Fitness Seller

Wie gelooft er hier?

dus de goede liefhebbende gelovigen moeten telkens weer lijden omdat de extremistische gelovigen het altijd weer weten te verpesten?

heb eens een wat bredere kijk op de wereld man!
:rolleyes:
Ik vind juist dat gelovigen een te bekrompen kijk hebben op de wereld ;)

Maar ik heb het al gezegd: ik heb geen haatgevoelens naar gelovigen toe, wat niet wegneemt dat mijn kritiek in die richting scherp is en blijft.

Je hoeft nooit aan iemand verantwoording af te leggen, maar 't zou wel sociaal zijn als je je een beetje gedraagt.:p

Gelovige doen soms net alsof zij nooit iets haten of jaloers zijn. Geloof ik niks van.. emoties pakken je gruwelijk hard aan. Of je't nu wil of niet.

natuurlijk hebben gelovigen emoties!

of denk je dat het me niets interesseerde, toen ik in mei 2005 van de dokter moest vernemen dat mijn pa nog maar een paar dagen te leven had?

het gaat erom HOE je met je emoties om kan gaan!
;)

natuurlijk hebben gelovigen emoties!

of denk je dat het me niets interesseerde, toen ik in mei 2005 van de dokter moest vernemen dat mijn pa nog maar een paar dagen te leven had?

het gaat erom HOE je met je emoties om kan gaan!
;)

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw vader geleefd heeft, maar als hij zijn leven goed geleefd heeft kan het natuurlijk ook iets mooi zijn

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw vader geleefd heeft, maar als hij zijn leven goed geleefd heeft kan het natuurlijk ook iets mooi zijn

OMG wtf lul jij nou? Wat maakt het nou uit hoe zijn vader heeft geleefd, dus jij bedoelt, als je niet goed heb geleefd, dan mag je wel dood gaan? En hoe kan het ingodsnaam iets moois zijn als je vader komt te overlijden? Ben je gek ofzo?

mijn pa was altijd sportief, ging op de fiets naar zijn werk, rookte niet, sportte veel..........en kreeg na 1 jaar VUT plotseling Kanker....zit niet in de familie?
( vanaf opname ziekenhuis, waarbij hij zelf nog naar het ziekenhuis reed in de auto, tot aan zijn overlijden zat slechts 12 DAGEN!)
:o:(:mad:

OMG wtf lul jij nou? Wat maakt het nou uit hoe zijn vader heeft geleefd, dus jij bedoelt, als je niet goed heb geleefd, dan mag je wel dood gaan? En hoe kan het ingodsnaam iets moois zijn als je vader komt te overlijden? Ben je gek ofzo?
mijn vader geloofde wel in God, maar hij bidde nooit, ging nooit naar de kerk, en op zijn sterfbed was hij nog zo eigenwijs geen gebeden van anderen te accepteren, onder het mom: ik doe het zelf! ( koppig en eigenwijs dus)

toendertijd was ik boos en verdrietig; telkens aan God vragen WAAROM, WAAROM?
nu denk ik dat dit de enige manier was om me eens volwassen te laten worden.......op mijn 35e..

nu heb ik er vrede mee ( ben 2 weken na zijn overlijden lid geworden van dit forum, om iets om handen te hebben.....)
:o

Praat geen onzin jij, jij bent atheist dus ja het is wel begrijpelijk dat je niet begrijpt wat ik bedoel

Dus dan is het de eigen schuld van mijn opa een paar jaar geleden dat hij is gestorven aan kanker? Omdat hij niet naar de kerk ging? Dit moet niet gekker worden.

rustig aan kerel, Michael is tenslotte pas 14.......

Haha sorry, ik ga ervanuit hier dat iedereen me probeert aan te vallen en dan kan ik nog wel eens scherp uit de hoek komen. Maar mischien begreep je mijn bericht niet, en als je zijn bericht zou zien zou je het verkeerde beeld kunnen krijgen

Dat hoop ik dan maar, dat ik het verkeerd begrepen heb;)

Haha sorry, ik ga ervanuit hier dat iedereen me probeert aan te vallen en dan kan ik nog wel eens scherp uit de hoek komen. Maar mischien begreep je mijn bericht niet, en als je zijn bericht zou zien zou je het verkeerde beeld kunnen krijgen

Mss een beetje bekrompen en generaliserend van mij, maar soms lijkt het alsof alle moslims (en veel andere gelovigen) hier van uit gaan.:o

Dus dan is het de eigen schuld van mijn opa een paar jaar geleden dat hij is gestorven aan kanker? Omdat hij niet naar de kerk ging? Dit moet niet gekker worden.

Tuurlijk niet. Het leven bestaat uit kansen. Stel dat 2 op de 5 mensen kanker krijgen, dan heeft iedereen 40% kans om kanker te krijgen. Jouw opa behoorde helaas net tot die 40%. Niemand heeft jouw opa gekozen, jouw opa had gewoon pech.

Ik kan me voorstellen dat het zwaar is voor gelovigen als iemand sterft. Aangezien God volgens hen alles van tevoren bepaald heeft, heeft god ook bepaald dat jouw lieve opa en klusmiers besta pa vervelend zouden sterven, terwijl ze goede mensen waren. Dan vraag je je toch af van waarom hun? Maar als je uit gaat van de kans regel, dan wordt alles een stuk duidelijker en kan je hier vrede mee hebben.

In dit filmpje wordt vanaf 1:20 uitgelegd wat het is als bijvoorbeeld iemand sterft.
YouTube - Atheist Life vs Religious Life

Laatst bewerkt:
Job 2

1De engelen (A) verschenen opnieuw voor de HERE en satan was er ook weer bij.

2"Waar komt u nu vandaan?" wilde de HERE van satan weten. "Ik heb een tocht over de aarde gemaakt", was satans antwoord.

3"En, hebt u nu op mijn dienaar Job gelet?" vroeg de HERE. "Hij is een voortreffelijk man; hij heeft ontzag voor God en gaat het verkeerde uit de weg. Hij heeft zijn geloof in Mij behouden, ondanks dat u Mij overhaalde u toe te staan hem zonder reden kwaad te doen."

4-5 "Zijn eigen huid is hem het meeste waard", vond satan. "Een mens zal alles doen om zijn leven te redden. Laat hem maar eens goed ziek worden, dan vervloekt hij U midden in Uw gezicht!"

6"Doe met hem wat u wilt", antwoordde de HERE, "maar laat hem in leven."

7Satan verliet de HERE en trof Job met vreselijke zweren. Van top tot teen zat hij onder.

8Job pakte een potscherf om zich mee te krabben en ging in de as zitten.

9Zijn vrouw zei tegen hem: "Blijf je nog steeds zo gelovig, ondanks alles wat je moet meemaken? Keer God toch de rug toe!"

10Maar hij antwoordde: "Dat is dom gepraat. Verwachten wij alleen maar goede dingen uit de hand van God en nooit tegenslag of moeilijke dingen?" Ondanks al deze tegenslagen kwam geen verkeerd woord over Jobs lippen.

11Toen drie vrienden van Job hoorden van het leed dat hem getroffen had, spraken zij af naar hem toe te gaan om hem te troosten en te bemoedigen. Het waren de Temaniet Elifaz, de Suhiet Bildad en de Naämathiet Zofar.

12Job was zo veranderd dat zij hem van een afstand nauwelijks herkenden. Luid huilend scheurden zij hun kleren en gooiden stof in de lucht om hun verslagenheid kenbaar te maken.

13Zeven dagen en nachten zaten zij zwijgend bij hem op de grond. Niemand zei iets, want zij beseften dat zijn verdriet zo groot was, dat woorden tekortschoten.

een gelovige heeft ze ingeruild voor intereese, naastenliefde, vrede, enz.

Behalve voor homocoïtusuelen en diepgaande interesse in de natuur. Nee, daar hebben ze angst voor.
Wat een walgelijke zelfverheerlijking. Vrede? Wat een idioterie. Er is geen vrede in het christelijk geloof; de geestelijke oorlog is in volle gang. Hoe kan je spreken van vrede, als datgene wat belangrijk is dan het hier en nu een plek is waar een constante oorlog heerst? Omdat de idiote skydaddy hulpeloos moest toekijken hoe hij slechtheid had geschapen.

Als religie is in de man, is de wijsheid in de kan.

En die kan is de gifbeker voor de religie.

