AndroidHealthClinic

wat is jouw stijl...

Op het moment sT 2, maar ik wissel het liefst zo veel mogelijk af. Train nu sinds een paar weken erg strict, met grote ROM en langzame herhalingen. Brute pomp, en de progressie mag er ook wezen..

- sT 1
- omdat het het beste werkt voor zowel kracht als massa.
- mestal geen zin om energie te verspilen aan inferieure technieken, dus zelden

ST 1

Als er iets is waar ik een hekel aan heb is het wel kracht verspillen omdat je rustig omhoog gaat tijdens een rep. Gewoon snel en explosief.

Zo nu en dan wel is een iets andere sT... misschien een ander doel.. misschien heb ik gewoon ff geen zin om het altijd op dezelfde manier te doen.

A : Style 1
B : Ruig moet het zijn vind ik.
c : nee

Laatst bewerkt:
Opvallend dat niemand hier in staat is om zware low-rep sets met goede techniek te doen. Hebben jullie allemaal een motorische stoornis? Of is jullie stabilisatie zo waardeloos door al het jarenlange isolatiewerk?

A : Style 1
B : Ruig moet het zijn vind ik.
c : soms omdat ik eens rustig aan wil doen :P

???

Opvallend dat niemand hier in staat is om zware low-rep sets met goede techniek te doen. Hebben jullie allemaal een motorische stoornis? Of is jullie stabilisatie zo waardeloos door al het jarenlange isolatiewerk?

wat een onzin reply adema, sorry hoor.. met zware low rep setjes bouw je niet echt massa ofzo, dat jij nou zo je powerlift voorkeur hebt..

ik ben wel in staat om met een juiste techniek 3 reps zwaar te squatten of te banken of weet ik veel wat.. dat je dat niet kan concluderen uit mijn reply kan wellicht komen door het feit dat het hier helemaal niet aan de orde is ;)

voor alsnog is er een verschil tussen zwaar gaan met een goede uitvoering en nog zwaarder gaan met een slechte uitvoering.. iedereen kan met een slechte techniek 10 kilo meer banken..

er heeft blijkbaar alweer teveel ass licking plaatsgevonden in je log, want je bent weer lekker bezig

Niet iedereen heeft al het licht gezien...

Welke sT verkies jij adema?

en nog een volledige :ot: vraag
kan jij een handstand pushup? gwn om eens te weten :D

wat een onzin reply adema, sorry hoor.. met zware low rep setjes bouw je niet echt massa ofzo, dat jij nou zo je powerlift voorkeur hebt.

Kracht en massa e.d. hangen allemaal een beetje samen vind ik persoonlijk
Als je puur op kracht traint zal je ook wel groeien.

voor alsnog is er een verschil tussen zwaar gaan met een goede uitvoering en nog zwaarder gaan met een slechte uitvoering.. iedereen kan met een slechte techniek 10 kilo meer banken..

En met een goede techniek misschien zelfs nog wel 15 kilo zwaarder!!

Adema doet toch aan Dual-Factor ??

Kracht en massa e.d. hangen allemaal een beetje samen vind ik persoonlijk

zeker wel..

maar met alleen low rep bouw je niet brute massa..

kijk maar naar het full squat filmpje waar die gozer 265 kilo voor 2 reps full squat.. zo groot zijn zn benen niet, maar hij heeft meer kracht dan een hoop bodybuilders.. dat is powerlifting.. in mijn ogen is het beste om deze 2 dingen met elkaar af te wisselen.. een periode op kracht trainen, dus powerlifting en vervolgens een periode op massa trainen, dus hogere repranges aanhouden.. om vervolgens te cutten en een wedstrijd te draaien..

powerlifting is een must voor elke bodybuilder..

sowieso is het wel zo dat meer gewicht = meer spiervezels die aangesproken worden, maar dat zegt niks over de kwaliteit die je opbouwt.. in bodybuilding draait het om symmetrie en dit krijg je niet door te smijten met gewichten, maar door de juiste uitvoering..

ik heb wel respect voor adema, vergis je daar niet in, maar ik voelde me een beetje aangevallen door zn opmerking, want ik kan wel degelijk zware low rep met juiste uitvoering..

En met een goede techniek misschien zelfs nog wel 15 kilo zwaarder!!

lees zn trainingslog maar, low reprange is geen bodybuilding maar powerlifting

en wat je zegt over bankdrukken is onzin.. ik zie zo vaak mensen zwaar drukken met een pauperuitvoering.. als ze het juist zouden doen dan zouden ze 10 kilo lichter drukken.. op zn minst..

Licht bij mij vaak aan de oefening, isolatie: op techniek, comp.: op gewicht.

Met 1 keer in 3/4 weken afwisselen.

Ooit gehoord van variatie? Er is niet 1 manier om te groeien....

In spanning wachtend op de alles vernietigende reply van Adema :devil: ;)

Om even de topicstarter te quoten
Styl 1;

- explosief
- redelijk snel tot snelle herhalingen
- zwaar
- laaste reps; cheatend om het tot een goed eine te brengen/ partitials
- minder strakke uitvoering/ minder in zuiverheid

Styl 2;

- langzame gecordineerde herhaligen
- een verschil qua tijdsduur op de positieve en negatieve beweging
- minder zwaar
- elke rep zuiver en zelde cheatend
- strakke uitvoering/ zuiverheid staat hoog in het vaandel.
Oftewel, zwaar/explosief trainen gaat gepaard met een sloppy techniek en gecontroleerd/langzaam trainen gaat gepaard met een goede techniek.

En verder
B: omdat ik aan bodybuilding doe en hier is uitvoering heel belangrijk voor het opbouwen van (kwaliteit) massa.. hoe hoog het gewicht is speelt hierbij nieteens een rol, gewoon de belasting speelt een rol
verschilt per oefening, per spiergroep en per dag... bij schouder ook per setje, bij side raises vaak een paar sets heel gecontroleerd en 1 of 2 setjes zwaaien.
Definieer 'slechte techniek'?

Als ik jou begrijp ben ik dus sterker wanneer ik 10kg sterker op de flat bench wanneer ik mijn rug niet arch, mijn onderarmen niet loodrecht op de bench heb staan, mijn scapula niet vast heb gezet op de bank, en mijn benen kruis in de lucht?
Licht bij mij vaak aan de oefening, isolatie: op techniek, comp.: op gewicht.
Je hanteert dus op isolatie-oefeningen een volwaardige techniek, maar squats doe je met een round back, je hielen van de grond, en je knieën naar binnen wijzend?

Definieer 'gecontroleerd een gewicht hanteren'?

Een dumbbell extra langzaam laten zakken om dat het gewicht veel te makkelijk is betekent controle? Ik heb een gewicht prima onder controle als ik een 1rm bench terug naar lockout breng.

Waarom een licht gewicht moeilijker maken, in plaats van een zwaarder gewicht makkelijker te maken? Zoals ik eerder aangaf is een zwaarder gewicht - onder eenzelfde TUT en ROM - productiever dan een lichter gewicht, dus ik volg het point niet.

Wanneer ik bench met spanning op mijn rug, met mijn benen ver uit elkaar en teruggezet hard tegen de grond duw, verandert er niets aan de movement in mijn bovenlichaam; het enige verschil is dat er 10kg extra op de bar ligt. Daar komt nog eens bij dat bij dergelijke setups de positie van het humerus véél veiliger is, plus dat de zwaardere gewrichten sterkere gewrichten/pezen teweeg brengen - wat zowel direct als indirect blessures voorkomt.

Mijn point is dat techniek altijd perfect moet zijn: dat is iets wat je, als het goed is, als eerste hebt geleerd toen je begon met liften. Ik lift onder geen beding met een k*ttechniek - rather safe than sorry.

Ik heb het overigens nergens over powerlifting of bodybuilding, dus waarom wordt dat aangehaald??? ?

Hehe daar is tie ;)

er heeft blijkbaar alweer teveel ass licking plaatsgevonden in je log, want je bent weer lekker bezig
Je bent wel erg makkelijk te intimideren, zo lijkt het.
kijk maar naar het full squat filmpje waar die gozer 265 kilo voor 2 reps full squat.. zo groot zijn zn benen niet, maar hij heeft meer kracht dan een hoop bodybuilders.. dat is powerlifting.. in mijn ogen is het beste om deze 2 dingen met elkaar af te wisselen.. een periode op kracht trainen, dus powerlifting en vervolgens een periode op massa trainen, dus hogere repranges aanhouden.. om vervolgens te cutten en een wedstrijd te draaien..
Dat is powerlifting? Als ik het goed heb gezien was het toch echt een Oly lifter. Powerlifting is in gear, met een zo gunstig mogelijke uitvoering, zoveel mogelijk gewicht leren te verplaatsen op de grote 3. Overigens zegt het gewicht iets over de bedrevenheid v/h CZS van de lifter. Algemeen bekend is dat Oly lifters een extreem efficiënte neurale aansturing hebben, waardoor de hoge speeds met zware gewichten mogelijk zijn. Verder is het voor zulke personen super makkelijk om veel VVM te packen, zodra ze meer eten. Echter is het zaak om zo sterk mogelijk te zijn op een zo laag mogelijk bodyweight(in ieder geval voor iedereen die onder SHW lift), dus je bbing vergelijking gaat niet op.

Heb je überhaupt wel eens een westside schema of iets gezien? De training wordt aangevangen met een paar ME of DE sets, maar verder bulkt het van de 'hypertrophy' training. Waarom oordeel je over powerlifting als je je er uberhaupt niet in verdiept hebt? Of terwijl je het verschil tussen Oly en PL niet kent?
Dual factor staat totaal los van PL, BB, Oly of ballet. DF training is een vorm van planning en schema's opstellen.
lees zn trainingslog maar, low reprange is geen bodybuilding maar powerlifting
Daar gaan we weer. Hoe kom je er overigens bij dat ik een powerlifter ben? Ooit een powerlifter gezien die zich niet meer kan herinneren wanneer hij voor het laatst een parallel squat gedaan heeft?
maar met alleen low rep bouw je niet brute massa..
Idd, je bouwt brute massa door de type II vezels hun ass te whoopen en jezelf af te laden met voer.

Terug
Naar boven