XXL Nutrition

Waarom islam verspreid

Status
Niet open voor verdere reacties.
het vliegende spaghettimonster is sws niet verzonnen, heb je het niet bestudeerd ?

Ik heb het bestudeerd en ben te weten gekomen dat het verzonnen is.

(Mijn bevindingen wijzen uit dat het door een man is geschreven (die zelf atheist is) en fungeert als een satire op religie en intelligente design. Om deze redenen is het dus overduidelijk dat het verzonnen is. Bestudeer het zelf met een open-mind en je zal het inzien.)

(Mijn bevindingen wijzen uit dat het door een man is geschreven (die zelf atheist is) en fungeert als een satire op religie en intelligente design. Om deze redenen is het dus overduidelijk dat het verzonnen is. Bestudeer het zelf met een open-mind en je zal het inzien.)

Heb je de thora en de thalmud gelezen? En de hele bijbel, en de apocriefe geschriften? EN ben je te rade gegaan bij hun geleerden om correct te interpreteren? En heb je het boeddhisme bestudeerd,... Neen, dan is je keuze voor de islam niet gefundeerd.

Nee je bestudeert het niet echt! Je ziet niet wat er staat.

Je moet zo een speciale bril hebben zoals in national treasure met nicolas cage

Dit is jouw mening en die mag je hebben. Het is helaas niet gebaseerd op bewijs.

Je kan misschien wel lezen, maar je begrijpt niet wat je leest. (je moet begrijpen wat er staat = goed interperteren).

Ik heb geen zin om uit te leggen waarom dit zo is. Ik heb dat namelijk al vaak genoeg gedaan. (Kort gezegd komt het erop neer dat je veels te weinig kennis hebt over de Koran en de Hadith, waardoor je verwarring hebt, de dingen verkeerd interperteert en tegenstrijdigheden ziet die er helemaal niet zijn.)

Ik zal mezelf nog een keer herhalen ik heb net als de overgrote meerderheid van de moslims en islamgeleerden een ander beeld van de islam dan jouw. Je hebt een verwrongen/onjuiste beeld van de islam.

Het is maar hoe hoog jij jezelf plaats. Weet jij het beter dan een moslimgeleerde? Heb je de koran in zijn geheeld bestudeerd en begrepen? En de hadith bestudeerd? De tafseer? De daleel?

Ik kan je een tip geven: Als je de waarheid wilt weten, moet je objectief naar het bewijs kijken, hecht niet te veel waarde aan jezelf (subjectiviteit).

Ik kan vrij gemakkelijk uit jouw reacties opmaken dat je vrij weinig weet van de islam. Maar als jezelf denkt veel over de islam en de hadith te weten. En je dus van mening bent dat je vergelijkbare kennis hebt van moslimgeleerden, dan nodig ik je uit om naar een islam forum te gaan en hier je betoog te houden (met bewijs en onderbouwing uiteraard)

Hier een link naar een goede islamforum:

http://www.islamic-life.com/forums/anti-islamic-refutations

Je kunt je vragen richten aan verschillende personen. Hier heb je de naam van een Belg: Abdul-Fattah

Met betrekking tot je hell opmerking:

Hell is niet per se eeuwig voor iedereen. Sommige zijn er alleen tijdelijk in en anderen voor eeuwig. Maar Allah (swt) knows best. En wij mensen weten niet wie tijdelijk en wie permanent in hell blijven. Alleen allah (swt) weet dat.

Hier paar links:

Over niet-moslms en hell

http://www.youtube.com/watch?v=cR1hhgguS5U

Hier een paar kleine video's over hell

http://www.youtube.com/watch?v=vuaCf1Dn6zI
http://www.youtube.com/watch?v=Zc4B-l8C4DE

Je haalt de aangehaalde argumenten niet onderuit. Zodra je vastloopt zeg je:" je interpreteert het verkeerd, je hebt onvoldoende kennis."
Ik bestudeer de islam, in detail, in klassiek arabisch, Fra,s, Nederlands en Engels, alsook de hadiet al meer dan 20 jaar dus je met je basiskennis ga je het niet redden jongeman.

Hier een relatief kort filmpje die o.a. ingaat op het bestaan van meerdere religies (waarvan sommige verzonnen zijn). http://youtu.be/aRTBbTcI5ao?t=8m48s In short: Het komt erop neer dat je alles op validiteit moet testen. (Moslims worden ook aangespoord om dit te doen. Zoeken naar de waarheid. En het opdoen van kennis/wetenschap.) Bijv. Je hebt drie "producten" die een claim maken. 1. De bijbel 2. De koran 3. Vliegende spaghettiemonster boek Bestudeer de drie producten zelf. En kijk maar wat je met het "product" doet. De koran maak all zijn claims waar. (zonder contradicties, etc.)
We kunnen toch niks op validiteit testen, we weten toch helemaal niks. Hoeveel procent van een religie is verzonnen? Hoeveel procent van een andere religie is verzonnen? Je kunt wel hier steeds het ene sprookjesboek boven het andere laten triomferen, maar we zitten nog steeds op het "is er wel iets?" niveau. Waarom zou 1 (afgewerkt product) religie de waarheid zijn? Heeft een moslim de waarheid en verspilt een hindu zijn tijd aan wanen? Misschien heeft wat jij god noemt wel de waarheid verdeeld over alle religies die ooit geweest zijn? Met aan ons gewone stervelingen de taak om de waarheid eruit te distilleren, wat dus niet kan omdat het geen wetenschap is.

Heb je de thora en de thalmud gelezen? En de hele bijbel, en de apocriefe geschriften? EN ben je te rade gegaan bij hun geleerden om correct te interpreteren? En heb je het boeddhisme bestudeerd,... Neen, dan is je keuze voor de islam niet gefundeerd.

Ik zie weer dat je aannames hebt.

Jawel ik heb meerdere geleerden binnen de religies gesproken (en heb zelf ook objectief naar het bewijs gekeken).

Dit heb ik serieus gedaan ik ben niet altijd gelovig geweest. Ik ben namelijk niet gelovig opgevoed.

Ik meen het echt als ik zeg dat ik serieus naar andere religies heb gekeken en heb bestudeerd. En ik daag iedereen ook uit om met iets "beters" te komen.

Tot nu toe komt niks in de buurt van de Islam. Alles klopt en is logisch in tegenstelling tot de andere religies. Hoewel er grote overeenkomsten zijn heb ik zelf gezien dat er tegenstrijdigheden zijn bij andere religies.

(Paar voorbeelden Het jodendom de talmud is trouwens niet de "belangrijkste boek" van de joden. Dat is de tenach!! En zoiets als de originele tenach bestaat niet. Het is bijvoorbeeld niet duidelijk wie het heeft genoteerd. Waar hoe.
There is no scholarly consensus as to when the Hebrew Bible canon was fixed: some scholars argue that it was fixed by the Hasmonean dynasty,[4] while others argue it was not fixed until the second century CE or even later.[5]

According to the Talmud much of the contents of the Tanakh was compiled by the men of the Great Assembly (Anshei K'nesset HaGedolah), a task completed in 450 BCE, and has remained unchanged since that date.[6]
Is me zelfs face 2 face verteld door joodse vrienden en rabijnen. Verdiep je er zelf eens in. Er is te veel onduidelijkheid. Tegenstrijdigheid en vaagheid naar mijn inzien. Hetzelfde geldt met de Bijbel. Het is niet duidelijk wie de bijbel heeft geschreven, de tegenstrijdigheden, verschillende versies, (onlogisch bijv. de drie eenheid).

De koran is foutloos, logisch het is gewoon perfect. Hoe meer ik het bestudeer hoe meer ik overtuigd ben van het bewijs.

Ik ben serieus altijd open-minded geweest en kritisch.

En ik ben echt zeer kritisch geweest met alles (god weet dit).

