AndroidHealthClinic

Welk totaal is nodig bij amateur powerliften in België?

bicky86

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
100kg
Ik ben al een tijdje aan het denken om te starten met powerliften.
Heb in een ver verleden al benchpress (120kg op men 15j) en squat (170kg) gedaan, maar geen deathlift.

Heb dit gisteren voor de eerste keer gedaan met 110kg in reeksen om de techniek onder de knie te krijgen. Maar denk dat ik zonder probleem 160kg kan halen 1 of 2x.

Zelf weeg ik voort moment 93.5kg, dus weet ni echt of ik in -90kg moet gaan of -100kg blijven. Is een beetje een dilema, want ik doe nog judo ook en moet daar ook nog wat haalbaar blijven natuurlijk.

Grts

3x lege stang bij elk onderdeel is 60kg, dus denk 60kg totaal

800 raw.

Heb in een ver verleden al benchpress (120kg op men 15j) en squat (170kg) gedaan, maar geen deathlift.

Heb dit gisteren voor de eerste keer gedaan met 110kg in reeksen om de techniek onder de knie te krijgen. Maar denk dat ik zonder probleem 160kg kan halen 1 of 2x.

Zelf weeg ik voort moment 93.5kg, dus weet ni echt of ik in -90kg moet gaan of -100kg blijven. Is een beetje een dilema, want ik doe nog judo ook en moet daar ook nog wat haalbaar blijven natuurlijk.

Grts

ik zou niet inzitten met een minimumtotaal. Als je wilt meedoen, moet je dit doen.

ik zou ook niet op mijn gewicht letten. Je ziet wel in welke klasse je uitkomt want 9/10 ben je toch alleen...

Inderdaad, gewoon doen. Ik heb al mensen gezien die het aandurfden om op een wedstrijd een lege bar te squatten als openingsbeurt. En zolang je niet met recordpogingen gaat beginnen, moet je je van je gewichtsklasse ook niet al teveel aantrekken.

Inderdaad, gewoon doen. Ik heb al mensen gezien die het aandurfden om op een wedstrijd een lege bar te squatten als openingsbeurt. En zolang je niet met recordpogingen gaat beginnen, moet je je van je gewichtsklasse ook niet al teveel aantrekken.

Okay het is lef hebben, maar toch ook wel een beetje sneu om met een lege stang te openen. :D

Grts

Zoals Woopy al zei zou ik niet teveel inzitten met je gewicht. En als het de eerste keer is dat je meedoet zou ik ook niet teveel denken aan het gewicht dat je wil tillen.
Ik ga volgend jaar waarschijnlijk ook voor de eerste keer meedoen. Ga in november al eens naar een wedstrijd gaan kijken (wel equiped) om te weten hoe het eraan toe gaat. Heb ook al naar de resultaten gekeken en er zit echt van alles tussen. En zoals al gezegd zijn er verschillende categorieën waar je alleen zal zitten. Dus gewoon doen en je ziet wel wat het is.

Terug
Naar boven