XXL Nutrition

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
vrijwel alle evolutionisten zijn het er over een dat de verschillende bevolkinsgroepen geen afzonderlijke oorsprong hebben gehad. vanuit evolutioneel oogpunt moet dit adaptatie betekenen. iets wat jij nu ontkent.

vertel mij dan eens de oorzaak van varriatie binnen de soort genaamd mens? is adaptatie een term dat je niet gebruikt? of weet je neit helemaal goed wat het betekend want je spreekt jezelf een beetje tegen. of snap je dat ook niet. ik zou me schamen als ik jouw was want je hebt er totaal geen verstand van.

ik gaf commentaar omdat de eerste mens een n*ger was;) en het omgekeerd is gegaan, van zwart naar blank;)

ik gaf commentaar omdat de eerste mens een n*ger was;) en het omgekeerd is gegaan, van zwart naar blank;)

Als jij nou eerst een onderzoek deed naar de mogelijk gen combinaties bij kinderen van bruine ouders dmv een punnet diagram dan weet je dat we niet vanuit een n*ger zijn ge-evolueerd zoals jij suggereerd. dus doe nou eerst eseven je huiswerk voordat je doorblaat.

vrijwel alle evolutionisten zijn het er over een dat de verschillende bevolkinsgroepen geen afzonderlijke oorsprong hebben gehad. vanuit evolutioneel oogpunt moet dit adaptatie betekenen. iets wat jij nu ontkent.

vertel mij dan eens de oorzaak van varriatie binnen de soort genaamd mens? is adaptatie een term dat je niet gebruikt? of weet je neit helemaal goed wat het betekend want je spreekt jezelf een beetje tegen. of snap je dat ook niet. ik zou me schamen als ik jouw was want je hebt er totaal geen verstand van.

---------- Toegevoegd om 20:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Hij sprak van de gorilla en de n*ger (negro) die evolutionaire posities innemen tussen de “baviaan” en de “beschaafde menselijke rassen” (“Kaukasisch”)

edit: IS RACISCTISCH!!!!!!!!!!!!!!!

Al bedreef hij de liefde met zijn zieke dochtertje, dan nog is het principe van natuurlijke selectie het grote keerpunt in onze conceptuele blik op de wereld die alle wetenschappen heeft ontworteld om ze een nieuwe boost te gegeven: van antropologie tot culturele evolutie, tot de overweldigende, snelle adaptatie van virussen op medicatie.
Zonder het principe van natuurlijke slectie zou je gewoon terug vallen op een middeleeuwse wereldbeschouwelijk kader, waar de natuur een grote tijdloze en harmonische orde vormt en waar elke bruuske verandering wordt toegeschreven aan God's miraculeuze hand. Een groot speeltuintje dus.

Ik heb het niet zo op geloven omdat mensen het altijd zo uitleggen als het hun uitkomt plus dat ze hun eigen cultuur erbij proppen plus het bijgeloof uit hun streek.

Als ik toch wat zou moeten kiezen dan maar Het boedhisme.
Wel de weg van de Boedha and niet dat Geloofsboedhisme wat je in veel landen in Azie ziet, (bijvoorbeel in Thailand hebben ze gewoon hun hele eigen versie ervan gemaakt en zijn ze overtuigd dat hun de beste boedhisten op deze aardbol zijn, kijk daar ga je alweer, Zodra het geloof wordt dan krijg je ellende), dat is meer een soort geloof met bijgeloof en cultuur vermengd, staat heel ver af van hoe Boedha het ooit bedoeld heeft.

In het christendom..
Pkn op precies te zijn..

Als jij nou eerst een onderzoek deed naar de mogelijk gen combinaties bij kinderen van bruine ouders dmv een punnet diagram dan weet je dat we niet vanuit een n*ger zijn ge-evolueerd zoals jij suggereerd. dus doe nou eerst eseven je huiswerk voordat je doorblaat.

Deze opmerking alleen al, zou voldoende moeten zijn om je kop niet meer in dit topic te vertonen. De pretentie hebben om te weten hoe het hele zaakje in elkaar zit, er dan nog is grondig naast zitten, en anderen te verwijten dat ze "hun huiswerk" moeten doen.

Dat is in ieder geval iets heel anders dan een godsgeloof aan te hangen, uit eindelijk ben je niet meer of minder dan een Atheist met een specifiek moreel kader dat tegen het christendom leunt.

Uiteindelijk is daar toch waar het om draait? Christus was niets meer dan een hervormer. Hij heeft nooit de intentie gehad om een heel nieuwe religie op te starten. Ik denk oprecht dat als Hij (ja mét hoofdletter, zo'n gristen ben ik dan ook wel weer) in deze tijd had geleefd dat hij ook liever atheist/agnost zou zijn geweest.

m.a.w je bent gewoon een atheist die zijn zin voor goed en kwaad gekopieerd heeft vh christendom?? Verre van een echte christen dus:)

Wat is een echte christen? Ik zal even the man himself quoten. Toen iemand hem vroeg wat het belangrijkste was in het leven antwoordde Christus als volgt:
Jesus said to him, You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the first and greatest commandment. And the second is like it: You shall love your neighbour as you love yourself. On these two commandments hang all the law and the prophets." (Matteus 22:37-40)

Als je niet direct in een God gelooft kan je de eerste regel ook anders interpreteren. Maargoed deze twee regels maken voor mij een Christen. Een man met een baard, haat voor homo's, de kruisiging dat is allemaal niet zo relevant en voor een groot deel bullshit.

let trouwens op het voorvoegsel: the second is like it. Ik geloof zelf in eenheid. De zogeheten Law of One (zoek op).

Deze opmerking alleen al, zou voldoende moeten zijn om je kop niet meer in dit topic te vertonen. De pretentie hebben om te weten hoe het hele zaakje in elkaar zit, er dan nog is grondig naast zitten, en anderen te verwijten dat ze "hun huiswerk" moeten doen.

hee we weten dat de huidskleur word bepaald door meer dan 1 paar genen maar laten we het ff makkelijk houden. het gaat hier om het principe.

wil je daar geld op zetten?;)

Uiteindelijk is daar toch waar het om draait? Christus was niets meer dan een hervormer. Hij heeft nooit de intentie gehad om een heel nieuwe religie op te starten. Ik denk oprecht dat als Hij (ja mét hoofdletter, zo'n gristen ben ik dan ook wel weer) in deze tijd had geleefd dat hij ook liever atheist/agnost zou zijn geweest.

Wat is een echte christen? Ik zal even the man himself quoten. Toen iemand hem vroeg wat het belangrijkste was in het leven antwoordde Christus als volgt:
Jesus said to him, You shall love the Lord your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. This is the first and greatest commandment. And the second is like it: You shall love your neighbour as you love yourself. On these two commandments hang all the law and the prophets." (Matteus 22:37-40)

Als je niet direct in een God gelooft kan je de eerste regel ook anders interpreteren. Maargoed deze twee regels maken voor mij een Christen. Een man met een baard, haat voor homo's, de kruisiging dat is allemaal niet zo relevant en voor een groot deel bullshit.

let trouwens op het voorvoegsel: the second is like it. Ik geloof zelf in eenheid. De zogeheten Law of One (zoek op).

dat komt uit 1 van de zoveel evangelieen en interpretaties van het leven van christus, bovendien is dat citaat volgens mij ofwel niet van jezus, ofwel niet het antwoord op de vraag 'wat is een christen', want het christendom is pas na jezus gesticht, jezus was zelf toch een jood?

een christen is gewoon iemand die aanhanger is van het christendom, en het christendom is een georganiseerd geloof (van de kerk dus:))
bijgevolg als je geen aanhanger van de kerk bent, ben je geen aanhanger van het christendom en dus geen christen.

dan ben je dus gewoon iemand die ofwel zijn eigen geloof heeft gecreerd, met selectief stukken te rippen van het christendom, wat al helemaal absurd is,
ofwel een atheist met een gekopieerde zin v. goed en kwaad zoals ik al had gezegd:)

zou het niet doen ;) De manifestie van het gencomplex dat in staat voor die typische donkere,Afrikaanse kleur is van een veel recentere datum dan de tocht van de homo Sapiens uit Afrika. het gaat hier dus zelf om een vrij recente adaptatie.

kerel... ik hoop dat je ooit nog eens tot besef komt dat god ook voor jouw bestaat.

:roflol:

altijd lachen wanneer de gelovigen een discussie niet kunnen winnen en zoiets doms zeggen.

ik zou willen dat ik zo onwetend was, het zou mijn leven waarschijnlijk een stuk minder gecompliceerd en misschien wel gelukkiger maken, maar spijtig genoeg ben ik te intelligent om in sprookjes te geloven.

---------- Toegevoegd om 21:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:17 ----------

zou het niet doen ;) De manifestie van het gencomplex dat in staat voor die typische donkere,Afrikaanse kleur is van een veel recentere datum dan de tocht van de homo Sapiens uit Afrika. het gaat hier dus zelf om een vrij recente adaptatie.

ik bedoel ook niet dat we uit de n*gers van nu geevolueerd zijn hé:p van wat ik heb gelezen komt de eerste homo sapiens uit het gebied rond afrika, en was de huidskleur eerder donker dan blank.

altijd lachen wanneer de gelovigen een discussie niet kunnen winnen en zoiets doms zeggen.

ik zou willen dat ik zo onwetend was, het zou mijn leven waarschijnlijk een stuk minder gecompliceerd en misschien wel gelukkiger maken, maar spijtig genoeg ben ik te intelligent om in sprookjes te geloven.

---------- Toegevoegd om 21:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:17 ----------

ik bedoel ook niet dat we uit de n*gers van nu geevolueerd zijn hé:p van wat ik heb gelezen komt de eerste homo sapiens uit het gebied rond afrika, en was de huidskleur eerder donker dan blank.

@Angelusgaap. anders gaat u u zelf nog even verder voor schut zetten.

@Silento bedankt voor de uitleg

Allemaal goed en wel, maar waarom zou je daar zo'n gewichtig predikaat als "the law of one" op plakken, uiteindelijk is elk particulier ding de manifestatie van 1 oergrond, IMO nix religieus aan.

Trouwens gegeven dat idee van een jezus die nu zou leven:
ik zou daar zelfs aan toevoegen dat hij naast een agnost/atheist ook nog een links revolutionair zou zijn. Eenheid en harmonie is uiteindelijk geen statisch gegeven, maar iets dat elk moment moet worden vrijgemaakt en actie vereist, "i am not here to bring peace, but the sword".

Recente studies wijzen zelfs uit dat die Afrikaanse voorouder niet eens zo donker was :),daar wou ik enkel op wijzen.

dude, je geeft verwijzingen naar adam & eva, kain, de zondvloed,... en ik zou mij voor schut zetten?...:rolleyes:

en even verder lees je dat mensen niet op zoek zijn met god.
ze zijn geneigd zichzelf in het gelijk te stellen en zoeken god alleen op als je dik in de strond zitten. daar ben jij wel een mooi voorbeeld van.

Allemaal goed en wel, maar waarom zou je daar zo'n gewichtig predikaat als "the law of one" op plakken, uiteindelijk is elk particulier ding de manifestatie van 1 oergrond, IMO nix religieus aan.

Trouwens gegeven dat idee van een jezus die nu zou leven:
ik zou daar zelfs aan toevoegen dat hij naast een agnost/atheist ook nog een links revolutionair zou zijn. Eenheid en harmonie is uiteindelijk geen statisch gegeven, maar iets dat elk moment moet worden vrijgemaakt en actie vereist, "i am not here to bring peace, but the sword".

Recente studies wijzen zelfs uit dat die Afrikaanse voorouder niet eens zo donker was :),daar wou ik enkel op wijzen.

'niet ZO donker' dat is open voor interpretatie, dat is waarschijnlijk zo'n kleurtje als een marokkaan, wat ik nog eerder zwart dan blank noem, of ben ik hier verkeerd in?

en even verder lees je dat mensen niet op zoek zijn met god.
ze zijn geneigd zichzelf in het gelijk te stellen en zoeken god alleen op als je dik in de strond zitten. daar ben jij wel een mooi voorbeeld van.

Dat is normaal, als overtuigde atheist zou ik ook tot GOD bidden als ik geen uitweg meer zie.

Terug
Naar boven