Fitness Seller

Wie gelooft er hier?

Heb een hekel aan geloof en alles wat er mee te maken heeft!
Dat ze mij vroeger op school al die dingen leerden over God maakt me echt kwaad :mad:

Maar gelukkig beschikte ik op 10 jarige leeftijd over genoeg verstand om me niet te laten beinvloeden en de kudde niet te volgen.

Er zijn gewoon geen bewijzen!! plz kom niet af met de bijbel nshit..
Kan mijn haatgevoelens over de achterlijkheid van het geloof niet verwoorden!
Je kan ze toch niet van gedacht laten veranderen.. wil wel! wil ze helpen..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

God is een sadistische hufter, met het grootst beschreven gebrek aan zelfreflectie ooit. Daarom geloof ik dat er geen spiegels in de hemel zijn.
:mad:

ik vind jou een hufter dat je niet wil geloven dat de mens zelf verantwoordelijk is en blijft voor zijn/haar mis/wandaden!
:rolleyes:
Dude, er wordt een baby geboren. Moet die dan boeten voor hetgeen zijn voorouders gedaan hebben? Die baby komt hier ook maar relaxen en is geheel onwetend over wat er vroeger wel of niet gebeurd is.

Dat ze mij vroeger op school al die dingen leerden over God maakt me echt kwaad :mad:

Maar gelukkig beschikte ik op 10 jarige leeftijd over genoeg verstand om me niet te laten beinvloeden en de kudde niet te volgen.

gelovigen haten niet...........dat doen alleen ongelovigen of extremisten!

naastenliefde is het kernwoord beste jongen!
:thumbs:

God is een sadistische hufter, met het grootst beschreven gebrek aan zelfreflectie ooit. Daarom geloof ik dat er geen spiegels in de hemel zijn.
:mad:

ik vind jou een hufter dat je niet wil geloven dat de mens zelf verantwoordelijk is en blijft voor zijn/haar mis/wandaden!
:rolleyes:

En waar, waarde Klus, denk jij een ****snaam vandaan te halen dat ik de mens daar niet verantwoordelijk voor stel? Wie zou ik anders in die positie moeten zetten? De kat van m'n ouders?
Hoe kom je d'r bij? WAAR HAAL JE HET VANDAAN dat ik een dergelijke mening ben toebedaan? Vind je het zelf nu niet ook een godsgenakend DOMME opmerking? Want dat is het. Kant noch wal wordt geraakt.

In feite impliceer je ook dat god iig niet voor z'n daden verantwoordelijk is, hetgeen hem tot een slachtoffer van z'n positie maakt en allerminst almachtig. Dan heeft de duivel meer zelfbeschikking in z'n donder gehad en geef ik 'em groot gelijk dat ie bij de seniele oude zak van een god is weggegaan. Maar goed, dit voelt alsof ik de Heks in Hans en Grietje zwart wil maken.

in het Oude Testament, Deuteronium, idd.....achterhaald!

negeren van negatief gedrag bij de jeugd van tegenwoordig?
.....zwijgen is toestemmen, dus dat werkt averechts!!
;)

Je hebt zelf geen kinderen toch Klus? Want wat je nu zegt, klopt niet. Tenminste niet voor jonge kinderen. In het geval van pubers zal het wellicht anders zijn, omdat zij nog voor rede vatbaar kunnen zijn. (alhoewel..)

En het oude testament is toch een onderdeel van de bijbel, het woord van God? Waarom is dat deel dan achterhaald?

De 10 geboden staan ook in Deuteronium, en ook in Exodus, en die staan allebei in het oude testament, en toch worden die wel gevolgd? Jullie kiezen gewoon zelf de regels die je wilt volgen ...

Juist, het probleem is dat de teksten op meerdere manieren geinterpreteerd kunnen worden.

Zozo, je hebt een hekel aan het geloof en alles wat ermee te maken heeft. Dus je hebt ook een hekel aan mij, terwijl je mij niet eens kent.
En vervolgens beweer jij dat je op 10 jarige leeftijd al voldoende verstand had om je niet te laten beïnvloeden en niet de kudde te volgen. Daarmee lijk je te beweren dat de kudde God volgt, nou volgens mij loopt de kudde een hele andere richting uit.
Kortom je vindt jezelf een slimme jongen; je haat van alles dat je nog niet eens kent; en je voelt jezelf verheven boven andersdenkenden. Smart Guy!

Zozo, je hebt een hekel aan het geloof en alles wat ermee te maken heeft. Dus je hebt ook een hekel aan mij, terwijl je mij niet eens kent.
En vervolgens beweer jij dat je op 10 jarige leeftijd al voldoende verstand had om je niet te laten beïnvloeden en niet de kudde te volgen. Daarmee lijk je te beweren dat de kudde God volgt, nou volgens mij loopt de kudde een hele andere richting uit.
Kortom je vindt jezelf een slimme jongen; je haat van alles dat je nog niet eens kent; en je voelt jezelf verheven boven andersdenkenden. Smart Guy!

Verreweg het grootste deel van de wereldbevolking loopt 'achter god aan', of gelooft op z'n minst in 'iets'.
En 'haat' en 'hekel' zijn voor jouw uitwisselbare begrippen?

Verreweg het grootste deel van de wereldbevolking loopt 'achter god aan', of gelooft op z'n minst in 'iets'.
En 'haat' en 'hekel' zijn voor jouw uitwisselbare begrippen?

Die enerlaatste zin, haatgevoelens, dat is voor mij wel uitwisselbaar met haat. Ja, een groot deel van de wereldbevolking loopt achter een God aan. Maar hier in Nederland (of voor sommige België), onze omgeving, daar lopen de meeste mensen de andere kant op.

Wil er niets van kennen!!! Net zoals aliens, zolang er geen bewijzen van hun bestaan is moet ik er niets van weten.

Heb idd een hekel aan de achterlijkheid van je posts..
Voelde mij gedwongen toch even mijn mening te zeggen.

Voordat je afkomt met deftige bewijzen ga ik niet in discussie met je...
Want dan zal ik me moeten verlagen tot jouw niveau en daar zal je mij verslaan.

Wil er niets van kennen!!! Net zoals aliens, zolang er geen bewijzen van hun bestaan is moet ik er niets van weten.

:bow::bow::bow::bow:

Jij wil je niet verlagen tot mijn niveau.
Jij die een meningsverschil probeert uit te vechten met argumentenloos geschreeuw en karma-oorlogen.
En ik die probeer mijn mening te onderbouwen en zo mijn mening te verduidelijken bij anderen.

....................

ik geloof dat we het allemaal zelf moeten uitzoeken

allemaal leuk zolang we tenminste zelf nog mogen kiezen en niks opgedrongen wordt.
Als kind moest ik wekelijks mee naar de mis, nu ja, zware trauma's loop je daar nu ook niet van op, maar ik kon toch wel iets beters verzinnen om met mijn tijd te doen, wat een verdomde komedie allemaal...

gezellige discussie:D

Ik ben opgegroeid in een katholiek gezin en omgeving. Op mijn 13e heb ik zelf de keus gemaakt mij los te maken van het geloof. Gek genoeg volgde mijn vader en mijn zussen mij. Ik heb dit besloten na mijn moeders overlijden, een paar maanden voor mijn besluit is ze overleden. Ook door haar overlijden heb ik die keus gemaakt, en ik geloofde het geloof niet. De jaren gingen voorbij ik ben me bewuster geworden dat de evolutie theorie voor mij de waarheid is.

Het werd me dus eigenlijk meer opgedrongen te geloven, ik heb voor mijn kinderen een kinderbijbel en als zij in de toekomst vragen hebben over het geloof of als ze er eens iets over willen lezen dan kunnen ze dat gewoon doen. Zij moeten net als ik zelf de keus kunnen maken te geloven of niet.

Laatst bewerkt:
Zo.... ik lees posts van mensen ( o.a. god zit in me broek en word stijf slap nat droog)........ abnormaal!
komop, dat je niet gelooft ok weetje...... maar alsjeblieft beledig religies niet.
weetje wel hoe belangrijk het geloof voor sommige mensen is?? ik bedoel, ook al heb je er complete schijt aan, het is soms toch echt veel beter om dat soort dingen voorjezelf te houden.
het is voor sommige mensen een steek in het hart. heb een beetje menselijke gedachtens.............

Kerel wat een figuur ben jij...wat denk je nou meneer de religieuze "moraalridder" dat je andere mensen op kan leggen wat ze wel of niet mogen zeggen?
Ik persoonlijk vindt religie ook een belediging voor de mensheid ik vindt het namelijk een zeer kwalijke zaak dat mensen anno 2008 nog steeds in spookjes geloven.Maar goed ieder zijn ding als jij je zelf voor gek wilt houden moet je dat lekker zelf weten maar "wij" dus duidelijk niet begrijp je ?
Als je dat dan als een steek in je hart ervaart ga dan ergens op een forum zitten waar ze de er allemaal net zoals als jou over denken dan hoef je nooit bang te zijn dat jij of je relgie zich beledigd hoeft te voelen.

gelovigen haten niet...........dat doen alleen ongelovigen of extremisten!

naastenliefde is het kernwoord beste jongen!
:thumbs:
Oh give me a break. Ga eens na welke oorlogen en gruweldaden er in naam van religie gedaan zijn. Hoezo gelovigen haten niet? Minstens 50% doet dat wel.

Niet dat die er niet geweest zijn bij aanhangers van het atheïsme maar dat kwam dan vooral door andere overtuigingen die daarmee samenhingen (denk aan dwaze ideologieën als marxisme etc.).

Zodra men te sterk ergens in gaat geloven krijg je extremisten, en met gevaarlijke zaken als niet-wetenschappelijke ideologieën is die kans zeer groot. Best dus om met je beiden voeten op de grond te blijven en vooral te vertrouwen op een gematigd en gezond verstand met respect voor iedereen. En daar heb ik echt geen 2000 jaar oud boek voor nodig (niemand trouwens).

Maar hebben al die daden wel met haten te maken? Het zijn toch gevolgen van het naleven van de regeltjes en de leer. Dat zou zelfs met tegenzin kunnen gebeuren.

Is dat ontologisch godsbewijs hier nu nog niet geleverd???

Terug
Naar boven