MuscleMeat

Vuurwerk vóór oud en nieuw

• Topic Starter Topic Starter
Ga dan ook in een goede buurt wonen!! Je hoort hier amper wat, hooguit wat van die aso's die vanuit een andere wijk hier hun vuurwerk halen en gelijk afsteken.

Ik woon in een goede buurt man.. nou ja.. vrij goede buurt dan.. ok er worden hier wel eens wat mensen geliquideerd maar het is opzich wel een gezellige buurt :D

Om nou te gaan verhuizen vanwegen die paar dgen rond oud en nieuw is ook weer overdreven.. ik koop wel oordopjes :D

Ik had vanmorgen mijn ramen open om mijn beddengoed te luchten. Vliegt er zo'n pijl mijn kamer binnen, tegen me kop aan. Al mijn haar verschroeit..

Ik erger me er niet aan, verbaas me er eerder over. Gisteren na het uitgaan stonden we bij het gemeentehuis. Ging er iemand illegaal knalvuurwerk afsteken midden op het plein. Dan schrik je best wel :rolleyes:.
Één van onze honden is er verschrikkelijk bang voor.
Verbaast me eerder dat de mensen het zelf niet zonde vinden van het geld om het nu al op te steken. Al zullen dit wel de lui zijn die persé vroeg moeten beginnen omdat ze het anders nooit opkrijgen :P

Huisdieren zijn er soms ook bang voor en dat irriteerd mij ook.. dat die beestjes de hele dag geschrokken rondlopen.. (mijn kat is er ook bang voor).. en zoals ik zei.. m'n middagdutje is er door verstoord dus ben ik daarom wel wat geprikkels hehe... maar idd.. waarom zou je uberhaupt vuurwerk willen afsteken zo vroeg..

Nu niet meer dus.

Ga dan ook in een goede buurt wonen!! Je hoort hier amper wat, hooguit wat van die aso's die vanuit een andere wijk hier hun vuurwerk halen en gelijk afsteken.

Jep, maar om nou meteen te verkassen naar een bejaardenflat vind ik ook weer niks. :rolleyes:

(vuurwerk afsteken voor nieuwjaar en je bent al meteen een aso... prachtig! :D)

Huisdieren zijn er soms ook bang voor en dat irriteerd mij ook.. dat die beestjes de hele dag geschrokken rondlopen.. (mijn kat is er ook bang voor).. en zoals ik zei.. m'n middagdutje is er door verstoord dus ben ik daarom wel wat geprikkels hehe... maar idd.. waarom zou je uberhaupt vuurwerk willen afsteken zo vroeg..

Jup voor mezelf vind ik het niet erg, voor de dieren vind ik het wel heel erg vervelend. Met die hond is niet fatsoenlijk te wandelen, kruipt constant tussen je benen van angst. De andere hond interesseert het geen donder.
Hier valt het in de avonduren nog wel mee gelukkig :)

Jep, maar om nou meteen te verkassen naar een bejaardenflat vind ik ook weer niks. :rolleyes:

(vuurwerk afsteken voor nieuwjaar en je bent al meteen een aso... prachtig! :D)

Dat was mijn vorige woning, die lag inderdaad in een veredelde bejaardenflat :D Maar het is natuurlijk wel zo, dat hele vuurwerk afsteken op dit moment is vrij aso (als je ouder bent dan een jaar of 14 tenminste).

vind het mooi al die schrikmomenten :) super ik hou van deze tijd :D

Ik ook, gister een nitraatpotje om 3 uur 's nachts voor ons huis...Ik ben dan blij verrast gewekt te worden en kan er om lachen. Sfeer maken zeg ik dan:D Ik ben dan ook wel een pyrofreak en vind dit de leukste dagen van het jaar. Net als een klein kind nog sta ik morgenavond de buurt onveilig te maken.

Over het dierenleed:
Ik heb een hond en had (helaas is hij net vertrokken naar de eeuwige jachtvelden) een kat. Ik ben van mening dat die overmatige schrikreacties van beesten grotendeels zijn aangeleerd door de reacties van het baasje. Ik heb nooit problemen ondervonden met mijn hond en kat, omdat ze het wel gewend waren van mij. Natuurlijk schrikken beesten van het vuurwerk in hun jonge jaren, maar deze schrik neemt af als er geen aandacht aan geschonken wordt. Vice versa. Dit neem ik ook waar bij kennissen. Ik erger me echter wel aan mensen/kinderen die geen rekening houden met beesten die over straat lopen. Dat is kansloos en daar zeg ik wat van.

Succes met je beestjes in ieder geval.

Fijne jaarwisseling.

lol... m'n kinderen blijven morgen bij m'n ouders, omdat wij morgenavond gaan drinken etc. Dus daarom heb ik vandaag al wat vuurwerk afgestoken... ben je dan al meteen een aso ? :rolleyes:

Ik ook, gister een nitraatpotje om 3 uur 's nachts voor ons huis...Ik ben dan blij verrast gewekt te worden en kan er om lachen. Sfeer maken zeg ik dan:D Ik ben dan ook wel een pyrofreak en vind dit de leukste dagen van het jaar. Net als een klein kind nog sta ik morgenavond de buurt onveilig te maken.

Over het dierenleed:
Ik heb een hond en had (helaas is hij net vertrokken naar de eeuwige jachtvelden) een kat. Ik ben van mening dat die overmatige schrikreacties van beesten grotendeels zijn aangeleerd door de reacties van het baasje. Ik heb nooit problemen ondervonden met mijn hond en kat, omdat ze het wel gewend waren van mij. Natuurlijk schrikken beesten van het vuurwerk in hun jonge jaren, maar deze schrik neemt af als er geen aandacht aan geschonken wordt. Vice versa. Dit neem ik ook waar bij kennissen. Ik erger me echter wel aan mensen/kinderen die geen rekening houden met beesten die over straat lopen. Dat is kansloos en daar zeg ik wat van.

Succes met je beestjes in ieder geval.

Fijne jaarwisseling.

Ben ik niet helemaal met je eens. Je mag het de angst niet voeden door er aandacht aan te besteden. Onze hond wordt er juist eerder banger door en de andere vind het eerder elk jaar interessanter.
Waarschijnlijk heeft die angst ook te maken, omdat er eens een rotje akelig dicht bij um in de buurt is ontploft. In een paar tellen peerde hij um van ons park naar huis.

lol... m'n kinderen blijven morgen bij m'n ouders, omdat wij morgenavond gaan drinken etc. Dus daarom heb ik vandaag al wat vuurwerk afgestoken... ben je dan al meteen een aso ? :rolleyes:

Siervuurwerk hoor je niet. Neem aan dat je geen strijkerbommen of lawinepijlen gaat staan afsteken voor je kinderen? Of een 100.000 klapper?

Paar astronauten hoor je ook amper, van een andere orde wat sommigen nu al afknallen.

Ik was vroeger ook zo. Zo vroeg mogelijk al rotjes afsteken en dan een lading bewaren voor in januari op school!:o
Dus ik mag niet zeuren vind ik.

Eergisteren was er wel zo'n puber die stoer een rotje naar mijn hond gooide terwijl ik hem uitliet. Moet een angstaanjagend gezicht voor hem zijn geweest toen ie zo'n kwade vent met een grote blaffende hond op hem af zag komen rennen!
Het was alleen maar ja meneer, sorry meneer, ok meneer.
Beetje opvoeden kan geen kwaad af en toe!:D

Valt reuze mee maar ja ik woon ook vlakbij het biggetjesbreau.

Er was een keer dat zo'n k*tknulletje een rotje naar mijn vriendin en mij gooide en ik zweer je als ik hem in mijn handen had gekregen was hij in de gracht gegaan.

Dat siervuurwerk heb ik geen problemen mee, maar de godganse dag (week) continu geknal om het huis heen daar wordt ik toch wel ietwat haatdragend van.

Ik vind het vooral irritant dat ze bijna elk jaar weer onze brievenbus kapot knallen...

Er was een keer dat zo'n k*tknulletje een rotje naar mijn vriendin en mij gooide en ik zweer je als ik hem in mijn handen had gekregen was hij in de gracht gegaan.

Dat siervuurwerk heb ik geen problemen mee, maar de godganse dag (week) continu geknal om het huis heen daar wordt ik toch wel ietwat haatdragend van.

Amen.. siervuurwerk daar heb ik idd ook geen problemen mee maar dat irritante geknal de laatste dagen daar wordt ik echt geirriteerd van..

Terug
Naar boven