XXL Nutrition

Wel sterker, geen fysieke groei

Bezoekers in dit topic

Wat een onzin. Als je beide niet 100% in orde hebt kun je een goed lichaam wel vergeten.
 
70% voeding, 30% training voor een goed lichaam

Ik zou het juist andersom stellen. Met een goed schema maar een minder voedingsschema waar verder wel voldoende vet+eiwit in zit kan je ver komen. Met een uitgekiend voedingsschema maar slecht trainingsregime kom je nergens.

Voeding neemt alleen een steeds belangrijkere plaats in als je doel "droger" worden is en spiermassa als 2e stelt.
 
Ik zou het juist andersom stellen. Met een goed schema maar een minder voedingsschema waar verder wel voldoende vet+eiwit in zit kan je ver komen. Met een uitgekiend voedingsschema maar slecht trainingsregime kom je nergens.

Voeding neemt alleen een steeds belangrijkere plaats in als je doel "droger" worden is en spiermassa als 2e stelt.
Het was geen serieus antwoord, al vraag ik me dan af wat wovano van deze comment vindt
 
Bedankt voor jullie reacties!
3XL: Ik ben natural en gebruik alleen Whey en dagelijks 5mg Creatine.

Ik eet dagelijks 3400kcal, 260gr eiwitten, 400gr koolhydraten en 95gr vetten.
Ik ben ruim 7kg aangekomen, ben flink sterker geworden, maar zichtbare spiergroei blijft uit.
Waarom zoveel eiwit en vet?
 
Hoe wil jij aan veel Kcals komen ?
Voor een naturel consumeert TS way to much eiwit. of hij moet gaan cutten.
Het is algemeen bekend dat vet uit voeding sneller word omgezet in lichaamsvet vergeleken met koolhydraten als je aan een overschot aan kcal eet.
15% van je totaal kcal uit vet is meer dan genoeg.
Het is dus verstandig om overschot van kcal voornamelijk uit carbs te halen als je niet modder vet wilt worden tijdens een bulk.
 
Voor een naturel consumeert TS way to much eiwit. of hij moet gaan cutten.
Het is algemeen bekend dat vet uit voeding sneller word omgezet in lichaamsvet vergeleken met koolhydraten als je aan een overschot aan kcal eet.
15% van je totaal kcal uit vet is meer dan genoeg.
Het is dus verstandig om overschot van kcal voornamelijk uit carbs te halen als je niet modder vet wilt worden tijdens een bulk.
Van de site van de Hartstichting:
  • Hoeveel vet heb je dan precies nodig?
    Op een dag moet ongeveer 20 tot 40% van de calorieën die je binnenkrijgt uit vet komen. Dat komt voor een gemiddelde man neer op 56 tot 111 gram en voor een gemiddelde vrouw op 44 tot 89 gram vet per dag.
Met jouw 15% zit TS aan de onderzijde van de marge en TS is verre van gemiddeld als je kijkt naar z'n lengte, gewicht en doelen.

Van de site van Bell Coaching, 1 gram per kg lichaamsgewicht:

Lean bulk macro’s​

Voor spieropbouw zijn de macronutriënten eiwitten en vetten belangrijk. Eiwitten zijn de bouwstenen die je nodig hebt voor je spieren. Vetten heb je nodig als bouwstenen voor belangrijke hormonen die betrokken zijn bij spieropbouw.

Eet 1,8 gram per kg lichaamsgewicht eiwit per dag en minimaal 0,3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per maaltijd. Een makkelijke richtlijn voor vetten is 1 gram per kg lichaamsgewicht.
 
Laatst bewerkt:
Voor een naturel consumeert TS way to much eiwit. of hij moet gaan cutten.
Het is algemeen bekend dat vet uit voeding sneller word omgezet in lichaamsvet vergeleken met koolhydraten als je aan een overschot aan kcal eet.
15% van je totaal kcal uit vet is meer dan genoeg.
Het is dus verstandig om overschot van kcal voornamelijk uit carbs te halen als je niet modder vet wilt worden tijdens een bulk.
Heb je hier bronnen voor?

Over het algemeen is de boodschap kcals is kcals. Overschot is overschot
 
Dan is het tijd voor McDonalds en dat is geen grap. Als je niet groeit, krijg je niet genoeg kcal binnen. Ook whey laten staan, echte maaltijden eten. Gooi ook bij elke maaltijd 1 hand ongezouten noten. Eet totdat je niet meer kunt en zie over 3 maanden hoe je ervoor staat. Trainen is ook risico's nemen, misschien krijg je een dikke buik, lekker boeiend, train je buikspieren elke dag zodat de boel iig strak staat en daarna weer gaan cutten. Het kost allemaal tijd en geduld en monitoren hoe je lichaam reageert. Meten is weten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven