- Waardering
- 1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
A : Style 1
B : Ruig moet het zijn vind ik.
c : soms omdat ik eens rustig aan wil doen![]()

Opvallend dat niemand hier in staat is om zware low-rep sets met goede techniek te doen. Hebben jullie allemaal een motorische stoornis? Of is jullie stabilisatie zo waardeloos door al het jarenlange isolatiewerk?

wat een onzin reply adema, sorry hoor.. met zware low rep setjes bouw je niet echt massa ofzo, dat jij nou zo je powerlift voorkeur hebt.
voor alsnog is er een verschil tussen zwaar gaan met een goede uitvoering en nog zwaarder gaan met een slechte uitvoering.. iedereen kan met een slechte techniek 10 kilo meer banken..
Kracht en massa e.d. hangen allemaal een beetje samen vind ik persoonlijk
En met een goede techniek misschien zelfs nog wel 15 kilo zwaarder!!
Adema doet toch aan Dual-Factor ??
In spanning wachtend op de alles vernietigende reply van Adema![]()
![]()

Oftewel, zwaar/explosief trainen gaat gepaard met een sloppy techniek en gecontroleerd/langzaam trainen gaat gepaard met een goede techniek.Styl 1;
- explosief
- redelijk snel tot snelle herhalingen
- zwaar
- laaste reps; cheatend om het tot een goed eine te brengen/ partitials
- minder strakke uitvoering/ minder in zuiverheid
Styl 2;
- langzame gecordineerde herhaligen
- een verschil qua tijdsduur op de positieve en negatieve beweging
- minder zwaar
- elke rep zuiver en zelde cheatend
- strakke uitvoering/ zuiverheid staat hoog in het vaandel.
B: omdat ik aan bodybuilding doe en hier is uitvoering heel belangrijk voor het opbouwen van (kwaliteit) massa.. hoe hoog het gewicht is speelt hierbij nieteens een rol, gewoon de belasting speelt een rol
verschilt per oefening, per spiergroep en per dag... bij schouder ook per setje, bij side raises vaak een paar sets heel gecontroleerd en 1 of 2 setjes zwaaien.
Definieer 'slechte techniek'?voor alsnog is er een verschil tussen zwaar gaan met een goede uitvoering en nog zwaarder gaan met een slechte uitvoering.. iedereen kan met een slechte techniek 10 kilo meer banken..
Je hanteert dus op isolatie-oefeningen een volwaardige techniek, maar squats doe je met een round back, je hielen van de grond, en je knieën naar binnen wijzend?Licht bij mij vaak aan de oefening, isolatie: op techniek, comp.: op gewicht.
?Je bent wel erg makkelijk te intimideren, zo lijkt het.er heeft blijkbaar alweer teveel ass licking plaatsgevonden in je log, want je bent weer lekker bezig
Dat is powerlifting? Als ik het goed heb gezien was het toch echt een Oly lifter. Powerlifting is in gear, met een zo gunstig mogelijke uitvoering, zoveel mogelijk gewicht leren te verplaatsen op de grote 3. Overigens zegt het gewicht iets over de bedrevenheid v/h CZS van de lifter. Algemeen bekend is dat Oly lifters een extreem efficiënte neurale aansturing hebben, waardoor de hoge speeds met zware gewichten mogelijk zijn. Verder is het voor zulke personen super makkelijk om veel VVM te packen, zodra ze meer eten. Echter is het zaak om zo sterk mogelijk te zijn op een zo laag mogelijk bodyweight(in ieder geval voor iedereen die onder SHW lift), dus je bbing vergelijking gaat niet op.kijk maar naar het full squat filmpje waar die gozer 265 kilo voor 2 reps full squat.. zo groot zijn zn benen niet, maar hij heeft meer kracht dan een hoop bodybuilders.. dat is powerlifting.. in mijn ogen is het beste om deze 2 dingen met elkaar af te wisselen.. een periode op kracht trainen, dus powerlifting en vervolgens een periode op massa trainen, dus hogere repranges aanhouden.. om vervolgens te cutten en een wedstrijd te draaien..
Dual factor staat totaal los van PL, BB, Oly of ballet. DF training is een vorm van planning en schema's opstellen.
Daar gaan we weer. Hoe kom je er overigens bij dat ik een powerlifter ben? Ooit een powerlifter gezien die zich niet meer kan herinneren wanneer hij voor het laatst een parallel squat gedaan heeft?lees zn trainingslog maar, low reprange is geen bodybuilding maar powerlifting
Idd, je bouwt brute massa door de type II vezels hun ass te whoopen en jezelf af te laden met voer.