AndroidHealthClinic

Wie gelooft er hier?

Het aanhangen van een godsbeeld zoals de gemiddelde evangelisch christen doet is een kinderlijk vertoon van onkunde een betekenisvolle plek in het leven aan te nemen op grond van rationaliteit. Die wordt gezocht in de dood, waar de ratio zijn ultieme einde vind.
liever een kind op geestelijk vlak, dan een atheistische nietsnut die niks liever doet dan anderen proberen neer te halen....

leer er eens vrede mee te hebben jongen, ik zal niet veranderen, jij evenmin denk ik zo.........so be it!
;)

Wat haal jij hier nu uit Klus?

dat je als christen aan beproevingen blootstaat, en hoe ga je ermee om!
:thumbs:

Hoe ga je ermee om? Just deal with it, dat is het toch. Dat hoef je toch niet uit een boek te halen.

zou jij hetzelfde kunnen reageren zoals Job heeft gedaan, terwijl je vrienden niet eens meer achter je staan?

Job is een goed voorbeeld van een ware christen!
:thumbs:

dit soort kracht hebben weinig mensen in zich van nature.........iedereen heeft zijn eigen zwaktes, en satan maakt daar dankbaar misbruik van!

BE PREPARED!!
;)

Satan? bewijs eerst maar eens dat hij bestaat voordat je over satan/god/paashaas begint

Lekker positief. God laat satan zijn gang gaan en die arme Job slikt het maar. En als ik het zo lees staan zijn vrienden juist achter hem, maar is hij zelf van de kaart.

Maar goed, het blijft fictie natuurlijk

ongelovigen accepteren geen bewijs uit de Bijbel, stom genoeg omdat ze het niet zien!!
:p
In de tijd van de vertellingen van de bijbel kende men de term "roman" nog niet en gezien het om zoveel verschillende verhalen gaat lijkt het me sterk dat de toevallige uitvinding van de "roman" voorbij geschoten is. (De erste roman ooit geschreven was een verhaal betreffende een schaal).

Hoewel dat niet zegt dat de verhalen niet sterk aangedikt zijn en vaag beschreven.

In de tijd van de vertellingen van de bijbel kende men de term "roman" nog niet en gezien het om zoveel verschillende verhalen gaat lijkt het me sterk dat de toevallige uitvinding van de "roman" voorbij geschoten is. (De erste roman ooit geschreven was een verhaal betreffende een schaal).

Hoewel dat niet zegt dat de verhalen niet sterk aangedikt zijn en vaag beschreven.
Spreuken 16

1Een mens kan van alles van plan zijn, maar de HERE bepaalt de loop van de gebeurtenissen.
2Een mens doet wat hem het beste lijkt, maar de HERE weet wat daarbij in hem omgaat.
3Leg uw werk in de handen van de HERE, dan zullen uw plannen werkelijkheid worden.
4De HERE heeft alles met een doel gemaakt, ook de goddeloze voor de dag van de straf.
5De HERE verafschuwt alle hooghartigen; zij en hun nakomelingen zullen hun straf niet ontlopen.
6Door liefde en trouw wordt de misdaad vergeven en uit ontzag voor de HERE mijdt men het kwaad.
7Als iemand leeft zoals de HERE wil, laat Hij het zelfs in orde komen met zijn vijanden.
8Beter weinig, maar met oprechtheid, dan oneerlijk verkregen rijkdom.
9Een mens bepaalt in zijn hart wat hij wil doen, maar de HERE heeft het laatste woord.
10De koning is scherpzinnig en zijn vonnissen zijn goed.
11De HERE hanteert de weegschaal van het recht, de gewichten komen uit Zijn handen.
12Koningen moeten een afkeer hebben van goddeloosheid, want alleen oprechtheid is een goede basis voor de troon.
13Koningen moeten gerechtigheid liefhebben; zij houden van mensen die rechtvaardig zijn.
14De woede van de koning leidt tot de dood, wie wijs is, weet die woede te stillen.
15De vriendelijkheid van de koning geeft leven, zijn gunst is als een langverwachte regen.
16Het is beter wijsheid te krijgen dan puur goud, beter uitnemend inzicht te hebben dan zilver.
17De oprechte mens moet een weg volgen waarop geen kwaad ligt; wie goed uitkijkt waar hij gaat, beschermt zijn leven.
18Trots komt voor de vernietiging en hoogmoed voor de val.
19Het is beter bescheiden te zijn met vriendelijke mensen dan de buit te delen met trotse mensen.
20Wie Gods woord ter harte neemt, zal het goede vinden; gelukkig is hij, die op de HERE vertrouwt.
21Iemand met een wijs hart zal verstandig worden genoemd en zijn woorden zullen goede lessen in zich bergen.
22Het verstand van goede leermeesters is een bron van leven, maar de lessen van de dwazen leiden naar de dood.
23Het hart van een verstandig mens laat hem wijze woorden spreken, en die vormen een overvloed van wijze lessen.
24Vriendelijke uitspraken zijn als een honingraat, zoet voor het verstand en medicijn voor het lichaam.
25Iemand kan van zichzelf denken dat hij goed leeft, maar toch leidt zijn levensweg naar de dood.
26Een arbeider moet hard werken omdat hij anders niets te eten heeft. Zijn maag zet hem tot werken aan.
27Een boosdoener heeft altijd kwaad in de zin, zijn woorden kwetsen, alsof het brandende pijlen waren.
28Een slecht mens is een konstante bron van ruzie en een stiekeme roddelaar weet zelfs de beste vriendschap kapot te maken.
29Een gewelddadig mens tracht ook de ander aan te steken en leidt hem zo op de verkeerde weg.
30Hij sluit zijn ogen om zich beter te kunnen concentreren op zijn slechte plannen en voert ze ook uit, met saamgeknepen lippen.
31Grijze haren zijn het sieraad van hen, die de goede weg bewandelen.
32Een geduldig mens is beter dan een sterk mens, en wie zichzelf goed in bedwang heeft, is sterker dan de man die steden inneemt.
33Het lot wordt weliswaar ongezien geworpen, maar de HERE bepaalt hoe het valt.
:D

