MuscleMeat

wat is jouw stijl...

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Welke van de 2 onderstaande trainingstyl past het best bij jou ??

A; welke ?
B; waarom ?
c. gebruik je de andere styl wel eens/ waarom wel/ niet ??

Styl 1;

- explosief
- redelijk snel tot snelle herhalingen
- zwaar
- laaste reps; cheatend om het tot een goed eine te brengen/ partitials
- minder strakke uitvoering/ minder in zuiverheid

Styl 2;

- langzame gecordineerde herhaligen
- een verschil qua tijdsduur op de positieve en negatieve beweging
- minder zwaar
- elke rep zuiver en zelde cheatend
- strakke uitvoering/ zuiverheid staat hoog in het vaandel.

Ik ben benieuwd en omschrijf zoveel en goed mogelijke argumenten/ aanvulling tav. je styl.

A: styl 2
B: daarom
C: Heeeeeeel soms om extra mechanische load te krijgen (alleen het cheaten dan)

ST 1

Omdat ik dan nog een beetje lol heb in het trainen zelf

Ja als ik een tijd niet getrained heb en weer even op moet bouwen

A: styl 2
B: omdat ik aan bodybuilding doe en hier is uitvoering heel belangrijk voor het opbouwen van (kwaliteit) massa.. hoe hoog het gewicht is speelt hierbij nieteens een rol, gewoon de belasting speelt een rol
C: ja om hem op het eind nog even flink vol te gooien!

ik train eigenlijk met een combinatie van beide.. (nu ik weer via split train)

Ik combineer beide...

Hangt af van mijn bui, energie en tijd vd maand

comby van beide

ST 1 met veel lawaai.
Tmoet vooruit gaan

Jaccis zei:
ST:

- explosief
- een verschil qua tijdsduur op de positieve en negatieve beweging
- zwaar
- elke rep zuiver en zelde cheatend
- strakke uitvoering/ zuiverheid staat hoog in het vaandel.

Deze dus :D

both of them

omdat ze beide hun voor en nadelen hebben

A; Beetje van beiden. Ik snap niet dat als je explosief traint dat je uitvoering dan opeens slecht moet worden?
B; Mijn hoofddoel is kracht, en ik merk dat als ik explosief train dat ik dan sneller sterker wordt.
c. Soms heb er ik gewoon zin in om wat lichter te gaan en dan echt de uitvoering perfect te hebben. En ik merk dat mijn biceps beter reageren met gecontroleerde reps.

jody zei:
ST 1 met veel lawaai.
Tmoet vooruit gaan
uhu, met heel veel kabaal. En harde punkmuziek, want dat hoort erbij.

Sijl 1 vind ik het leukst. En ik denk dat explosief trainen de meeste spiervezels aanspreekt.

Cheaten doe ik trouwens niet. Als de vorm achteruit gaat dan stop ik.

Een beetje gecombineerd, zo agressief & explosief mogelijk het gewicht omhoog brengen en gecontroleerd weer laten zakken, maar wel de oefening goed uit blijven voeren.

1vind ik leuker 2 vind ik effectiever. maar ik combineer ze

een mix van alles

Verschillend is mijn style...

Ligt er ook een beetje aan hoe ver ik van een wedstrijd zit. Meestal hoe dichter bij een wedstrijd hoe meer ik train met meer herhalingen en iets iets sneller tempo en lichter gewicht. maar toch wel gecontroleerd...

En weer in een andere periode train ik zwaarder, in rustiger tempo met ook wat minder herhalingen.

Combinatie

Ik combineer ze meestal ik doe bijvoorbeeld om en om als ik biceps train doe ik de 1e sT 1 2e sT 2 3e weer 1 en 4e 2. Dus zo meng ik een beetje wissel dit ook vaak af en train bijvoorbeeld rug alleen in sT 2. Train niets helemaal in sT 1. Maar ik train ook nog niet echt heel lang dus miss veranderd dit nog vele malen :D

Styl 1;

- explosief
- redelijk snel tot snelle herhalingen
- zwaar
- laaste reps; cheatend om het tot een goed eine te brengen/ partitials
- minder strakke uitvoering/ minder in zuiverheid

ST 1

Alleen doe ik nooit partials, en mijn techniek blijft over het algemeen goed. Soms niet maar dan is het bewust.

verschilt per oefening, per spiergroep en per dag... bij schouder ook per setje, bij side raises vaak een paar sets heel gecontroleerd en 1 of 2 setjes zwaaien.
Bij borst doe ik vaak een paar weken sT 1 om wat gewend te raken aan de hogere gewichten en wat lager in de reps om kracht op te bouwen. dan ga ik een paar weken hoger in de reps en heel gecontroleerd weer naar dat gewicht toewerken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven