- Waardering
- 77
- Lengte
- 1m63
- Massa
- 71kg
- Vetpercentage
- 17%
Tis een arabier hé, die gebruiken graag kamelen in hun metaforen. Zoals deze:
geloof in Allah, maar bindt altijd je kameel vast.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens mij is geloof juist een bijwerking van rationeel en bewust denken. Vanaf het moment dat de oermens zijn simpele, directe leefomgeving in oorzaak en gevolg kon ontleden begon hij ook oorzaak en gevolg toe te kennen aan zaken als leven en dood, dag en nacht. Daarbij liever een fictieve causaliteit te aanvaarden dan geen causaliteit omdat dat minder draaglijk is. Tel daarbij cultuur, indoctrinatie en wetenschap bij op en je belandt waar we ons nu bevinden.
Wishful thinking is een menselijk karaktertrekje inderdaad.
het mooie is dat waarschijnlijk iedereen die er vandaag achter zou komen dat hij morgen zou sterfen, gelijk zou gaan bidden naar die God die er voor niemand hier bestaat.

Nee, helemaal niet. Dat meerdere mensen dit idee aanhangen betekend alleen dat zij hun marketingsafdeling beter op orde hebben.
Volgens mij is geloof juist een bijwerking van rationeel en bewust denken. Vanaf het moment dat de oermens zijn simpele, directe leefomgeving in oorzaak en gevolg kon ontleden begon hij ook oorzaak en gevolg toe te kennen aan zaken als leven en dood, dag en nacht. Daarbij liever een fictieve causaliteit te aanvaarden dan geen causaliteit omdat dat minder draaglijk is. Tel daarbij cultuur, indoctrinatie en wetenschap bij op en je belandt waar we ons nu bevinden.
Het bewijst iig dat het in de menselijke aard ligt om een GOD te verzinnen.
Het begrip god is niet breder, omdat meer mensen het aanhangen. Hoeveel gelovige mensen denken wel niet verschillend over god? Dat bedoel ik met breder.

of het ligt in de menselijke aard om te voelen dat er iets is, misschien is dat iets wat ons is meegegeven.
of het ligt in de menselijke aard om te voelen dat er iets is, misschien is dat iets wat ons is meegegeven.
Lees de studies die ik eerder heb gepost, 5HT1A en dopamine zijn in verband gebracht met religie, spiritualiteit, had eerder nog een ander artikel gevonden waaruit blijkt dat het geloven in religie een evolutionair voordeel kon bieden, het is dus gwn een product van de evolutie en compleet neurologisch.
Heeft niets met GOD te maken.
Lees de studies die ik eerder heb gepost, 5HT1A en dopamine zijn in verband gebracht met religie, spiritualiteit, had eerder nog een ander artikel gevonden waaruit blijkt dat het geloven in religie een evolutionair voordeel kon bieden, het is dus gwn een product van de evolutie en compleet neurologisch.
Heeft niets met GOD te maken.
) zou je ook kunnen zeggen dat deze neurale activiteit niet de oorzaak is van het geloven in God maar juist het gevolg! Als zijnde de toegang tot de glasvezelkabel in verbinding naar God. DMT zie ik ook nog wel als zo'n stof, met de pijnappelklier als magisch substraat.want als het is bewezen in een studie in een samenleving die volgens wetenschappers geneens het cijfer 1 verdiend in dit universum is het waar?
Hehe yep je hebt gelijk had het idd een beetje lullig verwoord, het is natuurlijk onmogelijk om te bewijzen dat er wel of geen God is.Kom op Bekjam, ik neem aan dat jij ergens ook wel weet dat dit een onzinnig 'argument' is.

Als advocaat van de duivel (erg ontoepasselijk hier) zou je ook kunnen zeggen dat deze neurale activiteit niet de oorzaak is van het geloven in God maar juist het gevolg! Als zijnde de glasvezelkabel in verbinding naar God. DMT zie ik ook nog wel als zo'n stof, met de pijnappelklier als magisch orgaan.
Conclusie: Neurotransmitters zijn verantwoordelijk voor religieuze ervaring, gevoel dat er iets is etc..