MuscleMeat

Welke supplementen gebruiken jullie

Bezoekers in dit topic

Multivitaminen zijn meestal onder gedoseerd
Eiwit kun je prima uit eten halen
En weight gainers zijn inderdaad zonde van je geld
Maar ik betwijfel of supplementen geen meerwaarde hebben zoals een:
Omega-3 als je geen vis eet
Vitamine D3 als je geen zonlicht ziet
Creatine, tenzij je weet ik veel hoeveel kg rood vlees eet per dag
Magnesium en zink kun je prima uit eten halen, maar betwijfel of je dat elke dag red
Dit dus, en vooral in een cut als je beperkt bent qua calorieën kunnen supplementen een goede toevoeging zijn, als je niet alles uit je eten meer kunt halen.
 
Multivitaminen zijn meestal onder gedoseerd
Eiwit kun je prima uit eten halen
En weight gainers zijn inderdaad zonde van je geld
Maar ik betwijfel of supplementen geen meerwaarde hebben zoals een:
Omega-3 als je geen vis eet
Vitamine D3 als je geen zonlicht ziet
Creatine, tenzij je weet ik veel hoeveel kg rood vlees eet per dag
Magnesium en zink kun je prima uit eten halen, maar betwijfel of je dat elke dag red
Tja... met creatine heb ik geen ervaring, maar toch ben ik van mening dat zeer veel supplementen overbodig zijn voor de meeste mensen. Vooral dan degene waarvoor het meeste reclame gemaakt wordt: eiwit poeder, eiwit-pannekoeken, eiwit-pudding, eiwit-ijs,... ik heb ooit zelfs een advertentie voor eiwit-kauwgom gezien en een pleister die op je lichaam moest plakken waardoor je levenskwaliteit zou verbeteren (gepromoot door een glimlachende atlete in topconditie).
 
Tja... met creatine heb ik geen ervaring, maar toch ben ik van mening dat zeer veel supplementen overbodig zijn voor de meeste mensen. Vooral dan degene waarvoor het meeste reclame gemaakt wordt: eiwit poeder, eiwit-pannekoeken, eiwit-pudding, eiwit-ijs,... ik heb ooit zelfs een advertentie voor eiwit-kauwgom gezien en een pleister die op je lichaam moest plakken waardoor je levenskwaliteit zou verbeteren (gepromoot door een glimlachende atlete in topconditie).
Xxl's eiwitpannekoeken zijn wel de beste voor een eiwitrijke lunch. Kost nou ook geen berg aan geld. Ik vind ze oprecht lekkerder dan gewone pannekoeken.

Verder moet je maar eens je vitamine D waarde prikken, je gevoel is een hele waardeloze indicator van of een (multi)vitamine nut heeft of niet. Je kunt vele jaren met een tekort leven zonder dat je het merkt. Ik prik om de paar jaar weer eens een keertje via de huisarts, zat dit jaar ietsjes aan de hoge kant. Heb de dosis er op aangepast.
 
Ook de micronized variant?
Zit daar veel verschil in? Ik ben sinds een paar dagen weer begonnen met creatine van creapure. En daar raak ik nogal van aan de diarree.
 
Dit is toch geen supplement?
Voor zover ik weet is t een statine (cholesterol verlager) die wordt voorgeschreven door een arts.
Of zit ik fout?
Xanax/metformin zijn ook voorgeschreven, dan moeten die er ook af als het enkel otc-stuff is.
 
Ook de micronized variant?
Ik heb geen flauw idee meer welke ik had. Ondertussen toch een goede 10 jaar geleden, mogelijk langer.
 
Wat zijn eigenlijk de beste multivitamines die echt maximaal gedoseerd zijn en gewoon van goede kwaliteit met maximaal opneembare verbindingen en shit?

Je kan zeggen wat je wil maar mij maak je niet wijs dat je niks aan een multivitamine hebt als je heel de dag elke dag alleen kip met rijst etc aan het vreten bent. Ik geef liever wat meer geld uit aan een goed product dan dat ik shakes met chiazaadjes en geitensperma moet drinken elke dag voor mijn vitamines en mineralen
Volgens mij alles van supplement needs is qua kwaliteit het beste.
 
Zit daar veel verschil in? Ik ben sinds een paar dagen weer begonnen met creatine van creapure. En daar raak ik nogal van aan de diarree.
Jup, is gemaakt voor mensen die darmklachten krijgen van normale crea of PDS hebben
 
Creatine
Whey
Preworkout (niet altijd ofcourse)
Soms een protein reep.
 
Xanax/metformin zijn ook voorgeschreven, dan moeten die er ook af als het enkel otc-stuff is.
Medicatie op voorschrift van een arts zijn imo geen supplementen.
Bij supplementen denk ik toch eerder aan de vit's, whey, crea, visolie etc.
 
Jup, is gemaakt voor mensen die darmklachten krijgen van normale crea of PDS hebben
Gebruik jij een micronized creatine die je aanraadt?
 
Creatine
Zink
Magnesium bisglycinaat poeder
Visolie
Vitamine D3 2000
KSM -Ashwaganda cycle
 
Creatine, 7 gram per dag
Pre-workout, momenteel deze
Whey Isolate, 2 x 40 gram per dag
Caseïne eiwit, 40 gram net voor het slapen
Multivit, 1 tablet per dag
Omega 3-6-9, 1 of 2 softgels per dag
Natrol DHEA, 100mg per dag
Cannabidiol capsules, 3 x 10mg verdeeld over de dag
GABA, 500mg net voor het slapen
 
Laatst bewerkt:
Ochtend:
Omega 3
Zink
Magnesium
Glucosamine
Multivitamine
Vitamine C
Curcumin
Astrag flow supplement needs
CV-stack supplement needs
Rode rijst gist
Cirtus bergamot
TUDCA+NAC
Ashwagandha

Avond:
Omega 3
Astrag flow supplement needs
CV-stack supplement needs
GABA
Melatonine

20211004_213351.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ochtend:
Omega 3
Zink
Magnesium
Glucosamine
Multivitamine
Vitamine C
Curcumin
Astrag flow supplement needs
CV-stack supplement needs
Rode rijst gist
Cirtus bergamot
Ashwagandha

Avond:
Omega 3
Astrag flow supplement needs
CV-stack supplement needs
GABA
Melatonine

Bekijk bijlage 538199
Waarom Ashwaganda in de ochtend? Zelf neem is KSM-66 voor het slapen, werkt top
 
Ochtend:
Omega 3
Zink
Magnesium
Glucosamine
Multivitamine
Vitamine C
Curcumin
Astrag flow supplement needs
CV-stack supplement needs
Rode rijst gist
Cirtus bergamot
Ashwagandha

Avond:
Omega 3
Astrag flow supplement needs
CV-stack supplement needs
GABA
Melatonine

Bekijk bijlage 538199

Welke curcumine neem je? Ik heb eentje van lucovitaal. Vind t lastig om een de kwaliteit er van te achterhalen. Het werkt ontstekingsremmend is dat niet nadelig om te nemen voor of ja je training?
 
Waarom Ashwaganda in de ochtend? Zelf neem is KSM-66 voor het slapen, werkt top
Dan slik ik al melatonine en gaba, slaap is (zelfs in deze fase van mijn prep) nog best goed. Vind het juist prettig om overdag te nemen.
Welke curcumine neem je? Ik heb eentje van lucovitaal. Vind t lastig om een de kwaliteit er van te achterhalen. Het werkt ontstekingsremmend is dat niet nadelig om te nemen voor of ja je training?
Xxlnutrition. Eigenlijk alles is van Xxlnutrition behalve de citrus bergamot, supplement needs product en rode rijst gist.
 
Hoeveel neem je hiervan?
2 caps, eigen iets te veel. Had in onderzoeken gelezen dat 700-800 mg de beste dosering is maar het zijn caps van 500 mg. Dan maar 2 :p
 
Back
Naar boven