MuscleMeat

Sticky Wat is de beste manier om gewonnen spiermassa te behouden na een kuur?

Hier volgen enkele richtlijnen / tips:

1. Eiwitinname hoog houden.
  2. Calorie-inname hoog houden ('schone' calorieën indien mogelijk, om het aankomen van vetmassa tegen te gaan).
  3. Verminder je trainingsvolume, maar stop nooit met trainen, misschien een extra dag rust.
  4. Blijf altijd bij lage reps/hoog gewicht (hoge intensiteit) en een redelijk laag volume. Maximaal 45 minuten training per dag. Minimaal één tot twee rustdag(en) per week.
  5. Suppletie met creatine, zo'n 5-10g per dag in twee dosissen, opgelost in warme thee bijvoorbeeld. Hoger doseren is onzin (plas je gewoon uit).
  6. Glutamine 10-20g per dag (ik kan niet zeggen dat dit wetenschappelijk bewezen is, maar het wordt traditioneel wel voor dit doel gebruikt.
  7. hCG TIJDENS de kuur zorgt voor een enorm verschil in herstel geurende de nakuur . (Zie hCG sticky's in dit subforum voor gedetailleerde uitleg).
  8. Gebruik van Clomid en/of Nolvadex als nakuur
  9. Genoeg en ongestoord slapen (8 uren, liefst zonder wakker worden). Dit kan wel verschillen van persoon tot persoon.
  10. Vermijd alcohol en andere recreatieve drugs, zeker drugs als mdma, coke, speed, ritalin, adderall, etc. (Al is dit hopelijk niet eens een probleem voor je, maar ik vermeld het maar).
  11. Vermijd langdurige cardio, een beetje mag natuurlijk.
  12. Eet op regelmatige tijdstippen een maaltijd, sla geen maaltijden over, eet in elke maaltijd eiwit, en vergeet niet; vaste voeding is altijd beter. Kan je echt de tijd niet vrijmaken, neem dan een shake en voeg er eventueel nog vetten en koolhydraten aan toe.
  13. Neem voor het slapen gaan ZMA. Het verschil is waarschijnlijk minimaal maar het is geen slecht idee omdat veel mensen er beter door slapen, en als er in je voeding een zinktekort zou zijn dan kan dit supplement helpen om de aanmaak van het eigen testosteron te stimuleren.
  14. Hou er een gezonde levensstijl op na, drank beperken of zelfs helemaal geen alcohol, niet (mee) roken, geen partydrugs, alle stress vermijden, je niet teveel druk maken, niet teveel werken (met name zware arbeid en/of stresserende jobs).

Sommigen beweren dat clenbuterol na een kuur anti-katabool kan werken, maar omdat ik er geen ervaring mee heb en geen studies erover heb gelezen raad ik het niet aan of af.

Vul aan als jij nog tips hebt...

Laatst bewerkt:
Of hij neemt de "basis" nakuur middelen verkeerd of niet lang genoeg. Nolva/clomid/hcg.

ironmike86 zei:
ik heb 4 maand gewacht voor ik onlangs opnieuw ben begonnen,maar echt je raakt echt niet alles kwijt hoor,ik heb die 2 kg de eerste 3 weken verloren en nadien zelfs in cm'ers bijgekome aan m'n armen en m'n borst...

als je alles goed doet,dan behoud je minstens 60 a 70% van je winst...

Das alleen bij beginners bro:o (of als je nog ver van je genetisch max zit)

Allereerst allen bedankt voor de respons!
Ik neem als nakuur HCG gevolgd door glen. Nolvadex gebruik ik bijna niet. Alleen wanneer mijn tepels gevoelig worden, maar ik heb hier bijna nooit last van.
Hoe lang doen jullie dan de nakuur? En de volgende kuur?

10) Vermijd alcohol en andere recreatieve drugs (zeker drugs als mdma, coke, speed, ritalin, adderall, etc. Al is dit hopelijk niet eens een probleem voor je, maar ik dacht het er maar bij te vermelden).

Ik heb "gehoord'' dat efedra een anti-catabole werking heeft, is dit een fabel??
Wel weet ik dat van efedra je stofwisseling sneller gaat en dat je minder honger krijgt. Dus indien je het gebruikt toch wel tegen je zin in gaan eten denk..

help

als ik alleen weekends wat drink is dat een probleem

als ik alleen weekends wat drink is dat een probleem
Ik zou zeker de eerste 2 maanden na je kuur nog wat op je tanden bijten en niet overdrijven met je alchohol inname.
Als je in het weekend een pintje of 3 drinkt valt dit wel mee mits je je voeding wel in het oog houden wil ik daarmee zeggen,dat je bv om 20 u nog iets eet en dan gaat zuipen tot 4-5 uur in de morgen dan zit je lichaam 8-9 uur zonder de nodige Eiwitten en Kh's wat zeker niet aan te raden is juist na je kuur.
Je wacht beter tot je de nieuwe massa wat beter gaat vasthouden,en dit doe je door nog enkele maanden goed te blijven door eten,goed te rusten en doortrainen.
Overmatig drinken hoort daar niet bij.

Ik zat te denken aan

Nolvadex (uiteraard)
10 Gram Creatine per dag (verdeeld over de dag)
En natuurlijk eiwit en kh ed. hoog houden.

En maybe [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]
erbij te gaan stacken.

dit omdat er oestrogeen blokkers inzitten ( zo te lezen gaat het oestrogenen tegen)
en omdat het een test, booster is.....

Is dit een goed plan? wat denken jullie

hoor het graag mvg

over die rilatine... ben al 4 kg kwijt op 4dagen erdoor...

Gelden die gouden regels al tijdens je nakuur?

Ik wil namelijk nog veel cardio gaan doen tijdens de nakuur.

Ik zat te denken aan

En maybe [Link niet meer beschikbaar] en [Link niet meer beschikbaar]
erbij te gaan stacken.

dit omdat er oestrogeen blokkers inzitten ( zo te lezen gaat het oestrogenen tegen)
en omdat het een test, booster is.....

Is dit een goed plan? wat denken jullie

hoor het graag mvg

Ben hier ook wel benieuwd naar!

HOelang moet je wachten tot je creatine kan gaan gebruiken na je kuur ?
Mijn kuur: Test enanthaat 10 weken + Boldonone 10 weken..

10 weken Bold? Dan kan je het net zo goed niet nemen, of ga je zeer hoog doseren met enorme frontloads?

HOelang moet je wachten tot je creatine kan gaan gebruiken na je kuur ?
Mijn kuur: Test enanthaat 10 weken + Boldonone 10 weken..

ik zou best al beginnen met creatine, alvorens je nakuur begint. omdat het ook opgebouwd moet worden en niet begint te werken van dag 1

ik denk niet dat als je stopt met kuren alllen vocht kwijt raakt maar zeker ook je spieren en het maakt niet uit hoe goed je eet of slaapt

ik denk niet dat als je stopt met kuren alllen vocht kwijt raakt maar zeker ook je spieren en het maakt niet uit hor goed je eet of slaapt

Waar word dat gezegt dan? Tuurlijk zal je altijd iets terug vallen, maar als jij met een kuur 12 kilo gepakt hebt, moet je (als je training, voeding en rust op orde zijn) een kilo of 8/9 zeker vast kunnen houden..

Terug
Naar boven