Klusmier, droom jij de bijbel toevallig?

Het viel me gewoon op. Dat ik zelf niet gelovig ben, heb ik er nog niks op tegen hoor.

Spreuken 16

1Een mens kan van alles van plan zijn, maar de HERE bepaalt de loop van de gebeurtenissen.
2Een mens doet wat hem het beste lijkt, maar de HERE weet wat daarbij in hem omgaat.
3Leg uw werk in de handen van de HERE, dan zullen uw plannen werkelijkheid worden.
4De HERE heeft alles met een doel gemaakt, ook de goddeloze voor de dag van de straf.
5De HERE verafschuwt alle hooghartigen; zij en hun nakomelingen zullen hun straf niet ontlopen.
6Door liefde en trouw wordt de misdaad vergeven en uit ontzag voor de HERE mijdt men het kwaad.
7Als iemand leeft zoals de HERE wil, laat Hij het zelfs in orde komen met zijn vijanden.
8Beter weinig, maar met oprechtheid, dan oneerlijk verkregen rijkdom.
9Een mens bepaalt in zijn hart wat hij wil doen, maar de HERE heeft het laatste woord.
10De koning is scherpzinnig en zijn vonnissen zijn goed.
11De HERE hanteert de weegschaal van het recht, de gewichten komen uit Zijn handen.
12Koningen moeten een afkeer hebben van goddeloosheid, want alleen oprechtheid is een goede basis voor de troon.
13Koningen moeten gerechtigheid liefhebben; zij houden van mensen die rechtvaardig zijn.
14De woede van de koning leidt tot de dood, wie wijs is, weet die woede te stillen.
15De vriendelijkheid van de koning geeft leven, zijn gunst is als een langverwachte regen.
16Het is beter wijsheid te krijgen dan puur goud, beter uitnemend inzicht te hebben dan zilver.
17De oprechte mens moet een weg volgen waarop geen kwaad ligt; wie goed uitkijkt waar hij gaat, beschermt zijn leven.
18Trots komt voor de vernietiging en hoogmoed voor de val.
19Het is beter bescheiden te zijn met vriendelijke mensen dan de buit te delen met trotse mensen.
20Wie Gods woord ter harte neemt, zal het goede vinden; gelukkig is hij, die op de HERE vertrouwt.
21Iemand met een wijs hart zal verstandig worden genoemd en zijn woorden zullen goede lessen in zich bergen.
22Het verstand van goede leermeesters is een bron van leven, maar de lessen van de dwazen leiden naar de dood.
23Het hart van een verstandig mens laat hem wijze woorden spreken, en die vormen een overvloed van wijze lessen.
24Vriendelijke uitspraken zijn als een honingraat, zoet voor het verstand en medicijn voor het lichaam.
25Iemand kan van zichzelf denken dat hij goed leeft, maar toch leidt zijn levensweg naar de dood.
26Een arbeider moet hard werken omdat hij anders niets te eten heeft. Zijn maag zet hem tot werken aan.
27Een boosdoener heeft altijd kwaad in de zin, zijn woorden kwetsen, alsof het brandende pijlen waren.
28Een slecht mens is een konstante bron van ruzie en een stiekeme roddelaar weet zelfs de beste vriendschap kapot te maken.
29Een gewelddadig mens tracht ook de ander aan te steken en leidt hem zo op de verkeerde weg.
30Hij sluit zijn ogen om zich beter te kunnen concentreren op zijn slechte plannen en voert ze ook uit, met saamgeknepen lippen.
31Grijze haren zijn het sieraad van hen, die de goede weg bewandelen.
32Een geduldig mens is beter dan een sterk mens, en wie zichzelf goed in bedwang heeft, is sterker dan de man die steden inneemt.
33Het lot wordt weliswaar ongezien geworpen, maar de HERE bepaalt hoe het valt.

ok, stel.. ik neem dit aan als een gegeven.

Gevolg: een Ziek persoon verkracht een meisje van 11. De HERE bepaalde dit (1) (6 faalt per definitie)

Klusmier, droom jij de bijbel toevallig?

Het viel me gewoon op. Dat ik zelf niet gelovig ben, heb ik er nog niks op tegen hoor.

nog niet kerel........misschien af en toe de verhalen eruit.......dat wel!
;)

ik heb gewoon een paar goede links, naar een online Bible, en verder mijn Bijbel-kennis.......die ik elke dag probeer uit te breiden!

je kunt de Bijbel nog zovaak lezen, telkens zie je weer nieuwe dingen erin!

ok, stel.. ik neem dit aan als een gegeven.

Gevolg: een Ziek persoon verkracht een meisje van 11. De HERE bepaalde dit (1) (6 faalt per definitie)
dit gebeurt in het dagelijks leven, zonder dat je het in de gaten hebt

een ziek persoon doet nu eenmaal zulke dingen, op Aarde wordt hij berecht door een rechter.............uiteindelijk krijgt hij pas vergeving wanneer hij zelf die stap zal zetten!

ja en nee......

ik ben verslaafd aan DBB......

Citaat:
Origineel gepost door sanca [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Je bent er nog? :roflol:

ja.............ik kan maar geen afscheid nemen!
:treuren:

Citaat:
Origineel gepost door klusmier [Afbeelding niet meer beschikbaar]
weer genoeg gepost voor vandaag...............vrijdag weer een dag!
;)

Citaat:
Origineel gepost door klusmier [Afbeelding niet meer beschikbaar]
ik ga nu echt kappe!

DBB-verslaving......................kun je daar ook voor behandeld worden??
:roflol:

:roflol:

20.45~23.25 = afscheid nemen??

:D:D:D

dit gebeurt in het dagelijks leven, zonder dat je het in de gaten hebt

een ziek persoon doet nu eenmaal zulke dingen, op Aarde wordt hij berecht door een rechter.............uiteindelijk krijgt hij pas vergeving wanneer hij zelf die stap zal zetten!

ok dus eigenlijk zeg je ook dat dat meisje gestraft wordt voor haar voorouders?

Lees nou eens alle punten die je hier plakte... zie je niet dat ze gemaakt zijn om elkaar goed te praten? om iemand te verheerlijken? regelrechte onzin...

Als het waar zal zijn wat daar staat zijn mijn voorouders stuk voor stuk elke avond 2 uur op de knietjes gegaan, want ik heb het super lekker, mooie vriendin.. goede studie... wanneer het nodig is genoeg liquide middelen.. kortom, good life!

en ik ben volop tegen het geloof, puur en alleen om dat het mensen belemmert en er veel ellende van komt en ik persoonlijk irrationele mensen 'irritant' vind om het zo te noemen...

Vervang het woord god door de paashaas en iedereen maakt je belachelijk..

Komt mijn straf nog? of gaat mijn dochter verkracht worden?

ik zeg het natuurlijk nogal plat en probeer respecvol te krijgen, maar ik kan er gewoon niet bij dat iedereen in al die praatjes trapt

edit: okee hoop dat je er nog bent :P even een vraagje...

in welke situatie afgelope maand heb jij gemerkt dat god je een handje heeft geholpen? Terecht gewezen etc. concreet voorbeeld aub :D

ok dus eigenlijk zeg je ook dat dat meisje gestraft wordt voor haar voorouders?

Lees nou eens alle punten die je hier plakte... zie je niet dat ze gemaakt zijn om elkaar goed te praten? om iemand te verheerlijken? regelrechte onzin...

Als het waar zal zijn wat daar staat zijn mijn voorouders stuk voor stuk elke avond 2 uur op de knietjes gegaan, want ik heb het super lekker, mooie vriendin.. goede studie... wanneer het nodig is genoeg liquide middelen.. kortom, good life!

en ik ben volop tegen het geloof, puur en alleen om dat het mensen belemmert en er veel ellende van komt en ik persoonlijk irrationele mensen 'irritant' vind om het zo te noemen...

Vervang het woord god door de paashaas en iedereen maakt je belachelijk..

Komt mijn straf nog? of gaat mijn dochter verkracht worden?

ik zeg het natuurlijk nogal plat en probeer respecvol te krijgen, maar ik kan er gewoon niet bij dat iedereen in al die praatjes trapt

edit: okee hoop dat je er nog bent :P even een vraagje...

in welke situatie afgelope maand heb jij gemerkt dat god je een handje heeft geholpen? Terecht gewezen etc. concreet voorbeeld aub :D
ik had het niet over het meisje, maar over de zieke persoon!

waar daders zijn, zullen ook slachtoffers lopen...........net als dat een gelovige evenveel kans heeft op een ongeluk, ziekte of iets anders!

God helpt me dagelijks.......voorbeelden te over ( waarschijnlijk had ik als mens een verkeerde of slechtere keus gemaakt wanneer ik er niet eerst om had gebeden!)
;)

Hoe kan een volwassen persoon nu in zo'n onzin geloven ? Daar kan ik mezelf weinig van voorstellen. Maar ja, ik heb het pad waarschijnlijk nog niet gevonden. Klusmier probeert me alleen maar de weg te wijzen, toch Klusmier ? :D

Terug
Naar boven