MuscleMeat

Waarom islam verspreid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahaha

Gast ik ga niet meer in op je.

(je blijft keer op keer vasthouden aan jouw eigen verwrongen/onjuiste beeld van de islam is echt zielig. En weigert het bewijs en de feiten te zien. Je weet alles namelijk beter. :()

Succes met je leven.

Weet dat je ooit dood gaat in dit leven.

Moge Allah (swt) je naar de waarheid leiden.

Alleen Allah weet of je doodgaat in dit leven.

mensen sterven wanneer ze doodgaan.

Je hebt gezien hoe ik mijn "best" doe om mijn medemens te helpen? Wat veroordeel jij snel mensen zonder enig basis.
Ik heb in de afgelopen 20 jaar meer gedaan voor de Palestijnse zaak dan jij ooit zal doen. Ik heb meer dan 17 maanden (als je alle weken optelt) vrijwilligerswerk gedaan in vluchtelingenkampen in Jordanië. Je bent een walgelijk ventje. Joj spreekt enkel over goed doen voor de beloning; Ik help mensen omdat ik van mijn medemens hou en ik niet wil dat hij lijdt. Je kan niet alles krijgen in het leven wat je wil???? Lees eens mijn vroegere posts en je zal zien dat ik een heel zwaar leven achter de rug heb. Dus hou je oordeel maar voor jezelf.

Het leven is een test??? WAt is een test? Je laat iemand een test doen als je het resultaat wil weten; Dus dat wil dus zeggen dat Allah niet alles weet? Je reinste onzin dus.

En je kan inderdaad niet ontkennen dat moslims het gebed niet in detail leren door de hadiths te bestuderen; Ze leren het van kleinsaf van hun ouders, oudere broers,....

Welkom bij de club Yasmine, ik sta ook al op negeer

Waarom? :p

---------- Toegevoegd om 01:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:12 ----------

mensen sterven wanneer ze doodgaan.

Of gaan mensen dood als ze sterven?

To be or not to be? Dat is de ekte vraag.

---------- Toegevoegd om 01:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:13 ----------

Aannames?? Gewoon een rekensom: Bukhari , 60 jaar, waarvan hij bijv 40 jaar de haduths heeft bestudeerd. reken uit hoeveel minuten hij dan had om de 700 000 hadiths ( want zoveel waren er in omloop, en dat zou je moeten weten!). Ik heb de rekensom gemaakt. 10 min per hadiths.
Hoe komt het dat Muslim en Bukhari het niet eens zijn over welke hadiths authentiek zijn en welke wel?

Aannames dat gebeden geleerd worden door imitatie en door vader op zoon? Neen, ik baseer me op de 500 moslims die ik ken en de duizendne gesprekken die ik op het internet voerde met moslims; Niemand leert het gebed via de hadiths!

---------- Toegevoegd om 00:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:57 ----------

neen joh!! Er is bewijs: in de koran staat dat de koran het woord van god is!!

Even ook quoten, speciaal voor die speciale jongen is ons leven, ja dat is hij, het is TheDeen.

---------- Toegevoegd om 01:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:13 ----------

Je hebt gezien hoe ik mijn "best" doe om mijn medemens te helpen? Wat veroordeel jij snel mensen zonder enig basis.
Ik heb in de afgelopen 20 jaar meer gedaan voor de Palestijnse zaak dan jij ooit zal doen. Ik heb meer dan 17 maanden (als je alle weken optelt) vrijwilligerswerk gedaan in vluchtelingenkampen in Jordanië. Je bent een walgelijk ventje. Joj spreekt enkel over goed doen voor de beloning; Ik help mensen omdat ik van mijn medemens hou en ik niet wil dat hij lijdt. Je kan niet alles krijgen in het leven wat je wil???? Lees eens mijn vroegere posts en je zal zien dat ik een heel zwaar leven achter de rug heb. Dus hou je oordeel maar voor jezelf.

Het leven is een test??? WAt is een test? Je laat iemand een test doen als je het resultaat wil weten; Dus dat wil dus zeggen dat Allah niet alles weet? Je reinste onzin dus.

En je kan inderdaad niet ontkennen dat moslims het gebed niet in detail leren door de hadiths te bestuderen; Ze leren het van kleinsaf van hun ouders, oudere broers,....

Speciaal voor die speciale jongen in ons leven, hoezee hoezee.

Waarom? :p

---------- Toegevoegd om 01:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:12 ----------

Of gaan mensen dood als ze sterven?

To be or not to be? Dat is de ekte vraag.

---------- Toegevoegd om 01:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:13 ----------

Even ook quoten, speciaal voor die speciale jongen is ons leven, ja dat is hij, het is TheDeen.

---------- Toegevoegd om 01:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:13 ----------

Speciaal voor die speciale jongen in ons leven, hoezee hoezee.

Super!!!

Bro je hebt te veel aannames (ik had het over mijn persoonlijke ervaring met jouw). Don't take it to personal.

Ik heb ook begrepen dat je lijdt aan adhd en daardoor enkele psychologische beperkingen heb. Heb ik eerlijk gezegd ook gezien aan de manier waarop jij informatie beoordeeld op dit forum. (althans wanneer de dingen persoonlijk worden denk ik)

Ik zal mezelf herhalen ga niet meer in op je foutieve aannames.

Het enige wat ik tegen je zal zeggen is:

Mocht je open staan, de intentie hebben en dus oprecht goed zijn en je best doen. Dan adviseer ik jouw om tot god te bidden in sujud en te vragen of hij jouw naar de waarheid kan leiden.

Heb je een extra excuus als je voor god komt te staan ;)

Moge Allah (swt) je succes geven in dit leven en het hiernamaals.

Een gedicht voor het kleine deugenietje, dat kleine moslimietje.

Hij is gewoon, maar meer dan ons, hij is lief en barmhartig, warm in het hart. Hij vervult ons dagelijks met plezier, maar het interesseert niemand een zier.

Oh wat zouden wij toch zonder hem zijn, lange dagen zonder plezier. Zijn woorden zijn zacht als de tong van een baviaan, maar zijn doel is hard als de penis van een spartaan.

Oh TheDeen jij kleine deugeniet, verlaat ons niet. Want zonder jou zijn onze harten leeg en is het een wonder dat ik geen zelfmoord pleeg.

• Like
Waarderingen: mat
psychologische beperkingen heeft hij inderdaad daar heb je wel gelijk in.

:lol::lol::lol:

Ik heb dergelijke debatten met honderden moslims, net als thedeen gevoerd, en ze zijn gewoon identiek.
Dezelfde argumentatie, dezelfde manier van circulair redeneren. Het blind zijn voor argumentatie,...
Ik snap het ook wel.
Toen ik gelovig was, was ik ijzersterk. Ik kon ALLES aan!! ALLES. Een inbreker in mijn woning toen ik 17 was? No problem: "lei illeihha illlalah", en ik ging naar voren, zonder schrik. Universiteit, terwijl ik voltijds studeerde? No problem, even bidden en ik geloofde ijzersterk dat Allah me de kracht en intelligentie gaf om te slagen. En het lukte. ALles lukte. Spreken voor een volle zaak (700 mensen), terwijl ik low self esteem had? Geen probleem, want ik geloofde in Allah, ;... het leven was echt makkelijk en mooier, echt waar. Maar het is niet omdat ik al deze voordelen had, dat het daarom ook waar is. Dat ALlah er echt is.

Kon ik maar terugkeren naar die periode. het leven was veel makkelijker; Nu ben ik bang van ouder worden, sterven,... bang en triest dat het heelal ooit koud en leeg zal zijn,...

Geloven maakt het leven makkelijker en daarom dat veel moslims snel wegrennen als ze merken dat een bepaalde groep (forum), universitaire studies,... hen twijfels brengt.

Maar ik leef liever in de realiteit dan in het geluk van de virtualiteit; Doet me denken aan de film The Matrix: de kerel koos er voor terug te keren naar de matrix, en te leven als een rijke vent, en hij zei dat het hem niet kon schelen dat het niet echt was. Maar Neo kon het dus wel schelen. Leven is pas tof als je de waarheid onder ogen ziet. EN het heelal, de aarde, het leven en het ontstaan er van, is zoveel mjestueuzer dan eender welke religie.

---------- Toegevoegd om 01:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:23 ----------

Bro je hebt te veel aannames (ik had het over mijn persoonlijke ervaring met jouw). Don't take it to personal.

Ik heb ook begrepen dat je lijdt aan adhd en daardoor enkele psychologische beperkingen heb. Heb ik eerlijk gezegd ook gezien aan de manier waarop jij informatie beoordeeld op dit forum. (althans wanneer de dingen persoonlijk worden denk ik)

Ik zal mezelf herhalen ga niet meer in op je foutieve aannames.

Het enige wat ik tegen je zal zeggen is:

Mocht je open staan, de intentie hebben en dus oprecht goed zijn en je best doen. Dan adviseer ik jouw om tot god te bidden in sujud en te vragen of hij jouw naar de waarheid kan leiden.

Heb je een extra excuus als je voor god komt te staan ;)

Moge Allah (swt) je succes geven in dit leven en het hiernamaals.

Kijk, dit is precies wat ik zo jammer vind. Ik denk dat wij het in het echte leven best wel met elkaar zouden kunnen vinden. Dat je een toffe kerel bent waar men lol mee kan beleven/ maar een forum zorgt voor polarisatie van ideeen en standpunten. En jammer genoeg, als het op religie aankomt, raken de gemoederen snel verhit. En ik denk dat theisten jammer genoeg plots hun intelligentie uitschakelen alshet over hun religie gaat.

Ik wens je het allerbeste; Ik hoop dat je een gelukkig leven zal leiden, met of zonder je religie. Maar wees vooral eerlijk tegenover jezelf. De laatste jaren van mijn "moslim-zijn" was ik zeer hypocriet omdat ik nog bidde maar niet meer geloofde. Ik sprak moslimbreoders aan en sprak met hen over de islam alsof ik nog moslim was maar ik geloofde niet meer.

Iets geloven of niet is niet iets wat je in de hand hebt. Ik geef je een voorbeeld. Stel dat jouw beste vriend voor jouw neus staat, en hij zegt je: er staat een man achter jou met een bijl, en als je mij gelooft dan geef ik je 100 euro". Zlef al zou je willen, je zou hem niet geloven, omdat "geloven" iets is was je niet kan controleren.

dat word weer een mooie copy pasta.

• Like
Waarderingen: mat
Ik heb dergelijke debatten met honderden moslims, net als thedeen gevoerd, en ze zijn gewoon identiek.
Dezelfde argumentatie, dezelfde manier van circulair redeneren. Het blind zijn voor argumentatie,...
Ik snap het ook wel.
Toen ik gelovig was, was ik ijzersterk. Ik kon ALLES aan!! ALLES. Een inbreker in mijn woning toen ik 17 was? No problem: "lei illeihha illlalah", en ik ging naar voren, zonder schrik. Universiteit, terwijl ik voltijds studeerde? No problem, even bidden en ik geloofde ijzersterk dat Allah me de kracht en intelligentie gaf om te slagen. En het lukte. ALles lukte. Spreken voor een volle zaak (700 mensen), terwijl ik low self esteem had? Geen probleem, want ik geloofde in Allah, ;... het leven was echt makkelijk en mooier, echt waar. Maar het is niet omdat ik al deze voordelen had, dat het daarom ook waar is. Dat ALlah er echt is.

Kon ik maar terugkeren naar die periode. het leven was veel makkelijker; Nu ben ik bang van ouder worden, sterven,... bang en triest dat het heelal ooit koud en leeg zal zijn,...

Geloven maakt het leven makkelijker en daarom dat veel moslims snel wegrennen als ze merken dat een bepaalde groep (forum), universitaire studies,... hen twijfels brengt.

Maar ik leef liever in de realiteit dan in het geluk van de virtualiteit; Doet me denken aan de film The Matrix: de kerel koos er voor terug te keren naar de matrix, en te leven als een rijke vent, en hij zei dat het hem niet kon schelen dat het niet echt was. Maar Neo kon het dus wel schelen. Leven is pas tof als je de waarheid onder ogen ziet. EN het heelal, de aarde, het leven en het ontstaan er van, is zoveel mjestueuzer dan eender welke religie.

Ik probeer je te begrijpen effe serieus.

