MuscleMeat

When a viking goes berserk......

• Topic Starter Topic Starter
Training vanmiddag:

De spierpijn in mijn benen was nog niet helemaal over maar er moet getrained worden. Het ging wel moeizaam.

Kogelstoten (licht, 7,25kg):
- 10 stoten met draai, afstand +10,0m (10m-lijn uitgezet)

th_Kogel.jpg
"]
th_Kogel.jpg
[/URL]

Weight for distance (licht, 12,5kg):
12 worpen, afstand 15,0-16,0m

th_WFD.jpg
"]
th_WFD.jpg
[/URL]

Zowel het kogelstoten als de weight for distance gingen moeizaam vandaag omdat mijn benen nog niet helemaal hersteld zijn. Totaal geen explosiviteit waardoor de afstand op de kogel voor mijn gevoel nogal tegenviel. de afstand op de WFD was dan weer niet slecht.

Coole filmpjes, je zou niet denken dat je 140kg ofzo weegt :D
Is de conditie/lenigheid al wat verbeterd?

Coole filmpjes, je zou niet denken dat je 140kg ofzo weegt :D
Is de conditie/lenigheid al wat verbeterd?

Proef ik hier sarcasme....? :p

Mijn tegenantwoord is: Zwart kleed af he! ;)

Mijn conditie is denk ik wel beter want ik kan steeds langere cardiosessies doen en mijn ademhaling/hartslag hersteld sneller na inspanning maar dan is het nog steeds niet goed genoeg hoor.
en mijn soepelheid is ook wel vooruit gegaan maar dat gaat ook beetje bij beetje en zal waarschijnlijk nooit helemaal meer op het niveau komen van voor de hernia maar ik ben er redelijk tevreden over.

Leuke filmpjes, hoe vaak in de week train je nog op dit soort onderdelen?

Leuke filmpjes, hoe vaak in de week train je nog op dit soort onderdelen?

Tnx! De laatste tijd eigenlijk te weinig maar het begint nu weer een beetje op gang te komen omdat het wedstrijdseizoen bijna van start gaat (anderhalve week). Deze week heb ik al drie keer onderdelen getrained maar normaal ongeveer 1x per week.

Zie het maar als opbouwende kritiek, maar heb jij uberhaupt wat aande gedraai?(bij de kogel)
Ziet er niet uit alsof je er enorme afstanden extra meegooit?

Je bedoelt bij het kogelstoten neem ik aan? Mijn winst is op dit moment ongeveer een halve meter maar dat komt omdat ik de draaitechniek nog niet zolang doe en ik eigenlijk te weinig geoefend heb de laatste tijd. :o

tis te zijn :P meer oefenen :D
Waar oefen jij dit eigenlijk?

Je bedoelt bij het kogelstoten neem ik aan? Mijn winst is op dit moment ongeveer een halve meter maar dat komt omdat ik de draaitechniek nog niet zolang doe en ik eigenlijk te weinig geoefend heb de laatste tijd. :o

Weet nog goed dat ik die ook moest doen op de sportacademie. Zit nog meer techniek in dan menig een denkt maar je kan er zeker je voordeel uit halen.

Training vanmiddag:

De spierpijn in mijn benen was nog niet helemaal over maar er moet getrained worden. Het ging wel moeizaam.

Kogelstoten (licht, 7,25kg):
- 10 stoten met draai, afstand +10,0m (10m-lijn uitgezet)

th_Kogel.jpg
"]
th_Kogel.jpg
[/URL]

Weight for distance (licht, 12,5kg):
12 worpen, afstand 15,0-16,0m

th_WFD.jpg
"]
th_WFD.jpg
[/URL]

Zowel het kogelstoten als de weight for distance gingen moeizaam vandaag omdat mijn benen nog niet helemaal hersteld zijn. Totaal geen explosiviteit waardoor de afstand op de kogel voor mijn gevoel nogal tegenviel. de afstand op de WFD was dan weer niet slecht.

Ziet er soepeltjes uit man!

tis te zijn :P meer oefenen :D
Waar oefen jij dit eigenlijk?

Dank je Kauwie! ;)

Ik train dit waar mijn huis woont.

Weet nog goed dat ik die ook moest doen op de sportacademie. Zit nog meer techniek in dan menig een denkt maar je kan er zeker je voordeel uit halen.

Ontzettend veel techniek ja.....

Tnx!

Van de zomer wil ik ook wel is een keertje komen gooien als het uw schikt.
Kogel van 7.25 is toch een atletiek kogel?

Van de zomer wil ik ook wel is een keertje komen gooien als het uw schikt.
Kogel van 7.25 is toch een atletiek kogel?

Oke, op die manier.....je kan altijd mee komen gooien hoor. Laat maar weten als je eens mee wilt doen.

Ja, dit is een standaard atletiekkogel (eigenlijk moet ik van Ari70 ook 7,26kg zeggen....) en ik heb er ook nog een van 10kg (speciaal voor HG).

Ben namelijk zelf wel benieuwd wat ik met kogelstoten nu doe :P

Wat deed je? (in een heeeeel ver verleden....;))

mooi filmpjes hoor viking,ik schat je wel 140 kg :D

Tja....moeilijk in te schatten want een lichtere kogel kan idd meters schelen.
het verschil tussen deze kogel en die van 10kg is al ruim 2,0-2,5m.
Maar kom gewoon een keer langs zou ik zeggen.

Jup, ik heb in het najaar tijd voor een Highland Meeting.. En misschien nog wat eerder voor een Gym meeting.. (binnen nu en enkele weken) op een dinsdag of donderdag avond..

Terug
Naar boven