Fitness Seller

When a viking goes berserk......

Sgat, kom je nu ook in Voorschoten trainen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.143
Training vanavond:

Gewoon even een "niets aan de hand"training om bij te komen van de finale.

Squat:
1 x 10 x 70
1 x 10 x 100
1 x 10 x 120
1 x 10 x 140
1 x 10 x 160

Dit vond ik wel even genoeg voor vandaag. Ook al had ik geen spierpijn of iets degelijks na gisteren, ik voelde me wel moe en leeg.

Nu vanavond een nieuw "schema" en planning maken voor de wintermaanden met duidelijke doelen die absoluut gehaald moeten worden.

Niets aan de hand met die squats ;)

Gratz ouwe ... idd zoals je zelf zei in het topic, volgend jr minder op het geluk/ toeval en gewoon verpletterend winnen!

Nice highrep squats.

• #2.147
Niets aan de hand met die squats ;)

Was precies goed zo. Ik had niet meer moeten doen want ik voelde mijn energie al weer zakken.

Gratz ouwe ... idd zoals je zelf zei in het topic, volgend jr minder op het geluk/ toeval en gewoon verpletterend winnen!

Tnx! Ik noemde het voor het gemak maar even toeval en/of geluk maar het heeft dit jaar gewoon niet zo meegezetenqua ziekte en blessures. Dat mag volgend jaar gewoon niet meer gebeuren.

Tnx!

Gefeliciteerd, knul!

• #2.150
Trainingsprogramma/voorbereiding 2009

Nu ik het wedstrijdseizoen succesvol heb weten af te sluiten wordt het tijd om weer vooruit te gaan kijken. Ik zet mijn doelen zwart op wit om mijzelf te motiveren en mijn doelen niet uit het oog te verliezen. Dit is het afgelopen jaar namelijk wel gebeurt en mede hierdoor (en de blessures en ziekte) heb ik het afgelopen jaar te weinig vooruitgang gezien en was het meer vasthouden van wat ik al had.

Doelen:
- BF naar 12%
- Conditie verbeteren
- Explosiviteit verbeteren
- Mobiliteit verbeteren
- Werpafstanden Highland Games verbeteren
- Krachttoename (BP 250, DL 300+, SQ 240+)

BF:
Ik zal nog een paar weken op de manier doorgaan zoals ik nu bezig ben (lowcalorie) om mijn doel zo snel mogelijk te bereiken of in ieder geval te benaderen. Als ik last van krachtverlies begin te krijgen zal ik mijn calorieen wat opschroeven maar tot nu toe is dat nog niet nodig.

Conditie:
Standaard meer cardio invoeren (vn. fietsen), zwemmen, sleddrags en meer van dat soort dingen. Traplopen (12 etages) blijft ook deel uitmaken van het programma.

Explosiviteit:
Hier heb ik nog niet echt een duidelijk plan voor maar het zal wel regelmatig terug moeten komen in mij training. Het zal een mix worden van explosiviteit in de gymlifts en in de werponderdelen. Ook wil ik verschillende soorten jumps gaan invoeren.

Mobiliteit:
De verbetering hiervan zal meer een gevolg zijn van een daling van mijn BF (nu al te merken) en de conditie-/explosiviteittraining. Eventueel kan ik hier nog wat stretching aan toevoegen als dat nodig is.

Werpafstanden:
De afstanden zullen voor een deel al verbeteren als gevolg van de 4 bovenstaande punten maar ik zal ook regelmatig aan mijn techniek werken door middel van eventtraining. Ook het volgende punt (krachttoename) zal hier natuurlijk een rol in gaan spelen.

Krachtoename:
De komende maanden zal ik veel in de gym te vinden zijn om in een zoveel mogelijk kracht te winnen voor volgend seizoen. Ik ga geen voorgekauwde trainingsmethode gebruiken maar ik zal gewoon regelmatig wisselen in reps en sets. Ik ga eerst met een pyramide beginnen om vervolgens een tijdje vijfjes of zesjes te gaan draaien. Ook zal ik regelmatig wisselen tussen hoog en laag volume en om de 4 a 6weken zal ik een meetmoment inlassen om mijn vooruitgang te meten.

Alle doelen MOETEN gehaald worden! Falen is geen optie!

wat ga je doen met SM volgend jaar, Ouwe ?

• #2.153
Ik zou ermee oppassen ,die jumps, spreek uit ervaring ;)

• #2.155
wat ga je doen met SM volgend jaar, Ouwe ?

Nou ik heb een leuk leren outfitje en een nieuwe zwee.....oh...wacht even je bedoelt wat anders.....:o

Ik heb bewust nog even niets over SM in mijn voorbereiding gezet maar het zit er wel in. Verder laat ik me daar nog niet over uit....;)

Ah, oké! Misschien een idee om boxsquats, benches en deadlifts met chains of bands te gaan doen? Misschien dat je dat al bedoelde met de gymlifts. (kan natuurlijk ook zonder dat, wat je dus nu al doet)

Maargoed, misschien wat sprints al moet je denk wel uitkijken, want je weegt niet niks ;)

• #2.158
Zou ook kunnen idd. Ik ben nog over een aantal dingen aan het nadenken. Sprints ga ik op zeker niet doen want met mijn gewicht kan je je geen misstap veroorloven.

Ik raad je aan om veel, heel veel, drills te doen voor WFD en steen.
Zitten genoeg 'sprongetjes' in, traint de techniek en ook goed voor snelheid ;)

• #2.160
Ik raad je aan om veel, heel veel, drills te doen voor WFD en steen.
Zitten genoeg 'sprongetjes' in, traint de techniek en ook goed voor snelheid ;)

Die zal ik ook zeker doen. Om die reden waren sommige omschrijvingen in mijn trainingsprogramma ook wat vaag omdat een heleboel dingen natuurlijk ook samenvallen en vaak het gevolg van elkaar zijn.

Terug
Naar boven