Ik ken genoeg moslims die actief zijn op universitaire niveau en ik kan je vertellen, dat die vele malen geloviger zijn dan de moslims op het mbo. Dat terzijde.

Waarom geeft volgens jouw de realiteit meer nadelen dan voordelen? Probeer jezelf te begrijpen? Waarom presteren wij (althans jij) beter met een geloof in god?

This is just advice:

Het leven is makkelijk, maak het niet moeilijk voor jezelf.

The devil is real.

Moslims geloven in Allah en Satan don't forget that fact.

---------- Toegevoegd om 00:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:31 ----------

Kijk, dit is precies wat ik zo jammer vind. Ik denk dat wij het in het echte leven best wel met elkaar zouden kunnen vinden. Dat je een toffe kerel bent waar men lol mee kan beleven/ maar een forum zorgt voor polarisatie van ideeen en standpunten. En jammer genoeg, als het op religie aankomt, raken de gemoederen snel verhit. En ik denk dat theisten jammer genoeg plots hun intelligentie uitschakelen alshet over hun religie gaat.

Ik wens je het allerbeste; Ik hoop dat je een gelukkig leven zal leiden, met of zonder je religie. Maar wees vooral eerlijk tegenover jezelf. De laatste jaren van mijn "moslim-zijn" was ik zeer hypocriet omdat ik nog bidde maar niet meer geloofde. Ik sprak moslimbreoders aan en sprak met hen over de islam alsof ik nog moslim was maar ik geloofde niet meer.

Iets geloven of niet is niet iets wat je in de hand hebt. Ik geef je een voorbeeld. Stel dat jouw beste vriend voor jouw neus staat, en hij zegt je: er staat een man achter jou met een bijl, en als je mij gelooft dan geef ik je 100 euro". Zlef al zou je willen, je zou hem niet geloven, omdat "geloven" iets is was je niet kan controleren.

Ik hou ook van jouw hoor. Ik haat je echt niet sorry als dit zo soms naar voren is gekomen.

Ik geef je gelijk.

Ik will alleen niet dat je "blind" dingen aanhangt. Ik zie ook dat je dingen niet blind volgt. Je weet waar je over praat. Maar net als jouw weet ik ook wat ik volg. Ik volg net als jouw de dingen ook niet blind.

De verschillen die wij hebben is het bewijs.

De bewijs die ik heb toont wat anders aan dan de bewijs die jij hebt. En ik ben van mening dat ik het aan het rechte eind hebt en jij bent weer van mening dat jij het aan het rechte einde hebt.

Ik heb serieus (no-joke) objectief gekeken naar de argumenten die jij mij heb voorgelegd en heb die beoordeeld. Helaas vond ik die niet overtuigend (was al bekend ermee voor een groot gedeelte). Net als jij mijn bewijs niet overtuigend vond.

Ying and yang.

Geloven of niet geloven.

Both are a part of life.

I can't force you anything. I can only pray for you. (and that is what i am going to do as a muslim).

Allah (swt) is the only one who can judge us and grant us heaven.

May he (swt) grant all the "good" people heaven.

Wat voor "bewijs" van jullie heb ik zomaar afgeveegd als leugen of gehersenspoeld (=jouw woord)? In tegenstelling tot jullie heb ik mijn claims ieder keer onderbouwd met bewijs.

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

Wat is het probleem?

Zo beetje alles
Alle onderzoeken zijn leugens

Geen andere mogelijkheden dan de koran en daarbij horende stukken
En nee dat was jouw woord schat

http://www.youtube.com/watch?v=Qicm7QMfP1I '

Vind de situatieschets van de socioloog overigens zeer realistisch zoals ik die ook om mij heen zie de tegenreacties van Ouali zijn om in zijn eigen woorden te blijven 'simplistisch'.

Ik vind van niet.

Waarom heeft het "westen" geen extremisme probleem gehad in het verleden? Waarom nu pas? Waar komt al die haat vandaan?

(GEO)POLITIEK

Ofwel onrecht tegenover de islamitische bevolkingsgroepen rondom de wereld. (Verdiep je eens in de politieke problematiek van de Tsjetsjenen in Rusland/Sovjet Unie, Arabieren in het midden-oosten (marionet regeringen VS, EU), het Historisch onrecht dat de Palestijnen is aangedaan, de onderdrukking van moslims in Afrika en China (Oigoeren in China bijv.).