Dus waarom zou de koran rechtstreeks van god komen?

Omdat het in de koran staat

"moslims geloven niet in cirkelredenering"

rip

Je haalt de aangehaalde argumenten niet onderuit. Zodra je vastloopt zeg je:" je interpreteert het verkeerd, je hebt onvoldoende kennis."
Ik bestudeer de islam, in detail, in klassiek arabisch, Fra,s, Nederlands en Engels, alsook de hadiet al meer dan 20 jaar dus je met je basiskennis ga je het niet redden jongeman.

Zodra ik vastloop?

Ik heb gewoon geen zin om arrogantie ieder keer te beantwoorden.

Ik meen het serieus als ik zeg dat jij in je 20 jaar de islam hoogstwaarschijnlijk erg erg erg slecht heb bestudeerd. Of je hebt van de verkeerde de verkeerde info gehad ikzelf denk van Salafi's. De Salafi's zijn een minderheid en relatief nieuw groep in de islam en geven een niet representatieve beeld van de Islam (vaak veel onjuistheden). Kijk en luister naar de overgrote meerderheid van de moslims en moslimgeleerden. En kijk zelf naar het bewijs. Maak dan je claims.

Ik zie letterlijk in bijna al je berichten onjuistheden. (Gast je weet de basisprincipes niet eens. Theologische scholen (maturidi,, ashari, atharie) Wetscholen (hanafi, hanbali, maliki, shafi), fiqh, tassawuf, daleel, tafseer. Ik bedoel het niet persoonlijk (heb het over je argumenten) en wil je ook niet beledigen ofzo hoor. Maar je weet echt niet waar je het over hebt. Ikzelf denk dat dit te maken heeft met je "salafi" upbringing in de Islam. Daarom verwees ik je door naar een goede islamforum (geen salafi's, maar de overgrote meerderheid van de moslims denkt) Daar heb je mensen die jouw een zo compleet mogelijk antwoord kunnen geven.

ITegenstrijdigheid en vaagheid naar mijn inzien. Hetzelfde geldt met de Bijbel. Het is niet duidelijk wie de bijbel heeft geschreven, de tegenstrijdigheden, verschillende versies, (onlogisch bijv. de drie eenheid). De koran is foutloos, logisch het is gewoon perfect. Hoe meer ik het bestudeer hoe meer ik overtuigd ben van het bewijs. Ik ben serieus altijd open-minded geweest en kritisch. En ik ben echt zeer kritisch geweest met alles (god weet dit).
Kritisch
Perfect

huh?

We kunnen toch niks op validiteit testen, we weten toch helemaal niks. Hoeveel procent van een religie is verzonnen? Hoeveel procent van een andere religie is verzonnen? Je kunt wel hier steeds het ene sprookjesboek boven het andere laten triomferen, maar we zitten nog steeds op het "is er wel iets?" niveau. Waarom zou 1 (afgewerkt product) religie de waarheid zijn? Heeft een moslim de waarheid en verspilt een hindu zijn tijd aan wanen? Misschien heeft wat jij god noemt wel de waarheid verdeeld over alle religies die ooit geweest zijn? Met aan ons gewone stervelingen de taak om de waarheid eruit te distilleren, wat dus niet kan omdat het geen wetenschap is.

Waarom praat je als we toch helemaal niks weten?

We weten toch wat waar en onwaar is?

Als moslim geloof ik niet dat ander zommaar hun tijd verspillen of in hel gaan branden, omdat ze in iets anders geloven.

Je moet je serieus eens gaan verdiepen in de Islam en de koran. Je hebt veel te veel onjuiste aannames.

Ga ik naar de hel?

Zodra ik vastloop?

Ik heb gewoon geen zin om arrogantie ieder keer te beantwoorden.

Ik meen het serieus als ik zeg dat jij in je 20 jaar de islam hoogstwaarschijnlijk erg erg erg slecht heb bestudeerd. Of je hebt van de verkeerde de verkeerde info gehad ikzelf denk van Salafi's. De Salafi's zijn een minderheid en relatief nieuw groep in de islam en geven een niet representatieve beeld van de islam (vaak veel onjuistheden). Kijk en luister naar de overgrote meerderheid van de moslims en moslimgeleerden. En kijk zelf naar het bewijs. Maak dan je claims.

Ik zie letterlijk in bijna al je berichten onjuistheden. (Gast je weet de basisprincipes niet eens. Theologische scholen (maturidi,, ashari, atharie) Wetscholen (hanafi, hanbali, maliki, shafi), fiqh, tassawuf, daleel, tafseer. Ik bedoel het niet persoonlijk (heb het over je argumenten) en wil je ook niet beledigen ofzo hoor. Maar je weet echt niet waar je het over hebt. Ikzelf denk dat dit te maken heeft met je "salafi" upbringing in de islam. Daarom verwees ik je door naar een goede islamforum (geen salafi's, maar de overgrote meerderheid van de moslims denkt) Daar heb je mensen die jouw een zo compleet mogelijk antwoord kunnen geven.

Waaruit concludeer jij dat ik maturidi, ashari, atharie, noch de wetscholen niet ken?
Tafseer, die haal jij bij niet-onafhankelijke moslimgeleerden die moeten zeggen wat hun dictatoriale regering hen verplicht te zeggen. SAlafi upbringing? In mijn eerste jaren was ik een straffe sunni, en had een paar salafi's in mijn buurt; Ik ben na enkele jaren de belachelijke hadieths in vraag gaan stellenn en heb toen de Koran nog tientallen malen gelezen en bestudeerd. en toen bleek steeds meer dat het in strijd was met de wetenschap. Dus kan die niet van god komen.
EN nogmaals, het is niet omdat de overgrote meeerderheid een opinie deelt, dat die daarom ook correct is.
Integendeel, meestal hebben ze het fout.
Dus val de argumenten rationeel aan, maar dat zal je niet lukken. Dat weten we allemaal

Klopt en je moet eens weten hoe het voelt als je je realiseert dat het perfect is en dat de Islam klopt. Ikzelf had het echt niet verwacht. Was namelijk altijd al een kritisch persoon en dacht net als de rest hier dat het vast verzonnen was etc. Maar toen ik erachter kwam dacht ik zo van he this all makes senses

Het gevoel dat de overgang van 80% 99% naar 100% geeft is onbeschrijfelijk.

Het voelt alsof alles lichter wordt. Alsof er een rots van je rug wordt afgehaald. (een rots waarvan je niet eens wist dat je hem droeg)

Klopt en je moet eens weten hoe het voelt als je je realiseert dat het perfect is en dat de islam klopt. Ikzelf had het echt niet verwacht. Was namelijk altijd al een kritisch persoon en dacht net als de rest hier dat het vast verzonnen was etc. Maar toen ik erachter kwam dacht ik zo van he this all makes senses

Het gevoel dat de overgang van 80% 99% naar 100% geeft is onbeschrijfelijk.

Het voelt alsof alles lichter wordt. Alsof er een rots van je rug wordt afgehaald. (een rots waarvan je niet eens wist dat je hem droeg)

Dat had jij. Niet iedereen heeft dat.
Klaar.

Klaar.
Inderdaad, je bent hier al dagen, zo niet weken, mee bezig. Dit is een bb forum geen: 'Ik verkondig de islam' forum.

Mensen zijn nou eenmaal anders, iedereen gelooft op zijn eigen manier. Als jij dat niet kan accepteren, is dat niet ons probleem. Respecteer elkaar en blijf niet je mening doorrammen.

Ook binnen de islam gelooft iedereen op een andere manier, respecteer dat dan ook.

Waaruit concludeer jij dat ik maturidi, ashari, atharie, noch de wetscholen niet ken?
Tafseer, die haal jij bij niet-onafhankelijke moslimgeleerden die moeten zeggen wat hun dictatoriale regering hen verplicht te zeggen. SAlafi upbringing? In mijn eerste jaren was ik een straffe sunni, en had een paar salafi's in mijn buurt; Ik ben na enkele jaren de belachelijke hadieths in vraag gaan stellenn en heb toen de Koran nog tientallen malen gelezen en bestudeerd. en toen bleek steeds meer dat het in strijd was met de wetenschap. Dus kan die niet van god komen.
EN nogmaals, het is niet omdat de overgrote meeerderheid een opinie deelt, dat die daarom ook correct is.
Integendeel, meestal hebben ze het fout.
Dus val de argumenten rationeel aan, maar dat zal je niet lukken. Dat weten we allemaal

Ok laten we een voor een met je argumenten op een "rationele" manier aanvalen.

Je claimt dat je een "straffe" sunni was.

Sunni is een breed begrip die vaak onjuist wordt gebruikt (iedereen noemt zichzelf sunni nowadays)

Dat je je wetschool niet eens opnoemt laat al zien dat je nooit echt op een gedegen manier de islam heb kunnen bestuderen.

Een simpel vraag waar heb jij basis-informatie vandaan gehaald vanuit welk wetschool. Over basisinfo heb ik het over de Tafseer, daleel, fiqh, tasswauf. Ik praat alleen over de basis, want die komt overeen bij alle wetscholen? (en dan praat ik niet eens over de theologie erachter).

P.S. Je weet tochwel waarom een moslim een school moet volgen om kennis op te doen over de islam. (idem als een opleiding voor studenten)

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:00 ----------

Inderdaad, je bent hier al dagen, zo niet weken, mee bezig. Dit is een bb forum geen: 'Ik verkondig de islam' forum.

Mensen zijn nou eenmaal anders, iedereen gelooft op zijn eigen manier. Als jij dat niet kan accepteren, is dat niet ons probleem. Respecteer elkaar en blijf niet je mening doorrammen.

Ook binnen de islam gelooft iedereen op een andere manier, respecteer dat dan ook.

Ik accepteer en respecteer ook iedereen.

Waar zie je een probleem?

Laatst bewerkt:
Hey TheDeen,
Wat motiveert je om mensen dingen uit te leggen over de Islam, op een willekeurig bodybuildforum?

Serieuze vraag, ben best nieuwsgierig :)

Klaar.

Ik wist niet eens dat ik het had.

Trouwens ik ben niet de enige hoor ken genoeg converts, of moslims die met hetzelfde vertellen. Zodra je 100% zekerheid hebt voelt het alsof je verlichting heb bereikt ofzo. Je voelt je echt licht en gelukkig. Is echt onbeschrijfelijk.

Ik hoop dat jullie dit gevoel ooit ook mogen voelen.

Ik accepteer en respecteer ook iedereen.

Waar zie je een probleem?

In het feit dat, wanneer er een discussie op gang wordt geholpen, je je eigen mening doorramt. Hiermee bedoel ik te zeggen dat jij alleen je 'eigen interpretatie ' goedkeurt.

Daarnaast, doe jij wel aan bb?[emoji1]

Klopt en je moet eens weten hoe het voelt als je je realiseert dat het perfect is en dat de islam klopt. Ikzelf had het echt niet verwacht. Was namelijk altijd al een kritisch persoon en dacht net als de rest hier dat het vast verzonnen was etc. Maar toen ik erachter kwam dacht ik zo van he this all makes senses Het gevoel dat de overgang van 80% 99% naar 100% geeft is onbeschrijfelijk. Het voelt alsof alles lichter wordt. Alsof er een rots van je rug wordt afgehaald. (een rots waarvan je niet eens wist dat je hem droeg)
Een boek dat verkeerd te interpreteren valt, is geen goed boek (tenzij we spreken over een roman)

De koran is misschien perfect, maar de gelovigen niet

Ofwel het verandert niks aan de mensheid, de mens blijft hetzelfde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven