AndroidHealthClinic

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
laten we nu maar gewoon ontopic blijven voordat een mod het topic dichtgooit door jouw gescheld.

laten we nu maar gewoon ontopic blijven voordat een mod het topic dichtgooit door jouw gescheld.

Akkoord, dus wat vind je van het feit dat er zo veel verschillende religies zijn, is dit niet het bewijs dat de mens de neiging heeft om een GOD te verzinnen?

Zie jij de romeinen overigens niet als bewijs dat de mens de neiging heeft om een GOD of Goden te verzinnen? immers geloof je als ik het goed heb niet in hun Goden, net zoals er zoveel verschillende godsdiensten waren.

dat kan inderdaad een goed bewijs zijn. maar mensen zijn ook kuddedieren. Lekker doen wat de rest gelooft en doen wat je ouders doen. Ja want ik ben gelovig want in ben zo opgevoed. ja lekker argument. (niet dus) :) kijk zo kritisch ben ik dus. Ik zie andere goden eerder als demonen, niet als goden.

Akkoord, dus wat vind je van het feit dat er zo veel verschillende religies zijn, is dit niet het bewijs dat de mens de neiging heeft om een GOD te verzinnen?

ben het gedeeltelijk met je eens. ik denk wel eens als ik in india of whatever was opgegroeid was ik vast geen christen geweest. het is dus juist goed om zeer kritisch te zijn en alles te toetsen.
maar god verzinnen? nee. dan had ik wel gelooft door 16 jaar lang naar de kerk te gaan. het omgekeerde is bij mij waar.

dat kan inderdaad een goed bewijs zijn. maar mensen zijn ook kuddedieren. Lekker doen wat de rest gelooft en doen wat je ouders doen. Ja want ik ben gelovig want in ben zo opgevoed. ja lekker argument. (niet dus) :) kijk zo kritisch ben ik dus. Ik zie andere goden eerder als demonen, niet als goden.

Wat is eigenlijk de hoofdreden dat je overtuigd bent dat GOD bestaat?

oké, zullen we het dan maar even over leven na de dood hebben, en wat de christenen hierover te zeggen hebben?

zij, en jij dus ook, geloven dat je "ziel" eeuwig in de hemel blijft voortleven.

- Wat is een ziel?

- Hoe leeft het verder als je materiele lichaam niet meer bestaat?

- waar leeft het verder? een plaats die bestaat moet uit materie bestaan

Een moslim vertelde me ooit dat je ziel in je hart zit (ik weet niet of alle moslims er zo over denken) dit kan echter weerlegd worden door de harttransplantaties.

Wat is eigenlijk de hoofdreden dat je overtuigd bent dat GOD bestaat?

de complexiteit van het universum en aarde, bepaalde persoonlijke ervaringen, moraal van de mens, meer van dat soort dingen. er is niet echt iets specifieks.

ik ga nu op bed, moet morgen om 5 uur uit bed...

de complexiteit van het universum en aarde,
oerknal is onverklaarbaar, alles hoe het universum er nu uit ziet is puur het gevolg van de wetten van de natuur
bepaalde persoonlijke ervaringen
dat is bijna altijd het excuus en wordt nooit verder uitgelegd, 9 kansen van de 10 ben je hier achter gekomen na een sterfgeval...:rolleyes:
moraal vd mens wordt volledig bepaald door de opvoeding, zat culturen waar niemand ermee inzit om een ander mens te pijnigen en dit aanvoelen als het juiste/goede doen
meer van dat soort dingen. er is niet echt iets specifieks.

zeer informatief...

bovendien nog steeds niet geantwoord op mijn vragen over leven na de dood en jou kijk erop:)

oké, zullen we het dan maar even over leven na de dood hebben, en wat de christenen hierover te zeggen hebben?

zij, en jij dus ook, geloven dat je "ziel" eeuwig in de hemel blijft voortleven.

- Wat is een ziel?

- Hoe leeft het verder als je materiele lichaam niet meer bestaat?

- waar leeft het verder? een plaats die bestaat moet uit materie bestaan

doe maar dit filmpje kijken want ik moet naar mn chinese tempel.

http://www.youtube.com/watch?v=o2RD4vTuPN0

de complexiteit van het universum en aarde

Dan moet je je ook bedenken dat GOD nog veel complexer is dan het universum, aangezien god het hele universum zou gecreeert hebben volgens jouw. Geloven in GOD maakt alles dus nog complexer.

bepaalde persoonlijke ervaringen
5HT1A receptoren zijn ivm gebracht met religieuze ervaringen. Ook veroorzaken 5HT2A agonisten religieuze ervaringen bij niet religieuze mensen. Een chemische oorzaak dus.

De mens is een toevalligheid, net zoals mars een toevalligheid is, en ontstaan door voorgaande factoren. Actie en reactie.

Er gaan nog altijd verhalen de ronde dat Darwin op zijn sterfbed tot inkeer kwam en zich nog snel even tot het christelijk geloof heeft bekeerd. ;) dus zeg nooit nooit.

omdat tot nu toe al jou argumenten en beweringen op niets slaan:) hahahh! ik moest lachen.

Wtf boeit het eigenlijk de hele tijd wat die Darwin voor gedachtenkronkels zou hebben. Al heeft hij dat gezegd...care? Darwin is niet onze Jezus of God. Darwin was gewoon maar een mens die een eye opener bood voor een hele nieuwe tak van wetenschap, wat hij voor de rest deed maakt niet uit. Al hing hij persoonlijk n*gers aan een boom terwijl hij tot God deed bidden.

doe maar dit filmpje kijken want ik moet naar mn chinese tempel.

http://www.youtube.com/watch?v=o2RD4vTuPN0

'nothing can create nothing, therefore something must have always existed'
idiote redenering, aangezien ik kan zeggen something has to come from somewhere, en zo blijf je doorgaan tot in de oneindigheid:)

de wetten van thermodynamica aanhalen is nog dommer, energie is helemaal niet intelligent;) bovendien is energie een intrinsieke eigenschap

"this energy source that was present before the universe began had to have power beyond anything we can begin to imagine"
waarom? omdat het filmpje dat zo zegt? wel... ik zeg dat deze energysource een scheet liet en zo het universum ontstaan is, dat is even waarschijnlijk...

'the universe didnt always exist'
nu zeggen ze het zelf, something came out of nothing;)

"it is not unreasonable to assume this enormous energy source was the creator god"
pure subjectieve uitspraak en om aan te nemen dat die god iets geeft om een ietsiepietsieklein planeetje genaamd de aarde en nog kleiner wezen de mensheid is pas compleet unreasonable;)

"if you cant agree with this logic then youre stubborn, unreasonable, and dont want to believe in the possible existance of god"
epic fail:roflol:

'nothing can create nothing, therefore something must have always existed'
idiote redenering, aangezien ik kan zeggen something has to come from somewhere, en zo blijf je doorgaan tot in de oneindigheid:)

de wetten van thermodynamica aanhalen is nog dommer, energie is helemaal niet intelligent;) bovendien is energie een intrinsieke eigenschap

"this energy source that was present before the universe began had to have power beyond anything we can begin to imagine"
waarom? omdat het filmpje dat zo zegt? wel... ik zeg dat deze energysource een scheet liet en zo het universum ontstaan is, dat is even waarschijnlijk...

'the universe didnt always exist'
nu zeggen ze het zelf, something came out of nothing;)

"it is not unreasonable to assume this enormous energy source was the creator god"
pure subjectieve uitspraak en om aan te nemen dat die god iets geeft om een ietsiepietsieklein planeetje genaamd de aarde en nog kleiner wezen de mensheid is pas compleet unreasonable;)

"if you cant agree with this logic then youre stubborn, unreasonable, and dont want to believe in the possible existance of god"
epic fail:roflol:

Er zijn daarnaast voorstellen vanuit de theorethische fysica dat ons universum een van de vele de manifestaties is van een positief geladen vacuum (een niets met positieve eigenschappen) dat zelf buiten de categorieen van tijd en ruimte staat. uiteindelijk blijft de vraag hoe een niets uit een iets kan ontstaan problematisch, als je niets kan postuleren voor de big bang.
Het probleem met dergelijke voorstellen mag dan wel zijn dat ze louter mathematisch van aard zijn en op geen enkele manier gefalcifieerd kunnen worden.
Aan de andere kant zie ik niet in waarom dat een probleem hoeft te zijn: dat men alternatieven onder de vorm van wetenschappelijke modellen naar voor kan schuiven, laat al tonen dat we niet genoodzaakt zijn om naar zoiets infantiels als een antropomorfe godheid te moeten grijpen.

Er zijn daarnaast voorstellen vanuit de theorethische fysica dat ons universum een van de vele de manifestaties is van een positief geladen vacuum (een niets met positieve eigenschappen) dat zelf buiten de categorieen van tijd en ruimte staat. uiteindelijk blijft de vraag hoe een niets uit een iets kan ontstaan problematisch, als je niets kan postuleren voor de big bang.
Het probleem met dergelijke voorstellen mag dan wel zijn dat ze louter mathematisch van aard zijn en op geen enkele manier gefalcifieerd kunnen worden.
Aan de andere kant zie ik niet in waarom dat een probleem hoeft te zijn: dat men alternatieven onder de vorm van wetenschappelijke modellen naar voor kan schuiven, laat al tonen dat we niet genoodzaakt zijn om naar zoiets infantiels als een antropomorfe godheid te moeten grijpen.

bedoel je de supersnaartheorie, 10-dimensies gedoe?

bedoel je de supersnaartheorie, 10-dimensies gedoe?

onder andere ja. Er zijn daarnaast nog andere modellen, maar string en superstring theory zijn toch wel de bekendste, en die waar men het meeste hoop heeft op gevestigd. Vraag me niets over de details, ik ben geen fysicus, maar enkel geinteresseerd in de filosofische implicaties op ons wereldbeeld :D.

je moet IMO al vrij autistisch zijn om je in die stof te gaan nestelen.

onder andere ja. Er zijn daarnaast nog andere modellen, maar string en superstring theory zijn toch wel de bekendste, en die waar men het meeste hoop heeft op gevestigd. Vraag me niets over de details, ik ben geen fysicus, maar enkel geinteresseerd in de filosofische implicaties op ons wereldbeeld :D.

je moet IMO al vrij autistisch zijn om je in die stof te gaan nestelen.

als ze daar ooit wat meer over te weten komen en blijkt dat de theorie klopt zal dat een serieuze slap in the face zijn voor de gelovigen onder ons:D

---------- Toegevoegd om 22:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:37 ----------

4myself heeft het blijkbaar opgegeven, werd tijd ook:D

Terug
Naar boven