Behalve voor homocoïtusuelen en diepgaande interesse in de natuur. Nee, daar hebben ze angst voor.
Wat een walgelijke zelfverheerlijking. Vrede? Wat een idioterie. Er is geen vrede in het christelijk geloof; de geestelijke oorlog is in volle gang. Hoe kan je spreken van vrede, als datgene wat belangrijk is dan het hier en nu een plek is waar een constante oorlog heerst? Omdat de idiote skydaddy hulpeloos moest toekijken hoe hij slechtheid had geschapen.

Als religie is in de man, is de wijsheid in de kan.

En die kan is de gifbeker voor de religie.

ik ben niet bang voor homos noch de natuur.......

ik hoop dat je handtekening gegrift in je grafsteen kan komen te staan.....

je bent waarschijnlijk best een geleerde knaap, maar met dit soort dooddoeners kom je over als een achterlijke chimpansee..............( maar die kan er niets aan doen, jij wel!)
:mad:

ik ben niet bang voor homos noch de natuur.......

ik hoop dat je handtekening gegrift in je grafsteen kan komen te staan.....

je bent waarschijnlijk best een geleerde knaap, maar met dit soort dooddoeners kom je over als een achterlijke chimpansee..............( maar die kan er niets aan doen, jij wel!)
:mad:

whahahahaha :roflol: Mijn grafsteen? It would be an honour. Op mijn grafsteen zou iets als: 'hier ligt god', of 'god is dood' ook niet misstaan denk ik.

Hehe, niet bang voor de natuur? Lees eens wat over evolutie, radiometrische datering en astronomie. Je verwordt tot een feitelijk nietszeggend stukje sterrenstof, geaccumuleerd door een naturalistisch fenomeen genaamd evolutie dat in plaats van voortdrijvend op de schepping van leven, een kern vindt in de dood van ongeschikte kandidaten op een miniscuul steentje in een onbetekenend plekje in een gigantisch universum.
Wij zijn hier niet vanwege schepping van 1 soort, maar vanwege de dood van vele duizenden, zo niet miljoenen andere.

Het aanhangen van een godsbeeld zoals de gemiddelde evangelisch christen doet is een kinderlijk vertoon van onkunde een betekenisvolle plek in het leven aan te nemen op grond van rationaliteit. Die wordt gezocht in de dood, waar de ratio zijn ultieme einde vind.

Job 2

1De engelen (A) verschenen opnieuw voor de HERE en satan was er ook weer bij.

2"Waar komt u nu vandaan?" wilde de HERE van satan weten. "Ik heb een tocht over de aarde gemaakt", was satans antwoord.

3"En, hebt u nu op mijn dienaar Job gelet?" vroeg de HERE. "Hij is een voortreffelijk man; hij heeft ontzag voor God en gaat het verkeerde uit de weg. Hij heeft zijn geloof in Mij behouden, ondanks dat u Mij overhaalde u toe te staan hem zonder reden kwaad te doen."

4-5 "Zijn eigen huid is hem het meeste waard", vond satan. "Een mens zal alles doen om zijn leven te redden. Laat hem maar eens goed ziek worden, dan vervloekt hij U midden in Uw gezicht!"

6"Doe met hem wat u wilt", antwoordde de HERE, "maar laat hem in leven."

7Satan verliet de HERE en trof Job met vreselijke zweren. Van top tot teen zat hij onder.

8Job pakte een potscherf om zich mee te krabben en ging in de as zitten.

9Zijn vrouw zei tegen hem: "Blijf je nog steeds zo gelovig, ondanks alles wat je moet meemaken? Keer God toch de rug toe!"

10Maar hij antwoordde: "Dat is dom gepraat. Verwachten wij alleen maar goede dingen uit de hand van God en nooit tegenslag of moeilijke dingen?" Ondanks al deze tegenslagen kwam geen verkeerd woord over Jobs lippen.

11Toen drie vrienden van Job hoorden van het leed dat hem getroffen had, spraken zij af naar hem toe te gaan om hem te troosten en te bemoedigen. Het waren de Temaniet Elifaz, de Suhiet Bildad en de Naämathiet Zofar.

12Job was zo veranderd dat zij hem van een afstand nauwelijks herkenden. Luid huilend scheurden zij hun kleren en gooiden stof in de lucht om hun verslagenheid kenbaar te maken.

13Zeven dagen en nachten zaten zij zwijgend bij hem op de grond. Niemand zei iets, want zij beseften dat zijn verdriet zo groot was, dat woorden tekortschoten.

Wat haal jij hier nu uit Klus?

Terug
Naar boven