XXL Nutrition

Waarom islam verspreid

Status
Niet open voor verdere reacties.
teriug naar de hoofdvraag van dit topic: waarom is de Islam zo wijdverspreid?
Mijn antwoord: er moet dan toch wat positiefs aan/in zitten..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

teriug naar de hoofdvraag van dit topic: waarom is de islam zo wijdverspreid?

- Omdat je verplicht bent tot islam te bekeren als je wilt trouwen met een moslim.
- omdat Islamieten keihard vermenigvuldigen
- omdat je eigenlijk niet weg kan van de islam omdat je je leven dan niet meer zeker bent.(dhimmi-struggles)

Mijn mening: een goed defensiemechanisme door een makkelijk te begrijpen carrot&stick-moraal, en de gevolgen ervan, en een duidelijk objectief dat heel de wereld onder 1 theocratie onder Allah moet komen. Op dit gebied is islam een van de beste.

Daarnaast heeft islam ook het "voordeel" dat het heeft gezien wat te Verlichting heeft gedaan met het Christendom, en hierdoor heeft het voor obscurantisme gekozen.

Wat mij vooral interesseert is waarom islam de odd-man out is waar hogere opleidingen geen effect hebben qua graad van religieusiteit/net naar fundamentalisme leidden. Moet ik eens onderzoeken, ik vermoed dat het door dat reactionair obscurantisme is, maar het is waarschijnlijk veel complexer.

Laatst bewerkt:
nvm verkeerd gelezen, sorry calyptus :D

Laatst bewerkt:
Ik zie overigens steeds meer totaal bedekte moslim vrouwen (klein ogen gat geopend) en ook meer traditioneler geklede moslim vrouwen (dan bedoel ik een totale jurk aan, gezicht wel geheel zichtbaar).

Ook constateer ik dat er nu al meisjes van 7 of 8 met hoofddoeken rondlopen in tegenstelling tot mijn basisschool tijd waar ik op bijvoorbeeld klasse foto's geen enkele hoofddoek zichtbaar is.

Maar van islamisering zal wel geen sprake zijn....

Wanhoop, indoctrinatie en onderdrukking?
Positief voor diegene die als doel hebben hun religie te verspreiden.

Ik zie overigens steeds meer totaal bedekte moslim vrouwen (klein ogen gat geopend) en ook meer traditioneler geklede moslim vrouwen (dan bedoel ik een totale jurk aan, gezicht wel geheel zichtbaar). Ook constateer ik dat er nu al meisjes van 7 of 8 met hoofddoeken rondlopen in tegenstelling tot mijn basisschool tijd waar ik op bijvoorbeeld klasse foto's geen enkele hoofddoek zichtbaar is. Maar van islamisering zal wel geen sprake zijn....
Wees blij zulke creaturen hebben nog respect voor traditionele klederdracht en gezinswaarden.
Dit alles is in onze decadente westerse beschaving haast volledig verdwenen.

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:40 ----------

Er zat ook heel wat positief aan nazisme. Niet op menselijk vlak, maar van een land in de stront een wereldmacht maken op quasi geen tijd, weinigen die het kunnen.
Het is positief dat u ook iets positiefs wilt erkennen.

Zijn natuurlijk geen 'moslimgeleerden', wat hetzelfde is als een homofiele hetero.

'Religie groeit niet, ze wordt heviger in haar verval', zegt Britse filosoof
http://www.knack.be/nieuws/wereld/r...gt-britse-filosoof/article-normal-562463.html

Dat religie weer lijkt te groeien en aan de basis van veel conflicten ligt, is volgens de Britse filosoof en auteur Anthony Clifford Grayling paradoxaal genoeg mogelijk een teken dat ze aan haar doodsstrijd bezig is.

'Links vergist zich in het islamdebat'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/links-vergist-zich-in-het-islamdebat/article-normal-562275.html

'Elk land waar moslims wonen, heeft last van radicalisme,' zegt filosoof Maarten Boudry. 'Met racisme kan het bij ons dus niet veel te maken hebben.'

Laatst bewerkt:
Religie bestaat echt niet meer in de toekomst hoor.

Religie bestaat echt niet meer in de toekomst hoor.

Verdwijnen die 'mosimgeleerden' dan ook? Mijn correctieprogramma gaat ook niet akkoord met dat woord zie ik nu.

Hebben we dan ook christengeleerden? Kunnen we niet beter zeggen moslimlijers? Ben Belg, dus weet niet of dat een correct woord is.

Zijn natuurlijk geen 'moslimgeleerden', wat hetzelfde is als een homofiele hetero.

'Religie groeit niet, ze wordt heviger in haar verval', zegt Britse filosoof
http://www.knack.be/nieuws/wereld/r...gt-britse-filosoof/article-normal-562463.html

Dat religie weer lijkt te groeien en aan de basis van veel conflicten ligt, is volgens de Britse filosoof en auteur Anthony Clifford Grayling paradoxaal genoeg mogelijk een teken dat ze aan haar doodsstrijd bezig is.

geloof verandert, maar vervalt niet

Geboortecijfers in o.a. Afrika en midden-oosten danken daaraan

Verdwijnen die 'mosimgeleerden' dan ook? Mijn correctieprogramma gaat ook niet akkoord met dat woord zie ik nu. Hebben we dan ook christengeleerden? Kunnen we niet beter zeggen moslimlijers? Ben Belg, dus weet niet of dat een correct woord is.

de aarde draait niet rond anders zouden vliegtuigen nooit hun bestemming bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven