Fitness Seller

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
het gaat niet over het bestaan van een god. het gaat over een van de berekeningen die laat zien dat wij, ja jij en ik mensen hier kunnen leven. ik praat hier niet over het ontstaan van een god. volgens mij begrijp je het niet heulemaal

"kijk eens om je heen en bekijk eens naar de enorm complexe structuur van de natuur. kijk eens naar de kans dat het allemaal per toeval onstaan zou kunnen zijn."

dit lijkt me zo klaar als een klontje:) jij beweert dat het niet toevallig is en dat een intelligente godheid erachter zit...
nuff said;)

• Like
Waarderingen: CoD
evolutietheorie en christendom gaan niet samen:) het christendom ziet de mensheid als verheven boven alle andere diersoorten;)
dan is het even hypocriet om aanhangers van de evolutietheorie te zijn die zegt dat we allemaal dezelfde oorsprong hebben

En wie zegt dat? De paus (die veel christenen totaal niet als een leider van hun geloof zien), de bijbel (dei veel dus niet letterlijk nemen)? Het een sluit het ander niet uit. Je kan en gelovig zijn en aanhanger zijn van de evolutietheorie, dat bepalen zij tenslotte zelf. Wat jij doet is alle christenen over 1 kam scheren en zeggen: zij geloven allemaal dit, of ze geloven allemaal dat.

Dat jij dat geloven in een god allemaal bullshit vind, dat kan, ik denk ook hij niet bestaat. Maar je moet niet generaliseren en voor hun bepalen hoe zij over bepaalde dingen moeten denken omdat zij christen zijn.

En wie zegt dat? De paus (die veel christenen totaal niet als een leider van hun geloof zien), de bijbel (dei veel dus niet letterlijk nemen)? Het een sluit het ander niet uit. Je kan en gelovig zijn en aanhanger zijn van de evolutietheorie, dat bepalen zij tenslotte zelf. Wat jij doet is alle christenen over 1 kam scheren en zeggen: zij geloven allemaal dit, of ze geloven allemaal dat.

Dat jij dat geloven in een god allemaal bullshit vind, dat kan, ik denk ook niet dat hij bestaat. Maar je moet niet generaliseren en voor hun bepalen hoe zij over bepaalde dingen moeten denken omdat zij christen zijn.

voor zover mij altijd aangeleerd is, is het christendom gebaseerd op de bijbel:) alles wat verkondigd wordt door de paus, de bijbel, en priesters is wat het christendom voor staat. En deze zeggen alle3 dat de mens verheven is boven alle andere diersoorten:)
dus als je minstens niet 1 vd 3 volgt, dan ben je simpelweg geen christen

i only believe what i see

als je darwin zn mooie boekie leest kan je daarin vinden dat hij n*gers een achtergesteld ras vind. .

bron?

hitler bijvoorbeeld die een aanhanger was van deze gast...

http://www.library.arizona.edu/exhibits/burnedbooks/documents.htm
6. Schriften weltanschaulichen und lebenskundlichen Charakters, deren Inhalt die falsche naturwissenschaftliche Aufkl�rung eines primitiven Darwinismus und Monismus ist (H�ckel). 6. Writings of a philosophical and social nature whose content deals with the false scientific enlightenment of primitive Darwinism and Monism (H�ckel).
hoe verklaar je dit dan?

Ik geloof in Big-T, de schepper van DBB. :o

Laatst bewerkt:
Oh krijgen we dat weer, Darwin zegt wat over rassen. Dat moet je natuurlijk ook helemaal niet in het juiste tijdsbeeld plaatsen he :rolleyes:

in hitlers mein kampf praat hij over lagere menselijke typen. hij beschuldigd de joden voor het brengen van n*gers in her reinland. int hoofdstuk natie en ras zegt ie dat de sterkeren moeten domineren. Darwin en Hitler racistisch? denk daar maar eens goed over na.

Adolf Hitler, Mein Kampf (Boston: Houghton Mifflin Co., 1943), p. 286, 295, 325, 402, 285,
edit: pp. 403 en 289 ook nog

voor zover mij altijd aangeleerd is, is het christendom gebaseerd op de bijbel:) alles wat verkondigd wordt door de paus, de bijbel, en priesters is wat het christendom voor staat. En deze zeggen alle3 dat de mens verheven is boven alle andere diersoorten:)
dus als je minstens niet 1 vd 3 volgt, dan ben je simpelweg geen christen

Het christendom is ook gebaseerd op de bijbel, maar het christendom is dus niet de bijbel. Het ligt genuanceerder. En priesters... de persoon waar ik het eerder over had (christen en aanhanger van de evolutietheorie) staat eens in de 2 weken achter het altaar in de kerk (door een tekort aan priesters).

Mensen die wel letterlijk geloven wat er in de bijbel staat... daar kan ik alleen maar om lachen. Met hun ga ik niet eens in discussie omdat het gewoonweg te gemakkelijk is om hun onderuit te halen.

Maar voor mij en de christenen die ik ken heeft het begrip christen dus blijkbaar een andere betekenis als die van jou.

Alleen selectief ingelichte mong*len leggen een directe link tussen Darwinisme en Nazisme. Het concept Sociaal Darwinisme waar Darwin weinig mee te maken heeft is hen geheel vreemd.

Dat deze discussie nog altijd gevoerd wordt :roflol:, je moet zelfs geen whizzkid zijn om te beseffen dat 1 druppel bloed op de wereld voldoende is om alle godsargumenten van tafel te vegen.

Het christendom is ook gebaseerd op de bijbel, maar het christendom is dus niet de bijbel. Het ligt genuanceerder. En priesters... de persoon waar ik het eerder over had (christen en aanhanger van de evolutietheorie) staat eens in de 2 weken achter het altaar in de kerk (door een tekort aan priesters).

Mensen die wel letterlijk geloven wat er in de bijbel staat... daar kan ik alleen maar om lachen. Met hun ga ik niet eens in discussie omdat het gewoonweg te gemakkelijk is om hun onderuit te halen.

Maar voor mij en de christenen die ik ken heeft het begrip christen dus andere betekenis als die van jou.

wat jij christenen noemt zijn gewoon geen christenen.
Leg maar eens uit waarom ze wel christenen zouden zijn dan;)

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb een vraagje aan de christenen hier:

Adam en Eva waren blank toch? Hoe zijn n*gers ontstaan dan?

Sex met apen is een flauw antwoord:rolleyes:

Alleen selectief ingelichte mong*len leggen een directe link tussen Darwinisme en Nazisme. Het concept Sociaal Darwinisme waar Darwin weinig mee te maken heeft is hen geheel vreemd.

achja het maakt toch ook hlemaal geen fl**ker uit om zo'n link te leggen

wat jij christenen noemt zijn gewoon geen christenen.
Leg maar eens uit waarom ze wel christenen zouden zijn dan;)

Ik ben zelf zeker geinspireerd door het nieuwe testament, en heb een christelijke opvoeding gehad. Ik beschouw mijzelf dus als christen, in die zin dat ik de filosofie van jehosua/gristus aanhang. Ikzelf kan dat best verenigen met de wetenschap/evolutietheorie en zelfs met andere filosofieen en religies.

Ik ben zelf zeker geinspireerd door het nieuwe testament, en heb een christelijke opvoeding gehad. Ik beschouw mijzelf dus als christen, in die zin dat ik de filosofie van jehosua/gristus aanhang. Ikzelf kan dat best verenigen met de wetenschap/evolutietheorie en zelfs met andere filosofieen en religies.

Dat is in ieder geval iets heel anders dan een godsgeloof aan te hangen, uit eindelijk ben je niet meer of minder dan een Atheist met een specifiek moreel kader dat tegen het christendom leunt.

m.a.w je bent gewoon een atheist die zijn zin voor goed en kwaad gekopieerd heeft vh christendom?? Verre van een echte christen dus:)

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:16 ----------

Dat is in ieder geval iets heel anders dan een godsgeloof aan te hangen, uit eindelijk ben je niet meer of minder dan een Atheist met een specifiek moreel kader dat tegen het christendom leunt.

what he said:D

---------- Toegevoegd om 20:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:17 ----------

en in welk deel vd bijbel staat dat ook weer?

ahja, juist, de evangelie van 'uitjeduimgezogen'...:rolleyes:

in hitlers mein kampf praat hij over lagere menselijke typen. hij beschuldigd de joden voor het brengen van n*gers in her reinland. int hoofdstuk natie en ras zegt ie dat de sterkeren moeten domineren. Darwin en Hitler racistisch? denk daar maar eens goed over na.

Adolf Hitler, Mein Kampf (Boston: Houghton Mifflin Co., 1943), p. 286, 295, 325, 402, 285,
edit: pp. 403 en 289 ook nog

Waar zegt Darwin dat n*gers inferieur zijn?

Darwin did state the very obvious fact that races differ from each other physically. He also believed that they differed mentally, as in this quote from Descent of Man:

Their mental characteristics are likewise very distinct; chiefly as it would appear in their emotional, but partly in their intellectual faculties.

But it was also obvious to him that the races could interbreed and had a common heritage. It's clear that he didn't consider any race "less evolved":

It may be doubted whether any character can be named which is distinctive of a race and is constant.

He also found that individuals of all races were really far more similar mentally than different:

The American aborigines, Negroes and Europeans are as different from each other in mind as any three races that can be named; yet I was incessantly struck, whilst living with the Feugians on board the "Beagle," with the many little traits of character, shewing how similar their minds were to ours; and so it was with a full-blooded negro with whom I happened once to be intimate.
He certainly believed in treating other people fairly, no matter what race. He absolutely abhorred slavery:

I was told before leaving England that after living in slave countries all my opinions would be altered; the only alteration I am aware of is forming a much higher estimate of the negro character. It is impossible to see a negro and not feel kindly towards him.

[Link niet meer beschikbaar]

en in welk deel vd bijbel staat dat ook weer?

ahja, juist, de evangelie van 'uitjeduimgezogen'...:rolleyes:

vrijwel alle evolutionisten zijn het er over een dat de verschillende bevolkinsgroepen geen afzonderlijke oorsprong hebben gehad. vanuit evolutioneel oogpunt moet dit adaptatie betekenen. iets wat jij nu ontkent.

vertel mij dan eens de oorzaak van varriatie binnen de soort genaamd mens? is adaptatie een term dat je niet gebruikt? of weet je neit helemaal goed wat het betekend want je spreekt jezelf een beetje tegen. of snap je dat ook niet. ik zou me schamen als ik jouw was want je hebt er totaal geen verstand van.

---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Waar zegt Darwin dat n*gers inferieur zijn?

Hij sprak van de gorilla en de n*ger (negro) die evolutionaire posities innemen tussen de “baviaan” en de “beschaafde menselijke rassen” (“Kaukasisch”)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven