Fitness Seller

Waarom islam verspreid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey TheDeen,
Wat motiveert je om mensen dingen uit te leggen over de islam, op een willekeurig bodybuildforum?

Serieuze vraag, ben best nieuwsgierig :)

Kennis

Anderen leren kenen.

Ik wil niemand overtuigen hoor.

Ik zie alleen dat er veel mensen zijn op dit forum (en in Nederland/Belgie) die een heel slechte of verkeerde beeld hebben van de islam. Het is soms echt te triest/lachwekkend voor woorden.

Ik laat alleen weten waar de overgrote meerderheid van de moslims voorstaan (de islam).

Er worden teveel leugens en onjuisteheden over de islam verspreid.

---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

In het feit dat, wanneer er een discussie op gang wordt geholpen, je je eigen mening doorramt. Hiermee bedoel ik te zeggen dat jij alleen je 'eigen interpretatie ' goedkeurt.

Daarnaast, doe jij wel aan bb?[emoji1]

Laat zien waar ik dit heb gedaan?

Ik heb vaak genoeg gezegd dat ik de mening van andere accepteer. Ik zeg er alleen bij dat het niet gebaseerd is op gedegen bewijs.

Ik gebruik bewijs voor mijn interpretatie en ben dus OBJECTIEF. Anderen zijn subjectief bezig etc. Ik vraag om bewijs maar krijg het nooit.

Kom eens met uitspraken/interpretaties die gedeeld worden door de overgrote meerderheid van de moslimgeleerden!!!

---------- Toegevoegd om 23:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

Een boek dat verkeerd te interpreteren valt, is geen goed boek (tenzij we spreken over een roman)

De koran is misschien perfect, maar de gelovigen niet

Ofwel het verandert niks aan de mensheid, de mens blijft hetzelfde

Niet alles en iedereen is perfect. Alleen god (swt) is perfect.

Wij moeten streven naar perfectie.

Kennis

Anderen leren kenen.

Ik zie alleen dat er veel mensen zijn op dit forum (en in Nederland/Belgie) die een heel slechte of verkeerde beeld hebben van de islam. Het is soms echt te triest/lachwekkend voor woorden.

Ik laat alleen weten waar de overgrote meerderheid van de moslims voorstaan (de islam).

---------- Toegevoegd om 23:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

Ik heb vaak genoeg gezegd dat ik de mening van andere accepteer. Ik zeg er alleen bij dat het niet gebaseerd is op gedegen bewijs.

Ik gebruik bewijs voor mijn interpretatie en ben dus OBJECTIEF. Anderen zijn subjectief bezig etc. Ik vraag om bewijs maar krijg het nooit.

Kom eens met uitspraken/interpretaties die gedeeld worden door de overgrote meerderheid van de moslimgeleerden!!!

---------- Toegevoegd om 23:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:17 ----------

Ofwel de koran spreekt over een sprookjeswereld waar iedereen naar perfectie moet streven

Die perfectie houdt in, het onderdrukken van homo's, nooit kritisch beeld hebben op de koran en satire verbieden over.je geloof

Ok laten we een voor een met je argumenten op een "rationele" manier aanvalen.

Je claimt dat je een "straffe" sunni was.

Sunni is een breed begrip die vaak onjuist wordt gebruikt (iedereen noemt zichzelf sunni nowadays)

Dat je je wetschool niet eens opnoemt laat al zien dat je nooit echt op een gedegen manier de islam heb kunnen bestuderen.

Een simpel vraag waar heb jij basis-informatie vandaan gehaald vanuit welk wetschool. Over basisinfo heb ik het over de Tafseer, daleel, fiqh, tasswauf. Ik praat alleen over de basis, want die komt overeen bij alle wetscholen? (en dan praat ik niet eens over de theologie erachter).

P.S. Je weet tochwel waarom een moslim een school moet volgen om kennis op te doen over de islam. (idem als een opleiding voor studenten)

---------- Toegevoegd om 23:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:00 ----------

Ik accepteer en respecteer ook iedereen.

Waar zie je een probleem?

Dus een moslim moet school.lopen om de islam te leren kennen?? Ah man, wie zegt dat ik 1 van de vier wetscholen moet volgen? Zie je, je stelt jezelf de.verkeerde vragen.

Laatst bewerkt:
Ik had voor de moslimtopics op dit forum eigenlijk een positiever beeld over de islam :roflol:

Denk dat je het wel goed aanpakt.

ik ben anders al redelijk perfect

(bijna 50cm bipceps)

.

Daar ben ik het met je eens. Maar door je closed mindedness zorg je enkel voor wrevel wat het debat polariseert en niemand nog naar de andere partij luistert.

Als je mensen wil instrueren over de islam zeg dan:
topic 1: islam en homofobie: de koran zegt....
topic 2 : geweld tegen ongelovigen, wanneer toegelaten?:...

Kennis

Anderen leren kenen.

Geloven in God is lachwekkend kneus

---------- Toegevoegd om 07:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:51 ----------

Ik had voor de moslimtopics op dit forum eigenlijk een positiever beeld over de islam :roflol:

Denk dat je het wel goed aanpakt.

Good, Good!

• Like
Waarderingen: mat
Religie bij volwassenen als gelijkwaardig behandelen is eigenlijk gewoon misdadig.

• Like
Waarderingen: mat
Dus een moslim moet school.lopen om de islam te leren kennen?? Ah man, wie zegt dat ik 1 van de vier wetscholen moet volgen? Zie je, je stelt jezelf de.verkeerde vragen.

Yasmine,

Waarom volgen dokters een opleiding? Zodat zij op een gedegen manier opgeleid kunnen worden en kennis kunnen opdoen. Niet iedereen kan (zoals hier nu al bij jouw duidelijk naar voren komt) zichzelf dingen goed aanleren. Sommige mensen hebben hulp van anderen nodig. Laat jijzelf ook opereren door iemand die niet naar school is gegaan en geen opleiding heeft gevolgd?

Het antwoord is nee.

Als je de madhabs lukraak afwijst zonder er ook maar bij na te denken ben je erg dom bezig. Je wijst toch ook niet zommaar opleidingen/scholen af? Hoe naïef moet jij wel niet zijn om zomaar 1000 jaar aan geleerdheid af te keuren. (dit doet niemand dokters, wetenschappers, etc.)

De vraag die jij jezelf moet stellen is waarom.

Waarom moet ik een madhab volgen?

Hier een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=mCjsn6aWJyU

Of een verhaal van iemand die net als jouw eerst salafi was, maar toch nog door de islam wel goed te bestuderen de rechte pad nog heeft kunnen vinden, jij bent helaas afgedwaald en bent bij het verkeerde kamp (van islam haters) beland.

Waarom een madhab?

Je hebt de mindset van een Salafi/Wahabi, die zijn ook van mening dat je geen madhab/school hoeft te volgen (terwijl de geleerden die zij volgen bijna allen een madhab hebben gevolgd). Ik wil niet te veel ingaan hierop. Mocht je het interessant vinden en willen weten waarom dit fout is heb ik hier een interessant filmpje voor je:

Salafiyah problemen
http://www.youtube.com/watch?v=bdNOZOBjWuY

In case you still haven't read Shaykh Dr. Yasir Qadhi's article 'On Salafi islam' here is the link.

http://muslimmatters.org/2014/04/22/o...

Over the last half a century, the term 'Salafī' has come to designate an islamic methodology, the aspirational objective of which is the emulation of the Prophetic example via the practices and beliefs of the earliest generations of islam. The first three islamic generations are the closest to the era of Muḥammad ṣallallāhu 'alayhi wa sallam (peace and blessings of Allāh be upon him) and the period of revelation, are understood to best embody the Prophetic Sunnah, and thus a pristine islam.

Despite such a sound methodological approach the Salafī movement, like any other, is as fallible as the people who adhere to it. The abstract notion of 'Salafism' (as a Platonic Universal) does not exist outside of the very real and tangible world that humans inhabit; and since all humans are prone to error, the Salafī movement has also manifested some errors and inconsistencies in its claim to follow the earliest of generations.

Is there any way that those who identify with the movement can move towards a more ecumenical outlook while being faithful to their school's heritage?

In this insightful academic talk Shaykh Dr. Yasir Qadhi challenges the inconsistencies of the modern Salafī movement and provides solutions for unity and a sounder understanding of following in the footsteps of the earlier generations in 'action' & 'spirit' not just 'quoting text'.

Recorded 20th June 2014

Wat ik vreemd vind is dat waneer we het over wereldse zaken hebben, zoals reparatie, gezondheid, etc. We niet naar iedereen luisteren (en niet iedereen claimt dat hij alles weet). Wat doen we dan? We gaan naar de dokter of de monteur en geven hem het vertrouwen om ons te helpen.

Maar wanneer we het hebben over de islam of religie. Is iedereen opeens een expert erin.

HYPOCRIET is wat jullie zijn.

