Fitness Seller

Wat doen jullie na het behalen van een subdoel

Dat was toch een zeer trage opbouw. 10K in 49 deed ik 10 jaar geleden nog makkelijk totaal ongetraind..
Ik merk als ik te snel vertrekt, mij kuiten snel vollopen en mijn scheenbeen keihard wordt, waardoor ik amper nog kan lopen. Als ik de run rustig opbouw heb ik geen tot amper last.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft eerder met duur dan met snelheid te maken over algemeen.
Ben ook altijd zeer goedopgewarmd.

Ik merk als ik te snel vertrekt, mij kuiten snel vollopen en mijn scheenbeen keihard wordt, waardoor ik amper nog kan lopen. Als ik de run rustig opbouw heb ik geen tot amper last.
Hoe bouw je dit op? Ik heb dit ook namelijk, m'n conditie kan het prima aan dus het is dan vervelend om heel langzaam te moeten starten

In de zin van ?

ja, eigenlijk rustig aan beginnen met joggen en dan langzaam naar je eigen tempo. Ik loop gem 11km/u tempo.
Wat jij zegt en voor snellere loopjes kan je een uitgebreidere warming up doen.

Vooral in de zin dat ook als je conditie goed is je lichaam het niet waardeert als je meteen hard gaat.

Wat jij zegt en voor snellere loopjes kan je een uitgebreidere warming up doen.

Vooral in de zin dat ook als je conditie goed is je lichaam het niet waardeert als je meteen hard gaat.
Sommige kunnen ook denken wat rekken en strekken ( wat standaard is) daarom vroeg ik wat je bedoelde.

Ik ben geen ervaren hardloper, maar geef aan hoe het bij mij zit @Oom Oli

Hoe bouw je dit op? Ik heb dit ook namelijk, m'n conditie kan het prima aan dus het is dan vervelend om heel langzaam te moeten starten

Mijn opwarming voor interval en tempoloop is 2,5 km traag joggen en stretching + heupactivatie.

:treuren::treuren::treuren:

1680720584273.png

28 sec... in een wedstrijd loop je sowieso iets harder :thumb:

Netjes hoor!

Als ik 77 seconden sneller ga paal ik een h**r na de training !

Terug
Naar boven