XXL Nutrition

Wie gelooft er hier?

zou jij hetzelfde kunnen reageren zoals Job heeft gedaan, terwijl je vrienden niet eens meer achter je staan?

Job is een goed voorbeeld van een ware christen!
:thumbs:

dit soort kracht hebben weinig mensen in zich van nature.........iedereen heeft zijn eigen zwaktes, en satan maakt daar dankbaar misbruik van!

BE PREPARED!!
;)

Sorry, ik zie alleen woorden met een symbolische gedachte erachter en niet het woord van God. Dit soort teksten bewijst voor jou dat er een God is???

Wat ik me nou ook nog afvroeg; wat deed jij bij Scientology?

Hoezo doe jij zo hatelijk tegenover religie he?
Je komt echt zwaar gefrustreerd over, net alsof je jaloers bent dat je het niet in jezelf kunt vinden om te geloven, en op het ware pad te treden
Naar mijn vermoeden heeft hij inderdaad last van jaloezie. Is Builder B een beetje contactgestoord waardoor hij weinig tot geen kenissen/vrienden heeft en dat af wil reageren op anderen die er andere denkbeelden dan hij op na houden.

Zijn eigelijke doel is dat hij een beetje aandacht wil zodat hij zich ook een beetje goed kan voelen.

Jaloers :roflol:

Naar mijn vermoeden heeft hij inderdaad last van jaloezie. Is Builder B een beetje contactgestoord waardoor hij weinig tot geen kenissen/vrienden heeft en dat af wil reageren op anderen die er andere denkbeelden dan hij op na houden.

Zijn eigelijke doel is dat hij een beetje aandacht wil zodat hij zich ook een beetje goed kan voelen.

:roflol:

God zij met jullie. :rolleyes:

Trouwens hè, het is onderzocht dat dat verhaal over Mozes, dat hij de zee 'aan de kant schoof' is volledig achterhaald, onderzoekers hebben geconstateerd dat daar in dat tijdperk een tsunami is geweest, al het water is toen teruggetrokken naar een bepaald punt, die slaven hadden mazzel en konden dus oversteken. Toen de romeinen eraan kwamen, begon de tsunami, en kwam hij terug, toen werden ze overspoeld. Dit is bewezen door van die natuurwetenschappers. En trouwens Klusmier, bestaat er íets van een bewijs van dat soort dingen die jij geloofd?

En onlangs heeft één of andere lunatic beweerd dat Moses stoned was toen hij de berg kwam afgecrosst.:eek:

Trouwens hè, het is onderzocht dat dat verhaal over Mozes, dat hij de zee 'aan de kant schoof' is volledig achterhaald, onderzoekers hebben geconstateerd dat daar in dat tijdperk een tsunami is geweest, al het water is toen teruggetrokken naar een bepaald punt, die slaven hadden mazzel en konden dus oversteken. Toen de romeinen eraan kwamen, begon de tsunami, en kwam hij terug, toen werden ze overspoeld. Dit is bewezen door van die natuurwetenschappers. En trouwens Klusmier, bestaat er íets van een bewijs van dat soort dingen die jij geloofd?

Eigenlijk onderbouw jij dus wat er gebeurd is :) Want de zee was gespleten waardoor zij erdoorheen konden gaan! Dus de wetenschap beaamt eigenlijk wat de bijbel verteld. Want de manier waarop de zee " gespleten" werd wordt niet vermeld....alleen de manier waarop wij het hebben geinterpreteerd :D

Eigenlijk onderbouw jij dus wat er gebeurd is :) Want de zee was gespleten waardoor zij erdoorheen konden gaan! Dus de wetenschap beaamt eigenlijk wat de bijbel verteld. Want de manier waarop de zee " gespleten" werd wordt niet vermeld....alleen de manier waarop wij het hebben geinterpreteerd :D

Haha, hoe moeten ze anders ingodsnaam over die zee komen? Vliegen? En nee, ik onderbouw zeker niet wat er is gebeurt want in de bijbel staat dat meneer Mozes met z'n handjes in de lucht ging staan, met zijn handen gereikt naar god, en toen ging in een keer de zee open. En ik zeg dat de zee wel open kon gaan, maar dat was vanwege de tsunami. (bij een tsunami wordt eerst veel water terug getrokken vanwege de aardbeving in het water, en daarna komt het pas terug) In die tussentijd heeft mozes met die lui kunnen oversteken. Daarna kwamen de romeinen, en die werden overspoeld. Dus je moet wel lezen wat ik zeg.

ZUCHT

Het staat toch in de Bijbel! Dat boek is al eeuwenoud dus wat denk jezelf, bewijs genoeg zou ik zo denken. Het is verdomme 1000'en jaren geleden geschreven dus denk eens na! :mad:

O nee, dat is een bewijs, de bijbel;)

Iedere idioot kan een boek schrijven. De verhalen zijn gewoon verheerlijkt, zodat mensen ze gingen lezen.

Haha, hoe moeten ze anders ingodsnaam over die zee komen? Vliegen? En nee, ik onderbouw zeker niet wat er is gebeurt want in de bijbel staat dat meneer Mozes met z'n handjes in de lucht ging staan, met zijn handen gereikt naar god, en toen ging in een keer de zee open. En ik zeg dat de zee wel open kon gaan, maar dat was vanwege de tsunami. (bij een tsunami wordt eerst veel water terug getrokken vanwege de aardbeving in het water, en daarna komt het pas terug) In die tussentijd heeft mozes met die lui kunnen oversteken. Daarna kwamen de romeinen, en die werden overspoeld. Dus je moet wel lezen wat ik zeg.

Hehe ja dat doe ik toch, jij zegt dat er ten tijde van Mozes daaro de zee open ging :) Nu rest de vraag nog is die tsunami veroorzaakt door god of niet :) Maar het heeft plaats gevonden en dus wordt de bijbel nu door de wetenschap zelfs onderbouwd.

Edit: Tis wel toevallig dat de zee openging dan toch? Want anders waren ze gewoon vermoord geweest :) Toeval, pure luck? :P

Hehe ja dat doe ik toch, jij zegt dat er ten tijde van Mozes daaro de zee open ging :) Nu rest de vraag nog is die tsunami veroorzaakt door god of niet :) Maar het heeft plaats gevonden en dus wordt de bijbel nu door de wetenschap zelfs onderbouwd.

Elke gebeurtenis waardoor een grote hoeveelheid water in korte tijd wordt verplaatst kan een tsunami veroorzaken. Zo'n vloedgolf kan veroorzaakt worden door:

* een zeebeving, dit is een aardbeving waarvan het epicentrum onder de zeespiegel ligt,
* een meteoriet,
* een vulkanische uitbarsting onder zee of vlak aan zee, eventueel in combinatie met:
* een pyroclastische stroom of grote aardverschuiving aan de kust waarbij veel materiaal de zee in schuift of valt,
* een grote aardverschuiving bij onderwater-ravijnen, met name voor de westkust van Midden- en Zuid-Amerika, mogelijk veroorzaakt door een aardbeving,
* het plotseling afkalven van een gletsjer of ijsberg.

De meeste tsunami's komen voor rondom de Grote Oceaan, omdat langs de randen daarvan door de platentektoniek de meeste aardbevingen plaatsvinden.

Ik zie god er niet tussen staan? Tsunami - Wikipedia

Nee natuurlijk niet, das maar wikipedia. Ik bedoel alleen te zeggen HET heeft dus op dat precieze moment plaats gevonden. Juist op het moment dat mozes met ze geiten daaro stond :):) En ze werden bijna de pan in gehakt. Kortom het lijkt wel alsof het heeft moeten gebeuren, ik insinueer alleen iets meer niet:D. Was het 5 minuten eerder of 5 minuten later dan waren ze dus afgemaakt.

ongelovigen accepteren geen bewijs uit de Bijbel, stom genoeg omdat ze het niet zien!!
:p

Het lijkt me JUIST een probleem worden als je de bijbel wel als 'bewijs' gaat zien: het geeft aan dat er een flinke lacune aanwezig is in je begrip van het woord 'bewijs'; the nature of truth.

1Een mens kan van alles van plan zijn, maar de HERE bepaalt de loop van de gebeurtenissen.
dit gebeurt in het dagelijks leven, zonder dat je het in de gaten hebt

4De HERE heeft alles met een doel gemaakt, ook de goddeloze voor de dag van de straf.
5De HERE verafschuwt alle hooghartigen; zij en hun nakomelingen zullen hun straf niet ontlopen.
6Door liefde en trouw wordt de misdaad vergeven en uit ontzag voor de HERE mijdt men het kwaad.
een ziek persoon doet nu eenmaal zulke dingen, op Aarde wordt hij berecht door een rechter.............uiteindelijk krijgt hij pas vergeving wanneer hij zelf die stap zal zetten!

Wat een kop in het zand reactie; de here bepaalt de loop der dingen. Punt, ga de bijbel nu niet ontkennen gij ketter; de loop der dingen zoals die voor een verkracht en mishandeld negenjarig uitgehuwelijkt meisje is OOK door god bepaalt. Erg liefdevol. Hoe kan je in ****snaam je leven aan zo'n walgelijke sadist wijden?

Hoezo doe jij zo hatelijk tegenover religie he?
Je komt echt zwaar gefrustreerd over, net alsof je jaloers bent dat je het niet in jezelf kunt vinden om te geloven, en op het ware pad te treden

Ik raak ook gefrustreerd door sommige van de posts, ze zijn te kortzichtig of te banaal voor woorden. En ja, wellicht zelfs een bepaalde vorm van jaloezie; de kinderdelijke eenvoud van veel religies en hun visie op de wereld is denk ik best 'zaligmakend'. Maar het is ZO volslagen stompzinnig dat ik er met geen mogelijkheid ook maar iets meer in kan zien. Een kinderlijke bende is het. De atheist wordt zelf voor de vragen gesteld waar een religieuze denkt de absolute antwoorden te hebben gevonden in een oud boek en een psychotische relatie met een denkbeeldig figuur.

Contactgestoord :roflol:
Ach ja... dat hoor ik ook liever van jou dan van iemand met een vol verstand. Die ik overigens om diverse redenen net zo hard zal uitlachen.

Nee natuurlijk niet, das maar wikipedia. Ik bedoel alleen te zeggen HET heeft dus op dat precieze moment plaats gevonden. Juist op het moment dat mozes met ze geiten daaro stond :):) En ze werden bijna de pan in gehakt. Kortom het lijkt wel alsof het heeft moeten gebeuren, ik insinueer alleen iets meer niet:D. Was het 5 minuten eerder of 5 minuten later dan waren ze dus afgemaakt.

Dat lijkt wel een aardig argument, maar ik geloof het nog steeds niet. Alles kan toeval zijn toch? En wat ik al zei, ik kan ook wel een verhaal schrijven, dat kan iedereen, en de grootste onzin erin zetten die je maar wilt. Het geloof gaat gewoon sterk tegen de wetenschap in, terwijl in de wetenschap, alles BEWEZEN is. Maarja, zo kan je eeuwige discussies gaan voeren.

Ehm, waar zijn de aanwijzingen dat er daadwerkelijk een compleet volk veertig jaar door een woestijn heeft gezworven? Lijkt me een belangrijk punt om te beginnen...

Het is prima mogelijk dat dit daadwerkelijk is gebeurd, maar ik ken de bewijzen niet.

Dat lijkt wel een aardig argument, maar ik geloof het nog steeds niet. Alles kan toeval zijn toch? En wat ik al zei, ik kan ook wel een verhaal schrijven, dat kan iedereen, en de grootste onzin erin zetten die je maar wilt. Het geloof gaat gewoon sterk tegen de wetenschap in, terwijl in de wetenschap, alles BEWEZEN is. Maarja, zo kan je eeuwige discussies gaan voeren.

Hahaha :) Ik wil je ook helemaal niet overtuigen of wat dan ook, ben zelf ook niet gelovig dus ja. Maar vond dat wat jij had gevonden wel goed aansluiten ;)En tuurlijk kan iedereen een verhaal schrijven. Het geloof en wetenschap gaan tegen elkaar in, maar toch, ook al willen ze het niet tonen ze juist aan dat de dingen die in de bijbel gebeurd zijn niet totaal je reinste onzin is. Zoals jij net aantoonde met het bewijs dat er op dat moment een tsunami plaats vond. Echter de verdere invulling van het verhaal erom sja...dat mag ieder zelf bepalen.
Zo is er ook onderzocht naar de duisternis bij Jezus, toen hij stierf aan het kruis. Als ik het me goed herinner was er ook een moment waarop het overdag, de zon niet scheen.(Zal even proberen om dat te vinden).

En wetenschap is ook niet alles :), er wordt vaak genoeg een onderbouwing onderuit gehaald door een nieuw ontwikkelingen, dus ja.

Ehm, waar zijn de aanwijzingen dat er daadwerkelijk een compleet volk veertig jaar door een woestijn heeft gezworven? Lijkt me een belangrijk punt om te beginnen...

Het is prima mogelijk dat dit daadwerkelijk is gebeurd, maar ik ken de bewijzen niet.

Er is ook geen bewijs. Enkel verhalen. Misschien is er een soort van verslaggever mee gegaan met die lui die in de woestijn aan het lopen waren, en heeft alles opgeschreven. Dat is dus bullshit. En god zorgde voor het eten toch? Hij liet het meeuwen regenen ofzo?

Er is ook geen bewijs. Enkel verhalen. Misschien is er een soort van verslaggever mee gegaan met die lui die in de woestijn aan het lopen waren, en heeft alles opgeschreven. Dat is dus bullshit. En god zorgde voor het eten toch? Hij liet het meeuwen regenen ofzo?

Yep! Zeer courante vogel in de woestijn.

Nee, dat was het 'manna' volgens mij. Brood dat uit de hemel nederdaalde.
Correct me if I'm wrong

Terug
Naar boven