Vortexx029
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 264
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 12%
Dit is m'n derde log sinds ik hier actief ben, (okt. 2010) vorig jaar ben ik een aparte log begonnen
voor het bulken (aug- maart) & cutten (april-mei) die weer over ging op m'n contest log van dit jaar.
Heb veel geleerd qua voeding en training afgelopen jaar en wil dit jaar dan ook weer verder experimenteren.
Om te kijken waar mijn lichaam het best op reageert en om zo veel mogelijk VVM te winnen zonder te veel te stijgen in VP.
Mijn aanpak voor dit jaar zal verdeeld worden in drie blokken.
Elk onderverdeeld in een bulkfase (max. 10 weken) en een cutfase (max. 5 weken)
Voor het bulken maak ik gebruik van carbcyclen, waarbij ik op trainingsdagen boven onderhoud eet (500-750 cal.)
en op rustdagen op onderhoud of een deficit wil creëren (250-500 cal.)
Voor het cutten zal ik het cyclisch dieet + trainingsschema van lyle mcdonald (UD 2.0) aanhouden.
Wat betreft de trainingsschema's voor de bulkfases ben ik van plan om de volgende schema's te gebruiken:
1e blok: Lineair Periodisatie Progamma
(beginnen met high volume/low intensity en eindigen met low volume/high intensity)
Ik heb dit gevolgd aan het begin van mijn cut en heb met dit schema bijna 2% van mijn VP afgehaald
en ook nog een halve kilo spiermassa gepakt, dus in de bulkfase heb ik nog hogere verwachtingen.
Tweede pluspunt is dat ik met dit schema weer in kracht kan gaan opbouwen vanwege de reset van de zomervakantie.
2e blok: P.H.A.T. Training (Layne Norton)
Heb nog geen ervaring met dit schema (5 dagen p.w.) maar bevat wel alles wat ik zocht in een schema (combi hyperthropy/strength)
Het is een heel pittig schema, maar ik geef niet gauw op dus we zullen zien wat dit schema zal brengen
3e blok: UB/LB Schema
Een klassieker onder de schema's en zeer geschikt om progressie op te maken in kracht & massa
doordat je alle spiergroepen twee keer per week traint. (4-split)
Voeding
Supplementen
Vetmetingen
Ik zal aankomende tijd wat inhoudelijker in gaan op m'n voedingsschema en wat "begin" stats noteren, maar dit is alvast mijn ruwe blauwprint voor dit jaar.
Ik begin de 17e september officieel met m'n eerste trainingsschema en zal de resultaten hiervan regelmatig noteren.
voor het bulken (aug- maart) & cutten (april-mei) die weer over ging op m'n contest log van dit jaar.
Heb veel geleerd qua voeding en training afgelopen jaar en wil dit jaar dan ook weer verder experimenteren.
Om te kijken waar mijn lichaam het best op reageert en om zo veel mogelijk VVM te winnen zonder te veel te stijgen in VP.
Mijn aanpak voor dit jaar zal verdeeld worden in drie blokken.
Elk onderverdeeld in een bulkfase (max. 10 weken) en een cutfase (max. 5 weken)
Voor het bulken maak ik gebruik van carbcyclen, waarbij ik op trainingsdagen boven onderhoud eet (500-750 cal.)
en op rustdagen op onderhoud of een deficit wil creëren (250-500 cal.)
Voor het cutten zal ik het cyclisch dieet + trainingsschema van lyle mcdonald (UD 2.0) aanhouden.
Wat betreft de trainingsschema's voor de bulkfases ben ik van plan om de volgende schema's te gebruiken:
1e blok: Lineair Periodisatie Progamma
(beginnen met high volume/low intensity en eindigen met low volume/high intensity)
Ik heb dit gevolgd aan het begin van mijn cut en heb met dit schema bijna 2% van mijn VP afgehaald
en ook nog een halve kilo spiermassa gepakt, dus in de bulkfase heb ik nog hogere verwachtingen.
Tweede pluspunt is dat ik met dit schema weer in kracht kan gaan opbouwen vanwege de reset van de zomervakantie.
2e blok: P.H.A.T. Training (Layne Norton)
Heb nog geen ervaring met dit schema (5 dagen p.w.) maar bevat wel alles wat ik zocht in een schema (combi hyperthropy/strength)
Het is een heel pittig schema, maar ik geef niet gauw op dus we zullen zien wat dit schema zal brengen
3e blok: UB/LB Schema
Een klassieker onder de schema's en zeer geschikt om progressie op te maken in kracht & massa
doordat je alle spiergroepen twee keer per week traint. (4-split)
Voeding
maaltijd 1.
80 gram tarwebloem
40 gram whey
4 stuks eieren
maaltijd 2.
100 gram volkoren pasta
130 gram tonijn
70 gram ananas
50 gram sla
25 gram pijnboompitten
50 ml yoghurtdressing
maaltijd 3.
500 ml chocomel light
1 stuks banaan
maaltijd 4.
200 gram pasta
200 gram mager rundergehakt
300 gram pastasaus
maaltijd 5.
225 gram kwark
40 gram amandelen
Dit is een voorbeeld van mijn schema op trainingsdagen, waarbij ik de post-workout meal afwissel door kipfilet (incl. woksaus) ananas & rijst.
Op rustdagen verdeel ik de pannenkoeken na m'n ontbijt en lunch en neem ik 's ochtends brinta en als lunch bijvoorbeeld tilapia, pasta & groentes i.p.v. van tonijn.
De macro's voor bovengenoemde schema komen ongeveer uit op:
3650 calorieen
260 gram eiwitten
340 gram koolhydraten
105 gram vetten
Op de rustdagen verlaag ik de koolhydraten zodat ik of rond de 3000 cal. (onderhoud) uit kom of ongeveer 2700 cal. (-300 onder onderhoud)
80 gram tarwebloem
40 gram whey
4 stuks eieren
maaltijd 2.
100 gram volkoren pasta
130 gram tonijn
70 gram ananas
50 gram sla
25 gram pijnboompitten
50 ml yoghurtdressing
maaltijd 3.
500 ml chocomel light
1 stuks banaan
maaltijd 4.
200 gram pasta
200 gram mager rundergehakt
300 gram pastasaus
maaltijd 5.
225 gram kwark
40 gram amandelen
Dit is een voorbeeld van mijn schema op trainingsdagen, waarbij ik de post-workout meal afwissel door kipfilet (incl. woksaus) ananas & rijst.
Op rustdagen verdeel ik de pannenkoeken na m'n ontbijt en lunch en neem ik 's ochtends brinta en als lunch bijvoorbeeld tilapia, pasta & groentes i.p.v. van tonijn.
De macro's voor bovengenoemde schema komen ongeveer uit op:
3650 calorieen
260 gram eiwitten
340 gram koolhydraten
105 gram vetten
Op de rustdagen verlaag ik de koolhydraten zodat ik of rond de 3000 cal. (onderhoud) uit kom of ongeveer 2700 cal. (-300 onder onderhoud)
Supplementen
Ik gebruik op het moment de volgende supplementen:
Vitamine C
Multivitamine
Omega 3
Creatine
Purple Wraath / Napalm
Whey
Vitamine C
Multivitamine
Omega 3
Creatine
Purple Wraath / Napalm
Whey
Vetmetingen
Resultaat VP meting 29-08-2012 om 19:47 met kleren:
gewicht: 87,0 kg
skeletspiermassa: 44,5 kg
vetmassa: 9,5 kg
vetpercentage: 10,9%
Resultaat VP meting 09-11-2012 om 19:49 met kleren:
gewicht: 92,8 kg
skeletspiermassa: 47,4 kg
vetmassa: 10,8 kg
vetpercentage: 11,6%
Resultaat VP meting 30-03-2013 om 10:29 met kleren:
skeletspiermassa: 48,5 kg
vetmassa: 9.6 kg
vetpercentage: 10,4%
gewicht: 87,0 kg
skeletspiermassa: 44,5 kg
vetmassa: 9,5 kg
vetpercentage: 10,9%
Resultaat VP meting 09-11-2012 om 19:49 met kleren:
skeletspiermassa: 47,4 kg
vetmassa: 10,8 kg
vetpercentage: 11,6%
Resultaat VP meting 30-03-2013 om 10:29 met kleren:
skeletspiermassa: 48,5 kg
vetmassa: 9.6 kg
vetpercentage: 10,4%
Ik zal aankomende tijd wat inhoudelijker in gaan op m'n voedingsschema en wat "begin" stats noteren, maar dit is alvast mijn ruwe blauwprint voor dit jaar.
Ik begin de 17e september officieel met m'n eerste trainingsschema en zal de resultaten hiervan regelmatig noteren.
Laatst bewerkt: