leg Curl

3x12x20

Seated Leg Curl

4x12x50

Leg Press

4x12x135

Leg Extensions

3x12x50

Note:

De quads waren al redelijk verzuurd na het squatten, dus de supersets waren vooral de 2e/3e set behoorlijk pittig ondanks het lichte gewicht.
Heb het bij één kuitoefening gelaten om weer rustig op te starten na een periode zonder.

image.png

Na leg day gok ik op het eerste.
Best/worst feeling.

Na leg day gok ik op het eerste.
Best/worst feeling.

Idd quads, hamstrings en vooral kuiten maar ook m'n triceps en dat had ik niet verwacht omdat ik die toch gemiddeld harder getraind heb tijdens het PHAT schema.

Schouders & Buik

Seated MP (smith, excl. gewicht stang)

15x20
12x30
10x40
05x50

Seated Lateral Raises

3x12x10

Hanging Leg Raises

4x10

Arnold Press

12x15
12x17
12x17
10x19

Db Shrugs

3x15x26

Cable Oblique Crunches (rope)

4x10x35 (per kant)

Front Raises (plates) & Reversed Db Fly's

15x15 & 15x6
15x15 & 15x6
15x15 & 15x6
15x15 & 15x6

BB Shrugs Behind Back (smith, excl. gewicht stang)

3x15x60

Note:

De smith MP ging lekker, volgende keer wat hoger beginnen om wat minder snel te verzuren.

Dat is een sterke seated MP man! Netjes. Voor de rest een keurige training :)

Dat is een sterke seated MP man! Netjes. Voor de rest een keurige training :)

Thanx man, viel mij ook behoorlijk mee qua gewicht.
Kijken of ik nog wat meer kan doen als ik hoger begin, misschien dat ik dan 8-jes doe en nog wat dropsets als het tegen valt.

Rug & Biceps

DL

10x100
08x120
08x130
08x140
05x150

Pull-ups ss Lat Pulldown (normal grip)

8xBW ss 12x50
8xBW ss 12x50
6xBW ss 10x50

Preacher Curl (plate loaded)

3x12x20

Alternate Db Curls

3x10x13

Db Rows

4x12x22

Incline Db Curl

3x12x10

Seated Cable Row

3x12x35 :o

Note:

DL ging vrijdag lekker ook qua grip (no magnesium) was alleen vergeten dat een redelijk BOR er niet meer in zit.
Dus meteen verder gegaan met de superset die killing was voor de lats.
Biceps niet optimaal kunnen trainen vanwege blessure aan rechter pols, dus aangepast en wat lichter.
Grip werd te pijnlijk (eelt was gaan scheuren tijdens DL) toen ik nog de seated cable row wou doen, dus vanuit de vingertoppen getrokken dus vandaar de p*ssy weights.

Laatst bewerkt:
Lekker die superset. Vind hem zelf ook altijd killing! En weer een mooie deadlift brah ;)

Lekker die superset. Vind hem zelf ook altijd killing! En weer een mooie deadlift brah ;)

Dat was idd een goede tip , die 150 viel me zeker niet tegen na zoveel volume.

Borst/Triceps

BP

12x40 (wu)
05x82,5
08x75
10x67,5
10x60

Incline Bench Press (smith, excl. gewicht stang)

3x10x50

Dips

4x8xBW

Skull Crushers (extra arch i.v.m. serratus)

12x15
10x15
10x15

Cable Fly's (low/parallel/high)

12x15
12x15
25x15

Db Pullover

12x16
12x16
12x16

Cable Kickback

3x15x10

Cable Pushdown (normal grip)

4x15x17,5

Note:

Training ging goed, vorm van RPT toegepast op de BP en dat pakte goed uit.
Begin nu al goed verbetering te zien in de long head van m'n triceps, dus kickback/extensions zijn zeker effectief.

Benen

SQ

08x92,5
08x87,5
12x77,5
12x70

Hack SQ ss Reversed Lunges (smith, excl. gewicht stang)

12x25 ss 20 stappen x 25
12x25 ss 20 stappen x 25
12x25 ss 20 stappen x 25

RDL

4x12x77,5

Standing Calf Raises (smith, excl. gewicht stang)

4x20x40

Standing Leg Curl

3x15x22,5

Leg Press

3x15x135

Seated Leg Curl

3x15x50

Leg Extensions

3x15x50

Note:

In 2,5 uur me door de training heen gewerkt en aan het einde helemaal kapot, maar wel tevreden.
Vannacht weer epic krampen in kuiten/vastus medialis (teardrop)
Gewicht blijft al een week of 2 net boven de 91 KG steken ('s ochtends bij het opstaan) maar VP blijft daar in tegen ook redelijk stabiel (+/- 13%)

Kramp lijkt me k*t man. Wel lang ook, 2,5 uur. Nice trains hierzo!

Kramp lijkt me k*t man. Wel lang ook, 2,5 uur. Nice trains hierzo!

Toevallig had ik deze keer bijgehouden hoe laat ik begon, dus vandaar dat ik ook ff stond te kijken dat ik er 2,5 uur over gedaan had.
Vooral de eerste vier oefeningen vreten veel tijd door rustpauzes van 2 min. tussen de sets en de repranges die ik hanteer.
Kramp was idd niet prettig, benen-kuiten moeten nog ff wennen aan de nieuwe opzet qua training :D

Ja nou je doet ook 8 oefeningen (superset tel ik als 1), dus dat duurt wel even haha. Maar netjes weer getraind brah :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven