AndroidHealthClinic

Wat geloof jij?

Peiling Peiling Geloof?

• Christendom

Stemmen: 65 19,3%
  • Islam

Stemmen: 21 6,2%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 1 0,3%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 2,7%
  • Jodendom

Stemmen: 5 1,5%
  • Atheïst (niet echt een geloof maar dat boeit niet)

Stemmen: 181 53,7%
  • Anders nl.

Stemmen: 55 16,3%

• Totaal stemmers
    337
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb respect voor de mensen die de evolutietheorie aanhangen, maar...

Niemand zal mij er ooit van overtuigen dat zoiets moois als een mens/dier/plant wat dan ook 'toevallig' is ontstaan.

Ik heb respect voor de mensen die de evolutietheorie aanhangen, maar...

Niemand zal mij er ooit van overtuigen dat zoiets moois als een mens/dier/plant wat dan ook 'toevallig' is ontstaan.

Dit bedoel ik. Groeiend uit de menselijke waardering/subjectieve beleving moet er een passende verantwoording komen waarom iets is zoals het is. Het kan niet toevallig zijn, want in termen van de menselijke beleving is toevallig neuraal gecodeerd als minder waardevol. Een schepsel dat zichzelf bestempeld als minder waardevol moet wel destructief bezig zijn en het bij het verkeerde einde hebben. Zalig dit.

EDIT: Daarmee val ik gelovigen overigens niet af. Ik durf zelfs te beweren dat deze mensen netto gelukkiger zullen zijn.

Laatst bewerkt:
Sta voor dingen open, mensen die zeggen dat er geen God is zijn imo kortzichtig, probeer eerst maar eens te bewijzen dat er geen God is.

Zelf geloof ik niet in een man op een wolk, maar er is zeker meer.. hoe kan niets in iets veranderen?

.

Haha, en hoe kan iets er altijd al geweest zijn? Wat een teleurstellend argument van je, beetje jammer:(

---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

Maar iedereen mag je wel wijsmaken dat iets als GOD er op magische wijze altijd al geweest is? Het universum is nog niet gek genoeg, nee het moet iets magisch zijn dat dingen can creeren.

Zoals ik al zij is religie veroorzaakt door bepaalde neurotransmitters in de hersenen, het zijn stofjes die jullie het gevoel geeft dat GOD bestaat, daarom zijn jullie er ook zo zeker van. Het geloof in een GOD had namelijk een evolutionair voordeel.

Ik geloof dat ik onsterfelijk ben, totdat het tegendeel bewezen is.

Ikzelf ben christen, maar accepteer wel degelijk dat de evolutietheorie op gegronde feiten gebaseerd is. De evolutietheorie is IMO slechts een "instrument" waarmee God al het leven heeft gecreeerd.

Dit geloof ik dus ook. Ben christen, Geloof dus in God. Maar sluit bepaalde mate van evolutie zeker niet uit. Ben er zelfs van overtuigd!

Dit geloof ik dus ook. Ben christen, Geloof dus in God. Maar sluit bepaalde mate van evolutie zeker niet uit. Ben er zelfs van overtuigd!
Goed bezig Knevel!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zou iets meer gaan trainen als ik naar dat skelet vuistje van je kijk.

Alles verklaren. Kom op nou, dat is toch gods onmogelijk?
En dan ook nog een tijdsbestek van 10 jaar noemen, net alsof dat zo lang is.

Elke keer dat er een onderzoek gedaan wordt, op welk gebied dan ook maar, verschijnen er opnieuw een tiental vragen die ook weer onderzocht moeten worden. En zo blijven we bezig.

Sorry, ik doelde op de vragen die het geloof 'beantwoord', dingen als: hoe is de aarde onstaan en de mensen. Ik denk dat de wetenschap deze vragen ooit zal beantwoorden.

En die tien jaar is natuurlijk ook niet realistisch, dat weet ik ook wel. Ik zei ook niet dat het binnen tien jaar zal gebeuren :rolleyes:.

Sorry, ik doelde op de vragen die het geloof 'beantwoord', dingen als: hoe is de aarde onstaan en de mensen. Ik denk dat de wetenschap deze vragen ooit zal beantwoorden.

En die tien jaar is natuurlijk ook niet realistisch, dat weet ik ook wel. Ik zei ook niet dat het binnen tien jaar zal gebeuren :rolleyes:.

Die zaken beantwoorden het ''geloof'' niet, of de vraag naar het bestaan. Onbegrijpelijk hoeveel mensen wetenschap en geloof nog steeds doorelkaar weten te halen. Causaal als het oorzakelijke en het waarom als zijnde de levensvraag zijn twee verschillende dingen. De laatste vraag zal altijd onbeantwoord blijven in termen van wetenschapsleer, zijnde het geen wetenschap is.

Zo heb ik mezelf ook een tijdlang willen zien, totdat ik boeken ging lezen en de wetenschap in het algemeen ging volgen.

En toen je je in de wetenschap ging verdiepen kwam je er m.b.v. bewijzen achter dat God niet bestaat? Lijkt me niet, dus hoezo zie je jezelf nu niet meer zo?

Ikzelf ben ook agnost. Ik zeg niet dat God bestaat en ik zeg ook niet dat hij niet bestaat. Ik ben van mening dat niemand met 100% zekerheid kan zeggen dat God wel of niet bestaat en dat wij daar ook nooit achter zullen komen. Toch acht ik de kans dat God bestaat 0,00001etc. %, maar de optie 'God' uitsluiten... dat kan gewoon niet.

Hokjesdenken, ook zoiets wonderlijks in de menselijke psyche, die drift tot classificatie van het alles :rolleyes:... Ik ben dit, ik ben dat! Ikzelf ben twee keer per dag een poepende gast in het kleine kamertje.

En toen je je in de wetenschap ging verdiepen kwam je er m.b.v. bewijzen achter dat God niet bestaat? Lijkt me niet, dus hoezo zie je jezelf nu niet meer zo?

Ikzelf ben ook agnost. Ik zeg niet dat God bestaat en ik zeg ook niet dat hij niet bestaat. Ik ben van mening dat niemand met 100% zekerheid kan zeggen dat God wel of niet bestaat en dat wij daar ook nooit achter zullen komen. Toch acht ik de kans dat God bestaat 0,00001etc. %, maar de optie 'God' uitsluiten... dat kan gewoon niet.

Sta je ook agnostisch tegenover vliegende apen met 9 armen op de planeet Mars?
Tegenover onzichtbare kabouters in de bossen?
Klopgeesten?
Het vliegende spaghettimonster?
Stuk voor stuk even plausibel als het bestaan van god en zo zou je eindeloos door kunnen gaan.

Sta je ook agnostisch tegenover vliegende apen met 9 armen op de planeet Mars?
Tegenover onzichtbare kabouters in de bossen?
Klopgeesten?
Het vliegende spaghettimonster?Stuk voor stuk even plausibel als het bestaan van god en zo zou je eindeloos door kunnen gaan.

In het kader van de meest retarded weerlegging ever, degene die dat verzonnen heeft moet voor straf ook aan een kruis sterven. Schaar ik in de categorie spiegelen met het IQ van 75.

Die zaken beantwoorden het ''geloof'' niet, of de vraag naar het bestaan. Onbegrijpelijk hoeveel mensen wetenschap en geloof nog steeds doorelkaar weten te halen. Causaal als het oorzakelijke en het waarom als zijnde de levensvraag zijn twee verschillende dingen. De laatste vraag zal altijd onbeantwoord blijven in termen van wetenschapsleer, zijnde het geen wetenschap is.

Ik moet m'n posts echt een keer overlezen voor ik wat plaats :p.

Wat ik probeer te zeggen is dit:
Vroeger geloofde men alles in de bijbel, de aarde is 3000 jaar oud, God schiep de aarde, de mensen, de dieren en alles er omheen.
Hoe meer onderzoek er wordt gedaan, hoe meer men erachter komt dat deze beweringen niet kloppen. De wetenschap komt dan met andere verklaringen, zoals bijvoorbeeld de evolutieleer en de oerknal.

Ik denk nu dat op den duur al dit soort beweringen te verklaren zijn vanuit de wetenschap. Behalve natuurlijk de zin van het leven, zoals jij ook al aangeeft.

En dat creationisme trekt imo helemaal nergens op, dan kun je het geloof natuurlijk altijd blijven aanpassen aan de ontdekkingen in de wetenschap.

Geloof maakt het leven draaglijker. Wanneer iemand doodgaat kun je je troosten met de gedachte dat hij of zij in de hemel bij God is en dat je hem of haar na je dood weer zal zien.
Dat is toch een stuk gemakkelijker dan te accepteren dat je diegene gewoon nooit meer zal zien.
Ook willen veel mensen niet accepteren dat ze hier toevallig zijn. Nee ze zijn hier met een doel, dat maakt het leven waardevoller.

Zo, ik hoop dat ik mijn punten nu duidelijker heb gemaakt :p.

De zin van het leven vind ik toch een van de gemakkelijkste vragen. De vraag is hoe hoe het universum in mekaar zit.

Terug
Naar boven