MuscleMeat

Wanna be Shredded - Road to 6pack

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag benen getraind, voelde mij lang niet zo sterk als anders...
Ik ben snip verkouden, heb het koud, hoofdpijn, keelpijn, hoesten, snotteren etc.
Heel sneu allemaal #nietzosneu maar heb alsnog een ''oke'' training weten neer te zetten, ik moest van mijzelf trainen en wederom de gewichten verhogen.

Back squat
2x 15 - stang
15 x 50 KG
2 x 10 80 KG
1 x 9 80 KG
1 x 7 80 KG

RDL
10 x 60 KG
4 x 110 KG (heb eergister 120 KG deadlifts gedaan dus had er moeite mee)
2 x 10 90 KG (Balen, was niet lekker en had buikpijn #haat aan verkoudheid!!)

Lunges
4 x 10 25 KG + lichte stang

Legg curls, leg extensions en kuiten.

Kortom geen voldaan gevoel, wel blij met de squats.

Goodnight!

Kan nog niet aan de titel van je log wennen:roflol:

Heb 8 weken een 5 daagse split gevolgd, ben er goed op vooruit gegaan maar vond het nu weer tijd voor iets anders.
Mijn keuze is naar de UB/LB van de stickies gegaan het was vandaag druk dus ik heb wat oefeningen door elkaar gedaan.

BOR:
(opwarm setje)
2x10 60 KG
1x8 60 KG

Benchpress
(2 opwarm setjes met stang en 40 KG)
1x7 80 KG
1x 100 kg poging mislukt ik kreeg m makkelijk omhoog en liet m makkelijk zakken, ook kon ik m boven mijn borst houden zonder dat mijn armen inzakten alleen had ik net te weinig kracht om m omhoog te drukken... ik probeer m over drie weken nog een keer. Zag net op 1 RM berekener dat mijn max 95 kg is haha.
1x6 80 KG
1x7 75 KG

Low incline dumbel bench press
1x7 28 KG
1x 8 26 KG
1x7 24 KG

Rear lateral cables
3x10 3.25 KG

Lateral pull down
3x8 60 KG

Side raises 1 x 9 x 8 KG
2 x 10 - 6 KG

Bicep concentration curls
3 x 10 x 10 KG
ik heb nooit echt een goede mmc met mijn biceps gehad maar nu voelde ik de curls echt GOED.

Tricep rope push downs 3 x 10 15 KG

Had een lekker pomp in de rug en armen, door het lage volume had ik dat wat minder in de borst.
Kortom lekkere training!

Nog even een vraag:

Moet ik tot Failure trainen bij UB/LB of wat lichter? Ik train namelijk tot faillure maar ik wil overtraining voorkomen

Had trouwens ook vanmorgen mijn bovenbenen gemeten en die staan nou op 62 CM dus die zijn ook flink gegroeid.

Mijn benen zijn dus 5 CM gegroeid en mijn armen 1.5 cm en ik ben 6 KG aangekomen.
Mijn bench press is in deze 8 weken met 15 KG omhoog gegaan, kortom mooie resultaten geboekt :D

Had trouwens ook vanmorgen mijn bovenbenen gemeten en die staan nou op 62 CM dus die zijn ook flink gegroeid.

Mijn benen zijn dus 5 CM gegroeid en mijn armen 1.5 cm en ik ben 6 KG aangekomen.
Mijn bench press is in deze 8 weken met 15 KG omhoog gegaan, kortom mooie resultaten geboekt :D
Godsamme.... jaloers hoor :)
Netaan tot failure is prima. Maar als je helemaal kapot bent en ook bij de volgende training nog steeds, dan was het echt te veel om te herstellen....

Ligt het aan mij of zijn je krachtstats vrij scheef in verhouding met de rest?
Prima trainingen verder hoor :D

Ik zou persoonlijk niet helemaal tot het gaatje gaan, aangezien lb/ub best een aanslag kan doen op je CNS. Kans is dus aanwezig dat jij jezelf overbelast als je op alles tot failure gaat. Rust is hierbij de key

Godsamme.... jaloers hoor :)
Netaan tot failure is prima. Maar als je helemaal kapot bent en ook bij de volgende training nog steeds, dan was het echt te veel om te herstellen....

jaa thanks!! ik ben de hele dag aan het koken, eten, trainen, vroeg op bed en vroeg van bed dus resultaat mag er nou ook wel eens naar wezen haha.
ik heb net nog even het ub/lb doorgelopen en ik moet idd 1 a 2 reps ''achterhouden''

Ik zou persoonlijk niet helemaal tot het gaatje gaan, aangezien lb/ub best een aanslag kan doen op je CNS. Kans is dus aanwezig dat jij jezelf overbelast als je op alles tot failure gaat. Rust is hierbij de key

Klopt man thanks! ik probeer nu ook 1 a 2 reps ''achter te houden''

Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt het aan mij of zijn je krachtstats vrij scheef in verhouding met de rest?
Prima trainingen verder hoor :D

Bedankt fred, ik doe erg mijn best !
Wat ligt volgens jouw scheef qua krachtstats? ik streef namelijk goede proporties na...
Mijn plan was eigenlijk om tot februari dit schema te volgen en dan goed en kritisch kijken naar hoe ik ervoor sta (met behulp van jullie), aan de hand van de results van dit schema wil ik een ander schema volgen waarbij ik mij focus op achterliggende spiergroepen. Ik vind namelijk dat ik nog te kort bezig ben om te zeggen of er sprake is van achterliggende spiergroepen. Halverwege april wil ik heel langzaam gaan cutten en dan eind augustus weer gaan bulken.

Bedankt fred, ik doe erg mijn best !
Wat ligt volgens jouw scheef qua krachtstats? ik streef namelijk goede proporties na...
Mijn plan was eigenlijk om tot februari dit schema te volgen en dan goed en kritisch kijken naar hoe ik ervoor sta (met behulp van jullie), aan de hand van de results van dit schema wil ik een ander schema volgen waarbij ik mij focus op achterliggende spiergroepen. Ik vind namelijk dat ik nog te kort bezig ben om te zeggen of er sprake is van achterliggende spiergroepen. Halverwege april wil ik heel langzaam gaan cutten en dan eind augustus weer gaan bulken.
Oh wel handig als ik complete zinnen typ. Doelde op je benchpress/dumbell press. :)

Vandaag LB getraind ik begin te merken dat het verhogen moeilijker wordt. De twee maanden hiervoor kon ik de hele tijd gewichten erbij schuiven dit zal wel mijn ''muscle memory'' zijn geweest. Toch nog progressie gemaakt op de back squat.

Back squat
2 x 15 x 20 KG
1 x 15 x 50 KG
3 x 8 x 85 KG
Volgende week naar de 90kg ze waren lekker zwaar.

RDL
3 x 15 x 60 KG
3 x 8 x 100 KG
Zoals jullie kunnen zien deed ik de RDL lichter dan anders, heb mij erg gefocust dit keer op het aanspannen van mijn hams en glutes.
Ik heb hem lichter gepakt omdat mij in het SPLIT schema is opgevallen dat ik moeite heb om 1x pweek de RDL te doen en 1x pweek de deadlift. Dit is echt teveel voor mijn onderrug...
Legg press
12 x 130 KG
11 x 140 KG
10 x 140 KG
Leg curls
3 x 12 50 KG
Standing calf raises
smith machine + 60 kg
3 x 10 x 60 KG + smitching machine stang
Leg raises
3 x 15

In het trainingsschema van de stickies stond dat ik alleen maar twee keer per week leg raises hoef te doen? Ik heb het gevoel dat ik vooral de onderste buikspieren mee trainen en niet de obliques en bovenste.

Zo dat was mijn training alweer, nog even een lekkere halve KG kwark weg happen en wat cashew noten.

Good night !

Terug
Naar boven