MuscleMeat

Gestopt Where there's a will, there's a way!

Contest
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom staat hij straks op zijn doel vp of dichtbij ;)
Je moet (met maar 8 week) groot deficit creëeren.
500 cal onder behoefte is leuk, maar te weinig als je maar 8 week hebt.

ik behoud liever mn beetje massa dat ik heb, dan dat ik een hoop spier en krachtverlies heb.

ik behoud liever mn beetje massa dat ik heb, dan dat ik een hoop spier en krachtverlies heb.
Spier verlies gebeurt niet 1,2,3.
Ook al ben je natty.
Natuurlijk zal je plat as f**k staan maar met 2/3 dagen laden ben je zo weer vol.
Kracht verlies krijgt iedereen in de cut.
Behalve als je de doseringen van meneer coleman zet :D

• Like
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb een kantoorbaan, dus op m'n werk weinig beweging. Tussen de middag soms wel rondje wandelen. Ik train daarom dagelijks, best lang ook en altijd even cardio na m'n krachttraining. In het weekend pak ik wel voor alles de fiets (boodschappen etc.) en woon ca. 5 km van het centrum, dus krijg ik wat meer beweging. Ik ben nu wel al 6 weken aan het cutten, nu nog 8 te gaan, moet voldoende zijn. Zo niet, kan ik altijd nog bijsturen. Ik heb geen eerdere ervaring met cutten, maar denk dat als ik carbs laat zakken het nog wel sneller kan gaan. Ik heb ooit eens een maandje ketogeen gegeten. Is niet ideaal, maar totaal geen last van hongergevoel. Toen hoefde ik overigens niet veel vet kwijt te raken.

In de openingspost vind je trouwens m'n voedingsschema. Ik eet doordeweeks vrijwel elke dag hetzelfde. In het weekend wel eens wat anders en heb ik een ander ritme, maar wel alles clean nu en geen cheatmeals. Cheatmeals vind ik zonde van de kcals, ook al is het wel lekker :D.

Hier ook in:)

• Like
Ik heb een kantoorbaan, dus op m'n werk weinig beweging. Tussen de middag soms wel rondje wandelen. Ik train daarom dagelijks, best lang ook en altijd even cardio na m'n krachttraining. In het weekend pak ik wel voor alles de fiets (boodschappen etc.) en woon ca. 5 km van het centrum, dus krijg ik wat meer beweging. Ik ben nu wel al 6 weken aan het cutten, nu nog 8 te gaan, moet voldoende zijn. Zo niet, kan ik altijd nog bijsturen. Ik heb geen eerdere ervaring met cutten, maar denk dat als ik carbs laat zakken het nog wel sneller kan gaan. Ik heb ooit eens een maandje ketogeen gegeten. Is niet ideaal, maar totaal geen last van hongergevoel. Toen hoefde ik overigens niet veel vet kwijt te raken.
Al met al moet dit toch el zorgen voor een hoger onderhoud?

Ik heb onderhoud berekend op 3600 kcal. Denk je dat het anders is? In de OP heb ik m'n berekening in m'n voedingsschema staan.
BMR Katch-McArdle 2230 (=370+(21,6*LBM); activiteitsfactor 1,6 (geen idee of dat klopt, misschien is het nog wat hoger); 2230*1,6=3569. Daar 1000 kcal onder zitten, dat is m'n huidige schema.

Training van vandaag: Push

Warming up

OHP:
15 x 40 kg
12 x 45 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
7 x 55 kg, drop 7 x 40 kg

Incline Spoto Press (overgenomen van @flexx123 , dank, goeie oefening!):
12 x 60 kg
8 x 80 kg
6 x 90 kg
5 x 95 kg
3 x 100 kg
15 x 60 kg
Lekker!

Reverse Incline Press (Barbell):
4 x 8 x 60 kg
Deze is af te raden voor mensen die last hebben van hun polsen; ik vond 'm wel lekker en zwaar :P.

