XXL Nutrition

Waarom islam verspreid

Status
Niet open voor verdere reacties.
die wc heeft wel airconditioning.

It isn't all the same. Lees de Koran helemaal (en probeer te begrijpen wat je leest). En je zal je antwoorden vinden durf dit met zekerheid te zeggen. De koran zegt zelf ook dat we in de middenweg moeten geloven. Verdiep je in islam alsjeblieft en je zult zelf alles kunnen inzien.
Wel vanuit mijn perspectief. Ik wil niet in een religieus keurslijf zitten, om me er vervolgens weer van te moeten distantiëren omdat bepaalde geloofsovertuigingen van mij niet binnen dat religieuze systeem passen. Je kunt wel zeggen dat ik me zou moeten verdiepen in islamitisch systeemdenken, maar ik zie dat niet zitten. Over het volgen van de middenweg doel ik op de schaal van puur atheïst tot "religekkie". Die middenweg volgen doe jij helemaal niet. Ik heb al eerder gezegd dat ik vind dat jij een grote lenigheid hebt in het mixen van wetenschap en religie. Jij volgt alleen de wetenschap zolang deze niet in conflict komt met de koran. Wij hebben wel allebei gemeen dat onze religieuze devotie een zeer belangrijke invloed op ons leven heeft qua zingeving in onze existentie. Alleen mijn persoonlijke religie kent weinig religieus dogma en erkent geen geschrift. Wel wordt er soms gebruik gemaakt van beeldjes of iconen, waardoor mijn religie op een moslim of christen over kan komen als afgoderij of heresie. Ik zie dat zelf trouwens niet zo. Verder geloof ik ook dat de empirische wetenschap een belangrijke rol hoort te spelen in het toetsen van de realiteit. De wetenschap zorgt er namelijk voor dat je onmogelijke zaken uit je geloofsovertuiging kunt wegstrepen. Ik geloof bv wel in spirituele entiteiten maar niet dat deze fysieke voorwerpen kunnen verschuiven of op foto's kunnen verschijnen, dat bedoel ik er grofweg mee. Ik geloof ook niet in die shows van derek ogilvie, want dat zijn gewoon acts ala Peter Popoff die er op tv indrukwekkend kunnen uitzien maar wat gewoon bedrog is.

Wel vanuit mijn perspectief. Ik wil niet in een religieus keurslijf zitten, om me er vervolgens weer van te moeten distantiëren omdat bepaalde geloofsovertuigingen van mij niet binnen dat religieuze systeem passen. Je kunt wel zeggen dat ik me zou moeten verdiepen in islamitisch systeemdenken, maar ik zie dat niet zitten. Over het volgen van de middenweg doel ik op de schaal van puur atheïst tot "religekkie". Die middenweg volgen doe jij helemaal niet. Ik heb al eerder gezegd dat ik vind dat jij een grote lenigheid hebt in het mixen van wetenschap en religie. Jij volgt alleen de wetenschap zolang deze niet in conflict komt met de koran. Wij hebben wel allebei gemeen dat onze religieuze devotie een zeer belangrijke invloed op ons leven heeft qua zingeving in onze existentie. Alleen mijn persoonlijke religie kent weinig religieus dogma en erkent geen geschrift. Wel wordt er soms gebruik gemaakt van beeldjes of iconen, waardoor mijn religie op een moslim of christen over kan komen als afgoderij of heresie. Ik zie dat zelf trouwens niet zo. Verder geloof ik ook dat de empirische wetenschap een belangrijke rol hoort te spelen in het toetsen van de realiteit. De wetenschap zorgt er namelijk voor dat je onmogelijke zaken uit je geloofsovertuiging kunt wegstrepen. Ik geloof bv wel in spirituele entiteiten maar niet dat deze fysieke voorwerpen kunnen verschuiven of op foto's kunnen verschijnen, dat bedoel ik er grofweg mee. Ik geloof ook niet in die shows van derek ogilvie, want dat zijn gewoon acts ala Peter Popoff die er op tv indrukwekkend kunnen uitzien maar wat gewoon bedrog is.

Hoe kan je iets (de islam/koran) beoordelen wat je niet kent? Je laat je leiden door je subjectiviteit? Je hebt alleen aannames en geen feiten.

Laat zien waar de wetenschap tegenstrijdig is met de Koran?

Hoe kan je iets (de islam/koran) beoordelen wat je niet kent? Je laat je leiden door je subjectiviteit? Je hebt alleen aannames en geen feiten. Laat zien waar de wetenschap tegenstrijdig is met de Koran?
De feiten, meneer TheDeen... zijn dat er nooit enig bewijs is geleverd voor het bestaan van spiritualiteit in wat voor vorm dan ook. De pure atheist staat het dichtst bij de realiteit, en wij twee moeten maar afvragen hoeveel procent van onze geloofsovertuigingen daadwerkelijk echt zijn.

Laatst bewerkt:
De feiten, meneer TheDeen... zijn dat er nooit enig bewijs is geleverd voor het bestaan van spiritualiteit in wat voor vorm dan ook. De pure atheist staat het dichtst bij de realiteit, en wij twee moeten maar afvragen hoeveel procent van onze geloofsovertuigingen daadwerkelijk echt zijn.

?

Sorry maar ik begrijp niet wat je zegt.

Er is geen bewijs voor spiritualiteit?

Dit is heel breed.

Ik ken genoeg atheisten (zoals Yasmine) die spirtueel zijn.

