AndroidHealthClinic

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
Ik dacht van wel hoor, de apostelen beschrijven Jezus = Schriftelijke bron 1. En ook de Joden die jezus hebben gekruisigt ( vijanden ) beschrijven Jezus = schriftelijke bron2. Onafhankelijk , dus veel kans dat Jezus wel degelijk bestond.
Laat mij een bron zien die in die tijd geschreven is door iemand die in die tijd leefde.

Alle gospels zijn geschreven door mensen die in de tijd van Jezus nog niet eens geboren waren.
Dat hoorde ik althans laatst op Discovery Channel.

Laat mij een bron zien die in die tijd geschreven is door iemand die in die tijd leefde.

Alle gospels zijn geschreven door mensen die in de tijd van Jezus nog niet eens geboren waren.
Dat hoorde ik althans laatst op Discovery Channel.

Ik heb het op school gezien, in het secundair. Kga dat nu niet opzoeken, kan een veel te lange discussie worden.

Ik verduidelijke gewoon hoe men historische feiten vastlegt :). Jezus kan mij geen bal schelen. Zou veel liever hebben dat het bewezen is dat hij niet heeft bestaan maar ik dacht dat eerder het tegendeel bewezen was.

Voor Jezus is net zoveel bewijs als voor god, 0,0 bewijs.

Geloof is een teken van zwakheid , een toevlucht voor gebeurtenissen die je niet nuchter en alleen kan verwerken.

Niet zo veel. Het is simpelweg maar een poging tot humor aangezien moslim-bashen populair is onder de simpelere figuren hier.

ik geloof dat ik straks ga slapen en dat ik morgen moee werken

Poll: Atheïst

evolutietheorie haha, dus jij denkt dat we voortkomen uit onder andere een gehandicapte aap die een eekhoorn vis anaal heeft gedoet?

Nee. Maar als je denkt dat de evolutietheorie daar voor staat moet je even je hoofd uit je aars halen.

Geloof komt voort uit onwetendheid. Het komt uit een tijd waarin mensen geen verklaringen hadden voor dingen waar we nu wel een verklaring voor hebben. Ze hadden toen ook al donder, bliksem, zonsverduisteringen etc. Dat werd toen toegeschreven aan een "god". Nu leven we in een tijd waar we een verklaring hebben voor dat soort dingen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik: christelijk in combinatie met de evolutietheorie

kan dat?

Nee

Kijk deze eens als het je interesseert mensen. ;)

Religulous

http://www.moviemeter.nl/film/44657

Aardig komische docu in BoratsT (zelfde regisseur). Wel niets vernieuwend en amper objectief (nogal wat montagewerk) maar verbluffende idioterie gaat gelukkig niet snel vervelen.

Jesus Camp

http://www.moviemeter.nl/film/38176

Moet ik zelf nog zien maar schijnt niet te doen te zijn. Indoctrinatie voor gevorderden...

Kijk deze eens als het je interesseert mensen. ;)

Religulous

http://www.moviemeter.nl/film/44657

Aardig komische docu in BoratsT (zelfde regisseur). Wel niets vernieuwend en amper objectief (nogal wat montagewerk) maar verbluffende idioterie gaat gelukkig niet snel vervelen.

Jesus Camp

http://www.moviemeter.nl/film/38176

Moet ik zelf nog zien maar schijnt niet te doen te zijn. Indoctrinatie voor gevorderden...

Religulous is een grappige film. Maar Bill Maher is zelf ook een crackpot van hier tot Tokio.

Ik ben atheïst. De wetenschap zal nooit alles kunnen verklaren, en hoe meer we denken te weten hoe meer we realiseren dat we niets weten, alles wat ondekt wordt in de wetenschap valt wel weer te weerleggen met honderden andere vragen die opkomen..

en dan nog, al wordt er iets "bewezen" in hoeverre kan je het dan geloven..

evolutie-theorie is leuk.. en ofcourse erg aannemelijk, maar in hoeverre dit echt zal kloppen zullen we nooit weten, het zal geloven in blijven.

conclusie: Ik wil best geloven in het onderzoek van de mens "wetenschap" maar dit zal ook echt niet altijd waar zijn hoe goed ze het ook weten te brengen.

Ik wacht nog steeds op een aantal slimme, geavanceerde heelal-bewoners die ff komen uitleggen hoe het nou eigenlijk precies zit, maar dat zal de komende 100 jaar nog wel niet gebeuren denk ik :P daarna zal het me aan me reet roesten ;)

Ik geloof in God als de natuur, het universum. Ben Anti-christelijk en eig ook Anti-atheïst, maar ben wel gelovig, geloof alleen niet in een christelijke god, of éénder welke andere god als persoon.., daarom noem ik mezelf Religieus Atheïst.

@DannyR

De Theorieën van Darwin kun je serieuzer beschouwen dan het infantiele gelul wat de gelovigen je proberen wijs te maken.
Eerstgenoemde is goed onderbouwd en er zijn ook de nodige onderzoeken naar verricht over het hoe en waarom van ons bestaan, dit in tegenstelling tot elk geloof.Wat op niets is gebaseerd.
En ook de Wetenschap zal nog met de nodige vragen worstelen dat is ook begrijpelijk, maar hun uitleg kun je nog altijd meer als aannemelijk beschouwen, als dat de mensheid is ontstaan uit de Rib van Adam.

Ik geloof in God als de natuur, het universum. Ben Anti-christelijk en eig ook Anti-atheïst, maar ben wel gelovig, geloof alleen niet in een christelijke god, of éénder welke andere god als persoon.., daarom noem ik mezelf Religieus Atheïst.

de consequentie druipt er weer van af, heeft Nietzsche dat misschien gezegd?

Terug
Naar boven