Fitness Seller

Sticky Wat is de beste manier om gewonnen spiermassa te behouden na een kuur? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hier volgen enkele richtlijnen / tips:

  1. Eiwitinname hoog houden.
  2. Calorie-inname hoog houden ('schone' calorieën indien mogelijk, om het aankomen van vetmassa tegen te gaan).
  3. Verminder je trainingsvolume, maar stop nooit met trainen, misschien een extra dag rust.
  4. Blijf altijd bij lage reps/hoog gewicht (hoge intensiteit) en een redelijk laag volume. Maximaal 45 minuten training per dag. Minimaal één tot twee rustdag(en) per week.
  5. Suppletie met creatine, zo'n 5-10g per dag in twee dosissen, opgelost in warme thee bijvoorbeeld. Hoger doseren is onzin (plas je gewoon uit).
  6. Glutamine 10-20g per dag (ik kan niet zeggen dat dit wetenschappelijk bewezen is, maar het wordt traditioneel wel voor dit doel gebruikt.
  7. hCG TIJDENS de kuur zorgt voor een enorm verschil in herstel geurende de nakuur . (Zie hCG sticky's in dit subforum voor gedetailleerde uitleg).
  8. Gebruik van Clomid en/of Nolvadex als nakuur
  9. Genoeg en ongestoord slapen (8 uren, liefst zonder wakker worden). Dit kan wel verschillen van persoon tot persoon.
  10. Vermijd alcohol en andere recreatieve drugs, zeker drugs als mdma, coke, speed, ritalin, adderall, etc. (Al is dit hopelijk niet eens een probleem voor je, maar ik vermeld het maar).
  11. Vermijd langdurige cardio, een beetje mag natuurlijk.
  12. Eet op regelmatige tijdstippen een maaltijd, sla geen maaltijden over, eet in elke maaltijd eiwit, en vergeet niet; vaste voeding is altijd beter. Kan je echt de tijd niet vrijmaken, neem dan een shake en voeg er eventueel nog vetten en koolhydraten aan toe.
  13. Neem voor het slapen gaan ZMA. Het verschil is waarschijnlijk minimaal maar het is geen slecht idee omdat veel mensen er beter door slapen, en als er in je voeding een zinktekort zou zijn dan kan dit supplement helpen om de aanmaak van het eigen testosteron te stimuleren.
  14. Hou er een gezonde levensstijl op na, drank beperken of zelfs helemaal geen alcohol, niet (mee) roken, geen partydrugs, alle stress vermijden, je niet teveel druk maken, niet teveel werken (met name zware arbeid en/of stresserende jobs).

Sommigen beweren dat clenbuterol na een kuur anti-katabool kan werken, maar omdat ik er geen ervaring mee heb en geen studies erover heb gelezen raad ik het niet aan of af.


Vul aan als jij nog tips hebt...
 
Laatst bewerkt:
Een vraag: wanneer er 4 weken sustanon 250mg/ml aan 2ml de week wordt ingespoten is een nakuur zoals bv nolvadex aan 30mg de dag dan absoluut nodig?

groeten
 
Een vraag: wanneer er 4 weken sustanon 250mg/ml aan 2ml de week wordt ingespoten is een nakuur zoals bv nolvadex aan 30mg de dag dan absoluut nodig?

groeten
4 weken kuren met lange esters is zinloos want het gros van de esters in Sustanon begin pas na 3-4 weken echt goed te werken. 10 weken doen de meeste zo'n kuur. Maar zelfs na 4 weken ga je een minimale nakuur nodig hebben...
 
zocht een kleine boost voor vier weken verlof maar dit is dus zinloos volgens jou?
grtz
 
zocht een kleine boost voor vier weken verlof maar dit is dus zinloos volgens jou?
grtz

Tuurlijk is dat zinloos met lange esters. Zelfs met korte esters is vier weken te kort.
 
Methyltren kan je nemen voor 4 weken..
Maar is niet voor beginners.
 
SARMS in een pct
 
SARMS onderdrukken ook. Gaat de SARMS hype nu ook ineens dit forum overnemen?
 
Vraagje: Start je de stappen direct de week na je kuur of vanaf je nakuur ?
 
Glutamine 10-20g per dag [...]
Wordt dan glutamine als losse stof, dus uit een supplement, bedoeld? Of gaat het gewoon om glutamine als aminozuur in totaliteit, dus bijvoorbeeld verkregen uit eiwitshakes?
 
minder intensiteit en 5x5 trainingen helpt voor mij het beste om grotendeels de massa te behouden
 
ik snap niet helemaal wat punt 11: "Vermijd langdurige cardio, een beetje mag natuurlijk" ermee te maken heeft.
Als je niet onder je behoefte gaat eten is er niks aan de hand.
 
ik snap niet helemaal wat punt 11: "Vermijd langdurige cardio, een beetje mag natuurlijk" ermee te maken heeft.
Als je niet onder je behoefte gaat eten is er niks aan de hand.

Langdurige cardio is niet testosteron bevorderend doordat je katabolischer bent.
 
Back
Naar boven