XXL Nutrition

When a viking goes berserk......

omg, Viking B & Start-R... we gaan nederland domineren met onze (krom)rijm :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.203
Training vanmiddag:

Kogelstoten (licht, 7,25kg):
- 20 stoten met draaitechniek, afstand gemiddeld 10,5-11,0m

Verste afstand was 11,27m en dit was een PR. Deze afstand heb ik nog niet eerder gehaald met de draaitechniek dus er zit verbetering in maar ik zal nog flink moeten schaven aan de techniek.

• #1.204
Vanmiddag een HG-eventtraining in Hank. En nu maar hopen dat ik daar ook nog wat leuke afstanden weet te gooien net als met het kogelstoten gisteren.

• #1.205
HG-eventtraining in Hank:

Kogelstoten (licht 7,25kg):
10 stoten uit stand, afstand 10,0-10,5m (was erg zwaar na het stoten van gisteren)

Weight for distance (licht, 12,5kg):
15 worpen, afstand 14,5-15,0m

Weight for distance (zwaar, 25kg):
6 worpen, afstand 6,0-6,5m

Weight for height (zwaar, 25kg):
Alleen aan een nieuwe techniek gewerkt.

Lekkere training wel maar ik voelde het kogelstoten van gisteren nog goed in mijn schouder en benen. De zware WFD hebben we gewoon met een antiek gewicht met een vast handvat gedaan. Dit gooit veel lastiger dan een gewicht met een beweegbare ring er aan.

Netjes :o

Wat is je nieuwe techniek?

• #1.207
Netjes :o

Wat is je nieuwe techniek?

Dat is TOPSECRET! :cool:

Haha, nee hoor maar het is niet zo makkelijk in woorden uit te leggen. Je moet het eigenlijk gewoon zien.
Maar op zich blijf ik gewoon het gewicht over de lat smijten op mijn oude manier (dus in 1 keer, geen geslinger). Het verschil zit in details.

Cool, ik dacht al, nu met slingeren enzo...mja, ik ben er zeker van dat ik het nog te zien ga krijgen :cool:

Wou vandaag ook wat gaan gooien maar het was veel te warm man, daar niet dan?!

• #1.209
Nee, slingeren laat ik aan de gewone stervelingen over.....:D

Het was hier ook wel flink warm hoor maar onze trainingen gaan altijd door ongeacht de weersomstandigheden (net als de wedstrijden).

Dude, je staat weer voor met je 11.30 kogelstoot!! Mijn wraak zal komen begin september ;)

• #1.211
  • #1.213
Toch bizar hè je squat is het dubbele laat staan je bench :D.. Je hebt gewoon de stats van een NL topper.. en dan kom je net zover als ik, en ik heb al weinig techniek..

edit: wat hebben ze je hiervoor eigenlijk betaald : http://www.t-nation.com/productInfo.do?id=2262627

ik zou smartengeld vragen..

Het probleem ligt er een beetje in dat ik helaas niet de explosiviteit en de techniek heb van een NL-topper en dat ik te laat heb besloten om deze sport te gaan doen (had ik minstens 10 jaar eerder moeten doen).
Maar met dit soort uitspraken motiveer je me wel om het verschil in afstand te vergroten....;)

Enneh.....het was best een lucratieve deal.....:D

• #1.214
Vanmorgen wakker geworden met een gruwelijke spierpijn in mijn benen en onderrug. Ook voelt het niet echt lekker aan tussen mijn schouderbladen.
Volgens mij komt het vooral door de zware weight for distance (25kg) want dat is echt een loeder.
Maar even kijken hoe ik mijn training daar op aan kan passen.

Vanmorgen wakker geworden met een gruwelijke spierpijn in mijn benen en onderrug. Ook voelt het niet echt lekker aan tussen mijn schouderbladen.
Volgens mij komt het vooral door de zware weight for distance (25kg) want dat is echt een loeder.
Maar even kijken hoe ik mijn training daar op aan kan passen.

Lijkt me ook nogal wat, gewicht is gewoon x zo zwaar als die andere. Rare schotten :P Met hooggooien scheelt het maar 5kg en met die hamer bijna niks.

• #1.216
Lijkt me ook nogal wat, gewicht is gewoon x zo zwaar als die andere. Rare schotten :P Met hooggooien scheelt het maar 5kg en met die hamer bijna niks.

Op zich is het wel en kick hoor maar als je hem nog niet gedaan hebt is het wel wennen met je balans want je kan veel moeilijker snelheid maken.

• #1.217
Training vanavond:

Alles met deadstop op borst en explosief uitstoten (voorbereiding op highland game).

Incline benchpress:
3 x 5 x 70
2 x 3 x 80
1 x 3 x 90

Benchpress:
1 x 5 x 70
1 x 5 x 80
1 x 5 x 90
1 x 5 x 100
1 x 5 x 110
1 x 1 x 140
1 x 1 x 160
1 x 1 x 170

Logpress: (dunne log, leeg 80kg)
6 x 3 x 80

Hangclean:
6 x 3 x 60

Triceps pushdown:
1 x 8 x 40
1 x 8 x 50
1 x 8 x 60

Tijdens het trainen is ook de spierpijn van de werptraining van gisteren verdwenen. was wel even lekker om wat lichter en explosief te trainen.

nice oefening keuze

• #1.219
Tnx, deze training was afgesteemd op het steenstoten en hooggooien.

Voelt zeker wel goed aan dat explosieve?
En hoeveel weken voor je highland game is het?

Terug
Naar boven