Fitness Seller

Wie gelooft er hier?

Oh give me a break. Ga eens na welke oorlogen en gruweldaden er in naam van religie gedaan zijn. Hoezo gelovigen haten niet? Minstens 50% doet dat wel.

Niet dat die er niet geweest zijn bij aanhangers van het atheïsme maar dat kwam dan vooral door andere overtuigingen die daarmee samenhingen (denk aan dwaze ideologieën als marxisme etc.).

Zodra men te sterk ergens in gaat geloven krijg je extremisten, en met gevaarlijke zaken als niet-wetenschappelijke ideologieën is die kans zeer groot. Best dus om met je beiden voeten op de grond te blijven en vooral te vertrouwen op een gematigd en gezond verstand met respect voor iedereen. En daar heb ik echt geen 2000 jaar oud boek voor nodig (niemand trouwens).

dus de goede liefhebbende gelovigen moeten telkens weer lijden omdat de extremistische gelovigen het altijd weer weten te verpesten?

heb eens een wat bredere kijk op de wereld man!
:rolleyes:

dus de goede liefhebbende gelovigen moeten telkens weer lijden omdat de extremistische gelovigen het altijd weer weten te verpesten?

heb eens een wat bredere kijk op de wereld man!
:rolleyes:
Als die extremistische gelovigen voor 80% van de ongein in de wereld zorgen, ja. Moeten jullie ook maar lijden. Wij moeten immers allemaal ook lijden omdat iemand anders een keer een appel heeft gegeten.

Als die extremistische gelovigen voor 80% van de ongein in de wereld zorgen, ja. Moeten jullie ook maar lijden. Wij moeten immers allemaal ook lijden omdat iemand anders een keer een appel heeft gegeten.

met dat laatste kan ik leven, die 80% die het dan verpesten, mag van mij ook wel atheist worden.............

..........zelfde normen en waarden: haat, nijd, jaloezie, afkeuring, enz.
:D:p

Is het extremisme eigenlijk niet hoe het geloof uiteindelijk bedoeld was?

Wil er niets van kennen!!! Net zoals aliens, zolang er geen bewijzen van hun bestaan is moet ik er niets van weten.

Heb idd een hekel aan de achterlijkheid van je posts..
Voelde mij gedwongen toch even mijn mening te zeggen.

Voordat je afkomt met deftige bewijzen ga ik niet in discussie met je...
Want dan zal ik me moeten verlagen tot jouw niveau en daar zal je mij verslaan.

wie nederig kan zijn, zal verhoogd worden....

......wie zichzelf verhoogd, zal van de trap af donderen.......
:D

Dat maak jij ervan, maar een fundamentalist zal zeggen dat het wel zo is. En waar leg je de grens? Welke regels leef je wel na en welke niet?

Als je niet alles volgt dat in gods boek staat en er alleen dingen uit pikt die je leuk vind, dan ben je toch geen volgeling/aanhanger van god? Aangezien je het niet helemaal met hem eens bent.

Iedereen loopt z'n eigen weg naar God, JvR90. Maar we lopen er allemaal heen.

Ofzo.

ik heb gisteren uit luiheid in een lege fles gepist, ga ik nu nog naar de hemel?

Van ongelovigen naar extremistische gelovigen....
je bent op de goede weg!

Dat betekent dus dat ik aan niemand en niets verantwoording hoef af te leggen. Ik hoef me alleen maar te beroepen of het feit dat ik atheist ben! Lekker:D
Je hoeft nooit aan iemand verantwoording af te leggen, maar 't zou wel sociaal zijn als je je een beetje gedraagt.:p

Gelovige doen soms net alsof zij nooit iets haten of jaloers zijn. Geloof ik niks van.. emoties pakken je gruwelijk hard aan. Of je't nu wil of niet.

Je hoeft nooit aan iemand verantwoording af te leggen, maar 't zou wel sociaal zijn als je je een beetje gedraagt.:p

Gelovige doen soms net alsof zij nooit iets haten of jaloers zijn. Geloof ik niks van.. emoties pakken je gruwelijk hard aan. Of je't nu wil of niet.

Ja, maar waar moet ik leren hoe ik me moet gedragen? Mijn ouders zijn ook ongelovigen en mijn vader is blij dat 'ie heeft leren schrijven voordat 'ie moest gaan werken.:treuren:

Haha, maar gelovigen doen idd net alsof zij hun emoties uit kunnen sluiten al het erop aan komt en dat de bijbel het handboek is van normen en waarden.... "Maar dan wel diegene die in m'n straatje passen hoor!" :rolleyes:

Terug
Naar boven