Impure wil niet zeggen "vies". Koop eens een woordenboek, idioot.
impure (ɪmˈpjʊə)
adj
1. not pure; combined with something else; tainted or sullied
2. (Other Non-Christian Religions)
a. (of persons) ritually unclean and as such debarred from certain religious ceremonies
b. (of foodstuffs, vessels, etc) debarred from certain religious uses
3. (General Physics) (of a colour) mixed with another colour or with black or white
4. (Architecture) of more than one origin or style, as of architecture or other design
Waarom moet je schelden?
Uit jouw reactie kan ik zien hoe weinig jij weet over de Islam, tafseer, daleel. Ik weet niet hoelang jij moslim bent geweest (en hoe/waarom). Maar wat ik wel kan zeggen is dat je heel weinig ervan afweet. (In dit topic is meermaals naar voren gekomen dat jij de basis niet eens begrijpt/kent.)
Ik hou het kort want heb dit veels te vaak aan jouw uitgelegd. Als je wat had begrepen dan had je geweten dat wij moslims een onderscheid maken.
Impure = Onrein = Vies = Slecht
Impious = Onwettig = illegaal = verboden
Varkensvlees is impure/onrein ofwel het is vies/slecht voor de mens. Dus verboden.
Als je weinig/niks weet moet je luisteren naar de uitleg van een moslimgeleerden. Ga niet zonder kennis over zaken op eigen houtje dingen vertalen. Als je vragen hebt stel je die. En luister je naar wat de geleerde te zeggen heeft. Ga niet doen alsof je alles beter weet. Want dat weet je niet. Je weet niet eens de basis. (Koran verzen vertalen en begrijpen d.m.v. een woordenboek!? Wie is hier de idioot! (Met tafseer, daleel, tassawuf kan je de context begrijpen en op een correcte manier de verzen verklaren. Jij hebt duideiljk geen kennis hierover dus kan je mij niks komen vertellen.)
Ik zie dat je kritisch bent. Kritiek hebben is goed. Maar wat ik ook zie is dat je helemaal geen zelfkritiek hebt.
Kijk met wat meer kritiek naar jezelf. Begrijp jezelf. Je focus te veel op een aspect probeer het totaalplaatje te bekijken. (dus ook jezelf. Wees kritisch tegenover jezelf!!!).
De slimste onder ons is degene die zijn eigen tekortkomingen toegeeft.
A wise man knows that he doesn't know everything!
Ja, inderdaad, in het warme klimaat van Arabië in de 7de eeuw. Dus irrelevant nu, niet?
Ieder moslim weet dat een varken niet alleen om gezondheidsredenen haram is verklaard.
Een varken is onrein.
Het houden van varkensvlees is bijvoorbeeld ook praktisch onmogelijk om halal te onderhouden/slachten.
In short zijn niet op een halal (humane) manier te onderhouden in gevangenschap. Varkens leiden te veel onder gevangenschap. Als we nu kijken kunnen we bijv. zien dat boeren varkens verminkingen zodat zij zich "gedragen". Staarten worden geknipt zodat ze niet de staarten van elkaar afbijten. Etc.
Opslag is praktisch onmogelijk op een diervriendelijk manier.
Slachten is daarnaast ook praktisch onmogelijk op een diervriendelijk manier. De hals van een varken is veels te dik om op een halal manier te worden geslacht. De varken zal te veel pijn leiden.
Weet wel dat de ISLAM voor iedereen op deze wereld van toepassing is. Arm of rijk. Warm of koud. Technologisch ontwikkeld of onontwikkeld.!!!!
Het is beter voor de mens om varkens niet te consumeren. Er zijn gewoonweg veels te veel nadelen aan verbonden. Een kip of koe is veiliger en beter.
In short het is Haram.
Allah (swt) knows best