Fitness Seller

Wie was beter gisteren??

Peiling Peiling Lebbis/Jansen of Guido Weijers?

• Lebbis en Jansen

Stemmen: 6 18,2%
  • Guido Weijers

Stemmen: 11 33,3%
  • Geen van beide

Stemmen: 7 21,2%
  • Ik heb het niet gezien gister...

Stemmen: 9 27,3%

• Totaal stemmers
    33
Wat een onzin over simpele en intelligente humor. Veel vrienden van mij die universitair opgeleid zijn vinden lebbis en jansen ook niks, en weijers ook grappig. Dus niet doen dat mensen met een opeleiding een ander soort humor hebben.
Zo denken is voor de simpelen onder ons!

Guido Weijers is wat meer voor de simpelen, Lebbis (Janssen niet zo) voor de wat meer intellectuelen. Guido Weijers zal hier dus hoog scoren op dit forum. Zijn 'grappen' waren idd ontzettend voorspelbaar, laag en simpel. Ook kan hij er geen mooi verhaal van maken maar springt hij keer op keer ineens over.
Spreek eens voor jezelf kerel, wat een belediging voor dit forum. Die 2 linkse rakkers kwamen wat mij betrefd helemaal niet intelligent over, klonk meer als eenzijdige propaganda voor links. Een politica zo rechtstreeks en onbeschaafd afkraken terwijl zij zich niet kan verdedigen, de duizenden Nederlanders beledigen die voor haar gestemd hebben, was er over imo.

Ja Guido was zeker kik , ik heb echt buikpijn van het lachen gehad ...
En die andere 2 waren erg de linkse weg bezig , maar soms wel rechtvaardig .
En erg shockerend waren sommige dingen wel .
Ik vond de anus van Gorden bij de leeuw wel mooi schitteren :D

Guido Weijers is wat meer voor de simpelen, Lebbis (Janssen niet zo) voor de wat meer intellectuelen. Guido Weijers zal hier dus hoog scoren op dit forum. Zijn 'grappen' waren idd ontzettend voorspelbaar, laag en simpel. Ook kan hij er geen mooi verhaal van maken maar springt hij keer op keer ineens over.

Denk niet dat je mensen in een hokje kunt plaatsten wat betreft humor.
intelligente mensen kunnen van simpele humor houden, andersom gaat weer wat moeilijker.
Ik vond ze beide eigenlijk geen reet aan.
Bij Guido werd er ook weinig gelachen in de zaal. Nee heb meer gelachen bij
Paul de Leeuw

Ook kan hij er geen mooi verhaal van maken maar springt hij keer op keer ineens over.

Volgens mij was dat ook de bedoeling, namelijk meer in de sT van stand up comedy.

En humor is toch bedoeld om mensen aan het lachen te krijgen??? Meer niet en niet minder. Gaan we moeilijk doen of het intellectueel genoeg is.... Een ander wil weer dat het politiek verantwoord is..... Je moet er gewoon om kunnen lachen! En net als bij muziek houdt niet iedereen van hetzelfde genre.

Heb even naar Lebbis en Jansen gekeken. Ze maakte een of andere "grap" over moslims, maar ik denk dat ik hem niet begreep.

Nog meer rechts gehuil :roflol:

Hallo, rechts is aan de macht dan wordt in een conference logischerwijs ook rechts onder vuur genomen. In de tijd van Wim Kan nam Kan gewoon den Uyl onder vuur toen hij nog regeerde. Dat hoort er bij in een conference.

Hallo, rechts is aan de macht dan wordt in een conference logischerwijs ook rechts onder vuur genomen. In de tijd van Wim Kan nam Kan gewoon den Uyl onder vuur toen hij nog regeerde. Dat hoort er bij in een conference.

We hebben het over 1-zijdig Eric:D
Mag best dollen over rechts, maar doe het dan ook over de linkse partijen.

Zo simpel om als je op tv komt je eigen voorkeuren uit te spreken, echter moet je beide zijden belichten imo.

lebbis en jansen zijn volgens mij gay. zijn meer nerds/kunstenaars/treehuggers (humorloze mensen dus) die hun top vinden, denk dus ook dat jij in die categorie valt aan je reactie te zien.

ik heb die show van die guido ook niet gezien, alleen een paar fragmenten waarom hij zijn ogen uitpuilt :eek:

geef mij maar hans teeuwen, jammer dat hij niet meer speelt.

Ik vind niet dat je moet gaan focussen op rechts of links. Als je je richt op de politiek maak dan iedereen ff belachelijk. Dit klonk meer als propaganda. Ook hameren op die 655.000 kiezers van Rita, zat precies diep dat ze daar zo over moesten jammeren :rolleyes:

Echt wat boeit het nou? Die gasten zijn inderdaad links maar afgeven op iets moet dus evenwichtig gebeuren? Damm schaf de oudejaars conference maar af dan.

Die ophef van sommige rechtsen lijkt wel op de ophef om de Mohammed cartoons. Wat een gejank om niks zeg. Rechtse figuren zijn op de korrel genomen, boo ****ing hoo.

Verdonk heeft overigens zelf de munitie gegeven om te vuren, al die sprongen van haar zijn al genoeg om een avondvullende conference aan te wijden.

Ik heb er geen probleem mee dat iedereen aangepakt wordt... ach ja ze laten alleen zichzelf kennen met die eenzijdige linkse grappen.

eens met eric

Het 'onrecht' in het kort beschreven :

Zijn de meeste cabaretiers zo links of hebben rechtse mensen gewoon minder humor? Feit is dat de meeste grappenmakers op de Nederlandse podia grotendeels op linkse partijen stemmen en van rechtse politiek weinig moeten hebben. Lebbis en Jansen maken dat tijdens hun Oudejaarsconference 2006 maar eens extra duidelijk. De namen Halsema, Marijnissen en Bos worden geen moment aangehaald in het programma. Verdonk, Rutte en Balkenende worden des te harder aangepakt.

8WEEKLY: Lebbis en Jansen - Oudejaarsconference 2006

Misschien dat het tijd is dat er een rechtse caberetier opstaat dan. Die gasten trekken publiek, dat doen ze niet voor niets. Dat er geen rechtse caberetiers zijn kunnen zij ook niks aan doen.

Polarisatie en verzuiling is toch al ingezet, deze thread bewijst het des te meer. Er mogen nu ook al geen grappen meer worden gemaakt in Nederland als het te eenzijdig is. Wat mag er nog wel dan?

Een conference hoort uitgebreid te wezen en je moet niet te lang stilstaan bij een klein aantal gebeurtenissen.
Guido kwam misschien druk over, maar hij heeft heel veel behandeld.
Alleen daarom is zijn programma al completer.
Lebbis en Jansen zijn net als Seth Gaaikema slaapverwekkend.

Gewoon niet kijken, beste oplossing. Niks om aan te ergeren dan. Heb er zelf heel kort naar gekeken, maar vind die ADHD Jansen niet plezierig om naar te kijken.

Gezeik zeg, interesseert me geen reet links of rechts. Ik vond de grappen van Weijers simpelweg saai, 13 in een dozijn en voorspelbaar, alsof je naar de typische actualiteitenvolgende lolbroek op een personeelsfeestje zit te luisteren.

Ach, de meeste cabaratiers zijn gewoon voor links. Er zijn er maar een paar die duidelijk rechts zijn, en dat zijn ook meteen de cabaretiers waar heel hardcore hooligan Nederland van 17 jaar om kan lachen en 100x de teksten van blijft naschreven. Voor mensen die Lebbis en Jansen niks vinden, probeer eens Lebbis alleen te kijken. Zijn shows vind ik helemaal niet zo duidelijk links gepropagandeerd. Hij praat vooral over maatschappelijke problemen en doet dat onderbouwd. Iets wat Guido Weijers totaal niet doet. Die zeikt alleen maar vrijwel altijd zonder onderbouwing af. Zo makkelijk is dat. Hij hoort wat mij betreft duidelijk niet in het rijtje van topcabaretiers. Lebbis hoort daar naar mijn mening wel in thuis, maar dan zonder Jansen.

Nou Bench niet iedereen is het met je eens daarover.
Ik meende dat Guido en nogal grote prijs heeft gekregen vanwege zijn talent ;)
En sinds wanneer moet je een grap onderbouwen?
De bedoeling van een grap is om de mensen te laten lachen als je de grap ook nog moet uitleggen dan ben je pas een slechte cabaretiër ;)

Nou Bench niet iedereen is het met je eens daarover.
Ik meende dat Guido en nogal grote prijs heeft gekregen vanwege zijn talent ;)
En sinds wanneer moet je een grap onderbouwen?
De bedoeling van een grap is om de mensen te laten lachen als je de grap ook nog moet uitleggen dan ben je pas een slechte cabaretiër ;)

Talent :') Grappen maken over iemand die een ziekte heeft en daardoor moeilijk kan lopen (Lucille Werner), nounou, wat een lol zeg.

Terug
Naar boven