Terrorisme wordt veroorzaakt door politieke, nationalisme, etc.

Bestudeer het probleem en kijk naar de wortel van het probleem.

Als je het probleem begrijpt dan weet je al heel snel dat islam helemaal niet het probleem is.

islam wordt gekaapt (soms onbedoeld) door (verdrietige) mensen om hun doel te realiseren. (= ze zien wat ze willen zien en baseren het niet op de feitelijk informatie van de Islam)

Een actueel voorbeeld is ISIS ofwel mensen (in dit geval toevallig moslims) die een eigen land willen en een eigen bestuur. (omdat moslims onterecht al lang worden onderdrukt door marionetregerinkjes van de VS/EU/Rusland in het midden-oosten (olie, e.d.) bijv.)

Sillence and injustice breeds violence.

Als je de andere kant op kijkt en de mens onrecht aandoet en negeert. Dan zal de mens op een ander manier zijn recht proberen te halen en aandacht proberen te trekken.

Die terroristen hebben meer dan genoeg redenen om het westen te haten. Blijf hun haat niet meer voeden door bommen te gooien en/of mensen te ondrukken. Er moet iets veranderen!! Ze maken het probleem alleen maar groter!!

We moeten samen leren leven, naar elkaar luisteren, elkaar begrijpen en eerlijk behandelen.

Het is zo simpel als dat.

Haat bestrijd je met liefde en begrip. Minder bommen gooien meer mensen helpen met eten en luisteren etc.

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:52 ----------

Zo beetje alles
Alle onderzoeken zijn leugens

Geen andere mogelijkheden dan de koran en daarbij horende stukken
En nee dat was jouw woord schat

laat maar zien waar/wanneer ik dat heb gezegd

Laatst bewerkt:
"Een actueel voorbeeld is ISIS ofwel mensen (in dit geval toevallig moslims) die een eigen land willen en een eigen bestuur. (omdat moslims onterecht al lang worden onderdrukt door marionetregerinkjes van de VS/EU/Rusland in het midden-oosten (olie, e.d.) bijv.)"

ISIS wilt niet slechts een eigen land en eigen bestuur, ISIS wilt veel meer en dat zijn feiten. Stel, stel dat iemand zegt geef een islamitische stroming als ISIS bestaansrecht en bepaal grenzen dan zullen zij daar nooit mee akkoord gaan omdat ze meer willen. Of ze gaan akkoord en binnen een bepaalde tijd starten ze oorlogje met de buren. Het zal nooit genoeg zijn = blijven streven = je religie levend houden. Shiiten zullen blijven wachten op hun geliefde imam die ooit zal terugkeren.

Niet 'moslims' als geheel worden onterecht lang onderdrukt. Van alle kanten zullen ook genoeg moslims zijn die vinden dat ze onder Hussein, onder Kadaffi en onder Assad of welke er nu nog zit in Algerije of Marokko of S-Arabie gewoon afwaren. Maar er is een streven binnen die islam (die je ook in NL duidelijk ziet) en dat streven kun je benoemen als 'nooit genoeg'. Men houdt dat streven in tact omdat je zo je geloofsgenoten wakker houdt, gelijk blijven is achteruitgang beseft men.

De aanval op WTC is er een geweest om de identiteit van moslims wereldwijd uit te lokken men (uitvoerders+bedenkers daarvan) wist dat er terecht en onterechte kritiek op moslim zou komen en wraakacties van waaruit talloze moslims weer konden worden 'wakker gemaakt' met de situatie vandaag tot gevolg ---------- Toegevoegd om 15:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:47 ----------

islam wordt gekaapt (soms onbedoeld) door (verdrietige) mensen om hun doel te realiseren. (= ze zien wat ze willen zien en baseren het niet op de feitelijk informatie van de islam)
Nee jou islam wordt gewoon gebruikt en uitgevoerd om het doel te realiseren.

zionist-Israel-911_zpsab3f891f.jpg

Omdat de Islam zich ook zo lekker verspreid ?

wat heb ik gewonnen ? !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven