XXL Nutrition

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
ik geloof niet in het geloof als in geloofsovertuiging( tot welke groep je behoort), bijbels, kerken, pastoors etc. aangezien dit maar dingen zijn die door men is toegevoegd. Hou me er niet echt mee bezig. Zorg gewoon dat ik lief blijf en dan zie ik wel waar ik kom

Er zijn geen geheimen in het leven; maar met een propere mystieke cognitieve meta programmering, valt de codering der realiteit uit elkaar tot aan z'n origine van waterstof aan toe, het enige element zonder vaste vorm. Ooggetuige moge zijn van het volle spectrum van deze defractalisering tot water, en de daaropvolgende bijna tijdloze herstructurering van all domeinen terug naar de start, levert hij of zij die de overgave daartoe kan opbrengen, rijkdommen op van wijsheid die de kenner z'n hart en ziel een bevoorrechte verlichting schenkt.

Hmm deze gaat over spiritualiteit, maar had ook nog een andere tegengekomen die over religie zelf praatte. Alhoewel we spirituele mensen wel kunnen vergelijken met religieuze mensen?

Voor spiritalisme moet je niet in een god te geloven..

Deze test is trouwens wel interessant: http://www.quizgalaxy.com/quiz/47/

q47_9spiritual.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Atheïst :D

Er zijn geen geheimen in het leven; maar met een propere mystieke cognitieve meta programmering, valt de codering der realiteit uit elkaar tot aan z'n origine van waterstof aan toe, het enige element zonder vaste vorm. Ooggetuige moge zijn van het volle spectrum van deze defractalisering tot water, en de daaropvolgende bijna tijdloze herstructurering van all domeinen terug naar de start, levert hij of zij die de overgave daartoe kan opbrengen, rijkdommen op van wijsheid die de kenner z'n hart en ziel een bevoorrechte verlichting schenkt.

Care to share your wisdom?

Ik ben er van overtuigd dat 'wij' de gehele mensheid het niet weten!
Alleen daar kan het gros van het aardse gepeupel niet mee leven, dus wordt er naar een verklaring gezocht. En zo schiep de mens God.

Ik geloof in complottheorieën, reïncarnatie, in buitenaards leven en de heilzame werking van omega 3 fatty acids op lichaam en geest.

Sta voor dingen open, mensen die zeggen dat er geen God is zijn imo kortzichtig, probeer eerst maar eens te bewijzen dat er geen God is.

Zelf geloof ik niet in een man op een wolk, maar er is zeker meer.. hoe kan niets in iets veranderen?

---------- Post added at 03:32 ---------- Previous post was at 03:30 ----------

Ok, leg mij maar eens uit wat er voor de oerknal was en waar het begin en het einde van het heelal is.

ik geloof dat de wereld rond my alleen draait
als ik wandel wandel ik niet maar beweeg ik de aarde
als ik aan het pompen ben beweeg ik de aarde naar onder en dan terug boven

Sta voor dingen open, mensen die zeggen dat er geen God is zijn imo kortzichtig, probeer eerst maar eens te bewijzen dat er geen God is.

:roflol:

Hoe bedoel je kortzichtig?

(omdat je niet kunt bewijzen dat iets niet bestaat moet je maar aannemen dat het wel bestaat?)

Ik vind de evolutietheorie het meest aannemelijk en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat er nu dit leven nog iets is als een hemel of dat je 'geest' (als we die al hebben, denk ik niet) nog 'doorleeft'.

Maar atheïst ben ik niet, want ik ben niet zeker en zal dat zolang ik leef ook niet zijn. Anders, namelijk dus.

Kom op Bekjam, ik neem aan dat jij ergens ook wel weet dat dit een onzinnig 'argument' is. Je mag natuurlijk geloven wat je wilt en wie zijn wij om jou daar van af te praten maar niemand hoeft ooit te bewijzen dat er geen god is, je kan namelijk niet bewijzen dat iets er niet is. Je kan wel bewijzen dat er allerlei zaken zijn die ooit werden verklaard met behulp van een god welke nu op een andere manier aantoonbaar verklaard kunnen worden. Dit doen we door de jaren heen stukje bij stukje maar aangezien we nooit alwetend zullen zijn zal er altijd ruimte zijn om in dat stukje een god te plaatsen.

In de kern is er totaal geen reden om te geloven in een al wetende alles besturende of in ieder geval alles ontworpen grootheid, hoe kil dit voor velen ook klinkt. Zodra we die discussie gaan voeren tot op de kern komen we aan bij argumenten, 'ja ik voel dat gewoon zo', 'kijk eens om je heen hoe perfect alles in elkaar zit, het kan toch niet anders!' en 'daarom heet het geloof en geen wetenschap' tegenover argumenten als 'het is op zero feiten gebasseerd' en 'je kan en wil het niet bevatten dat jij en/of de mensheid niets bijzonders is in the big scheme of things'.

Ik begin steeds meer te geloven dat het concept god vooral een uiting is van de menselijke grootheidswaanzin en religie een instrument, al dan niet goedwillend of kwaadwillend, om macht mee uit te oefenen.

Die gehandicapte aap is in jouw stamboom in ieder geval niet veel verder geëvolueerd.

Haha, moooi :roflol:

Ik geloof zelf niet, atheïst dus.
Het geloof is een verzinsel van de mens, om kracht uit te putten, om dingen te verklaren die ze niet begrijpen en om troost in te vinden. Natuurlijk zijn nog lang niet alle dingen helemaal verklaard vanuit de wetenschap, maar ik weet zeker dat dat gaat gebeuren. Misschien over een jaar, maar misschien ook wel over 10 jaar.

Natuurlijk zijn nog lang niet alle dingen helemaal verklaard vanuit de wetenschap, maar ik weet zeker dat dat gaat gebeuren. Misschien over een jaar, maar misschien ook wel over 10 jaar.

Daar geloof ik dan weer niet in.

Geloven dat de wetenschap (ooit of nu) overal een antwoord op kan vinden is imo net zo ludacris als geloven dat god overal een antwoord op heeft.

Waarom zou dat niet kunnen volgens jou dan?

Alles verklaren. Kom op nou, dat is toch gods onmogelijk?
En dan ook nog een tijdsbestek van 10 jaar noemen, net alsof dat zo lang is.

Elke keer dat er een onderzoek gedaan wordt, op welk gebied dan ook maar, verschijnen er opnieuw een tiental vragen die ook weer onderzocht moeten worden. En zo blijven we bezig.

Feit is dat wij (nagenoeg) niets weten. Aan dat feit toegegeven en in die realiteit staande, is hoop vestigen op iets of iemand buiten de macht van eigen kunnen een verwachte externe manier van coping. Dit is inherent aan de eigenschappen van de mens en daarom cognitief volkomen voorspelbaar.

De mens die objectief tracht te blijven zal het mijn inziens daarom het moeilijkst hebben, gewoon omdat de mens neuraal van nature in een begin en een einde denkt. Discussie is naar mijn mening dan ook onzin, of slechts een gesprekspartner proberen te winnen voor het in stand houden van jouw paradigma zodat je kunstmatig gecreeerde homeostase van werkelijkheidsverklaring (met eventueel de bijbehorende oppermacht) van een lang leven beschoren is. Echte interesse inelkaar is er daarom van nature vaak niet bij.

Terug
Naar boven