Dit is niks zeggend.
Je maakt het alleen maar triester.
Kijk ik respecteer alles wat je hebt bereikt en ben echt trots op je (ik meen dit oprecht)! Ik zie dat je waarschijnlijk een intelligent persoon bent.
Maar wanneer het gaat over de islam en Koran, iets dat je persoonlijk ligt, raak je waarschijnlijk door je emoties verblind. Want wat ik tot nu toe hier heb gezien wijst daarop. Je probeert bijvoorbeeld met deze reactie jezelf alleen maar goed te praten door je status te verhogen. Waar komt deze behoefte aan erkenning vandaan?
Teken van zwakte.
(is normaal hoor we hebben allen onze zwaktes, islam, de koran, persoonlijke dingen zijn jouw zwaktes kennelijk. Je laat je verblinden door emoties)
PS - Ik wil hierbij ook nog het volgende opmerken. Als mensen ((met dezelfde mindset) zoals jij criminoloog zijn dan kan ik goed begrijpen waarom de problemen niet worden opgelost. Jullie begrijpen simpelweg de crimineel niet goed genoeg. Je moet weten waarom mensen de dingen doen zoals die gedaan word (kijk naar de feiten).
Stel jezelf de vraag. Waarom is er islamitisch terrorisme? Waar waren de extremisten vroeger? Waarom werden er vroeger geen aanslagen gepleegd? Hoe is het begonnen? Wat is de oorzaak? Waar ligt de oplossing?
Begrip. Alles draait om begrip. En met begrip is alles op te lossen
Ik adviseer jouw om een paar stappen terug te nemen en jezelf eens te begrijpen. (met namen je opvatting over de islam en Koran. Probeer unbiased ernaar te kijken)
Leer om jezelf te begrijpen!
Kijk je weet zelf hoe ik erover denk.
Probeer eens te begrijpen waarom ik zo denk?
Ik weet van mezelf waarom jij denkt dat de hadieths tegenstrijdig zijn etc.
In short: Je beoordeeld iets wat je niet eens begrijpt of kent. Je weet gewoon veels te weinig. In de gesprekken die ik met jouw heb gevoerd is meerdere malen gevallen naar voren gekomen dat je de basisbeginselen van de Koran en de islam niet eens begrijpt. De wetscholen, theologische scholen, daleel, tassawuf.
Je moet de koren eerst hebben gelezen en bestudeerd. Alvorens je incorrecte dingen claimt. Je claimt dingen terwijl je niet eens weet waar je over praat.
Ik heb je hier tig keren laten zien dat je fout bent. En heb ieder keer onderbouwd waarom. (lees en begrijp het eens)
Mijn advies aan jouw.
Bestudeer de koran in zijn geheel. (niet alleen lezen, maar begrijpen) En als je vragen hebt stel je die aan een islamitische geleerde (binnen de wetscholen, theologiche scholen valt).