God heeft niet de mens geschapen,maar de mens heeft God geschapen! Wat weten wij met de huidige wetenschappelijke kennis van het universum? Nauwelijks iets, schat ik in. We weten zelfs amper iets van de structuur, weten niet eens of het eindig of oneindig is en tasten in het duister over zelfs de mogelijkheid van het bestaan van buitenaards leven. Wie weet is er wel een alomvattend Masterplan. Maar waar ik besef dat ik niets weet, pretenderen religieuzen wel de Waarheid in pacht te hebben, terwijl ze hun verzinsels ook nog op vaak agressieve wijze aan anderen wensen op te dringen.
Ik heb geen moeite met mensen die uit spirituele overwegingen uit vrije keuze kiezen voor een religie wel met figuren die nu eenmaal niet zelfstandig kunnen denken,en zich nooit hebben weten los te koppelen van hun opvoeding.
Blind zijn voor andere ingevingen /meningen wars van elke realiteitsvorm.
De mensheid weet helemaal niets!!
Zowel de wetenschap niet als mensen die in wat voor god/religie dan ook geloven.
Als iedereen daar nu is vrede mee heeft scheelt dat een hoop mensenlevens!
Ik heb geen moeite met mensen die uit spirituele overwegingen uit vrije keuze kiezen voor een religie wel met figuren die nu eenmaal niet zelfstandig kunnen denken,en zich nooit hebben weten los te koppelen van hun opvoeding.
Blind zijn voor andere ingevingen /meningen wars van elke realiteitsvorm.
De mensheid weet helemaal niets!!
Zowel de wetenschap niet als mensen die in wat voor god/religie dan ook geloven.
Als iedereen daar nu is vrede mee heeft scheelt dat een hoop mensenlevens!
Laatst bewerkt:

en nog veel langer ook
meestal worden de robotten door de chinezen gemaakt die geen geloof hebben dus het ook niet programeren in een chip