Dumbbell Bench Press:
12 x 38 kg
8 x 40 kg
7 x 40 kg
12 x 40 kg (stond te ouwehoeren, dus 10 minuten rust ofzo gehad)

Bayesian Flye (op 1 knie):
4 x 12 x 15 kg

Bayesian Lateral Raise:
4 x 12 x 5 kg, au au

One Arm Cable Front Raise:
4 x ca. 12 x 5 kg, nog eens au

Verzwaarde Dips tussen 2 bankjes:
4 x dropsets BW +60 kg - +40 kg - +20 kg - +0 kg, hngggg

Reverse Triceps Pushdown (korte stang):
12 x 30 kg
12 x 32,5 kg
2 x 12 x 35 kg

Rope Overhead Triceps Extension:
4 x 12 x 25 kg, leeg

Cardio: 22 minuten crosstrainer

Fietsen van en naar huis, 5 km enkele reis

Ik heb onderhoud berekend op 3600 kcal. Denk je dat het anders is? In de OP heb ik m'n berekening in m'n voedingsschema staan.
BMR Katch-McArdle 2230 (=370+(21,6*LBM); activiteitsfactor 1,6 (geen idee of dat klopt, misschien is het nog wat hoger); 2230*1,6=3569. Daar 1000 kcal onder zitten, dat is m'n huidige schema.
Niks veranderen zolang je cut goed gaat!:thumbs: Met 100kcals < onderhoud verlies je ongeveer 1kg per week..

• Like
I know. M'n gewicht daalt overigens sneller dan m'n VP. Ik denk dat de eerste paar kilo's ook voornamelijk vochtverlies is geweest.

Even wat anders dan het gebruikelijke:

Ei frittata, met:
- Ei (duh)
- Kalkoenfilet
- Champignonroerbakmix
- Italiaanse kruiden
- Paar teentjes knoflook en pepertje
- Olijfolie
- Peper/zout

Kcal / E/K/V:
471 kcal 50,0 gr E / 26,7 gr V (7,2 verz.) / 6,7 gr K (3,3 suikers)

Lekker jonguh! drool:drool:

+ blikje Coca Cola Cherry Zero

2017-06-04 15.55.39.jpg

Je verliest altijd eerst vocht en maag/darm inhoud alvorens je echt vet gaat verliezen.

Daarom zijn mensen de 1ste 2/3weken wel gemotiveerd.
Gaat het lekker snel, niet wetend dat het vocht/maaginhoud is.

Daarna als je echt vet gaat verbanden gaat het stuk langzamer, en dan gaat de motivatie van de meeste mensen omlaag.
Waar doe ik het allemaal voor?
Gaat zo langzaam.
blablabla

Daarom is dit zo'n mooie levensstijl.

Het gaat niet alleen om de training.

Je discipline draait het om.

Helaas hebben de meeste mensen weinig discipline, daarom zijn er ook zoveel dikke mensen :p

Tnx
Je verliest altijd eerst vocht en maag/darm inhoud alvorens je echt vet gaat verliezen.

Daarom zijn mensen de 1ste 2/3weken wel gemotiveerd.
Gaat het lekker snel, niet wetend dat het vocht/maaginhoud is.

Daarna als je echt vet gaat verbanden gaat het stuk langzamer, en dan gaat de motivatie van de meeste mensen omlaag.
Waar doe ik het allemaal voor?
Gaat zo langzaam.
blablabla

Daarom is dit zo'n mooie levensstijl.

Het gaat niet alleen om de training.

Je discipline draait het om.

Helaas hebben de meeste mensen weinig discipline, daarom zijn er ook zoveel dikke mensen :p
:iagree: Tnx @Pillz , ik ben het echt zó met je eens. Soms denk ik ook weleens: en terecht dat die mensen dikke vetkleppen zijn (oke, sorry, niet netjes:evil2:). Ik train elke dag tot de max en wijk niet af van m'n voedingsschema. Als er op het werk gebak is, sla ik over en duwt een collega zo mijn stuk naar binnen en als er over is nog een derde. En vervolgens maar klagen dat ik het gemakkelijker heb met mijn fysiek en metabolisme, maar dat heb ik toch echt zelf bereikt.

Discipline is inderdaad het sleutelwoord, misschien heb ik het iets makkelijker omdat ik licht autistisch ben en als ik m'n huidige voedings- en traingsschema/-patroon vast wil blijven houden, doe ik dat ook, maar het is en blijft de wil om iets te bereiken. Uiteindelijk loont hard werken en loop ik dadelijk zelfverzekerd en lekker in m'n vel zitten over het strand met een sixpack, en verdiend!

Ik heb ook nu al zin om na de zomer weer gains te maken en doelstellingen te behalen en progressie te boeken. Ik zou op de lange termijn wel eens aan een wedstrijd mee willen doen, maar eerst eens op een hoger niveau komen. Heb jij nagedacht over wedstrijden of reeds meegedaan?

Tnx

:iagree: Tnx @Pillz , ik ben het echt zó met je eens. Soms denk ik ook weleens: en terecht dat die mensen dikke vetkleppen zijn (oke, sorry, niet netjes:evil2:). Ik train elke dag tot de max en wijk niet af van m'n voedingsschema. Als er op het werk gebak is, sla ik over en duwt een collega zo mijn stuk naar binnen en als er over is nog een derde. En vervolgens maar klagen dat ik het gemakkelijker heb met mijn fysiek en metabolisme, maar dat heb ik toch echt zelf bereikt.

Discipline is inderdaad het sleutelwoord, misschien heb ik het iets makkelijker omdat ik licht autistisch ben en als ik m'n huidige voedings- en traingsschema/-patroon vast wil blijven houden, doe ik dat ook, maar het is en blijft de wil om iets te bereiken. Uiteindelijk loont hard werken en loop ik dadelijk zelfverzekerd en lekker in m'n vel zitten over het strand met een sixpack, en verdiend!

Ik heb ook nu al zin om na de zomer weer gains te maken en doelstellingen te behalen en progressie te boeken. Ik zou op de lange termijn wel eens aan een wedstrijd mee willen doen, maar eerst eens op een hoger niveau komen. Heb jij nagedacht over wedstrijden of reeds meegedaan?

Nog nooit meegedaan.
Wel nagedacht dat zeker.
Het is een moeilijke keuze vind ik.
Je moet echt 14-16 weken leven als een kluizenaar die chaggie is wil je goed presteren.,
Dat is heel zwaar voor de mensen om je heen.
Niet te vergeten je werk. Je gaat iedereen afsnauwen, en dat kan verkeerd uitpakken.
Je moet heel egocentrisch zijn wil je een goede klassering kunnen neerzetten.
Dat zijn heel veel opofferingen.
Niet te vergeten vriendjes politiek en al die dingen die je ziet als je paar jaar wedstrijden volgt.
Hele aparte wereld.

Nog nooit meegedaan.
Wel nagedacht dat zeker.
Het is een moeilijke keuze vind ik.
Je moet echt 14-16 weken leven als een kluizenaar die chaggie is wil je goed presteren.,
Dat is heel zwaar voor de mensen om je heen.
Niet te vergeten je werk. Je gaat iedereen afsnauwen, en dat kan verkeerd uitpakken.
Je moet heel egocentrisch zijn wil je een goede klassering kunnen neerzetten.
Dat zijn heel veel opofferingen.
Niet te vergeten vriendjes politiek en al die dingen die je ziet als je paar jaar wedstrijden volgt.
Hele aparte wereld.
Dat is waar. Ik moet zeggen dat de invloed op je humeur per persoon wel kan verschillen, maar als je erg laag gaat, zal dat zeker wel optreden. Zou vriendjespolitiek ook al tijdens bijvoorbeeld een MAP-wedstrijd C-klasse voorkomen?

Dat is waar. Ik moet zeggen dat de invloed op je humeur per persoon wel kan verschillen, maar als je erg laag gaat, zal dat zeker wel optreden. Zou vriendjespolitiek ook al tijdens bijvoorbeeld een MAP-wedstrijd C-klasse voorkomen?

Moeilijke vraag.

Maar ik heb ook op beginners wedstrijden lui weg gestuurd zien worden met als reden gyno/acne terwijl dat zo minimaal was.
En andere lui mochten door met rug vol pukkels....

Is gewoon niet meer wat het geweest is.

Oke, dat is inderdaad wat minder. Ik ben onlangs voor het eerst bij een wedstrijd wezen kijken (Benelux Fitness Challenge). Ik denk dat met een jaar goed trainen en daarna voorbereiden, deelname aan C-klasse wel te doen is, ook al ligt per definitie het niveau op een wedstrijd al hoog. Niet te vergelijken met andere sporten.

Gisteravond, dagelijkse meal:

- 100 gram rijst
- 200 gram kipfilet
- 400 roerbakgroente: vandaag: Thais.
2017-06-04 19.32.14.jpg

Mealprepday:
2017-06-05 09.08.45.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug