- Waardering
- 560
- Massa
- 40kg
+1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
volledig mee akkoordIk begin steeds meer te geloven dat het concept god vooral een uiting is van de menselijke grootheidswaanzin en religie een instrument, al dan niet goedwillend of kwaadwillend, om macht mee uit te oefenen.
je spreekt jezelf hier keihard tegen, iets moet volgens jou altijd voortkomen uit iets anders, maar god komt voor uit niets danHet bestaan van god is wel wat plausibeler aangezien dat een stuk breder is dan wat jij opnoemt.
Toch wel, want 'het niet weten' (en dat is waar het bij een agnost om draait) overheerst bij mij meer dan 'god bestaat niet'.
Ik bedoel hoe kun je weten of er wel of geen god bestaat. We weten nog helemaal niks over het ontstaan van het heelal. En mensen kunnen wel oerknal roepen, maar iets (een explosie) komt altijd voort uit iets anders, en dat komt ook weer voort uit iets etc. Je moet niks uitsluiten en voor alles open staan, want we weten nog zoooooo weinig.

enkel de hypocriete idiotenhet mooie is dat waarschijnlijk iedereen die er vandaag achter zou komen dat hij morgen zou sterfen, gelijk zou gaan bidden naar die God die er voor niemand hier bestaat.
definieer zonden eens... want volgens de bijbel (verhaal van adam&eva) wordt elke mens geboren als zondaar, wat op zich al dikke bullshit is.Er staat nergens in de bijbel dat de aarde een paar duizend jaar oud is, heb je de het bijbelboek genesis weleens gelezen? in elk geval het verhaal van de schepping kan je ook zien als een vergelijking, die 7 dagen kunnen ook symbool staan voor veel meer jaren, als we nu ook uitgaan van de bijbel met dat god zichzelf nooit heeft vertoont volgens mij heeft hij een deel van zichzelf gegeven 2000 jaar geleden en dat laten lijden voor onze zonden, en natuurlijk kan je hierover nog 20 argumenten verzinnen, dit is in elk geval wat ik geloof, en wat betreft die studies de bijbel zegt:
Mattheüs 11:25
In dienzelfden tijd antwoordde Jezus en zeide: Ik dank U, Vader! Heere des hemels en der aarde! dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard.
je spreekt jezelf hier keihard tegen, iets moet volgens jou altijd voortkomen uit iets anders, maar god komt voor uit niets dan![]()
Omdat dat volgens mij altijd het geval is. Ik weet dat wetenschappers hebben ontdekt dat het heelal uitdijt. Maar waarin dijt het dan zegmaar uit? Als je een ballon opblaast en hij steeds groter wordt. Neemt de ballon de ruimte in van iets anders.
plausibeler dan het vliegende spaghettimonster waar sriel het over had. En zoals ik op diezelfde pagina al zei: zelf acht ik de kans dat god bestaat (voor zover je dat kan inschatten) minder dan 0,0001 etc.

plausibeler dan het vliegende spaghettimonster waar sriel het over had. En zoals ik op diezelfde pagina al zei: zelf acht ik de kans dat god bestaat (voor zover je dat kan inschatten) minder dan 0,0001 etc.
Waarom zou het universum niet kunnen uitbreiden als er niets buiten is?
Omdat ik geen ander geval weet waarbij iets uitdijt zonder dat het ten koste gaat van iets anders. Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het heelal dat dan niet kan, maar hoe zien jullie dat dan voor je?

Dat heb je al een keer gezegd maar je hebt nog geen argument laten horen die dat ondersteund.
Omdat het begrip god breder is. Alleen al binnen de rooms-katholieke kerk zijn er zoveel verschillende opvattingen over wie of wat god nou precies is.
Omdat ik geen ander geval weet waarbij iets uitdijt zonder dat het ten koste gaat van iets anders. Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het heelal dat dan niet kan, maar hoe zien jullie dat dan voor je?
Omdat het begrip god breder is. Alleen al binnen de rooms-katholieke kerk zijn er zoveel verschillende opvattingen over wie of wat god nou precies is. Het begrip god is dus breder dan dat voorbeeld van die aap. Breder -> kans groter.

"en god schiep de mens naar zijn beeld"
no offense, maar binnen de kerk is het beeld van god dan al vrij beperkt![]()
na de zondeval waren er fouten mogelijk in het genetisch materiaal (mutatie). daarom kon Kaïn zonder problemen met zn zus trouwen zonder dat er daarbij mong*len kwamen.
als mensen met elkaar trouwens met een gen met hetzelfde defect dan heeft dat een misvormende uitwerking.
ik ben trouwens christen geworden door antwoorden te zoeken op de vragen die ik had. elk antwoord bevestigd dat god bestaat. ook al ben ik erg kritisch en kijk ik er niet alleen vanuit creationistisch oogpunt naar. en ik heb veel vragen gehad. waarom is er oorlog? waarom laat god dat allemaal toe? wat zijn de argumenten voor (macro)evolutie, dateringen (koolstof e.d.), rassen, dino's enz enz.
16 jaar lang naar een kerk geweest zonder dat me dat overtuigde. me gaan verdiepen in evoltie en christen geworden. dat zegt toch wel wat of niet.
een van de problemen is dat mensen niet naar de antwoorden zoeken maar alleen de vraag aan zichzelf stellen en vervolgens concluderen dat ze wel verder zonder god kunnen leven omdat een god dat bijvoorbeeld nooit zou doen. mensen hebben god niet nodig en mensen zullen nooit op zoek naar god gaan. ja als ze in de problemen zitten.
kijk eens om je heen en bekijk eens naar de enorm complexe structuur van de natuur. kijk eens naar de kans dat het allemaal per toeval onstaan zou kunnen zijn.
4 Myself
Competitive Bodybuilder
Leeftijd: 21
Geslacht: M
Stats: - - -
na de zondeval waren er fouten mogelijk in het genetisch materiaal (mutatie). daarom kon Kaïn zonder problemen met zn zus trouwen zonder dat er daarbij mong*len kwamen.
als mensen met elkaar trouwens met een gen met hetzelfde defect dan heeft dat een misvormende uitwerking.
ik ben trouwens christen geworden door antwoorden te zoeken op de vragen die ik had. elk antwoord bevestigd dat god bestaat. ook al ben ik erg kritisch en kijk ik er niet alleen vanuit creationistisch oogpunt naar. en ik heb veel vragen gehad. waarom is er oorlog? waarom laat god dat allemaal toe? wat zijn de argumenten voor (macro)evolutie, dateringen (koolstof e.d.), rassen, dino's enz enz.
16 jaar lang naar een kerk geweest zonder dat me dat overtuigde. me gaan verdiepen in evoltie en christen geworden. dat zegt toch wel wat of niet.
een van de problemen is dat mensen niet naar de antwoorden zoeken maar alleen de vraag aan zichzelf stellen en vervolgens concluderen dat ze wel verder zonder god kunnen leven omdat een god dat bijvoorbeeld nooit zou doen. mensen hebben god niet nodig en mensen zullen nooit op zoek naar god gaan. ja als ze in de problemen zitten.
kijk eens om je heen en bekijk eens naar de enorm complexe structuur van de natuur. kijk eens naar de kans dat het allemaal per toeval onstaan zou kunnen zijn.