Fitness Seller

Sticky Welke blessures heb jij gehad?

Ontsteking aan pezen van de onderarmen, is geëscaleerd tot een
beenvliesontsteking aan de onderarmen.

->
Ontstekingsremmers genomen (een 4-tal verschillende, niet geholpen)
Gerust (een halfjaar, niet geholpen)
Kinesietherapie (niet geholpen)

Nu (na 9-10 maanden) terug aan het trainen, kan niet doortrainen met de biceps of ik voel ze terug en ondertussen is het ook aan het terugkomen, denk ik.

Verder problemen met de rechterpols gehad
Osgood Schlatter ook gehad
Ontsteking aan het borstbeen
Al tal van foto's genomen voor al deze problemen en uiteindelijk helpen dokters toch niet.

blessures aan allebij mn knieen(aanhegting knieschijfen opgerekt)linker elleboog(gewricht)rechter onderarm (tennis arm)nog steeds last van!schijnt van het deadliften te komen vanwege de grip (train altijd zonder straps)

Heb momenteel een overbelaste linker knie! Gevolg van slechte schoenen en een half uur loopband 3 keer in de week

Barst in mn sleutelbeen (door het judo vroeger), verder van het trainen met gewichten af en toe wel eens wat last gehad van schouders, elleboog en pols, maar meestal vlug weer opgelost.

En dan niet door het sporten, maar ook al gehad:

rechterduim uit de kom op een feestje, en enkelbanden net niet volledig afgescheurd tijdens een schoolreisje naar Parijs in het 5e middelbaar...
(Vroeger, met mn zatte kop, ook nog gevallen met de fiets en mn kin moeten laten naaien, maar dat was niet zo erg in vergelijking met de rest)

*verkeerde sectie*

Momenteel al een week ofzo last van mijn nek, en al een paar weken van mijn hand. Geen presses of deadlifts of lat pulleys dus.

Momenteel last in m'n linker schouder (ontsteking denk 'k, want ik herken de pijn uit een vorige blessure)
Eens met naar de fysio eerstdaags.

last van mijn rechter zijkant schouder. al meer dan een jaar last van maar gaat steeds beter.

Van de fiets afpleuren door een bocht verkeerd aan te snijden, goed gevallen. Met als resultaat een zwaar gekneusde rechterpols. Zo'n polssteun gehaald van duim tot onderarm, en dan gewoon door blijven trainen. Heeft me zeker een jaar geduurd voordat ik er geen last meer van had, maar wat weer resulteerde in een minder mobiele pols door verdoete plaatsing van de handwortelbeentjes. Met behulp van een fysio hem toch nog aardig weten te mobiliseren. Geheel mobiel zal ik er nooit meer mee zijn.

Eind vorig jaar: 100KG fullsquaten, de dag erna boodschappen doen, bambix uit de onderste schappen willen halen. *KNAK*... het schoot me in de onderrug door vermoeide speren en een niet gesloten houding. Ben weer rechtgezet en kreeg wat oefeningen mee. Deadliften en squaten ging daarna ook niet echt fatsoenlijk meer. Deadliften weer in het schema zitten sinds een paar week.

Zover ik me kan herinneren alleen een liesblessure, maar die duurde anderhalf jaar lang.

enkelband gescheurd (voetballen)
meniscus links(voetballen)
knie rechts nu nog mee bezig(gewoon duurt nu al een jaar )
verschillende slijmbeursontstekingen zelfs op plaatsen waarvan ik niet wist dat dat kon
aanhechtingsproblemen;schouder(duurt nu al een paar maand)

welke niet? :D haha heb alles al gehad, van scheve nekwervels tot ontstekingen...en van stekende rugpijn tot gekneusde ribben :D maarja doe je niks aan

instabiele schouder links
lopersknie rechts
lopersknie links
plooi linker kniekapsel met ontstekingen als gevolg
rechterenkel binne en buitenband zwaar verrokken
linkerenkel buitenband zwaar verrokke
ontsteking linkertricepspees

Tot tweemaal toe beide grote tenen zwaar gekneust gehad dankzij taekwondo, ze zijn nu bijna 3maal zo groot als mijn andere tenen :roflol:

genkeusde rib, beide schouders ontstoken, overbelasting polsen en onderrug (kon met men rug niet meer bukken) Er zullen nog wat kleine blessures zijn geweest, maar die kan ik me al niet meer herinneren.

Helaas lijkt fitness meer slecht dan goed te doen voor sommige mensen.

Laatst bewerkt:
Geen door training zelf.

Schouder dislocatie voor ik begon, mede de reden dat ik begonnen ben met trainen.

Piriformis zeurt de laatste tijd nogal na deadlift trainingen. Verder voel ik af en toe wat aanhechtingsprobleempjes in mijn rechterschouder, maar nooit echt pijn gehad.

Hallo iedereen die me kan helpen.

Ik was aan het nekpressen als laatste oefening van mijn schouder en bij de 8ste rep van de 10 voelde ik iets knappen of afscheuren in mijn linker bovenrug naast mijn schouderblad.
Toen ik ging slapen was de pijn niet meer te harden. De pijn straalde uit naar mijn linkerarm, mijn pink ringvinger en zijkant van mijn hand was half verdoofd + de kracht was ook gehalveerd in mijn arm en hand. Bloeddruk was 160/110
Ik had totaal geen kracht meer in mijn pink en nog een beetje in mijn ringvinger.
Ik dacht scheurtje, maar na 2 weken geen beterschap en mentaal dicht bij de afgrond, (2 weken amper anderhalf uur per dag geslapen) omdat ik niet op mijn rug of zij kon liggen omdat de pijn niet meer te verdragen was in mijn linkerarm. Dus in mijn bovenrug voelde ik bijna niks. Vreemd!
In die 2 weken wel lichte pijnstillers en hasj gaan roken wat ik nooit gedaan had maar dat werkte allemaal niet, ben ik naar de spoed gegaan in het ziekenhuis waar ze een rontgenfoto maakte terwijl ik nog zei dat er heus niks gebroken was, maar iets gescheurd of afgeknapt was, maar ze zeiden dat dat de manier was van het begin van het onderzoek. Na 3 uur kwam ik eindelijk aan bod en toen kwamen ze vertellen dat er op de rontgenfoto niks te zien was en vertelde me ook dat ze voor de rest niks konden doen die dag. Terwijl ik nog vroeg om een CT scan of een echo.
's Maandag direct contact opgenomen met het ziekenhuis in mijn eigen land (Belgie) bij de neuroloog geweest daarna een CT scan gemaakt daar was ook niks op te zien daarna een onderzoek laten doen met een naald in de zenuwen in mijn arm, mijn pink, ringvinger en duim maar na het onderzoek zei de neuroloog dat hij het ook niet wist en hij verwees mij door naar een orthopedist. Wat ik in principe altijd al wilde was dat ze de spieren in mijn bovenrug onderzochten wat hopelijk binnenkort zal plaatsvinden na de afspraak met de orthopedist. Ik heb wel in de 3e week 10 dagen tramadol 50mg geslikt wat in de eerste 5 dagen wel hielp tegen de pijn maar daarna steeds minder ging werken.
Na ruim 3 en een halve week was er ineens van de één op de andere dag 60 tot 70% verbetering qua pijn en kon ik eindelijk met een minimale pijn met een slaapmiddel weer in mijn bed slapen.
Ik ben een beetje radeloos geworden, misschien zijn er mensen die soortgelijke blessure hebben ervaren of dat er toch bij toeval een bekwame geneesheer dit leest en mij kan vertellen wat er aan de hand is.
Wat ik nog kwijt wil is dat ik onzettend teleurgesteld ben in de medici hoe langaam en onefficient zij mij onderzochten. Het enige wat nog positief was was de tramadol waar ik 10 dagen wel veel aan gehad heb. Ook geregeld bloeddruk 160/100 maar dat was volgens mij van de pijn. Wel overal doorgegeven maar niemand die daar aandacht aan bestede. In de derde week met de tramadol eerst pillen daarna druppel naam ik 40 druppel voor ik ging slapen en werd dan na 1,5 uur wakker van de pijn met bloeddruk 170/110 met hartslag 95 (normaal hartslag 64 bloeddruk 120/80)
Het is een lang ellendig verhaal, maar in afwachting van uw reacties alvast bedankt.

Terug
Naar boven