XXL Nutrition

Welke manier voor de: Dumbell Side Raise.

Bezoekers in dit topic

"Cheaten" is geen slecht iets. Het is essentieel in de krachtsport. Het verschil tussen wat aanrommelen of verstandig 'cheaten' heeft harpep hierboven al uitgelegd. Zelfs de grootste bewegingspuristen doen aan "cheaten".
 
Schouder blijft een gevoelige spiergroep als het gaat om blessures, dat moet je imo altijd meenemen als het gaat om langetermijnprogressie. ''extra moment creëren'' vind ik dus geen efficiënte oplossing als je ook vergelijkbare progressie kan creëren met light weight + gecontroleerde beweging (minder blessuregevoelig).

Wie zegt dat en lossere vorm tot meer kans op blessures leid?
 
Ik zie een nieuw topic van AKFIT in het verschiet ;)
Haha, nee hoor.
En wat maakt dat uberhaupt uit dan, als ik een vraag heb over ''wat is de beste uitvoering van een oefening''. Het is gewoon een vraag over welke methode beter zal zijn dan de ander om een doel sneller/beter te bereiken, that's it. Iemand die een andere wil helpen, geeft gewoon normaal antwoord lijkt mij + geeft de informatie waar de persoon wat mee kan doen, en iemand die niet wil helpen/antwoord wil geven (reageert zo van: plaats je alweer een topic?).
Het lijkt mij dat we van elkaar/van iedereen iets kunnen leren. Het is lijkt mij een wereld waar je dingen magen vragen toch, als je iets even niet weet, want ik hoor/lees zelf namelijk ook zoveel verschillende dingen over ''trainen'' en dat ik dan ook wel eens bij mezelf denk: misschien kan ik toch maar een topic plaatsen op een forum, en zijn er vast wel mensen bij die er verstand van hebben en die misschien ook wat tips/advies hebben - voor die mensen die dat wel hebben, dat waardeer ik echt en daar heb ik respect voor!
In de sportschool kom ik zelf ook zoveel mensen tegen die oefeningen verkeerd uitvoeren (die met gewichten zitten te smijten etc), en dan zijn er gelukkig dan ook mensen bij die daar wat van zeggen (zo hoort het ook, zo zie ik mezelf ook als ik echt 100% verstand heb van alle oefeningen qua hoe je de oefeningen moet uitvoeren op techniek etc etc, en dat ik dan ook die mensen even help) - en helaas zijn er ook mensen bij die denken dat ze wat zijn, en de mensen gewoon uitlachen die een oefening verkeerd uitvoeren of iets.
#AlvastEenVrolijkKerstfeest
 
Haha, nee hoor.
Het is lijkt mij een wereld waar je dingen magen vragen toch, als je iets even niet weet, want ik hoor/lees zelf namelijk ook zoveel verschillende dingen over ''trainen'' en dat ik dan ook wel eens bij mezelf denk: misschien kan ik toch maar een topic plaatsen op een forum
Beetje zelfredzaamheid mag wel. Aan de onnozelheid van je vragen leid ik af dat je de verkeerde dingen leest. Justmy2cents.
 
Beetje zelfredzaamheid mag wel. Aan de onnozelheid van je vragen leid ik af dat je de verkeerde dingen leest. Justmy2cents.
Verkeerde dingen? Ik lees werkelijk ALLES. Op websites zoals: T-nation, Muscle and Strength, Bodybuilding.com, etc etc, en daarbij kijk ik ook nog videos van Bodybuilders en andere atleten, zoals: Kai Greene, Phil Heath, Calum Von Moger, Rich Piana, Scott Herman, Mike Thurston, Jeff Nippard, etc etc. Na zoveel videos gezien te hebben van hun, ben ik erachter gekomen dat ieder iets anders doet (qua training/techniek/trainingstempo etc etc).
 
Verkeerde dingen? Ik lees werkelijk ALLES. Op websites zoals: T-nation, Muscle and Strength, Bodybuilding.com, etc etc, en daarbij kijk ik ook nog videos van Bodybuilders, zoals: Kai Greene, Phil Heath, Calum Von Moger, Rich Piana, etc etc. Na zoveel videos gezien te hebben van hun, ben ik erachter gekomen dat ieder iets anders doet (qua techniek/trainingstempo etc etc).
Je leest dus duidelijk de verkeerde dingen.
 
Wat zijn de goede dingen dan, waar moet ik iets lezen waar ik iets aan zou kunnen hebben?
Youtube channels van natties ( Allan Thral, OmarIsuf, ScottHerman, AlphaDestiny , Eric Bugenhagen, Elliot Hulse ...)
Boeken zoals Starting Strength, Practical Programming, Greyskull LP, PowerliftingToWin , ...
 
Dat of gewoon trainen
 
Jij.

"creëren met light weight + gecontroleerde beweging (minder blessuregevoelig)"


Een lossere vorm leidt niet per definitie tot een hogere blessurekans, alleen is het wel zo dat de schouder een blessuregevoelige spiergroep is, waar met name beginners/ouderen (zwakkere pezen) over kunnen struikelen als de vorm niet strict is. ''minder blessuregevoelig'' blijft dus een feit zolang er beginners bestaan op deze wereld
 
Een lossere vorm leidt niet per definitie tot een hogere blessurekans, alleen is het wel zo dat de schouder een blessuregevoelige spiergroep is, waar met name beginners/ouderen (zwakkere pezen) over kunnen struikelen als de vorm niet strict is. ''minder blessuregevoelig'' blijft dus een feit zolang er beginners bestaan op deze wereld


Het is imo juist de vage omschrijving "strikt" die bij een hoop beginners voor blessures zorgt omdat ze de oefening gaan doen zoals dat volgens boekjes beschreven wordt en niet zoals hun lichaam werkt.
 
Back
Naar boven