XXL Nutrition

Wanna be Shredded - Road to 6pack

  • Topic starter Wanna
  • Startdatum
  • Reacties 204
  • Weergaven 9K
  • Volgers 18

Bezoekers in dit topic

Was ik hier nog niet in? Bij deze dus :D
 
Ik zit er aan te denken om straps te kopen, bij de 130KG gleed het gewicht bijna uit mijn handen terwijl mijn onderrug nog helemaal niet echt moe was...
Gaat echt lekker hier man!
Ja, doen die straps. Het is altijd een discussiepunt, maar als je niet voor PL wedstrijden traint zijn er eigenlijk geen nadelen aan straps. Wel op andere manieren je knijpkracht blijven trainen.
 
Was ik hier nog niet in? Bij deze dus :D
Welkom!!
Altijd fijn dat er mensen mee lezen, werkt super motiverend en ik vind het altijd fijn om tips te krijgen!
 
Gaat echt lekker hier man!
Ja, doen die straps. Het is altijd een discussiepunt, maar als je niet voor PL wedstrijden traint zijn er eigenlijk geen nadelen aan straps. Wel op andere manieren je knijpkracht blijven trainen.

Jaa thanks! ik doe op UB dag 2 een hammercurl .ipv een dubbele concentration curl. Even kijken wat dat doet. Ik wacht nog even tot halverwege februari voordat ik mij echt ga focussen op achterliggende spiergroepen (zoals de onderarmen).
Ik wil namelijk halverwege april gaan cutten dus dan heb ik na februari nog 8 weken de tijd om achterliggende spiergroepen bij te laten trekken.
 
Nog even een vraagje: Ik kan aankomende donderdag en vrijdag niet trainen, ik ga namelijk naar duitsland. Dan mis ik dus een UB en een LB :(. Zal ik deze trainingen dan verplaatsen naar zaterdag en zondag?
Dan blijven de maandag en de dinsdag over (oud en nieuw) dus dan ga ik even wat biertjes met mijn vrienden drinken (Heb al lang geen alcohol meer gehad).
Zal ik deze trainingen dan overslaan en mijn trainingen voortzetten op donderdag en vrijdag?
Anders mis ik namelijk 4 trainingen en nu maar 2...
 
Zit mij erg dwars dat ik niet goed kan eten, trainen en slapen...
Begin een beetje autistisch te worden van deze sport haha
 
Zit mij erg dwars dat ik niet goed kan eten, trainen en slapen...
Begin een beetje autistisch te worden van deze sport haha
Ha ha, je bent niet de enige. Maar... niet zo moeilijk doen. Een keertje overslaan kost je echt geen progressie. Als je iedere week aan je schema gaat morrelen is het een ander verhaal :p
 
Zo na vier dagen zeer (ongezond) eten, twee maal opstap te zijn geweest (met de benodigde drankjes:o) en weinig slaap toch nog progressie gemaakt :D:D:cool:(misschien had mijn lichaam wel even rust nodig ik train namelijk al 3 maanden non-stop zonder rust).
Heel raar ik liep namelijk een beetje vast op de bench en op de BOR, toch ben ik op een punt gekomen dat ik de oefening kan verhogen.

Benchpress
1 x 20 x stang
1 x 15 x 40
3 x 8 x 75 KG (en ik had hield makkelijk 1 a 2 reps achter)
Volgende week verhogen naar de 77.5!!
BOR
1 x 20 x stang
3 x 10 x 62.5 KG
(laatste setje was wel een beetje zwaar maar ik had nog wel een rep achter)
Volgende week door naar de 65 KG.
Incline dumbel bench press
1 x 11 x 26 KG
1 x 10 x 26 KG
1x 8 x 26 KG
Latt pull downs
11 x 60 KG
8 x 60 KG
10 x 50 KG
Tricep rope push downs
10 x 20 KG
8 x 15 KG
6 x 15 KG gevolgd door 4 x 10 KG
Bicep seated concentration curls
10 x 10 KG
8 x 10 KG (laatste rep beetje cheat om m omhoog te krijgen en heb m negatief uitgevoerd)
8 x 8 KG
Side raises
14 x 6 KG
12 x 6 KG
10 x 6 KG
 
Vandaag UB getraind, ben blij dat volgende week alles weer “normaal” is zodat ik mij weer voor de volle 100% kan focussen.

Bench press
8x77.5
7x77.5
6x77.5
BOR
10x65
9x65
8x65
Shoulder press
3x9 x 18 kg
Latt pull down
10x60kg
8x 60kg
9x 55kg
Triceps
3x10x20kg
Biceps Consentration seated hammercurls
10x 10kg
7x 10kg
9x8 kg
(Had een rond stukje schuim/rubber toegevoegd om een “fatgrip” te creeeren. Het waren geen echte officiële fatgrips. Ik hoorde namelijk van mensen in mijn omgeving dat ze vinden dat mijn biceps achter beginnen te lopen en ik vind dit heel naar.
Shoulder rotations

Was een lekkere training tot morgen!
 
Gisteren LB gedaan was een lekkere training en heb een nieuw PR gezet!!
Deadlift
5x60 KG
5x80 KG
5x 100 KG
5x 120KG
5x135KG
volgende week 5x140 KG !
(wou ook nog even knallend het nieuwe jaar in)
1x 150 KG
1x 160KG (ik kreeg m van de grond maar rug wou niet recht haha *beetje fail*)

Legg press
12 x 120 KG
12 x 130 KG
11 x 140 KG
8x 150 KG

Legg extensions
1 x 12 x 60 KG
1 x 7 x 60 KG
2 x 10 x 55 KG

Standing calf raises smithing machine
3 x 15 x 90 KG

abs

was een lekkere training kan niet wachten totdat ik weer in het ritme zit !!
 
Ik hoorde namelijk van mensen in mijn omgeving dat ze vinden dat mijn biceps achter beginnen te lopen en ik vind dit heel naar.
Laat je niet gek maken :)
 
Vandaag UB getraind, heb weer lekker volgens schema gegeten.
Benchpress
8 x 77.5 KG
8 x 77.5 KG
6 x 77.5 KG (balen dacht dat ik de 8 zou halen zodat ik door kon stoten naar de 80 maar helaas....) toch wel 1 rep progressie gemaakt :D
BOR
2 x 10 x 65 KG
1 x 8 x 65 KG
Incline dumbel bench press
12 x 26 KG
10 x 26 KG
7 x 26 KG
Pull ups
5 x BW
4 x BW
3 x BW + 8 x 60 KG op de lat pull down
(ik ben begonnen met lat pull downs maar vind pull ups toch belangrijker/beter
Triceps rope push down
10 x 20 KG
7 x 20 KG + 3 x 15 KG
9 x 15 KG
Concentration bicep curls
10 x 10 KG
8 x 10 KG 1 x 8 KG
6 x 10 KG en 4 x 8 KG
Side raises
15 x 6 KG
12 x 6 KG
9 x 6 KG

Lekkere training maar vond m verder niet erg bijzonder...
3 reten
 
Trouwens mijn boven benen beginnen te schuren. Bovenin bij mijn lies heb ik allemaal groei striemen gekregen en het schuurt heel erg... meer mensen met dit probleem?
 
Vandaag LB getraind en weer lekker de verhogingen doorgevoerd
Squats
7x95kg
6x95kg
7x95kg
Denk dat ik over 2 weken dik op de 100 zit. Dan maar eens ff pr zetten
Rdl
9x 110kg
8x 110kg
9x 110kg
Leg press
12x130kg
11x 140kg
8x150kg
Legg curl
3 x 10 x 60
Standing calf raises
20x90kg
16 x 90kg
14x 90kg
AB ROLLER
60sec plank
 
Trouwens mijn boven benen beginnen te schuren. Bovenin bij mijn lies heb ik allemaal groei striemen gekregen en het schuurt heel erg... meer mensen met dit probleem?
Ik zou willen dat ik daar ooit gegroeid was :(
Denk dat ik over 2 weken dik op de 100 zit. Dan maar eens ff pr zetten
:cool:
 
Vandaag UB getraind en ik heb weer progressie gemaakt :D
Benchpress
50 x stang
15 x 50 KG
3 x 8 x 77.5KG (had makkelijk 1 a 2 reps over) volgende week verhogen naar 80KG jaayy :):):)
hoop dat ik voor mijn cut in april/maart de 5 x 100 nog haal dat is echt mijn doel... Ik denk dat ik qua werksetjes op de 90 ga eindigen ( dat is 2.5KG verhogen per 2 weken)
BOR
3 x 10 x 65KG (volgende verhogen naar 67.5 KG !!)
Standing dumbel shoulder press
20 x 10 KG
12 x 18 KG
1 x 7 x 20 KG
1 x 7 x 20 KG (gevolgd door 3 x 14 KG)
Pull ups
4 x BW (aangevuld met 4 x 60KG latt pull down)
3 x BW (aangevuld met 6 x 50 KG latt pull down)
3 x BW (aangevuld met 6 x 50 KG latt pull down)
Cable tricep push down
12 x 20 KG
9 x 20 KG
8 x 15 KG
Concentration hammer curls seated
12 x 10 KG
10 x 10 KG
8 x 10 KG aangevuld met 2 x 8 KG
Shoulder rotations

Super lekkere training!! merk nu echt dat ik met mijn fysieke doelen vooruitga

Vind trouwens wel dat ik wat een buikje krijg...
Denk dat ik misschien toch wat eerder moet beginnen met cutten maar vind dat nu een beetje zonde...
Zal binnenkort even front foto posten zou advies wel fijn vinden, misschien moet ik mijn cut toch ook wel eerder inzetten??
 
Ben benieuwd naar je shape pic

jaa moet nog even kijken hoe ik zo'n foto het best kan maken zodat ik zo goed mogelijk een realistisch beeld kan geven. De ene foto is de andere niet namelijk haha
 
Super lekkere training!! merk nu echt dat ik met mijn fysieke doelen vooruitga

Vind trouwens wel dat ik wat een buikje krijg...
Denk dat ik misschien toch wat eerder moet beginnen met cutten maar vind dat nu een beetje zonde...
Gaat echt lekker allemaal!

Tja, het is wel zo dat je met een honger dieet die progressie niet kan voortzetten, dat is op dit moment een beetje jammer, en het is toch winter.
Waarschijnlijk krijg je in het voorjaar die kilootjes er wel met relatief weinig moeite vanaf (tenzij het eeecht uit de hand loopt kwa buik).
 
Gaat echt lekker allemaal!

Tja, het is wel zo dat je met een honger dieet die progressie niet kan voortzetten, dat is op dit moment een beetje jammer, en het is toch winter.
Waarschijnlijk krijg je in het voorjaar die kilootjes er wel met relatief weinig moeite vanaf (tenzij het eeecht uit de hand loopt kwa buik).

jaa thanks, klopt ik denk dat ik nog even doorbulk. Heb voor de cut hulp gevraagd aan een coach, die gaat beoordelen aan de hand van pics wanneer ik het beste de cut in kan zetten en die gaat met mij een traject doen. Ben erg benieuwd!!
 
Back
Naar boven