Laatst bewerkt:
Hypocriet zijn we verdorie

De denemarkenmeneer word je niet moe van die lappen tekst tikken

Yasmine,

Waarom volgen dokters een opleiding? Zodat zij op een gedegen manier opgeleid kunnen worden en kennis kunnen opdoen. Niet iedereen kan (zoals hier nu al bij jouw duidelijk naar voren komt) zichzelf dingen goed aanleren. Sommige mensen hebben hulp van anderen nodig. Laat jijzelf ook opereren door iemand die niet naar school is gegaan en geen opleiding heeft gevolgd?

Het antwoord is nee.

Als je de madhabs lukraak afwijst zonder er ook maar bij na te denken ben je erg dom bezig. Je wijst toch ook niet zommaar opleidingen/scholen af? Hoe naïef moet jij wel niet zijn om zomaar 1000 jaar aan geleerdheid af te keuren. (dit doet niemand dokters, wetenschappers, etc.)

De vraag die jij jezelf moet stellen is waarom.

Waarom moet ik een madhab volgen?

Hier een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=mCjsn6aWJyU

Of een verhaal van iemand die net als jouw eerst salafi was, maar toch nog door de islam wel goed te bestuderen de rechte pad nog heeft kunnen vinden, jij bent helaas afgedwaald en bent bij het verkeerde kamp (van islam haters) beland.

Waarom een madhab?

Je hebt de mindset van een Salafi/Wahabi, die zijn ook van mening dat je geen madhab/school hoeft te volgen (terwijl de geleerden die zij volgen bijna allen een madhab hebben gevolgd). Ik wil niet te veel ingaan hierop. Mocht je het interessant vinden en willen weten waarom dit fout is heb ik hier een interessant filmpje voor je:

Salafiyah problemen
http://www.youtube.com/watch?v=bdNOZOBjWuY

Wat ik vreemd vind is dat waneer we het over wereldse zaken hebben, zoals reparatie, gezondheid, etc. We niet naar iedereen luisteren (en niet iedereen claimt dat hij alles weet). Wat doen we dan? We gaan naar de dokter of de monteur en geven hem het vertrouwen om ons te helpen.

Maar wanneer we het hebben over de islam of religie. Is iedereen opeens een expert erin.

HYPOCRIET is wat jullie zijn.

De vraag moet zijn: als god wil dat we in zijn boodschap geloven en dat we zijn regels volgen, waarom stuurt hij dan zijn boodschap naar een volk die zeer ongeletterd was en op het internationaal toneel geen enkel zeggenschap had; En waarom maakt hij dan dat boek zo moeilijk en complex dat je er tientallen jaren moet voor studeren om het te begrijpen?
Neen, de koran is simpel, de schriftgeleerden willen doen alsof het complex is zodat zij de interpretatie kunnen dicteren en zo de macht in handen kunnen houden. De katholieke kerk heeft dit eeuwen gedaan door de bijbel enkel in het latijns te lezen en citeren en het volk dom te houden. Leer eens wat geschiedenis.

Hypocriet zijn we verdorie

De denemarkenmeneer word je niet moe van die lappen tekst tikken

Kom op je weet zelf dat het zo is.

Als ik iets wil weten over gezondheid,bodybuilding ga ik toch ook niet naar de crackjunk? We gaan naar iemand die betrouwbaar is (gecertificeerd bijv.) en kennis heeft.

Niet iedereen kan zomaar claims maken. Je moet weten waar je het over hebt.

Ik wordt er moe van. Iedereen denkt hier dat hij alles weet.

Ze hebben allemaal verkeerde aannames het is echt te zot voor woorden. En wanneer ik er wat van zeg doen ze buthurt en kunnen ze de waarheid (de ware beeld van de Islam) niet accepteren.

“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”

― Friedrich Nietzsche

PS: je nbent een idioot als je zegt dat ik een islamhater ben. Ik heb al duizend keer gezegd dat de koran de beste poging was orde te scheppen in een chaotische samenleving; Maar dat dit niet wegneemt dat het door een mens is geschreven. Een mooi boek, zeker als Saad ramadi het reciteert, maar nonetheless, still written by humans.

Kom op je weet zelf dat het zo is.

Als ik iets wil weten over gezondheid,bodybuilding ga ik toch ook niet naar de crackjunk? We gaan naar iemand die betrouwbaar is (gecertificeerd bijv.) en kennis heeft.

Niet iedereen kan zomaar claims maken. Je moet weten waar je het over hebt.

Ik wordt er moe van. Iedereen denkt hier dat hij alles weet.

Ze hebben allemaal verkeerde aannames het is echt te zot voor woorden. En wanneer ik er wat van zeg doen ze buthurt en kunnen ze de waarheid (de ware beeld van de islam) niet accepteren.

“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”

― Friedrich Nietzsche
Zou jij naar mij toekomen voor BB advies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven