XXL Nutrition

Wie gelooft er hier?

hehe maar we zijn gewoon zwaar off topic aan het gaan, ik vnid het gewoon triest dat velen het zo moeilijk om religie achter zich te laten, en het echte avontuur aan te gaan, bij mij is het nooit een drempel geweest, zelfs als kind vond ik het al infantiel gebrabbel.

1 tip, probeer je nooit vast te zetten in 1 dogmatische visie, maar blijf aan de andere kant met je beide voeten op de grond, klinkt misschien nogal tegenstrijdig maar een intelligent mens weet dat hij niets weet (vrij naar socrates, misschien nog de eerlijkste vent uit de hele geschiedenis van de wijsbegeerte :D).
er zijn geen waarheden enkel justified assertions.

een gelovig iemand moet ook met beide voeten op de grond blijven staan........................anders valt hij om met squatten!
:p

hehe maar we zijn gewoon zwaar off topic aan het gaan, ik vnid het gewoon triest dat velen het zo moeilijk om religie achter zich te laten, en het echte avontuur aan te gaan, bij mij is het nooit een drempel geweest, zelfs als kind vond ik het al infantiel gebrabbel.

waarom moet je dan gelovigen zo opdringen het geloof uit de weg te gaan, kun je niet accepteren dat ze daar voor gekozen hebben?
:rolleyes:

stonden al op de verlanglijst, but than again: wat niet :D

Voorlopig probeer ik het nog een beetje aan de oppervlakte te houden. Eerst eens leren watertrappelen enzo :D

Lijkt me ook verstikkend te kunnen werken: al die verschillende theorien. Net gitaarspelen: kennis van de theorie is mooi, maar je moet muziek kunnen maken. Al is muziek natuurlijk veel praktischer en kom je in het geval van die freaky filosofen niet onder een bepaalde basiskennis uit. Aan de andere kant: met kennis van structuur naar een muziekstuk luisteren opent wel compleet andere gezichtsvelden. Teveel op 1 instrument gericht zijn belemmert bijvoorbeeld het horen van anderen. Ik heb veel gitaar gespeeld en ben de laatste tijd eens een beetje aan het bassen: nu merk ik pas hoe slecht ik daar naar heb geluisterd.
Wellicht zijn al die theorien een beetje als een band te zien? voeg ze goed samen en er is veel mogelijk: maar een piccolo in Grindcore herrie a la Dying Fetus gaat niet helemaal werken (waarmee ik niet wil zeggen dat alle muziek dan ook maar even goede muziek is: Andre Hazes BLIJFT k*t, of je moet totaal bezopen zijn, vergelijkbaar met de barfilosofie om 5 uur in de ochtend; wat is het leven toch prachtig met een kater van 1 meter 80 :D)

second that. Het is gewoon jammer om mensen te zien worstelen met de simpele vragen die gewoon algemene feiten betreffen.

nope dat zijn toch echt de mensen die een religie belijden. De schapen die achter de ayatollahs e.d. staan, of potentieel een gek als Fawaz.
Voor zover het gaat om door menselijk handelen te beinvloeden zaken tenminste. Maar onmiskenbaar dat religie snel kan zorgen voor een zieke doorwerking in het menselijk handelen. Maar dat geldt evenwel voor ieder dogmatisch en totalitair regime.

Gek?
Een revolutionar of een visionarie zal je bedoelen, en een groot man die je dankbaar moet zijn

Sjeich Jneid fawaz: Maar door onze boodschap denk ik dat we misschien wel tientallen jongeren behoed hebben voor een val in criminaliteit enerzijds en voor een doorslaan naar extremisme anderzijds.”

Een een groot denker ook nog

Sjeich Jneid Fawaz: Om die reden moet de islam altijd streven naar het verkrijgen van politieke macht, vindt de sjeik. En alleen op dat niveau is het toegestaan de koranteksten met een oproep de ongelovigen te bevechten in de praktijk te brengen. „Stel dat je een islamitische staat hebt. De leider van zo’n staat is verplicht om de afgoderij te bestrijden, en dus ook de mensen die deze zonde bedrijven. Maar nooit zonder meer. Als ze zich bekeren, krijgen ze altijd weer een kans. Allah is vergevingsgezind en barmhartig.”

Ik ben subhanallah blij dat zo een groot man en denker en filosoof zich in onze rangen heeft gevoegd om de mensen op het ware pad van verlichting te leiden en geestelijke ontwikkeling

Gek?
Een revolutionar of een visionarie zal je bedoelen, en een groot man die je dankbaar moet zijn

Misschien wel tientallen! Maar goed, als ie ze nu ook nog de schoolbanken in praat zal ik 'em geen randebiel meer noemen.

Ik ben subhanallah blij dat zo een groot man en denker en filosoof zich in onze rangen heeft gevoegd om de mensen op het ware pad van verlichting te leiden en geestelijke ontwikkeling

Wat is er zo groot aan zijn denkwijze en waar houdt hij zich als filosoof mee bezig? Hoe rijmt hij trouwens geestelijke ontwikkeling met jongeren uit de schoolbanken praten? Of is die 'geest' een 'wolkje' dat nooit doodgaat en eeuwig kan branden?

Als die man een groot denker is, ben ik Allah

Ik worstel liever niet met Jezus.. zeker niet met m'n ogen dicht. :roflol:

je kunt je ogen er voor sluiten en tegelijk mee worstelen ( of niet.....), maar 1 ding is zeker:

JEZUS HOUD(T) VAN JE!!!!
:D

Dan heeft Jezus mooi last van een gevalletje onbeantwoorde liefde.

Het is btw houdt. (jezus: 2e pers, tegenwoordige tijd: stam + t)

Daarbij moet Jezus wel een gruwelijke hekel aan ons hebben: een kleine 80 jaar (vrouwen iets meer) weggerukt worden uit de hemel? Beetje pech en je wordt als vrouw bij een of andere Somalische islamitische stam neergepleurd in alwetendheid. Voor je het weet dichtgenaaid en uitgehuwelijkt. Maar HIJ HOUDT VAN JE!!!! En hij kan ALLES! Zoals (vage) ziektes genezen.

Ik vind het nogal een incestuele vader-zoon/dochter relatie.

1 tip, probeer je nooit vast te zetten in 1 dogmatische visie, maar blijf aan de andere kant met je beide voeten op de grond, klinkt misschien nogal tegenstrijdig maar een intelligent mens weet dat hij niets weet (vrij naar socrates, misschien nog de eerlijkste vent uit de hele geschiedenis van de wijsbegeerte :D).
er zijn geen waarheden enkel justified assertions.

Yep, ik doe m'n best;)

als er al Goden bestaan moeten me dat toch effe een bende klootzakken zijn die ons laten afzien voor hun vermaak.

Maar het blijven wel leuke verhaaltjes natuurlijk.

Ik vind het altijd gevaarlijk als massa's mensen zonder na te denken een leider gaat volgen, en dat krijg je wel met dat geloof, lekker je aan te regeltjes houden, geen vragen stellen, en je komt wel in de hemel, het helpt natuurlijk ook wel om een boel idioten in het gareel te houden.

Gek?

Hij behoedt voor extremisme. :roflol: Als doel nationaal geloof opleggen door politiek, hoe achterlijk ben je dan.

religie is de extreemste vorm van intellectuele luiheid, lekker stoppen bij de bevraging van alle raadsels in een mensenleven en het blindelings aannemen van absurde premissen om zo zijn zielsrust te vinden, dan kan je even goed de kogel door de kop laten vliegen.

een filosoof of wetenschapper zal nooit stoppen met het zoeken, maar altijd verder de weg naar de waarheid proberen bloot te leggen, desnoods voor volgende generaties, religie: de dooddoener van de menselijke ontplooiing.

Waar is dit op gebaseerd. Jij bent te lui om verder te kijken dan je neus lang is. Je blijft in het veilige straatje lopen van de wetenschap. Om altijd te kunnen zeggen: Kijk, ik ben het eens met de meest geleerde mensen op aarde. Stoere jongen.
Ik ben een wedergeboren Christen en ik loop achter Jezus aan. En hard ook. Maar ik neem wel de tijd om over elk onderwerp mijn eigen mening te vormen.
Maar durf af te wijken van de massa. En vorm jij dan ook je eigen mening over onderwerpen, in plaats van achter professor docterrandus naaikaus aan te hobbelen. Denk je nu echt dat alles pats boem er in één keer was. Dat het leven doelloos is. Nee, natuurlijk niet. Durf de échte waarheid te onderzoeken. En je zal zien dat er meer is dan stoffige boekjes van oude knarretjes. Ga voor God, voel om het is om onder zijn vleugels te leven. En dan zul je hard lachen om wie je eerst was. Met al die nutteloze theorie'tjes.
Maar de keuze ligt bij jou. Jij lijkt mij een slim iemand als ik al die posts van jou lees. Iemand die waarschijnlijk gestudeerd heeft en veel dingen onderzocht heeft. Maar onderzoek dan eens het christelijke geloof. En doe dat objectief, als mens met gevoelens. Niet als wetenschappelijke machine. En je zal zien: er is maar één waarheid.

Waar is dit op gebaseerd. Jij bent te lui om verder te kijken dan je neus lang is. Je blijft in het veilige straatje lopen van de wetenschap. Om altijd te kunnen zeggen: Kijk, ik ben het eens met de meest geleerde mensen op aarde. Stoere jongen.
Ik ben een wedergeboren Christen en ik loop achter Jezus aan. En hard ook. Maar ik neem wel de tijd om over elk onderwerp mijn eigen mening te vormen.
Maar durf af te wijken van de massa. En vorm jij dan ook je eigen mening over onderwerpen, in plaats van achter professor docterrandus naaikaus aan te hobbelen. Denk je nu echt dat alles pats boem er in één keer was. Dat het leven doelloos is. Nee, natuurlijk niet. Durf de échte waarheid te onderzoeken. En je zal zien dat er meer is dan stoffige boekjes van oude knarretjes. Ga voor God, voel om het is om onder zijn vleugels te leven. En dan zul je hard lachen om wie je eerst was. Met al die nutteloze theorie'tjes.
Maar de keuze ligt bij jou. Jij lijkt mij een slim iemand als ik al die posts van jou lees. Iemand die waarschijnlijk gestudeerd heeft en veel dingen onderzocht heeft. Maar onderzoek dan eens het christelijke geloof. En doe dat objectief, als mens met gevoelens. Niet als wetenschappelijke machine. En je zal zien: er is maar één waarheid.

HALELUJA!
:cool:

Maar onderzoek dan eens het christelijke geloof. En doe dat objectief, als mens met gevoelens. Niet als wetenschappelijke machine. En je zal zien: er is maar één waarheid.

Ik heb onlangs nog het Christelijk geloof mogen bestuderen en dan met name haar oorsprong en groei door de geschiedenis en ik kan je vertellen dat het van toevalligheden en pragmatische aanpassingen aan elkaar hangt om zo verbreid te zijn als het nu is. Het had net zo goed een ander geloof kunnen zijn, net als ieder ander geloof en allemaal pretenderen ze de waarheid in pacht te hebben. Wetenschap niet, die is op zoek naar de waarheid en kennelijk doen ze dat redelijk goed gezien de vooruitgangen die we geboekt hebben. Denk bijvoorbeeld aan hoe oud we nu worden dankzij diezelfde wetenschap..

Nee voor vooruitgang moet je niet bij dat fabeltjesboek zijn alhoewel ik wel vind dat het een heel nuttig boek is geweest en nog steeds is, voornamelijk voor lieden die mentale en morele houvast zoeken in het leven omdat ze zichzelf geen richting kunnen geven en bang zijn niets meer te zijn dan een tijdelijke biologische reactie welke in een mum van tijd weer verteerd zal zijn.

Ik heb onlangs nog het Christelijk geloof mogen bestuderen en dan met name haar oorsprong en groei door de geschiedenis en ik kan je vertellen dat het van toevalligheden en pragmatische aanpassingen aan elkaar hangt om zo verbreid te zijn als het nu is. Het had net zo goed een ander geloof kunnen zijn, net als ieder ander geloof en allemaal pretenderen ze de waarheid in pacht te hebben. Wetenschap niet, die is op zoek naar de waarheid en kennelijk doen ze dat redelijk goed gezien de vooruitgangen die we geboekt hebben. Denk bijvoorbeeld aan hoe oud we nu worden dankzij diezelfde wetenschap..

Nee voor vooruitgang moet je niet bij dat fabeltjesboek zijn alhoewel ik wel vind dat het een heel nuttig boek is geweest en nog steeds is, voornamelijk voor lieden die mentale en morele houvast zoeken in het leven omdat ze zichzelf geen richting kunnen geven en bang zijn niets meer te zijn dan een tijdelijke biologische reactie welke in een mum van tijd weer verteerd zal zijn.

en waar blijft je standhouding bij het weerleggen van plotselinge verdwenen kanker-tumoren ( oorzaak: bidden & geloof), terwijl de wetenschap zonder oplossing zat?
:D

Terug
Naar boven