Fitness Seller

Waarom islam verspreid

Status
Niet open voor verdere reacties.
de aarde is ook niet rond anders zou de barbell de lucht in vallen telkens.

geloof verandert, maar vervalt niet

Geboortecijfers in o.a. Afrika en midden-oosten danken daaraan

Geboortecijfers hebben niets met groei van religie te maken. Ik ben geboren als een katholiek, maar ben het niet.

Natuurlijk kan je zeggen dat we hier meer vrije keuze hebben en op latere leeftijd een andere keuze kunnen maken. Maar met de vooruitgang van elk land, zien we ook een daling in het belijden van religie. De cijfers kloppen dus niet volledig omdat ikzelf bv. ook meegeteld zou worden.

Dit is ook zo vreemd genoeg voor vele moslims. Maar denk dat we wel kunnen vaststellen dan religie ooit zal stoppen omdat dit hand en hand gaat met vooruitgang. De dictators van Midden-Oosten landen zullen ooit sterven en de wereld zal blijven streven naar democratie.

Geboortecijfers hebben niets met groei van religie te maken. Ik ben geboren als een katholiek, maar ben het niet.

Natuurlijk kan je zeggen dat we hier meer vrije keuze hebben of we dit zijn op latere leeftijd. Maar met de vooruitgang van elk land, zien we ook een daling van religie. De cijfers kloppen dus niet volledig omdat ikzelf bv. ook meegeteld zou worden.

Dit is ook zo vreemd genoeg voor vele moslims. Maar denk dat we wel kunnen vaststellen dan religie ooit zal stoppen omdat dit hand en hand gaat met vooruitgang.

dat is alleen in landen als belgie, nederland, frankrijk, engeland, duitsland zo. Dat hun ouders hun kind in begin dopen en dergelijke maar het kind doet er niks mee en word dan 'atheist' geloof daalt niet, Christendom groeit sneller in China dan auto verkoop.

de aarde draait niet rond anders zouden vliegtuigen nooit hun bestemming bereiken.

En de zon draait rond de aarde anders zouden we allemaal misselijk worden.

---------- Toegevoegd om 12:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:01 ----------

dat is alleen in landen als belgie, nederland, frankrijk, engeland, duitsland zo. Dat hun ouders hun kind in begin dopen en dergelijke maar het kind doet er niks mee en word dan 'atheist' geloof daalt niet, Christendom groeit sneller in China dan auto verkoop.

China zit nog in het industriële tijdperk, dus die hebben nog even nodig om ons in te halen.

Meeste Midden-Oosten landen komen net uit de middeleeuwen. Ze hebben er lang in gezeten dus is even nog strijden voor/door gelovigen om erin te blijven.

Dus het is only a matter of time. Zolang er niet teveel inteelt gaande blijft natuurlijk want genetische variatie gaat ook weer hand en hand met vooruitgang.

En de zon draait rond de aarde anders zouden we allemaal misselijk worden.

---------- Toegevoegd om 12:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:01 ----------

China zit nog in het industriële tijdperk, dus die hebben nog even nodig om ons in te halen.

Meeste Midden-Oosten landen komen net uit de middeleeuwen. Ze hebben er lang in gezeten dus is even nog strijden voor/door gelovigen om erin te blijven.

Dus het is only a matter of time. Zolang er niet teveel inteelt gaande blijft natuurlijk want genetische variatie gaat ook weer hand en hand met vooruitgang.

"ons in te halen" hahah.. kom op man, met wat is Belgie verder dan China?

'Links vergist zich in het islamdebat' http://www.knack.be/nieuws/belgie/links-vergist-zich-in-het-islamdebat/article-normal-562275.html 'Elk land waar moslims wonen, heeft last van radicalisme,' zegt filosoof Maarten Boudry. 'Met racisme kan het bij ons dus niet veel te maken hebben.'

Goed stuk, links vergist zich zeker in de islam. Dat weet ik al lang en de praktijk is nu dat een vaste traditie (allochtoon stemt Pvda) al redelijk verdwenen is omdat de Pvda zelf beseft dat ze 'sociaal democraten' zijn en niet een soort religieus-sociaal democraten en dat pruimt de islamitische gemeenschap niet. islam en links gaan niet samen....moslims hebben in NL handig gebruik gemaakt van links.

Links durft ook niet dezelfde toon jegens de islam aan te slaan als tegen het christendom. Ik durf te wedden als het christendom of jodendom een opmars zou maken in NL (in plaats van islam) de toon van slinkse politici veel maar dan ook veel kritischer zou zijn. Hypocrieten...

Ze hebben problemen laten ontstaan vanuit idealisme, en nu kraken ze iedereen af, schilderen iedereen negatief af die de door hun ontstane problemen willen oplossen. Heb nog nooit ergens gehoord of gelezen dat ze ergens schuldbewust van zijn, nooit alleen maar afgeven op de racisten en populisten van de PVV.

Ik laat het water aan staan en ga vervolgens zeiken op een ander die het boeltje moet opruimen...

"ons in te halen" hahah.. kom op man, met wat is Belgie verder dan China?