Wat probeer je te zeggen?

---------- Toegevoegd om 22:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:48 ----------

Moest je nu eens echt antwoorden in plaats van rond de hete brij te dansen.
Je slaagt er niet in te begrijpen wat rationele mensen je vertellen. Je gelovige bull shit wordt hier niet geslikt en dat moet inderdaad frustrerend werken.

Broeder sorry for the harsh remarks. ik hou echt van je.

Ik zeg alleen dat je de islam verkeerd begrijpt.

Lees mijn topics goed, want ik denk dat je niet weet (of heb begrepen/vergeten) wat ik zeg.

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

Bacterieen zijn op micro niveau altijd aanwezig, ben je nou 24/7 onrein of leef je in zo een vacuum bal?
Oh ja, ook zijn er ter alle tijden bacterieen in je mond enzo.
Varkens in EU hebben schonere leefomstandigheden dan mensen in jullie moslim landen.
Komt ie hier over onrein praten terwijl zijn hele familie in een klei huis woont, midden van een bos, met WC buitenshuis.
Met een hoop schapen en geiten ( for you know what).

Onrein is niet alleen een fysieke status, maar ook spiritueel. (als ik een wind laat of mijn geslachstdeel aanraak, ookal is die schoon, dan verbreek ik toch ook mijn spirituele reinheid bijvoorbeeld en ben ik dus onrein).

Leer en begrijp de islam. Als iets onduidelijk is voor je vraag het dan na!!!

Gast ik kom uit Europa hoor. Jullie komen wel in een heel kudde naar mijn land (van origine) op vakantie.

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------

Your average ouwe pee vs iemand die zijn script kan afratelen, who will win?

Hier, een interessant filmpje voor jou.

http://www.youtube.com/watch?v=8mi0PoPvLvs

Als je wil kan ik de eerste 5 minuten van jou filmpje bekritiseren, alleen vind ik het best laf om dit bij live debates te doen.

https://www.youtube.com/watch?v=ERyvgcWgluo

deze is echt leuk

Wie kan beter koken, allah of Gordon Ramsay?

Die link :roflol:

Strong cirkelredenering, jammer dat die pakistaan als "correct" word gezien terwijl het filmpje letterlijk het tegendeel bewijst.

Als ik jouw geslachtsdeel aanraak, ben je dan ook onrein?

Zou ook wegrennen van een Pakistaan.

• Like
Waarderingen: mat
Dit is het soort idioten die de Islam "sturen"

http://madame.lefigaro.fr/societe/u...-rire-face-un-historien-misogyne-130215-94435

---------- Toegevoegd om 10:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:51 ----------

?

Sorry maar ik begrijp niet wat je zegt.

Er is geen bewijs voor spiritualiteit?

Dit is heel breed.

Ik ken genoeg atheisten (zoals Yasmine) die spirtueel zijn.

Wat probeer je te zeggen?

---------- Toegevoegd om 22:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:48 ----------

Broeder sorry for the harsh remarks. ik hou echt van je.

Ik zeg alleen dat je de islam verkeerd begrijpt.

Lees mijn topics goed, want ik denk dat je niet weet (of heb begrepen/vergeten) wat ik zeg.

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

Onrein is niet alleen een fysieke status, maar ook spiritueel. (als ik een wind laat of mijn geslachstdeel aanraak, ookal is die schoon, dan verbreek ik toch ook mijn spirituele reinheid bijvoorbeeld en ben ik dus onrein).

Leer en begrijp de islam. Als iets onduidelijk is voor je vraag het dan na!!!

Gast ik kom uit Europa hoor. Jullie komen wel in een heel kudde naar mijn land (van origine) op vakantie.

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=ERyvgcWgluo

deze is echt leuk

Dus je geeft toe dat "impure" verschillende betekenissen kan hebben. Je kan dus niet met zekerheid stellen dat Allah varkens verbiedt omdat ze ongezond zijn.

Binnenkort in Rijswijk mooie bijeenkomst van allerhande 'wijze' salafistische moslims. Oh de vraag was waarom islam verspreid.

Vind de 'hoe' vraag iets belangrijker op het moment.

Nou, vind ik niet, want religie met drugs vergelijken is idioot, we weten hoe beide onstaan en ze hebben niks met elkaar te maken, noch hun effect nog hun instillatie. Als je dan 5 minuten hieraan spendeert, en aan iets wat niet eens in de video is opgenomen...

Maar dan moet je wel bronnen bij de hand hebben. Iets wat je in debatten niet kan gebruiken, en waarom ze grotendeels waardeloos zijn.

iets met religie is de opium van het volk.

Laat zien waar de wetenschap tegenstrijdig is met de Koran?
Iemand had al een tijd geleden een link geplaatst met alle statements die niet stroken met de wetenschap, maar dan zeg je dat het propaganda is. Veel meer dan je wijzen op de feiten kunnen we niet, maar je hebt een soort schild dat alles wat je religie tegenspreekt afstoot. Het maakt niet uit welk argument of welk bewijs we hier laten zien, je zal altijd zeggen dat je religie correct is omdat je nu eenmaal zo geprogrammeerd bent. Je zou tenminste zoals sommige gelovigen kunnen toegeven dat heilige boeken niet perfect zijn en niet altijd letterlijk genomen moeten worden. Net zoals wij ook erkennen dat de wetenschap nooit perfect zal zijn.

10 gasten in het topic

welkom vrinden

[Link niet meer beschikbaar]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven