XXL Nutrition

When a viking goes berserk......

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.241
  • #2.242
Training vanavond:

Hmm..tja....

Deadlift (pronated):
1 x 5 x 120
1 x 5 x 150
1 x 3 x 170
1 x 1 x 190
1 x 1 x 210 (vanaf hier met straps)
1 x 1 x 230
1 x 1 x 240 Pfff....koste veel te veel moeite.

Front pulldown:
1 x 20 x 60
1 x 15 x 80
1 x 10 x 100
1 x 5 x 110
1 x 3 x 120

Clean (explosiviteit):
2 x 5 x 50
2 x 5 x 60
2 x 3 x 70
1 x 3 x 80

Chestsupported row:
1 x 20 x 30
1 x 15 x 40
1 x 10 x 50
1 x 6 x 60

Biceps curl (machine):
1 x 10 x 15
1 x 10 x 20
1 x 10 x 25
1 x 10 x 30

Niet zo'n goed gevoel over deze training omdat mijn DL behoorlijk tegenviel.
Eigenlijk is het wel logisch omdat ik al heel lang geen echte DL-trainingen meer gedaan heb maar toch....
Ik zal het weer langzaam op moeten bouwen.
Helaas ziet het er ook naar uit dat mijn stofwisseling in de "spaarstand" terecht is gekomen omdat ik nu al een behoorlijk aantal weken ver onder mijn onderhoud eet. Ik zal dus mijn voeding moeten aanpassen om mijn stofwisseling weer op gang te brengen want anders gaat mijn BF niet verder meer zakken.

Toch niet heel slecht.. Maar heb je nooit refeed dagen ?

• #2.244
Toch niet heel slecht.. Maar heb je nooit refeed dagen ?

Tnx. Die DL komt ook wel weer snel terug omdat ik hem nu weeer wekelijks ga doen maar het is ook een egokwestie. ;)

Nee, ik heb geen echte refeeddagen, hooguit dagen dat ik net wat meer eet of meer "foute" dingen. Het is nu een week of 8 goed gegaan en nu moet de boel weer even op gang komen en dan probeer ik weer zo'n periode te doen.

Toch best netjes dat je zo weer 240 pakt?

• #2.246
Toch best netjes dat je zo weer 240 pakt?

Tuurlijk wel maar zoals ik al zei tegen Matthieu het is ook een egokwestie op zo'n moment. Ik merk dan dat mijn max-DL een stuk teruggevallen is en dat kan natuurlijk niet.
Dat is net zoiets als dat ik tot de ontdekking zou komen dat ik geen 200 meer zou kunnen benchen....:eek:;)

Denk ook inderdaad dat je refeeds in moet lassen.

Deadlift pronated zeg je, met straps dan? Zonder straps zou wel flink sterke grip zijn.

• #2.248
Denk ook inderdaad dat je refeeds in moet lassen.

Deadlift pronated zeg je, met straps dan? Zonder straps zou wel flink sterke grip zijn.

Ga ik nu ook maar doen die refeeds.

Tot en met 190 was zonder straps, boven de 200 met straps.

• #2.249
Training vanavond:

Logpress (1xclean, 3xpress, op explosiviteit):
5 x 3 x 80 (strict)
5 x 3 x 90 (strict)
5 x 3 x 100 (vanaf 3e set met legdrive)
1 x 6 x 100

Reverse flyes:
1 x 10 x 50
1 x 10 x 60
1 x 10 x 70
1 x 10 x 80
1 x 8 x 90
1 x 8 x 100

Uphill walk:
12 etages op redelijk hoog tempo

En toen vond ik het wel even genoeg voor vanavond.

jacco zullen wevriendjes worden voor volgende week zaterdag ?? joke... super dat je meedoet :thumbs:

Training vanavond:

Logpress (1xclean, 3xpress, op explosiviteit):
5 x 3 x 80 (strict)
5 x 3 x 90 (strict)
5 x 3 x 100 (vanaf 3e set met legdrive)
1 x 6 x 100

Reverse flyes:
1 x 10 x 50
1 x 10 x 60
1 x 10 x 70
1 x 10 x 80
1 x 8 x 90
1 x 8 x 100

Uphill walk:
12 etages op redelijk hoog tempo

En toen vond ik het wel even genoeg voor vanavond.

Mooie loglift, netjes.

Maar eehh uphill walk? :rolleyes: ;)

• #2.255
Ohw ok, gewoon noodzakelijk kwaad zeg maar.
Ik schrok al, cardio?? ;) :D

Op zich probeer ik wel wat aan cardio (of plaatsvervangende dingen) te doen want mijn conditie moet echt beter voor het volgende wedstrijdseizoen.

Zoals het er nu uitziet gaat dat wel lukken want ik ben al minder snel buiten adem tijdens inspanning sinds mijn BF aan het zakken is.

Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat nu ook mijn gewicht begint te zakken. Eerder hield ik mijn BW nog vast op de 135kg maar dat is er inmiddels al onder en nu moet ik de keuze gaan maken wat voor mij de absolute ondergrens is want ik vind massa toch ook wel belangrijk.

Misschien nu dan even je kcals een beetje terug opschroeven om je BW stabiel te houden en wat meer traplopen om zo dan toch nog een paar percentages te zakken

Op zich probeer ik wel wat aan cardio (of plaatsvervangende dingen) te doen want mijn conditie moet echt beter voor het volgende wedstrijdseizoen.

Zoals het er nu uitziet gaat dat wel lukken want ik ben al minder snel buiten adem tijdens inspanning sinds mijn BF aan het zakken is.

Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat nu ook mijn gewicht begint te zakken. Eerder hield ik mijn BW nog vast op de 135kg maar dat is er inmiddels al onder en nu moet ik de keuze gaan maken wat voor mij de absolute ondergrens is want ik vind massa toch ook wel belangrijk.

Als ik je een tip mag geven. Ga weer goed eten. Hoog in de kcals. Pak wat cardio-activiteit of verhoog het volume in je trainingen. Zo kun je een goede conditie opbouwen bij een hoger lichaamsgewicht.
Jij bent een power-atleet. Power atleten voelen zich niet fijn als ze lichter worden en minder gaan eten.

Als je doel toch alleen ter ondersteuning een goede cardiovasc.-conditie is dan is dit een hele geschikte methode.
Trouwens het intensief trainen van strongman odd is ook goede cardio hoor. ;)
Ik zag gisteren bij de grand-prix van Roemenie Zydrunas met een BW van 185kg :eek: een conditie-onderdeel winnen. Dus gewicht en bodyfat is niet allesbepalend.

Een goede conditie is in een paar weken al te bereiken. Je kracht en massa terugwinnen duurt over het algemeen vele malen langer.

:thumbs:

Nuja of je nu 125kg droog weegt of 135kg aan wat hoger BF% gaat niet veel uitmaken imo

Nuja of je nu 125kg droog weegt of 135kg aan wat hoger BF% gaat niet veel uitmaken imo

Nee, klopt. Maar dat ligt eraan wat je doel is.
Ik had begrepen dat Viking graag wat aan zijn conditie wil doen, daar hoef je niet perse droger voor te worden, of kracht voor in te leveren.

Als droger worden ook een doel is, tja dan zit er ff niets anders op.

• #2.260
Als ik je een tip mag geven. Ga weer goed eten. Hoog in de kcals. Pak wat cardio-activiteit of verhoog het volume in je trainingen. Zo kun je een goede conditie opbouwen bij een hoger lichaamsgewicht.
Jij bent een power-atleet. Power atleten voelen zich niet fijn als ze lichter worden en minder gaan eten.

Als je doel toch alleen ter ondersteuning een goede cardiovasc.-conditie is dan is dit een hele geschikte methode.
Trouwens het intensief trainen van strongman odd is ook goede cardio hoor. ;)
Ik zag gisteren bij de grand-prix van Roemenie Zydrunas met een BW van 185kg :eek: een conditie-onderdeel winnen. Dus gewicht en bodyfat is niet allesbepalend.

Een goede conditie is in een paar weken al te bereiken. Je kracht en massa terugwinnen duurt over het algemeen vele malen langer.

:thumbs:

Nee, klopt. Maar dat ligt eraan wat je doel is.
Ik had begrepen dat Viking graag wat aan zijn conditie wil doen, daar hoef je niet perse droger voor te worden, of kracht voor in te leveren.

Als droger worden ook een doel is, tja dan zit er ff niets anders op.

Ik zie hier een hoop waarheden voorbij komen maar mijn doel is idd een betere conditie maar ook een stukje mobiliteit en explosiviteit.
Op zich kun je deze zaken ook aanpakken bij een hoger BW/BF maar bij mij wil het dan niet zo dus vandaar de beslissing om eerst in ieder geval mijn BF te laten zakken. Dit heeft als voordeel dat ik nu al een vooruitgang merk in mijn conditie en dat zal me dus alleen maar motiveren om verder te gaan.

Nog een bijkomend voordeel is dat mijn hartslag aanzienlijk gedaald is sinds mijn BF aan het dalen is (van 95/100bpm naar 80bpm) en ook begint mijn mobiliteit te verbeteren.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik merk dat mijn kracht achteruit gaat dat ik per direct weer ga vreten voor mijn leven. Vandaar ook mijn getwijfel over waar ik de grens qua BW moet leggen.

Terug
Naar boven