XXL Nutrition

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
ik geloof in god als de natuur, het universum. Ben anti-christelijk en eig ook anti-atheïst, maar ben wel gelovig, geloof alleen niet in een christelijke god, of éénder welke andere god als persoon.., daarom noem ik mezelf religieus atheïst.

+1

Dawkins moet nodig eens aan de mescaline ofzo.

Ik geloof niet maar ik hou wel van God. Vraag me niet hoe het kan. Maar omhet beetje simpel te houden. Net als Sinterklaas bestaat niet maar toch maakt hij veel kinderen blij

islamisering :rolleyes:

boeddisme is ook geen geloof, is een levensovertuiging

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:19 ----------

ik ben christen, maar vindt de verhalen uit de bijbel niet erg geloofwaardig.

Wie zijn die 7 boeddhisten hier ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Shiva

Shiva vertegenwoordigt het transmuterende of vernietigende aspect van God. Alles in de schepping bestaat maar tijdelijk en zal vroeg of laat getransmuteerd of vernietigd worden. Shiva wordt vaak afgebeeld met acht armen, een drietand (trishul), een cobra (naga) en als rijdier een stier (Nandi). Op afbeeldingen en als beeld staat Shiva tevens dikwijls dansend afgebeeld. Deze zogenaamde tandava dans wordt wel gezien als de uitbeelding van de energie die door het universum stroomt en die dag en nacht, de seizoenen, geboorte en dood veroorzaakt. Als Shiva danst, vertrapt hij als het ware de dwerg van onwetendheid. Ook wordt hij gezien als 'Koning van yoga' (Yogeshwar) en wordt dan ook vaak in yogahouding afgebeeld. De verering vindt vaak plaats door een Shiva-'linga', een fallus-symbool. Zijn vrouw is Parvati.

In de tantra wordt Hij gezien als de eerste grote Goeroe in de geschiedenis van de mensheid. Hij leefde ongeveer 5000 jaar v.Chr.. De tandava-dans onderwees Hij als onderdeel van de spirituele oefeningen aan zijn volgelingen.

Shiva is mijn favoriete God.

• Topic Starter Topic Starter
ik ben katholiek en geloof heel sterk in god

jebus is my homeboy!!!

boeddisme is ook geen geloof, is een levensovertuiging

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:19 ----------

ik ben christen, maar vindt de verhalen uit de bijbel niet erg geloofwaardig.

Idd, maar boeddhisme heeftg ook zoveel verschillende takken, zullen er heus wel een deel zitten waar geloof centraal staat.

Ik geloof in God als de natuur, het universum. Ben Anti-christelijk en eig ook Anti-atheïst, maar ben wel gelovig, geloof alleen niet in een christelijke god, of éénder welke andere god als persoon.., daarom noem ik mezelf Religieus Atheïst.

Ik hoop dat je ermee aan het lachen bent, maar ik betwijfel het, anders zou het een té geniale satire zijn.

Een atheïst gelooft niet in een goddelijk wezen. Jij wel.
Neo-paganisme is jouw geloof.

Laatst bewerkt:
Ik geloof in de eerlijkheid van EricR.

Ik geloof in utopia

Ik geloof in de 7 dragonballs

Idd, maar boeddhisme heeftg ook zoveel verschillende takken, zullen er heus wel een deel zitten waar geloof centraal staat.

Boeddhisme betekent niks, anders is het geen boeddhisme. Er komt geen geloof aan te pas. Je kan boeddhisme het best zien als constant proberen alles objectief waar te nemen, dus zonder mening en vooroordelen en dus zonder geloof. Je bypasst als het ware je zintuigen en je gedachten en je probeert alleen maar te zien. Wanneer je dit kan, ben je verlicht en dus boeddha.

Terug
Naar boven