Elk dier dat in omstandigheden leeft zoals het varken in het Westen, is onrein. Het is nochtans niet moeilijk te begrijpen hoor. Bak een kip onvoldoende en je zal ook ziek worden.
Een van de eisen van halal-vlees is goede leefomstandigheden van het dier. Als de dier ongezond leeft (plofkip en dergelijk, dierenmishandeling) dan is het vlees haram. Een moslim moet dieren goed behandelen en verzorgen (vorige voorbeeld die ik aanhaalde varken is moeilijk goed te verzorgen, etc.).
Rauw vlees eten is net als "ongezond" eten makruh (sterk afgeraden) maar is niet haram, omdat het niet onrein is. (je moet leren en begrijpen wat onrein betekent. Een varken is onrein om verschillende redenen, ongezond is slechts een aspect!!!).
Impure komt uit de islam overgevlogen vanuit Leviticus en is dus een zeer oud verbod. Als je leviiticus leest zal je zien dat ook daar niet wordt gesproken over onrein als in 'ongezond en vuil". Iemand die naar de synagoge ging en bloed aanraakte van een bloedende man, dan werd die ook "impure" en mocht die niet meer naar de synagoge gaan.
Maar goed, je bent literair ongeletterd en je leest enkel boeken die je eigen onzin bevestigen.
Gast je weet niet wat onrein betekent.
Als ik een open wond heb, etc. Ben ik ook in een onreine status. Ik moet een rituele wassing verrichten om een reine status te verkrijgen.
LEER ALSJEBLIEFT WAT REIN EN ONREIN IS EN BETEKENT.
Eten kan net als mensen rein en onrein zijn.
Dode dieren, varkens, vleesetende dieren, etc. zijn onrein. (net als mensen die vies zijn, bloed op kleren etc.)
Mensen kunnen rein en onrein zijn. (schoon of vies)
Leer alsjeblieft en kom daarna met je uitsprakenn over "literair ongeletterd" hoe zielig ben jij wel niet.
Je kan niet eens toegeven dat je fout ziet. Je bent erg kinderachtig.
Als jij het beter weet kom dan maar met je bewijs.