Met het belangrijkste punt wat vooruitgang bepaald -> Democratie

China maakt alleen gebruik van zijn industriële periode (en meer mensen) voor een hogere productie aan materialen en technologie. Dit heeft niets te maken met vooruitgang in vrije keuze en geloof.

China is een communistisch land... Beetje a la Stalin en eigenlijk het huidige Rusland nu ook.

Dus ja, ze hebben nog een hoop in te halen. Die periode hebben wij al achter de rug, want meer dan 100 jaar terug was het hier ook niet zo geweldig qua vrijheid ;)

Met het belangrijkste punt wat vooruitgang bepaald -> Democratie

China maakt alleen gebruik van zijn industriële periode (en meer mensen) voor een hogere productie aan materialen en technologie. Dit heeft niets te maken met vooruitgang in vrije keuze en geloof.

China is een communistisch land... Beetje a la Stalin en eigenlijk het huidige Rusland nu ook.

Dus ja, ze hebben nog een hoop in te halen. Die periode hebben wij al achter de rug, want meer dan 100 jaar terug was het hier ook niet zo geweldig qua vrijheid ;)

En jij bent trots op je vrijheid? Hahahaha!

man man, Belgie is geen land :)

vertel ons aub waar mensen meer vrijheid genieten in de wereld. Jij weet duidelijk veel af van dingen

Armenie mijn prachtig land. Economie is niet zo sterk als in belgie maar oh wat een leven heb ik daar. Belgen/nederlanders werken heel hun leven en wonen in een rijhuis terwijl elk allochtoon in hun eigen land een villa heeft met zwembad.

Dat noem ik vrijheid en leven!

En jij bent trots op je vrijheid? Hahahaha!

man man, Belgie is geen land :)

Daar ben ik heel blij mee ja.

Er zijn natuurlijk regels, maar we genieten hier ook van veel vrijheid.

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:04 ----------

Armenie mijn prachtig land. Economie is niet zo sterk als in belgie maar oh wat een leven heb ik daar. Belgen/nederlanders werken heel hun leven en wonen in een rijhuis terwijl elk allochtoon in hun eigen land een villa heeft met zwembad.

Armenië :rolleyes:

Dat is geen vrijheid wat je hier benoemd.

Daar ben ik heel blij mee ja.

Er zijn natuurlijk regels, maar we genieten hier ook van veel vrijheid.

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:04 ----------

Armenië :rolleyes:

Dat is geen vrijheid wat je hier benoemd.

Geen vrijheid? Haha vertel?

Niet is - lam, maar wel een mooie eerlijke discussie

Klatsboem

De bias die je als kind erin geramd krijgt blijven hangen, vandaar dat je als kind van gelovige ouders in de meeste gevallen heel anders tegen (jouw) geloof aankijkt dan wanneer je als kind van niet-gelovige ouders geboren bent.

Dus ja, het heeft wel met geboortecijfers te maken.

Niet bedoelt om te haten, maar als het leven daar zoveel toffer is dan in België dan ga je toch daarheen?

Er zijn genoeg Belgen die niets of weinig hebben, ik snap je punt niet?

Er zijn meer Armeniërs die in verhouding tot de gehele bevolking weinig of niets hebben.

Mijn point is dat jou point niet klopt. En dan is er nog de vraag of dit iets met vrijheid te maken. In principe is in een eerlijke democratie alles beter verdeeld en zullen er minder mensen zijn onder de armoedegrens. Ook gaat dit meestal gepaard met meer vrijheid.

---------- Toegevoegd om 15:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:35 ----------

De bias die je als kind erin geramd krijgt blijven hangen, vandaar dat je als kind van gelovige ouders in de meeste gevallen heel anders tegen (jouw) geloof aankijkt dan wanneer je als kind van niet-gelovige ouders geboren bent.

Dus ja, het heeft wel met geboortecijfers te maken.

Klopt, in bepaalde landen dan. Waar meer vrijheid van meningsuiting aanwezig is zullen mensen ook minder beperkt denken en een logischere keuze maken. Met als gevolg minder religie.

Dus mijn punt is dat met vooruitgang, meer democratie en vrijheid er een daling van religie zijn. Bepaalde landen hebben gewoon nog een hele achterstand in te halen op deze punten. Meer dan 100 jaar terug en verder was het hier niet veel anders.

We mogen dus niet vergeten dat de bevolking hier ooit, nog niet zo lang geleden ook een stel achterlijke religieuzen waren met een beperkte vrijheid. Dit zag je terug in de democratie van het gehele systeem. Dus het is gewoon een matter of time gezien vooruitgang gepaard gaat met democratie.

Niet bedoelt om te haten, maar als het leven daar zoveel toffer is dan in België dan ga je toch daarheen?

Hij geeft toch eerlijk toe dat hij zijn uitkering die hij in België ontvangt gebruikt om als een keizer te leven in zijn eigen land?

Heb je een keer een eerlijke allochtoon :roflol:

wie zegt dat hij een uitkering heeft dan?

misschien is hij wel gewoon een dief of een inbreker, je moet niet meteen zulke stomme vooroordelen hebben.

• Like
Waarderingen: mat
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven