- Waardering
- 973
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 102kg
Ik moet m'n posts echt een keer overlezen voor ik wat plaats.
Wat ik probeer te zeggen is dit:
Vroeger geloofde men alles in de bijbel, de aarde is 3000 jaar oud, God schiep de aarde, de mensen, de dieren en alles er omheen.
Hoe meer onderzoek er wordt gedaan, hoe meer men erachter komt dat deze beweringen niet kloppen. De wetenschap komt dan met andere verklaringen, zoals bijvoorbeeld de evolutieleer en de oerknal.
Ik denk nu dat op den duur al dit soort beweringen te verklaren zijn vanuit de wetenschap. Behalve natuurlijk de zin van het leven, zoals jij ook al aangeeft.
En dat creationisme trekt imo helemaal nergens op, dan kun je het geloof natuurlijk altijd blijven aanpassen aan de ontdekkingen in de wetenschap.
Geloof maakt het leven draaglijker. Wanneer iemand doodgaat kun je je troosten met de gedachte dat hij of zij in de hemel bij God is en dat je hem of haar na je dood weer zal zien.
Dat is toch een stuk gemakkelijker dan te accepteren dat je diegene gewoon nooit meer zal zien.
Ook willen veel mensen niet accepteren dat ze hier toevallig zijn. Nee ze zijn hier met een doel, dat maakt het leven waardevoller.
Zo, ik hoop dat ik mijn punten nu duidelijker heb gemaakt.
Nette post zo

.
Jij hebt daar weer geen moeite mee hoor
Rarararara... Nuchter is het leven zwaar hoor ''MeDieVil''

...